View Full Version : Random car talk / autokesgezever
jonaswal
18-05-2011, 10:00 AM
I only have a 7.5T for now. (B4.1) OK for long and/or grippy tracks, but a bit touchy on slippy ones.
Do anybody use ETA to lower a bit the throttle sometimes ?
I perfectly know it's not the best way to do it, and that a 9.5T or 10.5T (or changing the pinion/spur) would be a better idea, but still...
Any advice/idea/insult ? :woot:
edit: thanks wouter for the inserts advices !
flipside
18-05-2011, 10:06 AM
Put all your speedo settings to lower the power. And loosen your slipper!!!
leave the slipper, its becoming hot fast when to loose, try eta speedo changes
flipside
18-05-2011, 12:12 PM
I said loosen, not too loose :)
After tyres, slipper is THE most important adjustment on your car (and the easiest to adjust) :thumbsup:
Cooper
18-05-2011, 12:21 PM
slipper is THE most important adjustment on your car
Oei :-)
mart3pop
19-05-2011, 11:21 AM
i thought slippers were made to relieve the transmission of stress, especially on bump/ jump receptions...
i just overgear a little , to make the power delivery less twitchy out of corners.
then i suppose you can overgear + add slip
and how much slip would you reckon is needed for vlijmen ?
I said loosen, not too loose :)
After tyres, slipper is THE most important adjustment on your car (and the easiest to adjust) :thumbsup:
flipside
19-05-2011, 11:37 AM
On high grip, if your car can pop a wheelie, or has the slightest tendency to lift the front wheels when you go full throttle (from standing still), the slipper is too tight. While racing, you should never usually use full throttle, and more important, your car is already moving. So when the slipper slips a bit from standing still and hitting full throttle, it will hardly slip while racing. You can set it pretty loose before you will start having problems while racing. A thight slipper will take away all corner exit steering...
In vlijmen you should make sure that your wheels are not slipping too much on full throttle. All wheelslip is lost time and more tyre wear :-) Just make sure you can clear the jump on the astro part, never mind that it slips while accelerating on that part.
Slipper pads are not that expensive, and you can grind them after each race to make them as new, so I really don't care that I can hear it slipping while driving.
Plus, you can adjust it in 2 seconds, try it, adjust more, etc, all right on the track, you don't even need to go to your pit table to change anything. So it's a great adjustment!
Slipper FTW!
mart3pop
19-05-2011, 12:02 PM
thanks for explaining !
i tried my old secondhand 10.5 and it was powerful enough to clear the astro jumps in vlijmen so i think ill stick with it, and add a little slip
Slipper FTW! , oké goed begrepen ; slipper For The Willy, maar wat voor de jongere en minder ervaren piloten ?
feniks
19-05-2011, 12:05 PM
cant agree more with wouter.
also its the way to safe the transmission and needs to be set spot on , on a 4X4 or you will damage it all.
jonaswal
19-05-2011, 09:20 PM
Just did 5 packs @ kampenhout. :wub My slipper is a lot looser (?) now. Thanks Wouter for advices & explanations. Noobs appreciate help :)
Damn, cut staggers grip a lot, but it's almost too much... (at least for me) I certainly make some better laps than with regular staggers, but on the other side I won't last 5 minutes without some "gripfliptakeoffcrashes" :woot:
I've put schumacher front med this time, without cutting anything. Maybe should I try hard ones next time, to get a little less grip ?
Thanks to Chambrant too !
flipside
19-05-2011, 09:24 PM
Or just use regular staggers :)
kriske
20-05-2011, 05:22 AM
Gisteren avond de eerste Cat sxIII in mijn handen gehad, is wel best stijf en niet echt veel flex.
Maarja het zal wel goede auto.
En dus vandaag body spuiten zodat hij morgen kan gaan trainen, zal allemaal snel moeten gaan. Overuren maken deze avond.
jonaswal
23-05-2011, 12:04 PM
what's the difference between having a 10.5T with a 25 pinion and having a 8.5T with a 20 pinion ? (or any similar example)
V-Rossi
23-05-2011, 12:46 PM
8.5T with 25 and 10.5T with 30 pinion you mean?:D
Obviously a difference in power, but a 8.5T with a 25 pinion (2wd) is a very easy to manage and still fast combination. Imho the way to go. A 10.5, even with adapted gearing, is nice when just starting with the hobby, but is truly underpowered for most race meetings.
janus_77
23-05-2011, 12:58 PM
but is truly underpowered for most race meetings.
...... and that statement means a lot coming from V-Rossi :D
stefke
23-05-2011, 01:52 PM
Gisteren avond de eerste Cat sxIII in mijn handen gehad, is wel best stijf en niet echt veel flex.
Maarja het zal wel goede auto.
En dus vandaag body spuiten zodat hij morgen kan gaan trainen, zal allemaal snel moeten gaan. Overuren maken deze avond.
En hij maar stoeffen (= "pochen" voor onze NL vrienden) dat de zijne zondag al klaar was ! Ni moeilijk als ge een ander de body laat spuiten ! :D
SX3 is inderdaad mega-stijf, maar dat wil nog niets zeggen. Mijn TRF501 was ook super stijf maar die reed als een mak lammetje. Als het toch een probleem zou zijn, is er nog altijd het S1 chassis.
Algemeen zit de SX3 wel goed in elkaar. Mechanisch nog enkele van de laatste zwakkere puntjes van de SX2 weggewerkt (en die was al redelijk betrouwbaar). Elektonica inbouwen is wel een complete b*tch geworden ivm de SX2. Zeker als je van die juggernaut-componenten als een Speedpassion regelaar en een Futaba FASST ontvanger moet inbouwen.
Maar dan denk ik altijd : als ze het in een durango gelepeld krijgen, geraakt het daar ook wel wel in. We zullen wel zien in Vlijmen .
V-Rossi
23-05-2011, 03:30 PM
...... and that statement means a lot coming from V-Rossi :D
Was considering writing that, but in stead gave you the easy goal :D
what's the difference between having a 10.5T with a 25 pinion and having a 8.5T with a 20 pinion ? (or any similar example)
The 8.5 will make you think you're fast. The 10.5 will make your lap times fast.
(Gear up 5 teeth on both)
jonaswal
23-05-2011, 07:29 PM
k, so if I change pinion/spur ratio to get the same top speed, the difference will be the torque (and power consumption) ? thanks.
so... :woot: i see two stupid ways to get better on a slippy track with my 7.5T
1) I get a 18 pinion instead of my 24, and I loosen my slipper A LOT.
=> slipper burn ! http://forum-images.hardware.fr/images/perso/3/le%20fleau.gif
2) I put a 26 pinion and a 75 spur instead of my 81, and I put the ETA of my radio @ 50%
=> motor/ESC burn ! http://forum-images.hardware.fr/images/perso/3/le%20fleau.gif
I'm just wondering which one is the most stupid. :eh?:
jonaswal
25-05-2011, 07:56 AM
Which 9.5T sensored motor to buy now ?
This one : http://www.cs-shop.de/lshop,showdetail,19424,d,1306310065-19658,produkte.motor.elektro_motor.brushless-sport-motor,C110307,1,Tshowrub--produkte.motor.elektro_motor.brushless-sport-motor,.htm ?
Any other ?
Thanks
Cooper
25-05-2011, 08:00 AM
YES!
or speed passion V2 (more reliable than V3)
soobah
25-05-2011, 08:30 AM
Is there a big difference with the speedpassion V1? (still have one of those, NIP)
Cooper
25-05-2011, 08:38 AM
zolang dat't maar draait en voldoende panache geeft :p, proberen zou ik zeggen :thumbsup:
soobah
25-05-2011, 08:55 AM
zolang dat't maar draait en voldoende panache geeft :p, proberen zou ik zeggen :thumbsup:
yes for me ok but would consider selling to jonas, if he is happy with a V1
dus vandaaar de vraaag ... : )
jonaswal
25-05-2011, 09:58 PM
filmed some laps @ kampenhout three days ago. clearly not the best ones, and I definitely need a slower motor (tried playing with the EPA yesterday, and @ 85% it's night and day ! Top laps maybe a bit slower, but average laps a lot better, and a lot less mistakes)
http://www.walcome.net/rc/kampenhout%20better%20setup.MP4 (right-click-save-as is better :yawn:)
Dirk in the background, like last time. :D
dirk702
26-05-2011, 06:10 AM
filmed some laps @ kampenhout three days ago. clearly not the best ones, and I definitely need a slower motor (tried playing with the EPA yesterday, and @ 85% it's night and day ! Top laps maybe a bit slower, but average laps a lot better, and a lot less mistakes)
http://www.walcome.net/rc/kampenhout%20better%20setup.MP4 (right-click-save-as is better :yawn:)
I'am always the background person, don't like it on the frontside !
