View Full Version : Savöx zonder servosaver
Cobra007
05-09-2013, 05:53 PM
Ik heb even een vraag hierover, in mijne DEX210 is geen servosaver aanwezig, ik heb dus al een servo van blue bird de bms-621dmg+hs opgerookt omdat mijne dex onder de zwarte darmen van het parcour kwam in Arendonk en mijn wielen stonden gedraaid en dus vast onder die darmen, stel dat nu hetzelfde gebeurd met de savöx servo erin, gaat deze dan ook in rook op of is er een beveiliging in de savöx servo? Ik heb de SC-1251MG.
Alvast bedankt.
skyaflake
05-09-2013, 06:10 PM
Dat kan ook met je Savox gebeuren. Misschien dat de Savox iets sterker is dan je Blue Bird, maar dat weet ik niet.
Voske
05-09-2013, 07:54 PM
Ik rij zonder servosaver zonder problemen tot nu toe. Het is natuurlijk altijd een risico dat je pakt.
Cobra007
05-09-2013, 08:28 PM
Oke, dat is goed dat ik dat weet, denk toch dat ik er één ga plaatsen dan.
danzoeloe
06-09-2013, 05:30 AM
koop de servo saver van tamiya de havy duty. Deze kan je zo sterk maken dat het bijna lijkt dat je er geen hebt opstaan. Maar hij doet toch zijn werk. Ik koop deze bij wouters in bergijk.
Groetjes
Origineelreclamebord
06-09-2013, 07:39 AM
Geen enkele servo heeft hiervoor volgens mij een interne beveiliging. De SC1251MG is een veel gebruikte servo. Daardoor zijn er genoeg verhalen over dat ze kapot gaan - Vaak hebben de servo's echter dan al een historie met klappen die deze niet had horen te overleven :lol: Het gebeurt vaak genoeg dat onderdelen eigenlijk later pas echt finaal dood gaan dan dat de interne schade is gedaan/gemaakt (waardoor ze in de tussentijd verzwakt, maar nog perfect bruikbaar zijn).
Anyway, Je ziet steeds meer auto's zonder servo saver, omdat deze vaak het neveneffect hebben dat ze bij hoge snelheid en zwaar stuurwerk ook gaan meebewegen.
Als je zeker wil zijn dat je niks doorbrandt, dan zou ik een SC1257TG of SC1258TG proberen te regelen.
Echter, op basis van hoeveel mensen er wel succesvol mee rondrijden zou ik de SC1251MG gewoon proberen zonder servo saver. Gebruik dan wel zo min mogelijk alu en carbon in de stuurinrichting, die vangen namelijk geen impact op, die sturen de impact onverminderd door naar het opeenvolgende onderdeel (en dat is moordend voor elke servo) :)
Cobra007
06-09-2013, 09:22 AM
Bedankt allemaal voor jullie reactie, heb er voorlopig één opzitten van HPI tot ik een andere vindt, hoogst waarschijnlijk ga ik die Tamiya heavy duty eens uit proberen.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.