View Full Version : Welke buggy, de Losi 22 of de Dex210?
Cobra007
05-08-2013, 02:18 PM
Hallo allemaal,
Ik wil dus een buggy kopen, maar ik twijfel tussen de TwentyTwo of de Dex210, als ik naar mijn gevoel luister wordt het de TwentyTwo maar als ik naar mijne wallet luister wordt het de Dex210 omdat deze nu voor zo'n 125€ aan uw deur wordt geleverd. Wat is jullie mening?
Alvast bedankt.
Bert.
Kurtje
05-08-2013, 02:55 PM
Hallo Bert
je kan momenteel moeilijk rond de DEX210 heen qua prijs/kwaliteit.
Zowel de Losi als de Dex zijn stevig genoeg, met een licht voordeel voor de losi.
Op zich kan je momenteel een dubbele kit kopen van de dex dan heb je ineens spares voor de prijs van een enkele Losi :)
Ik zou wel niet te lang wachten als je voor een Dex wilt gaan, aantallen zijn beperkt volgens mij.
Kurtje
05-08-2013, 02:56 PM
Hallo Bert
je kan momenteel moeilijk rond de DEX210 heen qua prijs/kwaliteit.
Zowel de Losi als de Dex zijn stevig genoeg, met een licht voordeel voor de losi.
Op zich kan je momenteel een dubbele kit kopen van de dex dan heb je ineens spares voor de prijs van een enkele Losi :)
Ik zou wel niet te lang wachten als je voor een Dex wilt gaan, aantallen zijn beperkt volgens mij.
skyaflake
05-08-2013, 03:01 PM
Hoe zit het, naast dat de Durango nu erg goedkoop is, verder met de onderdelen? Het is altijd fijn dat je na een race snel aan nieuwe onderdelen kunt geraken.
Gevoel is ook wel belangrijk vind ik. Als je de Losi een mooiere auto vindt, waarom schaf je die dan niet aan? Het is iets duurder dan de Dex nu, maar misschien heb je er later een beter gevoel bij omdat het toch DE auto is waar je zelf een goed gevoel bij hebt. :)
Cobra007
05-08-2013, 03:31 PM
Dat is dus nu mijn probleem, Kurt heeft een goed punt, maar skyaflake ook, als ik de Losi zou kopen, weet ik dat ik de onderdelen gemakkelijk kan vinden, bij de Durango weet ik dat niet en de onderdelen van de Losi zijn ook niet zo heel duur, en met Losi heb ik ervaringen want zelf heb ik de XXX-SCT en ik weet dat deze super goed en zeer sterk zijn, en daar komt dan dat gevoel weer en dan begin je na te denken en dan speelt die Durango daar weer op in want die is de helft goedkoper nu en ik weet dat ik niet te lang moet wachten, dat die Durango's zo verkocht gaan zijn.
De voorbije donderdag heb ik eens met den Hans zijne TwentyTwo gereden en ik was onmiddellijk verkocht, deze reed zo goed en zelf was ik ook goed tegen over als ik met de XXX-SCT rijd.
Kurtje
05-08-2013, 03:32 PM
Ik had vroeger nooit problemen met Durango onderdelen.
Had alles op 2 a 3 dagen in huis. Zeker met het huidige aantal 210 rijders ga je zelfs op een race amper zonder onderdelen vallen.
Maar idd koop de auto die je graag wilt.
Heb ik net ook gedaan :)
Kurtje
05-08-2013, 03:34 PM
Haha idd Hans zijn 22 liep lekker na wat tips lol :)
Hans Wynants
05-08-2013, 04:27 PM
idd, nog wat trainen de komende weken en da komt 18/8 in orde :-) . ik zal men best doen op de volgende clubwedstrijd!
om het nog wat moeilijker te maken kan ik er nog een derde merk bijdoen, is sterk aan het opkomen dus binnenkort ook redelijk veel ervaringen, de nieuwe Yokomo met mid motor :) , ook en super auto denk ik. ik heb hier over getwijfeld vorige week, maar van zodra mijn TLR het zo goed deed ben ik van het idee afgestapt.
Cobra007
05-08-2013, 05:27 PM
Ik denk dat het beter is dat ik mijn gevoel volg, en mijn gevoel heeft mij nog nooit in de steek gelaten, oké hij is duurder maar ik geef liever wat meer uit dan later spijt te hebben, dus mijn besluit staat vast het zal de TwentyTwo worden :).
Kurt, Skyaflake en Hans bedankt om jullie mening te zeggen, heeft mij wel geholpen om een beslissing te nemen :thumbsup:.
Bert
vwbjorn
05-08-2013, 07:20 PM
Ik ben na het proberen van verschillende buggy's maar voor de tlr22 gegaan.
