PDA

View Full Version : (klei) Banden test voor 2010

janus_77
26-06-2010, 07:39 PM
Getest op de zaterdag voor het BNK in Bergschenhoek door 5 rijders die daarna een score mochten geven van 1 tot 5 voor zowel voorwaartse grip als zijdelings ( max score is dus 25).
Omdat het gaat om een “controlled tire” is enkel gelet op gevoel bij rijden en levensduur. Er zijn geen ronden tijden gemeten
Hoewel deze allemaal zijn getest op 2wd’s is voor al deze banden een 4wd voorband beschikbaar.
Deze test is uitgevoerd door 3 vaste A-finalisten en 2 rijders die meer uit de middenmoot komen

Hieronder zie de de totaal scores.

J-concepts Goose Bump – Green Compound
- Grip zijdelings: 14,5 punten
- Grip voorwaarts: 21,5 punten

Goose-Bump: Levensduur is voor een BNK band te kort (c.a. 2 accu’s), waarna het wel voor een hele lange tijd een mooie trainingsband is. Wat de meeste ook niet beviel was de balans tussen zijdelings en voorwaartse grip. Wel zeer goed in de stoffige delen.

J-concepts Flip-Out – Green Compound
- Grip zijdelings: 18,5 punten
- Grip voorwaarts: 18,5 punten

Flip-Out: Levensduur was ongeveer 3 á 4 runs BNK waardig, daarna nog wel goed bruikbaar om afstellingen te testen. Ook nog goed in licht stoffige delen. Qua gevoel het meest Big-shot achtig.

J-concepts Double Dee – Green Compound
- Grip zijdelings: 18 punten
- Grip voorwaarts: 21 punten

Double-Dee: Leversduur was ongeveer 3 á 4 runs BNK waardig, daarna nog een accu of 4 bruikbaar om de trainen. Op de schone delen de beste band, maar dan ook meteen het minst goed op de stoffige delen. Dit was achteraf ook goed terug te zien in de scores: de goede rijders hadden allen deze band de hoogste punten gegeven, en degene die nog (te) veel in het stof zaten hadden deze band strak onderaan staan.

Pro-line Caliber – M3 Compound
- Grip zijdelings: 18,5 punten
- Grip voorwaarts: 22,5 punten

Caliber: Eigenlijk een last-minute toevoeging, maar omdat er toch een aantal mensen om vroegen, toegevoegd aan de test. De standaard inserts zijn redelijk zacht en hebben bij de rijders die “iets” meer vermogen aan boord hebben soms de neiging om de gaan balloonen. Ook gewoon goed in de stoffige delen.
Voor de duidelijkheid de punten zijn gegeven terwijl er werd gereden met de standaard inserts. Levensduur was 4 volle accu’s ( dus zeg maar 6 runs van 6 minuten ) door voornamelijk Janus en de Q gewoon BNK waardig. Waarna de band nog wel altijd goed bruikbaar was om de trainen.
De levensduur test werd gedaan met een set met andere inserts ( Racer's Edge) en deze voelden wel beter aan als de standaard set die was gebruikt om de score's te bepalen.

Lowie
27-06-2010, 07:13 PM
wat is eigenlijk de bedoeling van deze test, Janus?
Een nieuwe band voor 2011 uitzoeken?

elvo
27-06-2010, 07:20 PM
Bigshot vervangen.

Lowie
27-06-2010, 07:26 PM
jeeeeeee :thumbsup:

V-Rossi
27-06-2010, 07:42 PM
Caliber = stijve tampeloeris

flipside
27-06-2010, 07:43 PM
Nog een aantal zaken om rekening mee te houden:

- bijgeleverde insert + bandenprijs. Een band die iets harder slijt, maar wel goedkoper is én een bruikbare insert bijgeleverd heeft, is dus beter dan een slijtvastere band met een crap insert (bvb een te zachte insert, of een insert die na 2 runs veel zachter is ineens, of gewoon verpulvert,...)

- Goede test voor leverbaarheid is kijken naar andere landen. Kies een band die ze in een groot rc land ook gebruiken als control tyre, en de kans is al groter dat die goed te leveren gaat zijn. Dat is oa nadeel van bigshots, die worden gewoon nergens gebruikt, enkel op bnk's (en wij zijn een peulschil in bandenafname dus we hebben niks te zeggen).

- bandentest = ok, maar test diegene die grote voorkeur hebben ook eens in 't nat. En nog belangrijker, test die ook eens op natte astro, je weet maar nooit :-) Als die beter gaat dan een groene schumacher zou dat geweldig zijn.

Ik heb gisteren enkel met caliber gereden, en vond daar niks mis mee!

dreamworld
27-06-2010, 08:11 PM
op bergschenhoek zal er een duurtest gehouden worden met de caliber,
ong 1 maand rijden onder de omstandigheden op mvb

Cooper
28-06-2010, 02:02 PM
een wijze quote van klein Tommeke past hier perfect:

"goed rubber is niet alleen op de baan van belang"

brokkenpiloot
28-06-2010, 06:58 PM
Is er nog een speciale rede dat de holeshot niet meegenomen is in de test?

V-Rossi
28-06-2010, 07:53 PM
Hole Shot is ook goed, als ge 5 B4's koopt hebt ge genoeg setjes om een BNK te rijden!

janus_77
30-06-2010, 01:03 PM
Update:

Pro-line heeft, ivm de populariteit van de band wereldwijd, laten weten dat deze band voor de komende jaren zeker in productie zal blijven.

Zack Perkins - Pro-Line Customer Service:
"I have confirmed that the Caliber 2.2(4wd front and 2wd rear) will be in production for the next few years. There should not be any halt to the production of these tires at all."

Tevens hebben de nieuwere Calibers nu ook een interne webbing, waardoor het baloonen beter zou moeten zijn en dat hiermee de band met de originele insert nu ook beter gevuld is...

crashingbird
26-07-2010, 03:46 PM
1) Hoe zit dat met die duurtest v/d caliber te Bergschenhoek ?

2) Wat waren de prestaties te Arendonk voor die band in 't nat (2WD) en in combinatie met welke voorband presteerde die best ?

flipside
26-07-2010, 03:49 PM
1) Hoe zit dat met die duurtest v/d caliber te Bergschenhoek ?

2) Wat waren de prestaties te Arendonk voor die band in 't nat (2WD) en in combinatie met welke voorband presteerde die best ?

Heb gereden met stagger vooraan, was onderstuurd maar je kon er wel mee remmen en doen. Mij lijkt vooraan de ballistic minispike groen een ideale band. Op kampenhout misschien ballistic mini pin groen of pink.

Lowie
26-07-2010, 04:33 PM
heb zelf de ballistic green vooraan gereden in combinatie met de Schum Spike Green en had veel overstuur. Stagger leek me beter in combinatie met de obligate Schum Spike Green.

maar back on topic, 't ging hier over die caliber-band zeker

janus_77
26-07-2010, 05:46 PM
Ik heb tijdens de 2de B-finale gereden met de Calibers en met Schumacher Minispike Green voor. Net als Wouter compleet geen stuur aanwezig.

Chambrant heeft overigen met de 3de B-finale er ook mee gereden met Ballistic minipin als voorband. Maar toen was het al half droog / half nat. Dat was toch echt wel lastig te rijden.

Levensduur, je kan een hele dag op calibers rijden al zullen de meeste met BNK's voor de finales nieuwe steken. Zo heb je na een BNK weer 2 goede trainingssets over voor de volgende BNK.

