PDA

View Full Version : rc buggy gezocht

kikkie
04-08-2013, 10:38 AM
hallo,
ik ben op zoek naar goede raad voor een 4x4 buggy 1:10 om in de toekomst wedstrijden mee te gaan rijden ,mss eerst een goede tweedehands ,als iemand iets weet ,ben al gaan kijken voor een kat1 van Schumacher ,durango,of de nieuwe van sworkz maar die is nog niet uit ,asso misschien ,
ook informatie voor een zender en alles wat erbij hoort zou erg handig zijn ,

Alvast bedankt iedereen....

Cobra007
04-08-2013, 12:44 PM
Met een tweede hands zou ik uitkijken die dingen hebben veel geleden en veel uit elkaar gehaald tenzij je iemand voor 100% vertrouwt dan is het anders, zelf ga ik ook een buggy kopen, de Twenty Two van Losi, maar hoe verleidelijk het ook is, voor mij geen tweede hands, ik vertrek liever met nieuw, je betaald dan wel meer, maar dan heb je ook de zekerheid.

Origineelreclamebord
04-08-2013, 06:17 PM
Ik zou zeggen, overweeg een nieuwe Durango - zowel de DEX210 (2WD) als DEX410 of DEX410R (4WD). Ze zijn momenteel met belachelijke kortingen nieuw te koop voor prijzen waar geen tweede hands wagen van een ander merk eigenlijk tegenop kan boksen, laat staan tweede hands Durangos ;) Om precies te zijn, de DEX210 kost nieuw nu 95GBP (110 euro) en de DEX410R kost 130GBP (150 euro) bij onder andere mbmodels.co.uk

Plus, het zijn stevige, degelijke auto's en de meeste clubs rijden wel meerdere mensen met een DEX210 - en iets mindere mate ook de DEX410. Erg handig voor tips qua setup :)

PS: De DEX210RTR kán je voor gaan, maar zou ik niet doen - de plastic chassis kuip is vrij breekbaar, en de gewone DEX210 komt met een aluminium chassis (en die is wél bijna onsterfelijk) :p

Voske
04-08-2013, 07:20 PM
Je kunt gewoon een 2dehands kopen hoor,je ziet snel genoeg of de auto een afgecrosste auto is of een propere. En qua keuze van de wagen is het puur wat je zelf mooi vind de opgenoemde auto's zijn allemaal goede wagens.:)

SLEENAD
05-08-2013, 07:52 AM
De mogelijkheden zijn zowat eindeloos, maar ongeveer geordend qua populariteit hier een lijstje:

Kyosho Lazer ZX5 FS2 SP
Schumacher CAT (K1 maar de meeste rijden nog met de oude SX3)
XRAY XB4
dan nog enkele
Durango dex410 en dex410R
Associated B44.2
Team C T4V3
en er zijn ook nog de
Losi XX4 (heel oud maar er zou een nieuwe uitkomen)
Yokomo b-max4 II world spec
Tamiya TRF 511 502x 501x

Qua zender best een 2.4GHz natuurlijk, en daar heb je vooral stuurwielzenders, maar ook nog enkele sticks. Vooral Spektrum is erg populair en Sanwa wordt zo een beetje aanzien als het betere (maar dus ook duurdere) merk met de M11X en M12 en de EXzes.

Veel gebruikte servo's zijn de Savox, maar hier zij ook talloze alternatieven.

Veel gebruikte regelaars zijn Hobbywing, LRP, Orion, Speedpassion, GM, maar ook dit lijstje is zeer onvolledig.

Lipo's zie je vaak Gens Ace, LRP, GM, ...

Laders: GM, Hyperion, LRP, Orion ...

Uiteindelijk is het allemaal een persoonlijke keuze, dus probeer je keuze te maken door een lijstje op te stellen en ga dan naar de 'echte mannen' kijken. Die rijden al een tijdje met dat materiaal, en die kunnen je vast helpen om je uiteindelijke keuze te maken.

mr. ed
22-08-2013, 06:03 PM
Vooraleer je een wagen koopt: ga eerst s langs de club waar je plant om wedstrijden te gaan rijden. Informeer eens of ze een debutanten klaase of standaard klasse hebben.
Sommige clubs voorzien dit, maar over het algemeen ben je in die klasses niet welkom met een 4WD.