Geen moment spijt van! Geweldige buggy om mee te rijden, en zeer sterk!
Kurtje
05-08-2013, 07:37 PM
Veel plezier ermee Bert!
waarom is de dex 210 zo goed koop geworden :confused:
(misschien een feestje voor EU kampioen)
ik zien nu ook dat de dex410 zo goed koop is:confused:
Cobra007
05-08-2013, 08:42 PM
Er is een nieuwe, en de oude moet eruit, dat is wat ik heb opgevangen.
Kurtje
05-08-2013, 08:46 PM
Der is nog geen nieuwe, maar er komt een V2 versie uit.
Deze gaat verder op de DEX210 maar met enkele hop ups die momenteel te verkrijgen zijn.
Ik heb de vraag gesteld aan een bekende Engelse shop en zij zeggen dat het ligt aan de 'tijd van het jaar'. De verkoop is uitermate laag en hierdoor geven ze een bepaald aantal kits aan dump prijzen weg.
Van de tlr ga je zeker geen spijt hebben.
Ik heb er nu ook al met verschillende kunnen rijden , ze rijden super!
Ben ook al een beetje van het idee : if you can't beat em, join em:thumbsup:
Origineelreclamebord
06-08-2013, 08:37 AM
De TLR is goede support voor bij MAC Vlijmen (en het BNK) omdat de familie van Helmond de wagen echt door en door kennen - ik vond hun TLRs echt subliem rijden in mid-motor (zowel op klei/lage grip als kunstgras/hoge grip)... maar niet iedereen lijkt zijn eigen auto zo goed te krijgen ondanks het setup advies...?
De DEX210 rijden meer wagens van rond, en er zijn wel enkele goede rijders om setup advies te vragen... maar het advies zal sterk verschillen van persoon tot persoon omdat je met de DEX210 eindeloze setup mogelijkheden hebt uit de doos (dat is de sterkte en tegelijk dus ook een zwakte van de wagen)...
Wat ik zou doen is kijken bij welke club je denkt te gaan rijden (of waar je nu al rijdt)... Kijk of er meer DEX210s rondrijden, of TLR22s. In je keuze zou ik ook meenemen dat de DEX210 nu in de aanbieding is voor bijna noppes (en een 2e kit voordelig is als je ook maar een paar reserve onderdelen wil - want Durango onderdelen zijn relatief duur)...
Echter, de TLR22 kon ook wel eens in de aanbieding komen binnenkort, want ik denk gezien wanneer beide auto's voor het eerst uitgekomen zijn, en de wereldkampioenschappen die eraan komen, dat beide auto's geüpdate worden (en die nieuwe kits zijn wel weer 200-250 euro - dat is het geld niet waard als je het mij vraagt).
Vanuit kosten perspectief en gezien er meer DEX's lijken rond te rijden zou ik daar voor gaan, maar feit is gewoon dat beide auto's echt goed rijden en zijn beide erg stevig gebouwd (de TLR nog wat meer dan de DEX).
Cobra007
06-08-2013, 10:21 AM
Wat ik ook aan het denken was, ik geef de dex210 toch een kans en als hij mij niet bevalt kan ik hem nog altijd verder te verkopen, en ik zal wel mensen vinden die mij wat goede raad geven omtrent de setup van deze wagen, zelf rijd ik op orra en mijn bedoeling is om met deze buggy clubwedstrijden te doen.
Bert
Kurtje
06-08-2013, 12:43 PM
Op Orra zijn redelijk wat rijders met de DEX210 hoor.
Je kan altijd eens aan Jeffrey vragen voor wat info. Hij heeft al even de 210 en zal je zeker verder kunnen helpen!
SLEENAD
06-08-2013, 12:59 PM
Ik zou ineens voor 2 gaan, Bert! Als je een spare balldiff en spare shocks optelt kom je al veel duurder uit dan die 2e dex erbij te nemen. ;)
Cobra007
06-08-2013, 01:48 PM
Ga ik volledig mee akkoord Dave, maar dat is voor mij niet haalbaar, want ik moet dan nog een betere speedcontrol nog en deftige motor nog wat lipo's, want met dat materiaal dat ik nu heb ga ik niet ver komen denk ik, het zal wel lukken maar dan gaat het traag.
Ik heb net de combo van twee stuks Dex 210 besteld.
Kon het niet laten liggen voor die prijs:thumbsup:.
Als er iemand is die een goede basis afstelling heeft voor op orra dan mag je dit altijd laten weten.
Ik denk wel dat ik in het begin alle hulp kan gebruiken.