Lowie
26-07-2010, 06:10 PM
nu ben ik even niet mee.
Die banden zijn/waren toch helemaal niet toegelaten?
Of kon dat effe wél, als wijze van test?

Mind you, ik heb daar helemaal geen probleem mee!!! :thumbsup:

elvo
26-07-2010, 06:57 PM
Caliber-resultaten zijn niet meegeteld. Enfin, dat is toch gevraagd geweest.

flipside
26-07-2010, 07:02 PM
Caliber-resultaten zijn niet meegeteld. Enfin, dat is toch gevraagd geweest.

En ik heb er gewoon tijdens de pauze mee gereden :)

janus_77
26-07-2010, 07:36 PM
nu ben ik even niet mee.
Die banden zijn/waren toch helemaal niet toegelaten?
Of kon dat effe wél, als wijze van test?

Mind you, ik heb daar helemaal geen probleem mee!!! :thumbsup:

Ik en Chambrant hebben er mee gereden tijdens finales, maar deze resultaten hebben we door Liliane laten schrappen.

stefke
27-07-2010, 09:22 PM
Dit weekend de caliber voor het eerst in real life gezien.

Hij ziet er redelijk slijtvast uit voor Berschenhoek en Vlijmen dus dat ziet er OK uit.

Wat mij ook aangenaam verraste was de insert. Ik vermoed dat PL deze heeft veranderd t.o.v. de PL Holeshots die ik een jaar of 2 geleden had gekocht. Die waren gewoon rotslecht. Deze band voelde mooi egaal en stevig gevuld aan met de meegeleverde insert.

Het feit dat er een 4wd voorband van is, is ook een pluspunt.

Voor de 4wd vind ik de Schumacher minispike green een redelijk afdoende natte astro band. Hij moet wel "vers"zijn. Green's van vorig jaar werken niet.

Lowie
27-07-2010, 10:47 PM
al bij al, over de Caliber alleen maar goede recensies dus

flipside
27-07-2010, 10:50 PM
Ik zie da volledig zitten ipv bigshots.

4WD en 2WD zelfde banden: minispikes en calibers.

Simpeler kan bijna ni!

dreamworld
27-07-2010, 11:45 PM
Ik zie da volledig zitten ipv bigshots.

4WD en 2WD zelfde banden: minispikes en calibers.

Simpeler kan bijna ni!

klopt na 9a 10 packs nog zeer goede grip, iets minder in het stof, maar gewoon oerdegelijk en vooral: voorspelbaarder qua handling dan de big shot

feniks
28-07-2010, 06:25 PM
qua prijs zijn ze in elk geval wel een stuk minder interesant.
zelfs de nieuwe hole shot is deftig geworden nu maar ook de prijs is iets minder goe.
zal altijd iets zijn he

crashingbird
28-07-2010, 07:54 PM
Al ergens verkrijgbaar in de benelux ?

Hopelijk zullen die makkelijker te vinden zijn dan de bigshots dit jaar...:cry:

flipside
28-07-2010, 09:46 PM
zelfs de nieuwe hole shot is deftig geworden nu maar ook de prijs is iets minder goe.
zal altijd iets zijn he

Ik betaal liever 2 euro meer voor een band die tenminste niet versleten uit het zakje komt...

jaydits
29-07-2010, 12:20 PM
Ik betaal liever 2 euro meer voor een band die tenminste niet versleten uit het zakje komt...
idd of een die totaal geen grip heeft en plastic aanvoelt
hoppa weg met de bigshots

janus_77
30-07-2010, 05:32 AM
Al ergens verkrijgbaar in de benelux ?

Hopelijk zullen die makkelijker te vinden zijn dan de bigshots dit jaar...:cry:

Pro-line is overal makkelijk beschikbaar (te bestellen) maar ik denk dat de meeste shops zullen wachten tot de bandenkeus officieel is ( dit kan ENKEL gebeuren op de vegadering ) om ze echt op voorraad te gaan leggen.

feniks
30-07-2010, 02:50 PM
wij zullen er in elk geval een heel deel van op stock nemen ALS het prijsverschil tussen het net en de winkel niet te groot is .
of de zelfde zou nog beter zijn maar dat hangt volledig van de invoerders af en kunnen we zelf wijnig aan verandere , maar wachten de officiele berichten eerst af.

dirk702
19-08-2010, 08:59 AM
Hey Janus,
Is deze Caliber band ook al in de paardenstal getest ?

janus_77
19-08-2010, 10:29 AM
Hey Janus,
Is deze Caliber band ook al in de paardenstal getest ?

ehhhh... nee dat niet, maar daar is ook geen banden regelement.

Zolang dat de ideale lijn regelijk schoon is zal het wel goed gaan, maar ik denk dat als je in de delen komt waar het ploegen is dat je beter af bent met JC Goose Bumps of Losi Steppins

Somerwil
12-10-2010, 05:01 PM
Ik stof dit oude topic maar eens af met wat Bergschenhoek 4WD bevindingen:

Afgelopen weekend is de laatste clubwedstrijd geweest. Ik heb daar in de kwali's gereden met de J-Concepts Double Dees (mijn favoriete band van vorig seizoen) en in de finales met de Hole Shot 2. Met dat nieuwe type Hole Shots was mijn auto echt veel sneller en stabieler dan met de Double Dees (wel nieuwe geplakt voor een eerlijk vergelijk). In de snelste rondetijd scheelde het bij mij ca. 0,5 seconden dus dat valt nog wel mee, maar vooral de stabiliteit van de auto ging ermee vooruit waardoor ik vooral constantere tijden kon rijden en minder fouten maakte.

Ik heb geen vergelijk met de Calibers maar mogelijk zijn de Hole Shots 2(!) ook een overweging waard. Elvo heeft ook een finale gereden met HS 2's in een van de finales dus misschien kan hij nog iets zinnigs toevoegen over het gebruik van die dingen op de 2WD... Dreamworld gebruikt ze al wat langer dus die kan mogelijk aanvullen t.a.v. de slijtage. Hoe ze zijn in het stof: Geen idee... daar kom ik nooit ;-)

Gr,
M

flipside
12-10-2010, 05:53 PM
Ik denk dat de calibers meer allround zijn, in stof, nat, los zand... Voor mij is holeshot ook goed want ik heb er nog genoeg om een heel seizoen mee te trainen en racen :thumbsup:

jaydits
12-10-2010, 08:30 PM
wij hebben niets meer dus waneer weet ik welke band we moeten bestellen
joey

marco NL
12-10-2010, 09:05 PM
ik had zaterdag de calibers getest op mijn 2wd en :thumbsup::thumbsup:

ik wil ze nog testen op mijn 4wd maar ik heb nog geen voorbanden
als iemand een setje kan missen wil ik die wel overnemen

elvo
12-10-2010, 09:47 PM
Hole Shot 2.0 is kei goed op harde klei, en kei niet zo goed op alle andere ondergronden. Caliber is meer all-round en meer slijtvast.

flipside
12-10-2010, 10:25 PM
wij hebben niets meer dus waneer weet ik welke band we moeten bestellen
joey

Dat is na de vergadering ergens in november. Maar geen paniek, bnk begint pas in maart 2011, en eerste kleirace nog wat later. Tijd genoeg dus om 2 paar banden aan te kopen...

