View Full Version : schumacher minispike silver
Bata-4
26-07-2012, 09:48 PM
kan iemand me even bijspijkeren voor de bnk orra?
silver is super soft.
ik had begrepen dat ze deze gebruiken bij een natte baan.
maar de green's die ik nu heb, werden ook gebruikt voor een natte baan (nog nooit gebruikt, rijd voornamelijk op klei)
green is harder als yellow en silver is zachter.
ik snap het niet meer.
Een en ander over de banden voor BNK staat uitgelegd op de volgende pagina: http://www.rc-offroad.be/bnkinfo.htm
dirk702
27-07-2012, 07:25 PM
Mini spike green rijd echt van geen meter zowel op droog en natte astro ! :thumbdown:
Bata-4
27-07-2012, 08:09 PM
ok duidelijk.
bedankt
pieterke
01-08-2012, 12:57 PM
op de GP hoorde ik nochtans dat veel toppers op een vochtige baan voor de groene compound kozen en daar dan toch vree hard mee rondgingen. Aan wat ligt dat dan? After all moeten er toch condities waar de groene werken want anders zou schum toch stoppen met deze banden te maken?!
Cooper
01-08-2012, 07:22 PM
Als hun vat groene compound leeg is zullen ze wel stoppen. ;-)
PRO-Buggy
02-08-2012, 07:19 AM
Een en ander over de banden voor BNK staat uitgelegd op de volgende pagina: http://www.rc-offroad.be/bnkinfo.htm
Is dit niet een beetje achterhaald inmiddels?
Staat de Schumacher Stagger als eerste keuze bij verschillende banen als voorband. Maar deze is niet meer levrbaar en nu heb je nochthans de keuze uit de cut stagger en de cut stagger low profile...
Kan iemand ook uitleggen waar deze goed gaan en waar niet?
Chris
02-08-2012, 08:33 AM
op de GP hoorde ik nochtans dat veel toppers op een vochtige baan voor de groene compound kozen en daar dan toch vree hard mee rondgingen. Aan wat ligt dat dan? After all moeten er toch condities waar de groene werken want anders zou schum toch stoppen met deze banden te maken?!
Ik heb afgelopen BNK ook de groene gebruikt. Was voldoende om de A finale te halen. Ik heb geen beschikking tot de silveren compound dus ik heb het verschil niet kunnen ervaren.....
Gonzo
02-08-2012, 11:28 AM
Is dit niet een beetje achterhaald inmiddels?
Staat de Schumacher Stagger als eerste keuze bij verschillende banen als voorband. Maar deze is niet meer levrbaar en nu heb je nochthans de keuze uit de cut stagger en de cut stagger low profile...
Kan iemand ook uitleggen waar deze goed gaan en waar niet?
Vervang de oude Schumacher Stagger door de "cut stagger low profile" en je bent er.
tom b4
02-08-2012, 02:16 PM
Vervang de oude Schumacher Stagger door de "cut stagger low profile" en je bent er.
worden de oude stagger's niet meer gemaakt dan :confused:???
gr tom
PRO-Buggy
02-08-2012, 03:10 PM
worden de oude stagger's niet meer gemaakt dan :confused:???
gr tom
Neen, helaas...
PRO-Buggy
02-08-2012, 03:11 PM
Nou zo makkelijk is het niet.
De cut stagger low profile is toch een heel andere band met andere rij eigenschappen dacht ik zo.
De low profile cut stagger is ook much agressiever dan de gewone stagger was lijkt me.
jaydits
02-08-2012, 03:39 PM
wij hebben zondag de finale,s met een cut stagger lowprofile gereden en wesley vond hem super
niet veel gekker/beter dan een gewone stagger dus die kun je gewoon vergeten
enigste voordeel van een gewone is dat als je de finale,s een nieuwe achterband steekt je dan de gewone kan dremelen zodat de balans weer goed is
nu mischien 2 voor banden gebruiken? (bah staggers lijmen)
de hoge stagger mag je ook vergeten wat een klote band is dat hebben hem overal geprobeerd maar je komt er geen bocht hetzelfde mee door
lowprofile FTW
PRO-Buggy
02-08-2012, 03:52 PM
Okay Johan,
duidelijke taal, bedankt voor de informatie.
flipside
03-08-2012, 09:19 AM
Nou zo makkelijk is het niet.
De cut stagger low profile is toch een heel andere band met andere rij eigenschappen dacht ik zo.
De low profile cut stagger is ook much agressiever dan de gewone stagger was lijkt me.
Die oude staggers dremelden we ook zelf al, dus de website klopt eigenlijk nog wel :)
Maar ik zal eens een en ander aanpassen als ik de tijd vind, een update zou geen kwaad kunnen :)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.