By the way, nice cam work again !
YES!
or speed passion V2 (more reliable than V3)
sjit, ik heb juist de v3 gekocht :blush: wat is er mis mee?
I'am always the background person, don't like it on the frontside !
By the way, nice cam work again !
ik heb juist liever van voor dan van achter :D
Cooper
26-05-2011, 07:19 AM
sjit, ik heb juist de v3 gekocht :blush: wat is er mis mee?
Nu nog niets waarschijnlijk, ik heb ook een 7.5 V3 (ooit gewonnen) die nog steeds werkt (omdat ik veel met de 9.5 V2 rij) Maar Dirk heeft er bijvoorbeeld geen al te goede ervaringen mee. :thumbsup:
flipside
26-05-2011, 07:36 AM
Looking good!
What camera is this, did you mount it on your head? Looks like a wide angle lens.
Cooper
26-05-2011, 07:47 AM
Looks very good indeed, fluent! If you could stay on the inside a bit more you would do FAST laptimes!!!
Love the wide-angle as well :)
jonaswal
26-05-2011, 08:01 AM
It's a GoPro HD, mounted on my head indeed. The same cam I use to do things like this :
http://www.vimeo.com/18864996
http://www.vimeo.com/8821783
or in slow motion (720p @ 60fps) : http://www.vimeo.com/8861074
(AVORIAZ FTW :D)
In 720p, angle is 170°, so it's even wider than in 1080p -like the kampenhout vid- which is "only" 127°.
flipside
26-05-2011, 08:02 AM
Ok now you are my hero!! You own a hd hero, and you ski :thumbsup:
Love the way you fly past the 'ralentir' flags :)
flipside
26-05-2011, 08:09 AM
Haha :thumbsup:
http://www.vimeo.com/17210359
jonaswal
26-05-2011, 08:19 AM
Haha :thumbsup:
http://www.vimeo.com/17210359
:D
at first, I saw something passing me by and thought "WTF!! :mad: who is the stupid bastard who throw things just in front of me, then realized... mmh ok, hum erm... oops :blush:"
I'll take the gopro and laptop @ vlijmen.
Cooper
26-05-2011, 08:30 AM
Would like to join Team Media?
We are associated with Team Medium and we are heroes! :thumbsup:
:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: :thumbsup::thumbsup:
jonaswal
26-05-2011, 09:40 AM
I don't know what exactly Team Media is :D It's true I also have a Pentax reflex, with some lenses (10-20, 70-300, 50mm f1.4) and a bit of experience.
BUT, maybe I should take some hours to work on my Assimil Nederlands method before... :blush:
Cooper
26-05-2011, 09:52 AM
Basically: make photo's (me) or videos (flipside + you?) or reports (Janus, V-rossi when is he gonna start doing this shit?)from races
To the outside world: The above + some show :thumbsup:
V-Rossi
26-05-2011, 10:58 AM
reports (Janus, V-rossi when is he gonna start doing this shit?)
There will be a GP and Arendonk report, since I wasn't driving the Kampenhout national wasn't interesting enough to write a report for :D:blush:
hansie
26-05-2011, 11:11 AM
Hallo allen,
Ik heb zojuist in de wandelgangen gehoord dat er problemenzijn bij Mol Nuclea met de gemeente.Ik weet niet of dit waar is maar ik heb het nu al van 3 mensen gehoord. Er zou momenteel een algeheel rijverbod zijn. Gaat dit eventueel gevolgen hebben voor de BNK wedstrijd die daar gehouden zou gaan worden? Weet iemand hier meer van?
Groeten
Hans
soobah
26-05-2011, 11:22 AM
dat is pas 14 augustus ... dus wat vroeg om ons zorgen te maken denk ik
stefke
26-05-2011, 11:22 AM
Hallo allen,
Ik heb zojuist in de wandelgangen gehoord dat er problemenzijn bij Mol Nuclea met de gemeente.Ik weet niet of dit waar is maar ik heb het nu al van 3 mensen gehoord. Er zou momenteel een algeheel rijverbod zijn. Gaat dit eventueel gevolgen hebben voor de BNK wedstrijd die daar gehouden zou gaan worden? Weet iemand hier meer van?
Groeten
Hans
Mocht het niet doorgaan : Terug Vlijmen gras !!!
Matthijs
26-05-2011, 11:23 AM
Op Mol mag vanaf vandaag niet meer gereden worden en het terrein dient op 1 september schoon opgeleverd te worden. Achterliggende redenen liggen bij de eigenaar van de terrreinen en de personeelsvereniging van Nuclea en wat recente voorvalletjes. Erg jammer, we reden er ook erg graag met de 1:8 nitro maar voorlopig zal dit even niet gaan in de buurt van Mol. :(
dirk702
26-05-2011, 11:49 AM
Mocht het niet doorgaan : Terug Vlijmen gras !!!
Ja wel grote zonde dat het weer dicht moet !
Maar langs de andere kant is Vlijmen Gasbaan een goed alternatief natuurlijk, of die kleibaan in Luik waar over enkele weken een clubwedtrijd is geweest...
kriske
26-05-2011, 12:10 PM
Dit mailke zat net in de mailbox,
Beste Modelbouwliefhebbers
Nuclea heeft gisterenavond een brief ontvangen van het SCK•CEN waarin officieel gemeld wordt dat:
· De terreinen die momenteel gebruikt worden door de sectie “Modelbouw” (buggypiste) in hun oorspronkelijke staat moeten terug gegeven worden aan SCK•CEN tegen 1 september 2011
· Dat er geen activiteiten meer mogen plaatsvinden op dit terrein, noch recreatief, noch competitief en dit met onmiddellijke ingang
Nuclea zal gevolg geven aan deze opdracht vanuit SCK•CEN en dus met onmiddellijke ingang alle activiteiten op dit terrein verbieden.
Er zal ter plaatse ook een affiche gehangen worden waarop dit verbod vermeld staat.
De redenen voor deze beslissing van het SCK•CEN zijn de aanhoudende en toenemende problemen die deze sectie aan het SCK•CEN berokkent ondanks de herhaaldelijke opmerkingen en waarschuwingen vanuit Raad van Bestuur van Nuclea aan de verantwoordelijke bestuurder en commissaris.
Cooper
26-05-2011, 12:15 PM
Waarschijnlijk lopen die gasten pissig omdat hun kerncentrale niet bestand is tegen de stresstests ofzo. :thumbdown:
Echt klote, als voor de afbraakwerken werkende handen nodig zijn, voel jullie vrij om dit forum als medium te gebruiken om ze te vinden.
jaydits
26-05-2011, 12:30 PM
sjonge jonge het is al net als in nederland alles waarbij gelachen kan worden maken ze kapot
al het werk daar dus weer voor niets gedaan door al de vrijwilligers
:thumbdown:
janus_77
26-05-2011, 12:44 PM
Ja wij kunnen het jammer vinden dat een BNK locatie vervalt, maar voor de mensen van Nuclea zelf is het natuurlijk vele malen erger. Zeker na al het werk dat erin is gestoken.