Somerwil
13-10-2010, 08:30 AM
Hole Shot 2.0 is kei goed op harde klei

Dan moet dit hem toch zijn? Of is de band ook bedoeld voor andere ondergronden dan deze?

Big Shot = MVB + MAC = Harde klei => Hole Shot 2.0?

Cooper
13-10-2010, 11:37 AM
maar de caliber gaat langer mee
maar misschien werkt de hole shot ook op nat astro (in langenfeld toch :p)
Als er zandcircuits bijkomen (mol) of als het gras van vlijmen zand wordt is de caliber misschien wel leuker.

als de klei nat is plakt de hole shot misschien ook te snel helemaal vol.

kweetzonietgoedohohcherso

janus_77
13-10-2010, 11:48 AM
Met de bandentest hadden alle goede rijders de "DD" (redelijk holeshot achtig) als beste band. Maar degene die wat minder rijden hadden hem strak onderaan staan omdat de band in 't stof gewoon een stuk minder is en daardoor moeilijker te voorspellen is voor de rijders die een "variabele ideale lijn" hebben. Zij vonden de Caliber veel makkelijker te rijden / voorspellen.

Samen met het verhaal van levensduur, denk dat we beter rekening kunnen houden met de groep "variabele ideale lijn", want die betere rijders passen zich toch wel aan.

kriske
13-10-2010, 12:13 PM
Is het mss al eens bij jullie opgekomen, dat de 4wd rijders geen andere banden willen, ik heb op vlijmen gras, toch wa 4wd rijders aangesproken voor de andere banden, en de die hadden zoiets van, ale waarom, studs zijn toch goed.

Wij willen geen andere banden, de 2wd rijders hebben hun studs verkocht aan de 4wd mannen, en nu andere, sorry denk niet da het goed idee is.

Als jullie in de 2wd andere banden willen, daar heb ik geen zaken mee.

Gr Kris.

Ps, ik denk ook dat het gaat over wat de rijders willen en niet de rijders uit de A.

Kusal
13-10-2010, 01:33 PM
Ik denk dat we - zoals vorig jaar - nog eens ne pol moeten doen over welke banden er geprefeerd worden.
Wouter had dit toen mooi opgelost (hint!):thumbsup:

feniks
13-10-2010, 02:28 PM
geef ook wel toe dat er met de studs nen hoop mizerie geweest is van het jaar.
en het is zeker niet mijn favoriete band . maar als de meerderheid van de 4wd liever de studs wil houden . denk niet dat we rekening moeten houden met de 4X2 jongens op dat gebied wegens er maar 1 en af en toe 2 a 3 met de 2 klasses mee rijden.
ook nog een kleine opmerking is dat als je op vlijmen met de nieuwe hole shot wil gaan rijden dat je dan maar je portefeile leeg maakt. ik versleet daar op een bepaald moment in training op 10 minuten een stel voortse .
hoewel ik wel zeer tevreden was van de grip.
nu de nieuwe caliber toestanden heb ik al een setje van liggen om te plakken en wil deze best wel eens testen maar geen enkele baan gaat het nog toelaten er een deftigge test van te maken .
euuuuuu @ janus en wanneer zou die banden test zijn uitgevoerd want ik heb geen set zien paseren om op mijne 4X4 te testen .
ah ja ik ben natuurlijk een mindere piloot vandaar miss

kriske
13-10-2010, 04:12 PM
geef ook wel toe dat er met de studs nen hoop mizerie geweest is van het jaar.
en het is zeker niet mijn favoriete band . maar als de meerderheid van de 4wd liever de studs wil houden . denk niet dat we rekening moeten houden met de 4X2 jongens op dat gebied wegens er maar 1 en af en toe 2 a 3 met de 2 klasses mee rijden.
ook nog een kleine opmerking is dat als je op vlijmen met de nieuwe hole shot wil gaan rijden dat je dan maar je portefeile leeg maakt. ik versleet daar op een bepaald moment in training op 10 minuten een stel voortse .
hoewel ik wel zeer tevreden was van de grip.
nu de nieuwe caliber toestanden heb ik al een setje van liggen om te plakken en wil deze best wel eens testen maar geen enkele baan gaat het nog toelaten er een deftigge test van te maken .
euuuuuu @ janus en wanneer zou die banden test zijn uitgevoerd want ik heb geen set zien paseren om op mijne 4X4 te testen .

Ze zijn alleeen getest door rijder uit de A finale 2wd, wij zijn de mindere klasse weet je nog.
en over die mizerie, topspeed en car hobby shop, hebben of hadden er last mee om eraan te geraken.

marco NL
13-10-2010, 04:22 PM
Nu even mijn verhaal:

Het is allemaal leuk en aardig, dat er zoveel te doen is over de banden.
Maar wij degene van MAC vlijmen die (iedere week) wel een keer gaan rijden,
normaal gesproken, en als de klei baan dan droog is, kunnen we op een setje studs 2x gaan rijden en dan is het kort.
Wat gebeurt er nu: wij kopen een andere band, die slijt vaster is om de kosten wat te drukken.
Wat in mijn ogen niet de bedoeling is.
Wij zouden ook het liefst op de banden trainen waar we ook wedstrijd mee rijden.( niet te vergeten de setup )
Gaan we dat doen, dus de studs gebruiken, dan kost het ons een kapitaal aan banden.
Dus het zou voor ons MAC vlijmen leden zeer welkom zijn als er een slijtvaste band zou komen.
Dus dan zouden we op de band kunnen trainen waar we dan ook de wedstrijd mee kunnen rijden.
Ik heb zelfs afgelopen zaterdag de Caliber getest en er 6 accu's mee leeg gereden, en de band is nog steeds in top conditie.
Het maakt voor mij verders niks uit wat voor band er komt, maar ik hoop dat er band komt die voor ons ook slijtvast is.

Ik hoop dat dit ook meegenomen word in het besluit, voor banden op klei.

Gr marco

dreamworld
13-10-2010, 04:50 PM
Way to go marco!! zo denk ik er ook over.
Er is toen getest, de calliber is ook goed op zeer nat astro.
Niet iedereen zal het perfect vinden, swa.. maar levensduur vind ik wel een zeer goed argument/punt.

Hole-shot is okee, maar de caliber is prijs/qualiteit
gewoon beter.
Wat ik ook op mvb gemerkt heb is dat de calliber, de baan minder hard slijt
de shortcourse gasten rijden er ook op, en zijn beduidend tevreden.

Argumenten als, "we hebben nog veel van deze banden"
Dit was vorrig jaar al aangekondigt, om een andere band te kiezen
Voor verandering hoeft men niet bang te zijn.

gr stefan

flipside
13-10-2010, 05:05 PM
Kriske, arjan heeft heel veel mensen met die banden laten rijden, zeker niet alleen piloten uit de A finales hoor...

En het is heel simpel, reglementswijzigingen gebeuren op de vergadering. Elke clubvoorzitter wordt verondersteld het standpunt van zijn leden te kennen (dus niet uw eigen standpunt maar dat van uw club!!!).

Zorg er dus voor dat je voorstellen van uw clubleden bundelt zodat die doorgegeven kunnen worden en zodat er nadien op de vergadering over gestemd kan worden.