Tom
Paultje040
08-08-2013, 07:23 PM
Ik zou de kit gewoon bouwen met de stock setup, en vanaf daar je auto zelf gaan aanpassen waar nodig.
Zo leer je de auto veel beter kennen.
De setup van een ander aan nemen zou ik alleen doen als je er echt niet meer uit komt.
Kurtje
08-08-2013, 07:44 PM
Veel plezier ermee Tom! Is een heel leuke auto!
Cobra007
08-08-2013, 08:03 PM
Heb de mijne ook besteld, wel maar één, komt voor mij niet zo goed uit op deze moment voor 2 :(, en bij mij zal het ook zo zijn dat ik wel wat hulp zal kunnen gebruiken qua afstelling en setup, en het lijkt mij ook een goed idee om van een basis setup te vertrekken.
Volgens DPD UK word de mijne maandag geleverd :thumbsup:.
Origineelreclamebord
08-08-2013, 08:42 PM
Gefeliciteerd met jullie aankopen! :thumbsup:
Ik heb op Orra voor het eerst met mijn DEX210 gereden - dat was enkele weken terug met het BNK. Ik kan mijn setup geven - voor wat het waard is, ik heb er immers pas één evenement mee gereden (hoewel anderen die mijn auto probeerden bevestigden dat mijn auto goed lag).
De setup zat redelijk dicht bij de MM4 kit setup, met de volgende veranderingen/bijzonderheden:
1. Schumacher Low Profile Stagger Yellow voor, MiniSpike 2 Yellow achter (Minispike 2 Silver voor en MiniSpike 2 Silver achter als het nat is).
2. Shorty Accu Pack, helemaal naar achteren geschoven.
3. Messing 'Cream' Battery Stopper (24g) achter shorty pack.
4. 78T spur (in plaats van 87T) met 23T pinion.
5. Core RC 550cst olie voor, 300cst olie achter (Dat is Losi/AE 40wt voor en 22.5/25wt achter ongeveer).
6. Pistons 1.3mm x 4 gaten rondom (Ik heb 2 gaten dichtgemaakt in elke piston, dit zorgt voor een stabielere auto bij het landen van jumps).
7. Durango Dark Red veren voor (iets harder dan uit de kit), Light Red achter in het droog (iets harder dan kit), Light Blue op natte baan (kit).
8. Voorste bovenarmen in de buitenste bevestigingsgaten van de shock tower.
9. 25 graden caster aan de voorkant in het droog (in het nat niet kunnen proberen) - de 'kit' 30 graden werkt voor het begin echter prima.
Je zou ipv. de messing battery stopper en kleine spur ook (tijdelijk) een plaat lood onder de motor kunnen leggen, dan hoef je niet meteen extra geld te spenderen aan andere onderdelen.
Het doel van de setup was om het gewicht wat verder achterop te leggen dan normaal (meer grip achter, maar iets minder stuur), maar geen grote massa achter de achterwielen toe te voegen (dat zorgt namelijk voor een achterkant die moeilijk te corrigeren is als deze uitbreekt). De DEX heeft vanuit het ontwerp veel stuur, dus de wagen had nog genoeg stuur... en de achterkant van de auto was lekker stabiel.
Uiteindelijk is het puur een kwestie van voorkeur... Eerst zou ik iets vinden wat comfortabel voelt in de buurt zoeken van de kit setup, en ik zou kijken of je een meer ervaren (DEX210) rijder kan vinden die even de auto kan proberen - die kunnen je gauw zeggen hoe het zit met de basis (banden, demping, veren)
Ik ga zowieso beginnen met de standaard setup. En dan beetje bij beetje veranderen.( daar ben ik bij mijn b4.1 en X factory ook nog mee bezig)
Ik rij momenteel nog met stickpacks en wil daar niet meteen vanaf stappen. Dus het zal toch wat zoeken worden.
Er staan veel setup's op petit rc waar ik ook wat info kan uithalen.
Alvast bedankt voor de info.
PRO-Buggy
13-08-2013, 02:43 PM
Prijzen van de DEX210 zijn niet laag vanwege de tijd van het jaar, wat een grap.
Dan zou dus alles in de UK tijden Christmas voor een appel en een ei in de shops moet liggen, echt niet!
De prijzen zijn laag omdat ze aan het reorganiseren zijn bij Durango, vanaf eind dit jaar gaat Hobbico/Revell (eigenaar Durango) zelf deze Durango vanuit Duitsland (Bunde) aan de man brengen en komen er dus ook weer vele shops bij die het gaan verkopen. Als tweede argument, ja er komen nieuwe modellen aan bij Durango maar voor welke types weet ik zo 123 niet. Weet wel dat het vanaf volgend seizoen iig een goed verkoop netwerk hoopt te hebben in Europa.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.