Ik zou er niet aan moeten denken zo'n bericht te krijgen van de gemeente :bored:
Hebben ze nog hoop op een andere locatie oid of is het echt helemaal over ? en vervalt het winterindoor gebeuren dan ook......
triest weer...:thumbdown:
dirk702
26-05-2011, 12:51 PM
sjonge jonge het is al net als in nederland alles waarbij gelachen kan worden maken ze kapot
al het werk daar dus weer voor niets gedaan door al de vrijwilligers
:thumbdown:
Een mens mag enkel nog adem halen, werken, een hoop belastingen betalen en als je op pensioen gaat zo snel mogelijk dood vallen zodat je niet te veel uit de kassa haalt ! (Belgie en Nederland)
Maar zich amuseren - now way !
behalve als je clubje goed is voor de inburgering :thumbsup::thumbdown::thumbdown::thumbdown: dan krijg je zelfs subsidie
wouter.z
26-05-2011, 02:40 PM
Erg jammer inderdaad. Weer een klei baan minder:-(
En nu luik/ merchtem of vlijmen gras, of rijden we gewoon 1 bnk minder dit jaar?
kever
26-05-2011, 02:44 PM
In Friesland bij MBCFriesland ligt een mooi circuit
en jullie zijn van harte welkom.
jonaswal
26-05-2011, 03:00 PM
does stokrooi still exist ? (never been there but it looks fine)
Cooper
26-05-2011, 03:01 PM
does stokrooi still exist ? (never been there but it looks fine)
Yes but they only want to be a friends club :) They don't do organised races anymore.
hansie
26-05-2011, 03:40 PM
Hallo allen,
Het is dus helaas echt mis bij NBR, zeer spijtig voor de
betrokkenen en ook vervelend voor onze kalender.
De alternatieven:
Grasbaan race Vlijmen
Luik / Merchtem (mits zij bereid zijn een BNK te organiseren)
Race skippen
Het aanbod van MBC Friesland is leuk maar daar is geen stroom
voor handen zag ik en niemand is bekend met de faciliteiten
behalve de locals.
Mocht er besloten worden een andere locatie in te lassen gaat
dat dan besloten worden door het BNK bestuur of wordt het
stemmen of nog een andere optie?
Ergens mogen we nog blij zijn dat we het een beetje op tijd te
horen hebben gekregen en niet 2 weken van tevoren.
Groeten
Hans
jaydits
26-05-2011, 03:40 PM
Yes but they only want to be a friends club :) They don't do organised races anymore.
pfoei last time we went there we almost got shot for talking and laughing
i wil never go there even if its the last track on the planet
flipside
26-05-2011, 03:46 PM
Wow dat is inderdaad erg, het nieuwe 1/10e circuit was net af... :thumbdown::thumbdown:
Wat er met het bnk gebeurt, dat is een discussie voor Willy en de clubvoorzitters. Hier een discussie voeren over welke club dat bnk zou mogen overnemen lijkt me redelijk nutteloos, dat gaat alleen maar uit de hand lopen :)
kever
26-05-2011, 05:17 PM
Tuurlijk is daar stroom voor handen
t ligt tegen een manege aan.
Dus kom gewoon een keer naar t noorden
denk dat t voor de 1/10 sport ook wel goed is
dat daar een bnk wordt gereden.
tom b4
26-05-2011, 08:04 PM
Lijkt mij ook,hoort niet op het forum thuis.
gr tom
Wow dat is inderdaad erg, het nieuwe 1/10e circuit was net af... :thumbdown::thumbdown:
Wat er met het bnk gebeurt, dat is een discussie voor Willy en de clubvoorzitters. Hier een discussie voeren over welke club dat bnk zou mogen overnemen lijkt me redelijk nutteloos, dat gaat alleen maar uit de hand lopen :)
rcpower
27-05-2011, 09:44 AM
daar kunnen we van't weekend in Vlijmen toch een kwartiertje voor uittrekken, om dit alles te bespreken. Eventueel stemmen laten opgaan over wat de meerderheid van de piloten wil ofzo... Hier leest idd maar een select groepje mee.
rcpower
27-05-2011, 09:49 AM
Vind het zelf ook jammer dat het daar een beetje mis is gelopen, maar persoonlijk denk ik niet dat de club/infrastructuur daar moet op afgerekend worden...is meestal een verhaal van slechts één of een paar appels die het voor de rest ook verpesten point final.
Ik ga er zelf nog geregeld rijden(meestal door de week met mijn zoontje, maar dan is er geen kat. Perfect voor een 5-jarige om te leren rijden). Op een gemiddelde vrijdagavond is er zo'n 10-15 man aan het rijden en dan is het vooral lachen en babbelen geblazen! Dan zit de sfeer er echt wel dik in.
Nogmaals, jammer dat het zo heeft moeten lopen.
cu in Vlijmen!
pfoei last time we went there we almost got shot for talking and laughing
i wil never go there even if its the last track on the planet
Loomans
27-05-2011, 09:53 AM
daar kunnen we van't weekend in Vlijmen toch een kwartiertje voor uittrekken, om dit alles te bespreken. Eventueel stemmen laten opgaan over wat de meerderheid van de piloten wil ofzo... Hier leest idd maar een select groepje mee.
Is idd een heel leuk idee om eens in groep te bekijken wat een eventueel alternatief zou kunnen zijn als vervanging van het BNK op NBR (dit is zeer jammer en vooral voor Krikke die met hart en ziel die club heeft gebracht wat ze nu is!)
Misschien is Merchtem of de nieuwe baan aan Luik (Sprimont) een leuk alternatief?
Cooper
27-05-2011, 10:25 AM
Zoals eerder al gezegd, dit wordt besproken op het BNK Vlijmen door Sectievoorzitter en de clubvoorzitters, niet op het forum.
stefke
31-05-2011, 12:33 PM
we don't consider limburg being holland :blush::D
Jullie hebben het in 1831 dan ook van ons afgenomen. :p
Niet dat we het terugwillen hoor : we hebben onze handen al vol met de Limburgers die we al hebben :D
Somerwil
31-05-2011, 12:58 PM
we hebben onze handen al vol met de Limburgers die we al hebben :D
En met het maken van een fantsoenlijke regering :-) Ik las vanmorgen in de NL krant dat de informateur (die gast met de Italiaanse naam) zijn stem kwijt is :D:p:woot::):cry:
Cooper
31-05-2011, 01:00 PM
En toch groeit onze economie sneller dan die van jullie. ;)
stefke
31-05-2011, 01:13 PM
Voilà : geen bestuur is goed bestuur.
Het motto van de liberalen bewezen :D
stefke
31-05-2011, 01:14 PM
En met het maken van een fantsoenlijke regering :-) Ik las vanmorgen in de NL krant dat de informateur (die gast met de Italiaanse naam) zijn stem kwijt is :D:p:woot::):cry:
die van jullie is anders ook een raar geval : een minderheidscabinet met steun van extreem rechts.
V-Rossi
31-05-2011, 01:49 PM
Procentueel wel, maar:
België = 100, schuld van 50 en groeit met 3% => 1,5 reële groei
Nederland = 150, schuld van 20 en groeit met 2% => 2,6 reële groei
(fictieve cijfers natuurlijk)
Wat betreft(macro-)economie hebben Nederlanders op dit moment weinig te leren van de Belgen. Het vermijden van tienerzwangerschappen daarentegen :D
Liberalen ftw!
ze zouden beter één Belgische regering maken. en de Vlaamse , Waalse , Brusselse en de Oostkantons afschaffen dit zou pas een miljoenen besparing zijn, tel maar is hoeveel politieke verliesposten en hun cabinetten er zouden wegvallen :woot:
V-Rossi
31-05-2011, 02:36 PM
Klopt, maar aangezien de situatie in Wallonië, Vlaanderen, Brussel en de oostkantons geweldig verschillen moeten ze dan binnen die eengemaakte regering weer 20 dure commissies een onderzoek laten voeren naar het ideale beleid per voormalig gewest.
die van jullie is anders ook een raar geval : een minderheidscabinet met steun van extreem rechts.
muhaha :D krijgen ze in belgie het nieuws dat de pvv extreem rechts is?? :D
ze zijn gelijk aan de sp (op wat geloofs puntjes na dan :blush:)
maar politiek en modelracen is geen combi
jonaswal
03-06-2011, 06:11 AM
In case of rain this sunday , schum mini spike green or M3 caliber @ Kampenhout ?
flipside
03-06-2011, 06:40 AM
Well, you guys try it and let us know please :-)
feniks
03-06-2011, 09:11 AM
no greens put silvers on work a lot better was tested at aarendonk the last race there and whent great
janus_77
03-06-2011, 01:29 PM
O'ja, ik had het afgelopen weekend al tegen Cooper gezegd. Maar even voor iedereen die het nog niet wist. Wegens omstandigheden neem ik (tijdelijk ?) ontslag bij team media als "hoofd verslaglegging der onzin" :blush:
Mochten er andere vrijwilligers / slachtoffers zijn voor het bij elkaar verzinnen van de verslagen dan kunnen zij zich melden bij Cooper :thumbsup: ( Of we moeten terug naar het oude NK principe dat de winnaar een verslag moet maken )
V-Rossi
03-06-2011, 02:01 PM
Voor Arendonk (als het dan nog nodig is) neem ik die taak wel op mij :)
flipside
03-06-2011, 04:01 PM
Ik zal dat van vlijmen wel doen , alleen beetje geduld hebben nog :)
Jorg dat is genoteerd.