4WD en 2WD moeten uiteraard niet dezelfde banden gebruiken, dat is nu ook niet het geval hé. Het is alleen makkelijk als reglement voor bnk:
achterbanden: type X en Y voor 2WD en 4WD!
voorbanden enkel 4wd gelimiteerd en ook type X en Y
Klaar.

wouter.z
13-10-2010, 05:08 PM
Ze zijn alleeen getest door rijder uit de A finale 2wd,

Dat is niet waar!!! Ik heb zelf gezien dat de dag voor het BNK (mvb)een aantal mensen met arjan zijn banden hebben gereden. Een aantal van deze mensen hebben dit jaar geen enkele keer in de a gestaan.
Arjan heeft toen de meningen van deze rijders genoteerd, en deze op het forum gepost (of modelbouw forum).

kriske
13-10-2010, 05:29 PM
Kriske, arjan heeft heel veel mensen met die banden laten rijden, zeker niet alleen piloten uit de A finales hoor...

En het is heel simpel, reglementswijzigingen gebeuren op de vergadering. Elke clubvoorzitter wordt verondersteld het standpunt van zijn leden te kennen (dus niet uw eigen standpunt maar dat van uw club!!!).

Zorg er dus voor dat je voorstellen van uw clubleden bundelt zodat die doorgegeven kunnen worden en zodat er nadien op de vergadering over gestemd kan worden.

4WD en 2WD moeten uiteraard niet dezelfde banden gebruiken, dat is nu ook niet het geval hé. Het is alleen makkelijk als reglement voor bnk:
achterbanden: type X en Y voor 2WD en 4WD!
voorbanden enkel 4wd gelimiteerd en ook type X en Y
Klaar.

Weet je mss ook, hoeveel 4wd rijder er getest hebben met de banden.
Het is niet mijn keuze, mij maakt het niet uit, met welke banden jullie rijden, ik stop met BNK rijden dus.

flipside
13-10-2010, 06:11 PM
Is het arjan zijn job om iedereen met alle banden te laten rijden? Die doet dat ook maar om goed te doen hé, om evt een voorstel in te dienen dat een beetje onderbouwd is. Iedereen is vrij om eens een andere band te testen en een voorstel bij z'n club in te dienen (ja zelfs 4wd piloten :D). En als een band op een 2wd grip geeft zal dat ook wel het geval zijn op een 4wd hoor.

Waarom geen bnk's meer?

flipside
13-10-2010, 06:15 PM
Ik denk dat we - zoals vorig jaar - nog eens ne pol moeten doen over welke banden er geprefeerd worden.
Wouter had dit toen mooi opgelost (hint!):thumbsup:

In de clubmail van mbv staat dat ik alle voorstellen van mbv leden zal bundelen. Tot nu toe heb ik 1 voorstel binnengekregen en dat gaat ni eens over banden :)

brokkenpiloot
13-10-2010, 06:19 PM
Ik ben geen A rijder (verre van) maar mijn voorkeur zou uit gaan naar de holeshot 2.

Zo ver ik weet rijden ze in B'hoek in de 4wd ook bijna allemaal met holeshots.

Ik heb twee clubwedstrijden gereden op een setje holeshots. Die zijn nu op. Op een BNK had ik ze er sneller af gehaald.

De caliber vind ik echt drie keer niks vergeleken met de holeshot.
Ik begrijp echter het slijtage argument waardoor mensen voor de caliber zouden kiezen.

Ik rij op bijna altijd op holeshots. Als we met het bnk calibers gaan rijden, moet ik nog steeds verschillende klei-banden gaan kopen.

Ik hoop niet dat de bandenkeuze gemaakt word op basis van andere zaken dan rijgedrag/ slijtage! :confused:

flipside
13-10-2010, 06:28 PM
Ik hoop niet dat de bandenkeuze gemaakt word op basis van andere zaken dan rijgedrag/ slijtage! :confused:

Welke andere zaken zouden er nog zijn?

kriske
13-10-2010, 06:34 PM
Waarom geen bnk's meer?

In 2011, ga ik teveel mijn kids(kinderen) moeten weg doen om bnk's te kunnen rijden, mss dak er wel een paar mee pik, maar allemaal zeker niet.

Twas tof bnk rijden , maar kids (kinderen) gaan voor.

flipside
13-10-2010, 06:42 PM
Waarom geen bnk's meer?

In 2011, ga ik teveel mijn kids moeten weg doen om bnk's te kunnen rijden, mss dak er wel een paar mee pik, maar allemaal zeker niet.

Twas tof bnk rijden , maar kids gaan voor.

Ha ok, ja ge moet ze ni allemaal meedoen hé. En zelfs voor klassement, er vallen er 2 weg hé.

marco NL
13-10-2010, 06:52 PM
De oplossing

laat alles zo als het is en neem de caliber band er bij voor zo als, voor klei als nat astro

4wd
losi stud
caliber /nat asto/klei
mini spike 2

2wd
bic shot
caliber /nat asto/klei
mini spike 2

gr marco

feniks
13-10-2010, 07:06 PM
weer ingewikkeld he.
euuuuu en ja kan zeggen dat het weer moeilijk was om aan de studs en big shots te geraken.
en dat hun kwaliteit weer helemaal 0 was kwa stabiliteit de eene set ging super de andere veel minder.
persoonlijk is de hole shot ni slecht helemaal niet zelfs en die zal ook wel werken op astro denk ik.
de caliber moet ik nog testen en dat zal niet voort eerst zijn denk ik.
nu willen we het nog groter zien stefan en marco dan alleen de mensen die op hoofdzakelijk club wedstrijden mee doen en dan eens 1 bnk mee doen zoals veel leden op beschenhoek maar ook kampenhout en BRCC hebben veel van zulke leden , sorry maar die zullen zich er naast neer moeten leggen dat de banden die door de BNK rijders gekozen zijn de banden zijn om mee te rijden. want anders moet ge op een clubwedstrijd op den duur ook een bande regelement gaan invoeren .
mij persoonlijk maakt het niet wat er gekozen word . vind alleen dat eens iedereen moet gehoord worden of op een leden vergadering van de clubs of op een wedstrijd waar er velen zullen zijn . en eens debateren met de gehele groep klasse per klasse en dan ineens gezamelijk stemmen hierover.
gewoon zonder zever of zeik . of de mensen die voldoende bnk gereden hebben in een bepaalde klasse een mailtje sturen en hun stem vragen of A of B want het zijn zij die er mee moeten rijden .
iedereen bekijkt het maar he vrij land en mening??????????

janus_77
13-10-2010, 07:20 PM
@ Feniks:

ZWIJG !!!! :mad: toen die banden in Berschenhoek getest werden hadden we geen Caliber 4wd banden, maar we mochten die van Robbert lenen. Daar had je op mogen rijden maar je had het ZELF te druk, daarom hebben Robbert zelf (natuurlijk) en volgens mij Gonzo er mee getest met de 4wd's.

@ Kriske:
Met de vergadering van vorig jaar (dus voor het seizoen dat nu net is afgelopen ) waren er al voorstellen om van banden te wisselen. Toen hebben we al gezegd om dit niet direct te doen maar eerst gedurende het seizoen een keer te testen wat het beste gaat. Dus het zou niet echt een verrassing moeten zijn
Maar het klopt we hebben eerst in Berschenhoek getest met de 2wd's daarbij de Caliber simpelweg het hoogste scoorde ( http://www.oople.com/forums/showpost.php?p=389648&postcount=1 ). Nadat deze scores waren vast gesteld kon zo'n beetje iedereen met een 2wd er een paar rondje mee proberen, en we hebben het ook met de 4wd gecontroleerd of die daarbij ook goed gingen met het setje dat we bij Robbert hadden kunnen lenen.

@ Marco:
Het probleem van de Losi is de leverbaarheid. Die dingen zijn veel te lastig om te krijgen. De winkels willen deze band gewoon niet meer.

feniks
13-10-2010, 07:29 PM
euuuu helemaal niet arjan .
en de winkels willen ze wel daar is geen probleem mee . maar iedereen koopt ze op het net dus waarom moeite doen ze te kunnen leveren als het de moeite niet loont . wij hebben er nog liggen al het hele jaar trouwens en buiten de vaste klanten heeft niemand er komen vragen. en nee het is niet mijn favoriete band nog maar eens en sluit mij aan bij de 4WD meerderheid alhoewel ik dan wel wil weten wie dat zijn. euuuuu en nog iets te druk het is gewoonweg nooit gevraagd .:(:(:(

flipside
13-10-2010, 07:34 PM
Jep leverbaarheid, maar ook kwaliteit. Ik heb na bergschenhoek een band opengeknipt die 2 heats heeft meegegaan. De insert was ongeveer gehalveerd in dikte (wat ik duidelijk voelde zonder op te knippen, daarom heb ik die geofferd om kapot te knippen om te bewijzen hoe hard die inserts sucken!). Band zelf was trouwens ook bijna kaal hoor na 2 packs. Hun oude inserts waren echt goed, maar de nieuwe (voelen als karton aan) brokkelen gewoon af als je er naar kijkt.

Op EK hebben we 2wd en 4wd met proline gereden. Heb thuis een setje opengeknipt om insert te bekijken. Was een set waar ik +-6 keer mee gereden had, en de insert was zo goed als nieuw (vroeger had proline slechte inserts, nu dus niet meer, losi doet het omgekeerd...)

Ook heb ik geregeld een setje bigshots gehad waar een rij toppen ontbrak!!!

Ik heb zo het gevoel dat we met minispike en proline (holeshot of caliber) wel een heel aantal jaren verder kunnen. Losi gaat echt van kwaad naar erger dus voor mij echt tijd om die eruit te gooien.

flipside
13-10-2010, 07:40 PM
euuuu helemaal niet arjan .
en de winkels willen ze wel daar is geen probleem mee . maar iedereen koopt ze op het net dus waarom moeite doen ze te kunnen leveren als het de moeite niet loont . wij hebben er nog liggen al het hele jaar trouwens en buiten de vaste klanten heeft niemand er komen vragen. en nee het is niet mijn favoriete band nog maar eens en sluit mij aan bij de 4WD meerderheid alhoewel ik dan wel wil weten wie dat zijn. euuuuu en nog iets te druk het is gewoonweg nooit gevraagd .:(:(:(

Bart in bergschenhoek had ge het echt wel heel druk... Ik zou toen ook niet met een set testbanden naar u hebben durven komen :D

En wat uw officieuze vergadering betreft, dat is nu net wat ik al gezegd heb: de clubs moeten het standpunt van hun leden vragen. ge moet dus niet een of andere wazige vergadering plannen met iedereen, of polls starten. Bundel de wensen van de leden en maak een voorstel voor de algemene fba vergadering (buggy sectie).

feniks
13-10-2010, 07:57 PM
dat willen vele nu net niet wouter. velen willen weten wat hun eigen vrienden tegenstanders of noem het zoals je wil openlijk zijn idee geeft zonder de club toestanden op het fba . wat best te verstaan is wegens dat hele gedoe met de clubs hun stemrecht het van het aantal leden en heel de zever het moeilijk en ingewikkelt maakt. en dat het dan nog niet per klasse appart beslist word daardoor. vandaar het voorstel de stemming te doen door de leden die dat jaar die klasse gereden hebben. zo beslissen zij zelf met wat ze willen rijden .
en zo zie ik het niet alleen zo zijn er vele.
en het was maar een voorstel he

flipside
13-10-2010, 08:10 PM
Maar da is het em juist! Ge kunt nooit iedereen tegelijkertijd optrommelen, vandaar dat ge dat in clubverband moet doen. Niemand verbiedt u om op andere koersen erover te babbelen met eender wie hé.

Ik snap trouwens heel het gedoe ni hoor. Da gaat hier over het bnk, wat 6 of 7 races op een jaar zijn, waarvan 2 (mss volgend jaar 3) op klei. Heb je nog studs van vorig seizoen? Rij ze ergens anders op. Haat je de nieuw gekozen band? bijt op uw tanden en rij er 2 of 3 koersen toch mee. Als er voor 2wd en 4wd een zelfde band kan gekozen worden, wat is daar zo slecht aan? ge zijt precies contrair aan 't doen gewoon om contrair te doen. Als beide klasses dezelfde banden gebruiken, kan een reden zijn om meer volk de 2 te laten rijden (is voor mij alleszins het geval, kan ik de ietwat versleten banden in 4wd gebruiken bvb).

Het gaat er al 2 jaar over, en weer nu als het bijna te laat is wordt iedereen weer wakker. Nu is het de moment om aan uw club te laten weten wat ge wilt, dat is nu eenmaal de enige officiële weg. Alle andere zever daar hebt ge een heel jaar tijd voor gehad.

Arjan heeft een goed initiatief genomen, en kon moeilijk aan IEDEREEN gaan vragen om eens met z'n setje banden te rijden hé. Daaruit is gebleken dat caliber een zeer degelijke band is (zowel qua prestaties als slijtage), dus heb je iets om op te staan als je een bandenvoorstel wil indienen. Niemand verplicht u om met die test rekening te houden...

V-Rossi
13-10-2010, 08:19 PM
Ik snap trouwens heel het gedoe ni hoor. Da gaat hier over het bnk, wat 6 of 7 races op een jaar zijn, waarvan 2 (mss volgend jaar 3) op klei. Heb je nog studs van vorig seizoen? Rij ze ergens anders op. Haat je de nieuw gekozen band? bijt op uw tanden en rij er 2 of 3 koersen toch mee. Als er voor 2wd en 4wd een zelfde band kan gekozen worden, wat is daar zo slecht aan? ge zijt precies contrair aan 't doen gewoon om contrair te doen.

Het gaat er al 2 jaar over, en weer nu als het bijna te laat is wordt iedereen weer wakker. Nu is het de moment om aan uw club te laten weten wat ge wilt, dat is nu eenmaal de enige officiële weg. Alle andere zever daar hebt ge een heel jaar tijd voor gehad.

Arjan heeft een goed initiatief genomen, en kon moeilijk aan IEDEREEN gaan vragen om eens met z'n setje banden te rijden hé. Daaruit is gebleken dat caliber een zeer degelijke band is (zowel qua prestaties als slijtage), dus heb je iets om op te staan als je een bandenvoorstel wil indienen. Niemand verplicht u om met die test rekening te houden...