Voor de rest beter melden bij mij, ik ben het webgedeelte van team media :-)
OK, dan vul ik wel in voor MVB of Luik. Als iemand er mij op tijd doet aan denken.
dirk702
03-06-2011, 04:37 PM
OK, dan vul ik wel in voor MVB of Luik. Als iemand er mij op tijd doet aan denken.
Normaal moet jij dat van vlijmen ook doen lees ik enkele posts terug, want de winnaar moet het verslag schrijven ! :p
Slecht idee, want dan komt er muug propaganda voor TFB in het verslag.
Cooper
04-06-2011, 11:10 AM
Wat een team, wat een team! :thumbsup::thumbsup:
jonaswal
05-06-2011, 06:58 PM
Good race today @ Kampenhout. Not too many people (=> first A final for me :woot:) Martin on the podium, Chambrant unlucky. Not a single raindrop. Silver schum spikes are indeed impressive on wet astroturf (M3 calibers just... suck), but we quickly replace them by dry tyres.
How was Sprimont ?
flipside
05-06-2011, 07:04 PM
What front tyres did you try in the wet?
jonaswal
05-06-2011, 07:18 PM
silver mini spikes, and I doubt something could work better. but hey, I'm a noob ! :woot: (never tried any wet tyre before, so my opinion on the subject may be a little worthless :D)
artic racer
05-06-2011, 07:19 PM
Minispike silver, breed gelijmd.
jonaswal
06-06-2011, 07:45 AM
no news from Sprimont ? :o too much rain ? cancelled ? :eh?:
oops, I forgot their own forum, it seems that was great too :)
stefke
06-06-2011, 07:55 AM
Minispike silver, breed gelijmd.
In de truck wel in combinatie met een compleet vastgedraaide en voor de zekerheid vastgelijmde slipper hé chambrino :D
flipside
06-06-2011, 07:59 AM
Zijn die banden nu eigenlijk al normaal te verkrijgen? En hoe gaan ze tov ballistic minipin :)
Cooper
06-06-2011, 08:23 AM
Alvast veel beter dan schum groen, tov mini pins van ballistic nog niet bekend denk ik.
Cooper
17-06-2011, 11:53 AM
Zijn er mensen die graag mijn witte telelens overkopen? ( Canon 70-200 L f4 USM, zonder stabilisator)
alle dozen, boekjes, opbergzakje, beschermfilter zit erbij EN OOPLE STICKERS!!!
Als je ze koopt krijg je gratis RC fotografieles :)
400 euro, een koopje!
flipside
17-06-2011, 11:59 AM
Kan het ook zonder die lessen? :)
Cooper
17-06-2011, 12:09 PM
JA VRIEND !
flipside
17-06-2011, 12:18 PM
oei maar ik heb een nikon :p
Cooper
17-06-2011, 12:47 PM
da gaat perfect, ge moet gewoon een adaptertje dremelen. :D
ps: uw dikke ma
V-Rossi
17-06-2011, 03:39 PM
Sluikstortreclame: lipo's te koop!
http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=73210
JustARcFan
17-06-2011, 04:14 PM
Grote kuis?
Sluikstortreclame: lipo's te koop!
http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=73210
kever
17-06-2011, 05:31 PM
Gevraagd een Losi xxx cr of bk of een Atomic Carbon
graag via pb
bedankt
Vr gr
Kever
V-Rossi
17-06-2011, 05:44 PM
Grote kuis?
Min of meer :)
Cooper
17-06-2011, 08:11 PM
de bulle zijn al verkocht :p
V-Rossi
17-06-2011, 08:36 PM
de bulle zijn al verkocht :p
Qué?
Cooper
17-06-2011, 08:46 PM
mijn bulle
Supervlieg
18-06-2011, 07:01 AM
Gevraagd een Losi xxx cr of bk of een Atomic Carbon
graag via pb
bedankt
Vr gr
Kever
U heeft een PB ;)
pieterke
18-06-2011, 10:27 AM
Over lipo's gesproken,
heeft er iemand ervaring met de laatste zippy's (4000mah 25C de zwarte) hoe zit het met de kwaliteit van die dingskes?
Ik moet niet de dikke punch hebben maar ze moeten gewoon goe werken.
Tomboo_91
18-06-2011, 10:32 AM
Toevallig gister een nieuwe set zippy's mogen ontvangen en tot mijn verbazing waren deze weer terug rood. :p
Of ze net zo goed zijn heb ik nog niet kunnen proberen.
kever
18-06-2011, 10:49 AM
Hallo Supervlieg
PB beantwoord
Vr gr
Kever
JustARcFan
18-06-2011, 11:51 AM
En wat komt er in de plaats?
Min of meer :)
V-Rossi
18-06-2011, 11:54 AM
Andere packs :p
marco NL
27-06-2011, 08:39 AM
ik heb eens voor uit gekeken naar de circuits die er nog gaan komen
en dit word onze laatst bnk :thumbdown::thumbdown:
[/URL]
er zijn zo veel mooiere circuits zo als deze :thumbsup::thumbsup:
[URL="http://www.youtube.com/watch?v=8Om8Zk9SpHw&feature=youtu.be"] (http://www.youtube.com/watch?v=qrf1u0p7gYI&feature=player_embedded)
jammer :cry:
de 1/10 baan in helmond is inderdaad zo te zien echt niks :thumbdown:
marco NL
27-06-2011, 09:36 AM
de 1/10 baan in helmond is inderdaad zo te zien echt niks :thumbdown:
ik snap niet waarom juist die baan, dan nog veel liever de grasbaan terug:thumbsup:
stefke
27-06-2011, 11:24 AM
Vroeger moest een club die een BK wou organiseren, eerst enige tijd ervoor een open wedstrijd organiseren zodat de BK organisatoren en rijders konden evalueren of de baan geschikt was voor een nationaal kampioenschap. Als er dingen niet in orde waren, had de club tijd om deze aan te passen.
Geen slechte regel lijkt me.
Zie ik dat nu goed en bestaat dat circuit gewoon uit een verharde onderlaag uit betontegels met grasmatten erop ?
lijkt er op, maar het grootste probleem lijkt mij dat de baan zo smal is, echt veel te krap om met 10 man overheen te boenderen, zet dan wat milde jumps en bobbels op de 1/5 baan
marco NL
27-06-2011, 11:47 AM
Vroeger moest een club die een BK wou organiseren, eerst enige tijd ervoor een open wedstrijd organiseren zodat de BK organisatoren en rijders konden evalueren of de baan geschikt was voor een nationaal kampioenschap. Als er dingen niet in orde waren, had de club tijd om deze aan te passen.
Geen slechte regel lijkt me.
Zie ik dat nu goed en bestaat dat circuit gewoon uit een verharde onderlaag uit betontegels met grasmatten erop ?
ja dat zie je goed het zijn gewoon betontegels:thumbdown:
en ik zie ook geen rijders stelling
ik hoop dat de BK organisatoren het nog eens goed bekijken voor dat we daar naar toe gaan
flipside
27-06-2011, 11:58 AM
http://www.youtube.com/watch?v=qrf1u0p7gYI&feature=player_embedded
Op 1m02s hoor je bruno op de achtergrond, na 14 dagen continu wok eten!
Cooper
27-06-2011, 12:02 PM
GypnZtAKrzQ
:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol:
Hopelijk is dat een rookieklasse die gefilmd werd.
stefke
27-06-2011, 12:07 PM
GypnZtAKrzQ
:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol:
Hopelijk is dat een rookieklasse die gefilmd werd.
Niet echt. Ik zie o.a. Steven Stappaerts rijden. Niet echt een rookie en Belgische top in de bigscale
Cooper
27-06-2011, 12:16 PM
Ik zie 'm marshallen, dus mss is dit wel een rookiereeks?
skyaflake
27-06-2011, 01:28 PM
Om maar even 'namens' Helmond te spreken dan maar:
- De beton tegels liggen daar waar je kan sleutelen en volgens mij is de ondergrond zand en niet tegels, ik kan dit niet 100% bevestigen aangezien ik de baan niet mee heb opgebouwd, de laatste keer dat ik het terein heb gezien voordat de 1:10 baan gebouwt was lag er gewoon zand en ik kan me niet indenken dat daar ineens stenen neergelegt zijn. En, persoonlijk is de baan ook wat aan de kleine kant en het zal wel druk worden op de baan, maar goed, ik denk daar ook iets anders over dan "bepalende" bij Mach One.
- 1:10 baan heeft tegenwoordig (zal kijken of ik a.s. weekend foto's kan maken, weet nog niet of ik daar ben, 30% kans) een rijderstelling met meer dan voldoende ruimte.
Ach, als ik de tijd (dit jaar zit ik echt vol :() had zou ik wat meer Mach-One leden optrommelen om ook BNKs te rijden, maar voor mij zit het er volgend jaar pas in om een volledig BNK te rijden. Dit jaar pak ik nog wel wat mee. Ik heb helaas de meeste problemen met vervoer (geen eigen auto ;)), dus als iemand uit het zuid-oosten (Helmond, dus) van Nederland ooit plek heeft, heb je aan mij ook een regelmatige bezoeker. Maar goed, ik ken niemand hier in een straal van 30~50 km die een heel bnk rijdt. (Of het moet net over de grens zijn)
Vragen? Ja, ik kan veel dingen beantwoorden over Mach-One, anders even info@mach-one.nl. Ik weet niets wat betreft afspraken tussen het BNK en de club, maar wel van de baan zelf ;)
PRO-Buggy
27-06-2011, 03:18 PM
@Marco en Bas
Ja klopt, baantje is volledig gelegd op betontegels, is 1.20 meter breed, stelling is gammel en klein en de rondetijd ongeveer 12 seconden...:thumbdown:
Kortom niet gaan rijden...ik begrijp dat het voor jullie als Wereldkampioen niet goed genoeg is!:D
Je hoeft er niet te rijden je MAG er rijden...:bored::bored:
jeffrey
27-06-2011, 04:10 PM
vind het nog meevallen, had gedacht dat er niks meer van ging komen ;).
baan is toch redelijk kwa lengte en breedte of ben ik nu verkeerd.
ok rijderstelling is er nie maar neem aan dat dit nog komt. en springbergen liggen ook niet echt top maar dat zijn kleine aanpassingen he :)
we zullen wel zien.
flipside
27-06-2011, 04:12 PM
Er staat toch dat er een podium is :-)
feniks
27-06-2011, 04:15 PM
ga verstandig zijn en gewoon niks zeggen .
alleen dat het eens hoog tijd word dat we eens een regelement gaan maken van hoe een baan echt wel minstens moet zijn . zoals minimum rechte lijn en hoe of wat een jump of hindernis in sommige gevallen moet zijn want pffffffff.
lijkt stilaan niet meer op een nationaal kampioenschap maar op wat kermis rommel ze . maar qua layout als we dan toch over de piste hebben kan er wel door ? andere dingen ????
maar ja ieder zijn ding he :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: :p:p:p:p:p
@Marco en Bas
Ja klopt, baantje is volledig gelegd op betontegels, is 1.20 meter breed, stelling is gammel en klein en de rondetijd ongeveer 12 seconden...:thumbdown:dus niet echt bnk/bzb proof
Kortom niet gaan rijden...ik begrijp dat het voor jullie als Wereldkampioen niet goed genoeg is!:D
nou nou dat is te veel eer :wub, marco kan nog maar net europees nivo aan :lol:
Je hoeft er niet te rijden je MAG er rijden...:bored::bored:
dat is logisch, maar dan liever op de 1/5 baan zoals ik al zei, je doet nou net of ik wat tegen MACH of jou persoonlijk heb maar dat is niet het geval. ik kom graag naar HELmond op iets wat minimaal te racen is door 10 auto's
mark-w
27-06-2011, 05:21 PM
wat een ongelooflijk slap gezever.
kom eerst eens rijden en vel dan je oordeel.
ik heb verschillende banen gezien waarvan ik dacht nou nou dat is het ook niet echt.
terwijl andere deze banen helemaal super vonden.
ik ga dan niet achterbaks op een openbaar forum liggen stoken over wat voor een klote baan ik het vond maar hield netjes mijn fatsoen en ging niet de club af liggen zeiken zoals nu niet gedaan word ???!!!!!!!!!!!
ik kan alleen maar zeggen dat diegene die zijn komen rijden (ook vooraanstaande BNK rijders ) op zich wel te spreken waren over de baan en accomodatie .
alleen schrijven die hier niet op het forum maar houden zich bezig met het rijden IPV negatief gezever en gegis..
iedereen is welkom bij ons op de baan en wij doen ons best (als liefhebbers en vrijwillig) om het iedereen zo goed mogelijk naar de zin te maken..
lukt dit niet voor iedereen jammer maar helaas
voor die gene die graag komen tot ziens
voor die gene die dat niet willen LEKKER WEGBLIJVEN !!!!!!!!!!!!!!!!!
marco NL
27-06-2011, 05:22 PM
zo Bas wat een eer hier op oople we zijn Wereldkampioen:lol::lol::lol:
mark-w
27-06-2011, 05:32 PM
nou meneer de wereldkampioen
je moet mij eens proberen uit te leggen waarom je nu al voor een tweede keer een discussie aanzwengeld waarmee je de mensen het bloed onder de nagels vandaan haald .
op een of andere manier heb je iets tegen mach-one dat moet haast wel.
misschien dat we dat een keer uit kunnen praten met een glas bier in de hand als we elkaar ergens op een van de wedstrijden zien.
nou nou niemand zegt iets negatiefs over de club of over de vrijwilligers, die trek jij er weer aan de oren bij. ik heb respect voor een club met 3 banen, MACH one probeert daarmee iedereen te bedienen.
maar je kan van een te kleine piemel toch ook niet zeggen dat het piemel genoeg is om mee lekker mee te piemelen, dus opereren dat ding of een andere gebruiken van beter formaat
marco NL
27-06-2011, 05:57 PM
nou meneer de wereldkampioen
je moet mij eens proberen uit te leggen waarom je nu al voor een tweede keer een discussie aanzwengeld waarmee je de mensen het bloed onder de nagels vandaan haald .
op een of andere manier heb je iets tegen mach-one dat moet haast wel.
misschien dat we dat een keer uit kunnen praten met een glas bier in de hand als we elkaar ergens op een van de wedstrijden zien.
als eerst ik heb niks tegen jullie club (mach-one) zou niet weten waarom
maar als ik mijn mening hier op het forum plaat is dat niet achterbaks en is ook niet stoken
want ik doe het in het openbaar zo dat iedereen het kan lezen
dit is mijn mening en dat deel ik in het openbaar daar is een forum voor
maar als je niet tegen mijn mening kan en van aderen daar kan ik ook niks aan doen
en dat jullie hier zo kwaad over worden dat snap ik ook niet
zo heeft ieder zijn mening
maar als je een keer met me wil praten dat kan geregeld worden dat is geen probleem
skyaflake
27-06-2011, 06:20 PM
Doe eens rustig allemaal, dadelijk moet moddereter Cooper ingrijpen :thumbsup:
Kom gewoon eens rijden, niet meteen oordelen over iets waar je nog nooit geweest bent (als dat wel zo is: oordeel dan) en leer lezen. Er is gewoon een stelling hoor ;-) Iedereen een zonnesteek opgelopen met dit weer ? :p
Ow en denk maar zo (in het algemeen) :
Ben blij dat er een keer een andere baan is, we moeten eens koesteren wat we hebben, het wordt steeds lastiger (voor iedereen (!)) om een vereniging met deze hobby te runnen en ook nog eens om een baan te maken waar iedereen happy over is. Ow, ik verdedig helemaal niemand, spreek namens mijzelf, gelukkig.
ik kan alleen maar zeggen dat diegene die zijn komen rijden (ook vooraanstaande BNK rijders ) op zich wel te spreken waren over de baan en accomodatie .
alleen schrijven die hier niet op het forum maar houden zich bezig met het rijden IPV negatief gezever en gegis..