Hier sluit ik mij volledig bij aan!

feniks
13-10-2010, 08:35 PM
en dat is het hem juist wouter.
er is een heel jaar niets over gezegd of gedaan behalve door 2 a 3 man miss en zij willen nu alles ineens veranderen in alle 2 de klasses dan nog wel. en al die zever van dan rijd ik in 2 klasse's mee komaan dat geloof je zelf niet meer. dat is zever die al 15 jaar duurt 2 klasses op 1 dag doet bijna niemand en voor die 2 a 3 man hoeft toch niet iedereen dezelfde band te kiezen voor de 2 klasse's.
je kan even goed de half versleten rommel van de 4X2 oprijden in de 4X4 .en doe het dan ook ergens op een O.K dus zie geen probleem.

jaydits
13-10-2010, 08:39 PM
wij hadden op berschenhoek ook weer 2 sets slechte bigshots
gewoon geen grip
dat vind ik het ergste dat je gaat trainen en afstellen dan voor de bnk nieuwe banden plakt die vervolgens niet werken
wij hebben toen op onze trainings setjes uitgereden maar die waren al kaal
maar gaven toch meer grip dan de nieuwe
ook hele rijen noppen weg hebben we ook al gehad
is gewoon geen echt losi meer helaas
ben nooit een proline mannetje geweest maar moet zeggen dat de calipers goed aanvoelde en volgens wesley meer grip hadden dan de bigshot

wij moeten nog banden gaan kopen en hebben geen 20 setjes op voorraad dus maakt mij niet uiot wat het wordt als het maar goed is

mijn stem voor de calibers heb je al vast

joey

feniks
13-10-2010, 08:42 PM
hey helmont.
is dat voor u voor de 2 klasses of alleen voor 2 wd.

jaydits
13-10-2010, 09:07 PM
hee bart
is voor wes hee
2wd hebben wij getest en dat was goed
4wd is goed als je een auto hebt die niet er ver hangt bv durango
gaf veel grip zijdelings vond ik

zij ook dat het mij niet veel uitmaakt hoor is maar 2 banen nog hee klei dus is te overzien

wes zal volgend jaar waarschijnlijk aleen 2wd doen als zijn broertje ook gaat rijden dan wordt me dat te druk hoor ben ook geen 30 meer hahaha

elvo
13-10-2010, 09:08 PM
vandaar het voorstel de stemming te doen door de leden die dat jaar die klasse gereden hebben.

Zo is het ook. Een club krijgt stemmen volgens aantal leden die het BNK meegereden hebben. (Plus extra stemmen voor organisatie van een BNK.)

Trouwens, al wie hierover meer dan 2 zinnen gepost heeft op het forum is vrij om mee te helpen voorstellen te bundelen voor zijn/haar club en die vervolgens te verdedigen op de FBA vergadering.

feniks
13-10-2010, 09:32 PM
dan rest wel de vraag elvo of er gestemt word volgens het aantal leden dat een club heeft in 1 bepaalde klasse of aantal deelnemende leden in totaal.

flipside
13-10-2010, 09:41 PM
Hoe per klasse???

Niet alles waarover gestemd wordt is verschillend voor 4wd en 2wd.

Nog 1 keer: per club moet er een standpunt zijn. Dat geldt dus voor bvb bandenregel voor 2WD en 4WD. Heeft dus niks te maken met aantal 4wd rijders in die club. Al is er maar 1 4wd rijder, dan mag die toch ook z'n mening hebben...

Ge vindt het nu al ingewikkeld hoe de stemming gebeurt, maar ge wilt het dan nog eens gaan opsplitsen per klasse ook, dan is het pas ingewikkeld!

Wa wilt ge eigenlijk bereiken? Dat orra meer stemmen heeft als het gaat over 4wd bandenregel?

En wat is uw standpunt eigenlijk ivm die banden? Waarom vind gij caliber bvb niet goed?

feniks
13-10-2010, 09:54 PM
hij heeft al wat gemist.
1 heb hem nog niet getest wegens ik er geen te pakken kreeg vanaf het moment ik het wist dat dat een mogelijkheid was. nu heb ik er wel 1 stel maar is het niet meer de juiste omstandigheden om iets te gaan testen.
de hole shot is ook helemaal niet slecht zelfs goed op slijt na zeker in vlijmen.
en ja het zijn 2 klasse's de 4X2 vinden zich de uberklasse en rijd ook totaal verschillend met 1 zelfde band . zou jij achter op een 4X4 een bow ty zetten .
er is een reden waarom fabrikanten niet voor bijde klasse dezelfde band maken . zo was er het broertje van de bigshot vroeger er ook voor de 4X4 .
maar ja andere clan andere ideen he . anders zou den boel maar saai zijn.:p:p:p

flipside
14-10-2010, 07:10 AM
hij heeft al wat gemist.
1 heb hem nog niet getest wegens ik er geen te pakken kreeg vanaf het moment ik het wist dat dat een mogelijkheid was. nu heb ik er wel 1 stel maar is het niet meer de juiste omstandigheden om iets te gaan testen.
de hole shot is ook helemaal niet slecht zelfs goed op slijt na zeker in vlijmen.
en ja het zijn 2 klasse's de 4X2 vinden zich de uberklasse en rijd ook totaal verschillend met 1 zelfde band . zou jij achter op een 4X4 een bow ty zetten .
er is een reden waarom fabrikanten niet voor bijde klasse dezelfde band maken . zo was er het broertje van de bigshot vroeger er ook voor de 4X4 .
maar ja andere clan andere ideen he . anders zou den boel maar saai zijn.:p:p:p

Volledig mee eens, maar ge gaat dus nu uit van de stelling dat die caliber niet werkt op een 4wd. Vreemd, want ze maken hier nochthans een 4WD voorband voor!!!! Dus de fabrikant maakt die band SPECIAAL voor een 4WD. Speciaal voor jullie hé!

Kusal
14-10-2010, 07:21 AM
Net mijn voorstel naar Willy doorgestuurd, Mini Spike 2 en Caliber, ik heb wel enkel voor de 4*4 gestemd daar ik geen 2*4 rijd. Weet niet of er rekening mee gehouden wordt wegens het beperkt aantal BNK wedstrijden dat ik gereden heb.
En hiermee is voor mij de kous af.:thumbsup:

feniks
14-10-2010, 07:32 AM
hey joey

wel zonde dat te horen. dat wes enkel nog 4X2 zou rijden (ps ken dat meer auto's onderhouden ).
en wat wil je zeggen met niet gaat hangen. dat dus je met rolbars moet gaan rijden dan om er goed mee rond te geraken. heb ze zelf nog niet getest en denk niet at dat zal gebeuren nog dit jaar of miss een keer in de paardestal maar das dan weer geen vergelijk .
zullen wel zien zeker en anders zijn het alleen de astro banen voor me volgend jaar .:D:D:D

flipside
14-10-2010, 07:52 AM
Bart wat is nu het probleem gast! Vertel mij waarom ge tegen calibers zijt. In 1 zin aub.

hey joey

wel zonde dat te horen. dat wes enkel nog 4X2 zou rijden (ps ken dat meer auto's onderhouden ).
en wat wil je zeggen met niet gaat hangen. dat dus je met rolbars moet gaan rijden dan om er goed mee rond te geraken. heb ze zelf nog niet getest en denk niet at dat zal gebeuren nog dit jaar of miss een keer in de paardestal maar das dan weer geen vergelijk .
zullen wel zien zeker en anders zijn het alleen de astro banen voor me volgend jaar .:D:D:D

feniks
14-10-2010, 08:13 AM
@ wouter je hebt pm

flipside
14-10-2010, 08:29 AM
Ja kweetet.

<start nutteloze discussie> Als er clubs zijn die niet met caliber in 4wd willen rijden, gewoon voorstel maken en stemmen op vergadering, simpel. Het was enkel een VOORSTEL van individuele personen om in beide klasses hetzelfde te nemen. Voor het gemak. Niet om de 4wd piloten te pesten. Duh.

Overgangsjaar mij ook goed, die calibers zijn toch sowieso beter dan studs of bigshots. </definitief einde nutteloze discussie>

Cooper
14-10-2010, 08:58 AM
De Wouter is ne verstandige mens.

elvo
14-10-2010, 10:02 AM
zou jij achter op een 4X4 een bow ty zetten

Ik zou een Bow Tie nergens opzetten! Zelfs niet de schouw!

janus_77
14-10-2010, 10:17 AM
Ik zou een Bow Tie nergens opzetten! Zelfs niet de schouw!

Je kan er wel lekker aan dremelen / snijden e.d. maar geen domme dingen mee doen als rijden ofzo

Somerwil
14-10-2010, 01:46 PM
Sorry jongens... Ik zal geen oude topics meer afstoffen ;-) Het idee erachter was om de (ass)hole shot te overwegen i.p.v. de Caliber.

Als er voor gekozen word om voor de Calibers te gaan heb ik daar uiteraard geen problemen mee (en overigens ook geen recht van spreken aangezien ik slechts af en toe een BNK meedoe...)

Gr,
M

PS: Misschien is die Caliber ook goed, geen idee. Gezien de reacties vast wel.

feniks
14-10-2010, 02:10 PM
vandaar dat er eens stevig op getest moet worden met een telling en beide banden recht na elkaar en op zen minst overgedebateerd moet worden. en wel stevig getest. :woot::woot::woot::woot:

Kusal
14-10-2010, 02:17 PM
Deze thread is gestart geweest op 27/06/2010 en is 5 bladzijden lang. Tijd genoeg geweest om te testen en debateren. Nu is het tijd om te beslissen.:)
Als er na 3.5 maanden nog geen beslissing kan genomen worden, dan zal er nooit een beslissing kunnen genomen worden. (Net zoals met de Belgische regerings vorming)
Maar maakt me eigenlijk niet veel uit wat jullie kiezen, maar graag een band die werkt en niet te hard slijt!:thumbsup:

feniks
14-10-2010, 02:35 PM
ik heb bijna elk weekend op een podiumm gestaan intussentijd of het was slecht weer. plus dat ik ze niet geleverd kreeg. hoe moet je dan iets testen????????????????????

flipside
14-10-2010, 03:12 PM
vandaar dat er eens stevig op getest moet worden met een telling en beide banden recht na elkaar en op zen minst overgedebateerd moet worden. en wel stevig getest. :woot::woot::woot::woot:

Alsof dat vroeger gebeurd is toen bigshot en studs gekozen werden...

Moet dat dan ook zowel bij 30°, 25°, 15°, bewolkt, open hemel, lichtjes nat, zeiknat getest worden, telkens met een telling (en gij als testpiloot)?

Het idee van een control tyre is dat iedereen met hetzelfde rijdt. Maakt dat dan uit dat er nog een band bestaat die misschien op circuit X 0.2s per ronder sneller zou kunnen zijn? NEE!

Het hoofdargument zou slijtage moeten zijn, dan grip, dan leverbaarheid.

Maar ik zie nu uw probleem. Ge hebt ZELF nog niet met die band gereden, en iets aannemen van 20 anderen lukt u niet. Als gij het niet getest hebt kan het onmogelijk goed zijn uiteraard.

Ik snap ook niet dat ge ineens zo een voorstander zijt van studs, want nog niet zo lang geleden schreeuwde je moord en brand toen dat de control tyre voor 4WD zou zijn, een band die naar uw mening niet werkt wegens te agressief vooraan...

Ik heb nog altijd geen reden gehoord waarom een caliber niet zou werken op een 4wd.

Michael z'n vraag was terecht, om evt holeshot te overwegen. Maar het blijft een feit dat iets met grotere toppen, meer allround goed zal zijn (bvb bij natte klei, los zand, ...). Het is niet omdat er nu maar 2 klei circuits zijn, dat dat binnen 5 jaar nog het geval zal zijn. En het afgelopen jaar en komende jaar zijn er misschien veranderingen in bandenregel, maar het doel is wel om dan een hele periode met die regel verder te kunnen, zoals voordien ook het geval geweest is met bigshot/stud/minipin.

Vorig jaar was er al sprake om de zand/klei band te vervangen, maar omdat dat toen wat snel ging voor velen is er besloten om niet alles in 1 keer door te voeren (enkel astro band). Er is toen ook duidelijk gecommuniceerd dat je best geen grote hoop banden in huis zou halen, wegens redelijke kans op verandering voor 2011. Ik snap sowieso al niet waarom je meer dan 4 of 5 paar banden zou aankopen per piloot voor het 2010 seizoen, wetende dat er maar 2 klei races waren. Ook was er toen totaal niet getest met andere zandbanden, dus kon je moeilijk ineens een beslissing nemen daarover. Nu is dat dus wel het geval (ok bart gij hebt ni getest maar genoeg anderen wel).

Neemt niet weg dat de 4wd perfect op studs kan blijven rijden en 2wd op caliber bvb. Persoonlijk vind ik dat een domme keuze, maar ik ga me daar niet in moeien als het op stemmen aankomt. Genoeg 4wd leden per club die daar hun gedacht over hebben.

Of stem voor een overgangsjaar 4wd: studs, minispikes & calibers

Gonzo
14-10-2010, 03:57 PM
kHeb inderdaad enkele rondjes gereden met geleende Calibers in Berschenhoek, maar echt ni lang, het was net voor de sluiting van het circuit op zaterdag om 17u. Arjan had dat 's middags al gevraagd, maar khad het zelf ook heel druk met testen, twas dus echt op de valreep. Misschien zijn ze daardoor ni bij Feniks geraakt...

Vorig jaar heb ik ook nooit een meter gereden met spikes voor de regel veranderde, en met die band is ook iedereen supertevreden nu. kBen vooral blij dat Arjan en Wouter op eigen houtje wa testjes doen met banden waar ze zelf in investeren. We varen daar allemaal wel bij.

Indruk van Caliber op 4WD: Er waren al een 5-tal packs mee gereden, en toch nog veel grip. kHad wel wat overstuur, maar das normaal, bij studs knipte ik vooraan de 2 buitenste rijen weg daar, bij de Calibers van dat MVB-clublid kon ik dat moeilijk doen... Met 2 rijen af denk ik minstens even snel dan een stud. Voelt wel ietsjes zwaarder aan: Een goeie schoen ipv een turnsloef. Kan ook zijn dat de band gewoon meer grip gaf. Maar stabiel , en vooral 2 tot 3 maal zo slijtvast.

Mijn stem naar mijn club zal dus zijn: Calibers is een goed idee, ook voor 4wd

Was er nu ook getest met Calibers in de regen van Arendonk? En kwam dat in de buurt van een groene spike?

flipside
14-10-2010, 04:45 PM
Ik reed op arendonk voor en achter op groene spike, dan enkel achter veranderd naar calibers. Resultaat: mega onderstuur. Wat dus wil zeggen dat de band achter (caliber) veeeeel meer grip gaf. Door onderstuur ging ik dan remmen en zwieren (met een midmotor 2wd!!!), zonder enig probleem.

Dus in combinatie met een andere voroband op de 2wd is die caliber goed op natte astro (arendonk). Kan echter wel verschillen van circuit tot circuit, echt vlakke astro zoals kampenhout is totaal anders in 't nat.