Het lijkt me verstandig als er een keer wat mensen van het BNK "bestuur" gaan kijken en hun mening vellen, en deze dan ook hier bekend maken met de beslissing wat er gaat gebeuren, dan zijn alle onzekerheden de wereld uit.
Ipv. deze "vooraanstaande BNK rijders" die hier blijkbaar geen mening over willen geven.
Dat zou zeker mogelijk zijn maar ik kan me nier herineren dat ik gezien of gehoord heb dat er iemand van Mach-One bij een BNK geweest is.
Iets wat me wel handig lijkt om te zien wat er verwacht wordt, hoeveel mensen er komen, dat er mensen verwachten te kunnen camperen etc.
PRO-Buggy
27-06-2011, 08:10 PM
Bas en Marco jullie gaan wel over de rug van vrijwillegers, dat vindt ik ook want je schrijft hier zaken die totaal niet kloppen.
Zal ff wat verduidelijken...ook aan Roel want er zijn geen onzekerheden!! Die worden gemaakt door 2 mensen die ik al eerder benoemde...
Zou beter zijn als je eerst was komen kijken/rijden en dan zou oordelen ipv een oud filmpje wat op Youtube rondzwermt en vanuit dat filmpje gaan oordelen!!!!!!:thumbdown::thumbdown::thumbdown::th umbdown::thumbdown::thumbdown:
Je moet een weten wat een werk het is om drie banen bij te houden en alles op poten te zetten voor je, en dat met een man of 8 elke keer maar weer. Als je dan zo gaat schrijven zoals Marco en BAs kan ik me best voorstellen dat dit ook bij Mark in het verkeerde keelsgat schiet!
We doen het voor de hobby en dus ook voor jullie. Gewoon rijden op de banen die de organisatie je voorschoteld OF als schrapresultaat laten schieten voor jezelf kan ook.
Nogmaals Bas en Marco je MAG komen rijden het MOET niet.
Enne kritiek is goed daar kan een ieder wat van leren ook MAch-One, maar dan dient het wel opbouwend te zijn en niet zoals jullie nu heel het circuit af lopen te branden, daar kan niemand niks mee!
Baan is gemaakt van astro op zandbodem, alleen een strook van 1,5 meter is gelegd op enkele tegels zodat we de layout wat konden verleggen. Die enkele tegel die eronder ligt is geen probleem.: Conclusie? Zeurderij want in Geilenkirchen (D) ligt wel de baan geheel op beton/asfalt en daar hoor je er niemand over die er rijden, omdat als je een wedstrijdserei rijdt zoals nu het BNK je daar maar moet rijden waar de organisatie je heen stuurt. Wil je dit niet? Kun je beter gaan rijden op een veldje voor je deur lijkt me.
Altijd heb je banen die je leuk vindt en die je minder vindt maar andere misschien wel weer andersom en dat maakt de competitie weer spannend.
-Baanbreedte is gelijk aan de eisen van het BNK regelement.
-Podium / stelling is 12.5 meter breedt en de stahoogte bedraagt 2 meter.
-100+ man herbergen op het terrein is geen probleem, ook een GP bigscale en 12 andere races in een seizoen ging dus BNK ook zonder probleem!
-Stroom is ruim voldoende aanwezig.
-2 Toiletten aanwezig, (1 dames en 1 herentoilet).
-Geluidsinstallatie is naar behoren.
-Catering is goed, ruim assortiment tegen billijke prijzen.
-Kamperen is mogelijk met tent, caravan of wwonmobiel/camper
(Dan heb je wel alleen in de avond en nacht stroom voor het kamperen overdag dus niet vanaf 8 uur in de ochtend).
- Parkeren is ook geen probleem, alleen op de wedstrijddag parkeren bij sluisje wat 250 meter lopen is. Maar wees gerust je kunt eerst uitladen op de baan alvorens je auto weg te gaan zetten.
-Het enige wat tot nu toe nog ontbreekt zijn gemotiveerde BNK rijders...
Let wel wat Dennis schrijft over de moeilijkheden van sommige banen etc klopt ook. Als meerdere banen dicht zouden moeten was onze baan ineens een stuk aantrekkelijker...
marco NL
27-06-2011, 08:42 PM
zie hier al mijn post
ik heb eens voor uit gekeken naar de circuits die er nog gaan komen
en dit word onze laatst bnk
-------------------------------------------------------------------------------------
er zijn zo veel mooiere circuits zo als deze
--------------------------------------------------------------------------------
ik snap niet waarom juist die baan, dan nog veel liever de grasbaan terug
---------------------------------------------------------------------------------------
ja dat zie je goed het zijn gewoon betontegels
en ik zie ook geen rijders stelling
--------------------------------------------------------------------------------------
ik hoop dat de BK organisatoren het nog eens goed bekijken voor dat we daar naar toe gaan
----------------------------------------------------------------------------------------
zo Bas wat een eer hier op oople we zijn Wereldkampioen
-----------------------------------------------------------------------------------------
als eerst ik heb niks tegen jullie club (mach-one) zou niet weten waarom
maar als ik mijn mening hier op het forum plaat is dat niet achterbaks en is ook niet stoken
want ik doe het in het openbaar zo dat iedereen het kan lezen
dit is mijn mening en dat deel ik in het openbaar daar is een forum voor
maar als je niet tegen mijn mening kan en van aderen daar kan ik ook niks aan doen
en dat jullie hier zo kwaad over worden dat snap ik ook niet
zo heeft ieder zijn mening
maar als je een keer met me wil praten dat kan geregeld worden dat is geen proble
---------------------------------------------------------------------------------------
het is gewoon mijn mening die ik geef over wat ik zie op het filmpje
en er word niks negatiefs gezegd over jullie club en al zeker niet over de vrijwilligers die daar al het werk hebben gedaan daar heb ik respect voor
maar het is mijn mening wat ik zag op het filmpje
maar dat kan hier niet blijkbaar
ik ga er over ophouden want dit heeft geen zin
en ik zal de filmpjes verwijderen
Ik ben van plan het BNK bij Mach One te rijden, ik ben eerlijk gezegd een beetje benieuwd naar de baan. Mijn auto is voorzien van schokdempers, dus ik heb geen schrik van jumps.
Als de mensen van Mach One zo goed zouden zijn van de weekends voor het BNK hun baan ter beschikking te stellen, zou ik graag gaan trainen. Moest ik tijdens het rijden onoverkomelijke problemen vinden met de baan, dan zou ik het aan de mensen alginds zeggen. Ik zou het niet op dit forum posten.
Als ik twijfels of bedenkingen zou hebben over de laatste manche van het BNK, dan zou ik gaan praten met 'het BNK bestuur', zijnde de afgevaardigde van mijn eigen club. Het bestuur van mijn club is iemand die ik ken en die dikwijls op de club aanwezig is. Hij zou er kunnen bij geweest zijn als er BNK-beslissingen zijn genomen. Ik zou nog steeds niet op dit forum posten.
Als ik bedenkingen heb over het reglement of minimum specificaties van een baan, zou ik de tekst van het reglement lezen. De kans is groot dat dit wel gespecifieerd is. Ik zou zeker geen Opmerkingen posten hier op het forum zonder eerst een kleine zoektocht te hebben ingezet.
feniks
27-06-2011, 09:50 PM
@ elvo , nee ik ga niet zoeken want de resultaten van dat beschrijf is out off date . net zoals de rest van de rule book die echt wel stevig moet aangepast worden . en heb hem liever uitgeprint via FBA zoals het vroeger was .want da beperkt het zoeken redelijk stevig.
en als we dan toch even verder gaan , bekijk dan even de banen en de organisaties van de laatste EK wedstrijden , euuuuuuuuu aarendonk doet beter dan zou ik zeggen .
dacht inderdaad dat dit een forum was waar alles moest gezegd kunnen worden en niet alleen wat domme clubjes zever.
maarja blijkbaar ook weer mis .:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
Voor de mensen die niet vertrouwd zijn met digitale media bestaat er tegenwoordig ook een oplossing. Het heet een 'printer' (NL: drukker). Dit is een apparaat dat op jouw eigen computer kan aangesloten worden, encdigitale bestanden omzet in bedrukte papiervellen.
flipside
27-06-2011, 11:05 PM
Het is een wonder, maar ik ben het vandaag al 2 keer eens geweest met bruno. 1 keer in een mailconversatie waar jullie niks mee te maken hebben :), en nu ook in deze 'discussie' :thumbsup:
Niemand zegt dat je je mening niet mag geven, maar jullie zeggen dingen over een baan die je enkel kent vanop een youtube filmpje...
1. je kan niet weten hoe breed de baan is. Mij lijkt ze niet te smal, wat reeds bevestigd werd.
2. podium niet aanwezig? Hoe weet je dat? Waar staat de cameraman? Het is niet omdat er iemand op het circuit staat dat er geen podium is. Dat is intussen dus ook al bevestigd.
3. Matten op zand of beton? Mij leek het duidelijk dat die tegels enkel een klein stukje onder de mat ligt. Je ziet op alle andere plaatsen duidelijk zand rond de baan. En dan nog, charleroi is ook op beton.
4. van wanneer is het filmpje? hoe kan je nu weten of de baan nog hetzelfde is tegen het bnk?
Allemaal redenen dus niet om botweg conclusies te gaan posten op een openbaar forum zonder een paar feiten te checken.
Lijkt me vrij logisch dat de mensen van de club zich aangevallen voelen...
Mach was er in oktober bij om een bnk aan te vragen, merchtem niet. Er zijn nog wel circuits in belgie en nederland hoor. Je kan helaas niet overal een bnk houden...
Vraagje voor mach, waneer is er een clubrace voor de 1/10e? Hou ons op de hoogte hier en er zal zeker volk op af komen. Jammer genoeg zijn er tegenwoordig elk weekend wel 3 plaatsen waar je kan gaan racen, dus om iedereen te lokken dat wordt moeilijk. Maar bvb een race 1 of 2 weken voor het bnk lokt ongetwijfeld 70% van het hele bnk veld :)
Voor bart: maak een uitgebreide samenvatting van al uw voorstellen om het bnk te verbeteren en bezorg dit ergens in september aan uw clubvoorzitter. Met commentaar alleen zijn we niks, oplossingen hebben we dan nodig... Een oplossing die 5 nieuwe problemen creëert is geen oplossing.
Matthijs
28-06-2011, 06:15 AM
klein stukje 'zever' van een BNK 'nieuwkomer' over de baan bij Mach. Ik heb dit jaar 2 x een 1:8 wedstrijd gereden bij de Mach, faciliteiten zijn prima. Toilet, catering, stroom, compressor, toegangswegen met ruimte, grote pitsruimte op tegels (die je ziet liggen). De 1:10 baan is mijn (leek) ogen breed genoeg en sinds de filmopname ook nog gewijzigd. Ondergrond is gewoon zand, met een klein strookje op de tegel aan de voorkant. Rijderststelling is er, enz, enz, enz. Als ik de baan vergelijk met Bergschenhoek (mijn enige referentie met een 1:10 baan) is ie langer, groter en minstens net zo breed. Kan er zelf helaas niet rijden tijdens het BNK vanwege een 1:8 wedstrijd, maar de baan en organisatie lijken me zeker BNK 'waardig'. Maar goed, misschien is mijn inschatting van de werkelijke baan die je ziet op een meter afstand anders dan de inschatting van een 'topper' via youtube :p
nou dan is dat ook weer opgehelderd :thumbsup::blush:
Cooper
28-06-2011, 07:29 AM
Bedankt Elvo voor je cynische verduidelijkingen.
Bedankt Flipside voor je verduidelijkingen.
De mensen die commentaar vellen aan de hand van het filmpje: Lees die jongens én de jongens van mach hun posts eens opnieuw.
Leer hieruit en zorg dat je de volgende keer eens nadenkt vooraleer je hier op 'reply' drukt.
Als je zelf actief betrokken bent bij de club waar je rijdt weet je allicht wel dat er veel vrijwillig werk in kruipt, als er dan op een forum mensen komen commentaar leveren op basis van een wazig filmpje van enkele maanden terug, dan kan ik het best geloven dat hun bloed gaat koken.
Lees misschien nog eens goed Elvo zijn post, dan weten jullie allicht dat er geen echt overkoepelend bnk 'bestuur' is, wel bestuur van je club. Misschien wil je je zelf wel eens extra inzetten voor het bestuur van jouw club?
dirk702
28-06-2011, 07:48 AM
Ok nu gaan we verder !
Wanneer en wie zal de eerste nieuwe topic aanmaken "GP Krampenhout 2011"
:lol:
crashingbird
28-06-2011, 10:57 AM
Ok nu gaan we verder !
Wanneer en wie zal de eerste nieuwe topic aanmaken "GP Krampenhout 2011"
:p:p
:)
-> http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=74108
feniks
28-06-2011, 07:25 PM
@ cooper
ben jij mod of partij trekker , want had die reactie even goed kunnen overzetten op mijn acount .
had zelfs niet gezien dat het op een ander acount gepost was .
maar had ook niet anders varwacht zullen we maar zeggen.
Cooper
28-06-2011, 07:32 PM
Ik kan dat niet, jij weet niet welke moderatiefuncties er zijn en welke niet.
Ik ga met u ook nooit meer discussiëren over het reglement, tenzij ik nog eens zat ben misschien. Ik volg trouwens 100% wouters ideologie.
Dat ik hier moderator ben is enkel maar een functie om het forum proper te houden. Ik mag mijn mening uiten zoveel ik wil.
feniks
28-06-2011, 07:59 PM
dat mag je inderdaad maar laat dan ook staan wat er stond .
iedereen weet dat dat van mij kwam dus zie geen probleem.
en dat ge u bij die clubkes zever zou aansluiten had ik ook al verwacht dus geen probleem.
probeer het binnen 15 jaar nog eens en weet dan eens iets te zeggen wat gij wel als individu ziet over heel dien boel zonder dat het u voorgelezen word.
Cooper
28-06-2011, 08:11 PM
een parabel:
Er was eens een man en die hoorde op de radio: 'opgelet spookrijder op de E19'
De man zei tegen zichzelf: één spookrijder? Ik zie er honderden!
back on topic!
dirk702
28-06-2011, 09:07 PM
Dat is pas "autokesgezever" :drool:
Lowie
29-06-2011, 11:13 AM
.. Mijn auto is voorzien van schokdempers, dus ik heb geen schrik van jumps. ...
OH My GOD, that's what I'v been missing???!!
http://rob.nu/wp-content/uploads/2009/09/facepalm3.jpg
:thumbsup::p:p
feniks
06-07-2011, 03:35 PM
Vermits ik niet kan gaan trainen voor Arendonk, is dit altijd welkom. Maar ik ga eerder gaan voor de setup kan Jorg. Die heeft bijna dezelfde "tasser" rijstijl als mij met TFB finesse. :D
da tassen en zo heb ik gezien op de resultaten van de GP en zo .
dus ja ge hoort mee in de belachelijke clubkes toestanden dan he :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
V-Rossi
06-07-2011, 03:46 PM
Rustig Bart, bewaar de paarse (Schumacher)harmonie.
flipside
06-07-2011, 04:18 PM
ja, lach uw teamgenoten zo ni uit!
Als ik de resultaten van bnk mbv bekijk, dan zijt gij anders ook maar nen tasser :D :D :D :D :D :D
Cooper
06-07-2011, 05:59 PM
:bored: clubkes? waar?
V-Rossi
06-07-2011, 06:14 PM
Ik weet ook van geen clubkes.
feniks
06-07-2011, 07:38 PM
ik lach mijne team maat niet uit.
de stef verstaat wat er staat zoals het hoort lol
maar ja da is team jaragon
dirk702
06-07-2011, 07:53 PM
Joepie een nieuw team is geboren "Team Jaragon" :thumbsup:
V-Rossi
06-07-2011, 09:05 PM
Dus nu zijn er 2 "teams"? Team Jaragon en Team Lelijke Bodies en Mismatch Janten.
Wat zijn die teams en clubkes? Ik zou daar graag meer over weten.
Cooper
06-07-2011, 09:55 PM
Mag ik ne Jedi zijn? pleaaaaaaaase ! :(
crashingbird
07-07-2011, 07:31 AM
...altijd met die schrijffouten hier.... -> 't is nie met J maar P
-> Team Paragon, maar denk dat dit toch een sponsor is voor een onroad club/team, want tractie verhogende bandenpreparaten zijn NIET toegelaten op het BNK offroad !:D
Welke andere 'clubkes ? awel hé, zal't eens uitleggen, heel simpel ->
Dunno what you're talking about, old chaps...:woot::lol::rolleyes::wtf:
stefke
07-07-2011, 09:00 AM
da tassen en zo heb ik gezien op de resultaten van de GP en zo .
Ik mag tenminste meedoen op de GP,
Sorry : onder de gordel
dirk702
07-07-2011, 09:00 AM
...altijd met die schrijffouten hier.... -> 't is nie met J maar P
-> Team Paragon, maar denk dat dit toch een sponsor is voor een onroad club/team, want tractie verhogende bandenpreparaten zijn NIET toegelaten op het BNK offroad !:D
Welke andere 'clubkes ? awel hé, zal't eens uitleggen, heel simpel ->
Dunno what you're talking about, old chaps...:woot::lol::rolleyes::wtf:
Ok Kurt dus is het "Team Paragon" en ze hebben al hun eigen site http://paragongaming.org/
dirk702
07-07-2011, 09:01 AM
Ik mag tenminste meedoen op de GP,
Sorry : onder de gordel
Ja in de Z finale zijn er ook deelnemers nodig om deze te vullen !
stefke
07-07-2011, 09:07 AM
Ik zit eens één jaar lager dan de C-finale. :bored:
En waar zatte gij ?
flipside
07-07-2011, 09:08 AM
Daarvoor hadden we thaisa!
dirk702
07-07-2011, 09:14 AM
Daarvoor hadden we thaisa!
De Wouter is muuuuug goe bezig !!!!
pieterke
14-12-2011, 10:30 AM
Bon, eens proberen terug een vraag te stellen met niveau ...
Bij 2 wd auto's weet ik dat de gewichtsverdeling ongeveer 35% voor/ 65% achter moet zijn. Nu is mijn vraag:
Wat is deze verdeling bij een 4 wd? is dit 50/50 of iets anders?
Gonzo
18-12-2011, 02:51 AM
Iets anders!
http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=42193
pieterke
18-12-2011, 06:11 PM
:thumbsup: mercikes
Cooper
18-01-2012, 09:04 AM
proficiat Wesley, goed gedaan op de Petit race!
http://www.oople.com/rc/photos/petit2012/index.html
http://www.oople.com/rc/photos/petit2012/2wd/IMG_8807.jpg
jeffrey
18-01-2012, 10:09 AM
Jaja Wesley heeft dat super gedaan :thumbsup:
proficiat Wesley, goed gedaan op de Petit race!
http://www.oople.com/rc/photos/petit2012/2wd/IMG_8807.jpg
hee wesley als je ook zo goed presteert op school kom je nog heel ver:thumbsup:
ben trots dat jij onse rood/wit/blauw vertegenwoordigt:lol:
nieuw
http://www.teamyokomo.com/jpn/product/offroad/b_max2/b_max2.html
jaydits
20-01-2012, 10:45 PM
hee wesley als je ook zo goed presteert op school kom je nog heel ver:thumbsup:
ben trots dat jij onse rood/wit/blauw vertegenwoordigt:lol:
oei school hahahaha nee hoor gaat goed
ik vond ook dat hij er best trots op mocht zijn
zelf is hij alleen nog maar blij met een a finale pffff
we hebben veel geleerd die gasten rijden elk weekend tegen de beste van europa daar joh is echt niet normaal
als ik nog is de lotery wint dan zit ik heel de winter in de uk hoor
groeten en thanks ook namens wesley
Ik heb gisteren nog de laatste restanten Vlijmens Gras verwijderd. :blush:
jaydits
21-01-2012, 09:27 AM
Ik heb gisteren nog de laatste restanten Vlijmens Gras verwijderd. :blush:
hahaha mooi op tijd zeg ik:thumbsup:
Cooper
22-01-2012, 03:29 PM
nu al? mijn X6 is deel van een composteringsproject.
flipside
22-01-2012, 03:45 PM
nu al? mijn X6 is deel van een composteringsproject.
Is elke X6 dat niet?
Cooper
22-01-2012, 07:43 PM
De stukjes die je moet dremelen alvast wel.
crashingbird
22-01-2012, 07:51 PM
ieder badkuipke kan in aanmerking komen als composteringsvat (door de opstaande randen)
Uw stukske alu-plaat echter niet, beste Flipside, daar waait al het organisch materiaal uit :p
kriske
22-01-2012, 07:52 PM
oei school hahahaha nee hoor gaat goed
ik vond ook dat hij er best trots op mocht zijn
zelf is hij alleen nog maar blij met een a finale pffff
we hebben veel geleerd die gasten rijden elk weekend tegen de beste van europa daar joh is echt niet normaal
als ik nog is de lotery wint dan zit ik heel de winter in de uk hoor
groeten en thanks ook namens wesley
Nog is de lotto win????????????????
Voor de mensen die last hebben van onderstuur: Lipton thee helpt u uw lijn te houden.
V-Rossi
31-01-2012, 05:01 PM
Thee drinken en aan RC moeten denken. Het moment dat men beseft dat de RC-verslaving de overhand neemt ...
Kingpin
13-08-2012, 06:12 PM
is de film van de ck kampenhout al beschikbaar?
Cooper
13-08-2012, 06:53 PM
dit oudere verzameltopic weer vanonder de sneeuw gehaald voor alle algemene vragen. Zo moet je voor een clubkoers in Tolvanpluto niet een BNK topic gaan gebruiken.
Origineelreclamebord
13-08-2012, 07:20 PM
Voor de mensen die last hebben van onderstuur: Lipton thee helpt u uw lijn te houden.
Ik had dat dus bij de afgelopen clubrace op de banden moeten smeren :p de achterkant van mijn auto had continu andere plannen! Helpt het nog beter als je de inserts doordrenkt met Lipton?
PS: Nee, ik ga het niet drinken... Ijsthee, bleh! :bored:
dikke hond
09-09-2012, 11:29 AM
Quick question tussendoor...
Zijn er hier rijders die met een geardiff ipv een balldiff rijden in hun X6? Ik ben benieuwd naar de meningen aangezien ik, als newbie er behoorlijk wat moeite mee heb om de balldiff fatsoenlijk afgesteld te krijgen...
Mensen zullen zeggen dat het een kwestie van tijd en ervaring is (ben ik het mee eens) maar het is niet dat ik wekelijks op de baan te vinden ben, eerder maandelijks en dan wil ik simpelweg rijden...
Alvast bedankt!
Cooper
09-09-2012, 02:25 PM
Doe geen moeite, een geardiff past niet in een X6 omdat de behuizing nog gemaakt is voor het diff van een B4 en niet de B4.1
dikke hond
09-09-2012, 04:37 PM
Aha! Duidelijk, bedankt!
jaydits
09-09-2012, 07:53 PM
geardiff is niet constant rijd na 3 minuten anders dan aan de start komt denk ik door opwarmen van olie of zo
denk dat je gemakkelijker went aan een diff dat steeds wat slechter wordt en dat ook blijft :)
goede diff ballen en trust balletjes doen een hoop en goed inlopen ook
dikke hond
12-09-2012, 06:30 PM
Druk bezig geweest met mn diff de laatste dagen en weer een hoop ontdekt...
Veeeeeeel te veeeeeel diff lube gebruikt, waarschijnlijk de verkeerde diff balls. Ondertussen nieuwe en schone spulletjes besteld dus hopen dat het snel binnen is!
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.