Dat die calibers werken op astro is gewoon mooi megenomen, een extra bonus ahw.

feniks
14-10-2010, 08:13 PM
vroeger en nu is een verschil .
toen had ge geen 4WD klasse en amper 15 man in totaal op een koers . dus laat vroeger zitten waar het zat . of ga daar ook over beginnen en met namen van mensen die het toen wisten en nog meer naar de kl deden in plaats van goe .ge moet vooruit en naar de toekomst zien .
maar weet meer als voldoende NU

Maar ik zie nu uw probleem. Ge hebt ZELF nog niet met die band gereden, en iets aannemen van 20 anderen lukt u niet. Als gij het niet getest hebt kan het onmogelijk goed zijn uiteraard. en wat is dit voor zever???
heb ook nooit gezegd dat ik ne stud beter vind vond en wat nog meer . moet dan de posts is lezen voor ge u mee kwam mengen. en een verschillende band euuuuuuuu was nu ook of niet.
maar zie U probleem als ge niet mee loopt in het treintje van wat ... willen bent ge ne zeveraar.
ik bekijk meeeeeeeer opties dan er al zijn kijk dus even verder dan uwen eigen hof.
@Somerwil (http://www.oople.com/forums/member.php?u=1431) en ja vind dat die zeker in acht moet genomen worden . en dat om meer redenen dan alleen hij gaat goed.
maar moet zwijgen dus laat ze allen nog maar doen en dan eens we verder zijn spelen we terug mee

zoals van boven IK WEET VOLDOENDE NU

dirk702
14-10-2010, 08:24 PM
Voor mij ook een Caliber !

Heb deze besteld en aangekregen, Vééééél slijtvaster ...

flipside
14-10-2010, 09:56 PM
lees de posts van in't begin, arjan z'n test bekeek veeeeel meer opties dan in uw hof passen. Daaruit bleek ook dat 'mindere' piloten mee hebben gedaan aan de test (dus niet enkel A mensen zoals kris dacht).

Ge moet helemaal ni zwijgen, maar iets constructief zou welkom zijn. Ik probeer gewoon voor en nadelen op te sommen, en het enige wat gij doet is elk voorstel afbreken zonder er zelf één te geven.

Dus nog 1 keer: wat is uw voorstel als bandenregel voor 4wd in bnk 2011?

vroeger en nu is een verschil .
toen had ge geen 4WD klasse en amper 15 man in totaal op een koers . dus laat vroeger zitten waar het zat . of ga daar ook over beginnen en met namen van mensen die het toen wisten en nog meer naar de kl deden in plaats van goe .ge moet vooruit en naar de toekomst zien .
maar weet meer als voldoende NU

Maar ik zie nu uw probleem. Ge hebt ZELF nog niet met die band gereden, en iets aannemen van 20 anderen lukt u niet. Als gij het niet getest hebt kan het onmogelijk goed zijn uiteraard. en wat is dit voor zever???
heb ook nooit gezegd dat ik ne stud beter vind vond en wat nog meer . moet dan de posts is lezen voor ge u mee kwam mengen. en een verschillende band euuuuuuuu was nu ook of niet.
maar zie U probleem als ge niet mee loopt in het treintje van wat ... willen bent ge ne zeveraar.
ik bekijk meeeeeeeer opties dan er al zijn kijk dus even verder dan uwen eigen hof.
@Somerwil (http://www.oople.com/forums/member.php?u=1431) en ja vind dat die zeker in acht moet genomen worden . en dat om meer redenen dan alleen hij gaat goed.
maar moet zwijgen dus laat ze allen nog maar doen en dan eens we verder zijn spelen we terug mee

zoals van boven IK WEET VOLDOENDE NU

flipside
14-10-2010, 10:45 PM
Een paar quotes bart:

geef ook wel toe dat er met de studs nen hoop mizerie geweest is van het jaar.en het is zeker niet mijn favoriete band.

euuuuu en ja kan zeggen dat het weer moeilijk was om aan de studs en big shots te geraken.en dat hun kwaliteit weer helemaal 0 was kwa stabiliteit de eene set ging super de andere veel minder.

[ok dus hieruit leid ik af dat je niet tevreden bent met studs, bigshots en holeshots]

mij persoonlijk maakt het niet wat er gekozen word . vind alleen dat eens iedereen moet gehoord worden of op een leden vergadering van de clubs of op een wedstrijd waar er velen zullen zijn .

[dat is dus net wat clubs moeten doen: de mening van hun leden vragen (die bnk's rijden) en zo een gezamenlijk standpunt opstellen, zowel voor 2wd als 4wd!]

vandaar het voorstel de stemming te doen door de leden die dat jaar die klasse gereden hebben. zo beslissen zij zelf met wat ze willen rijden

[dat is dus het geval hé, 4wd piloten zullen een 4wd bandenregel voorstellen, 2wd piloten een 2wd bandenregel. Ook hier weer opdracht voor de clubs om uit te zoeken wie er 4wd of 2wd rijdt en wat ze willen]

en dat is het hem juist wouter.
er is een heel jaar niets over gezegd of gedaan behalve door 2 a 3 man miss en zij willen nu alles ineens veranderen in alle 2 de klasses dan nog wel

[fout, er wordt al 2 jaar door iedereen over gebabbeld (ook door u). 'Ze' willen niet ALLES veranderen, enkel de band voor op zandpistes. Wat logisch is gezien de levering en kwaliteits issues (zie uw eigen posts)]

er is een reden waarom fabrikanten niet voor bijde klasse dezelfde band maken . zo was er het broertje van de bigshot vroeger er ook voor de 4X4

[zowel holeshot als caliber zijn gemaakt voor 2wd en 4wd. Anders zou er van de caliber geen 4wd voorband zijn. Omdat het EK 4wd op holeshots was, wil niet zeggen dat het daarom een 4wd specifieke band is. In finland reed 2wd ook op holeshot, geen enkele 2wd piloot kloeg toen over het feit dat dat een 4wd band zou zijn...]

[ik hoor graag al die opties. En lees zelf ook alle posts, vanaf pagina 1]

[dus graag uw voorstel, ik heb het niet gevonden in uw posts]

Cooper
15-10-2010, 06:40 AM
Wouter, uwen dokter heeft gebeld en uwen bloeddruk is te hoog :-)

En Bart de Wever heeft gebeld om te vragen of je mee wil komen onderhandelen.

flipside
15-10-2010, 06:48 AM
Ik heb met den dokter gebeld, en hem ervan overtuigd dat mijn bloeddruk eigenlijk het gemiddelde is, en al de rest een te lage bloeddruk heeft. Hij gaat het aankaarten bij de volgende algemende doktersvergadering, ergens in november.

crashingbird
15-10-2010, 07:26 AM
........dat mijn bloeddruk eigenlijk het gemiddelde is......

= Medium :thumbsup: = da's zoals het hoort te zijn bij Flipside :lol:

flipside
15-10-2010, 07:43 AM
Mja heb me mss wat te veel laten meeslepen :o Maar wie weet is er volgend jaar wel een bnk award voor het meeste zever van 1 persoon in 1 thread of zo? :thumbsup:

dirk702
15-10-2010, 07:59 AM
Mja heb me mss wat te veel laten meeslepen :o Maar wie weet is er volgend jaar wel een bnk award voor het meeste zever van 1 persoon in 1 thread of zo? :thumbsup:
Hey flipside ,
Wat jij schrijft is toch geen zever, dus kom jij al niet in aanmerking maar er zijn er andere ! (mag geen namen noemen of hij valt mij weer persoonlijk aan met zever)

brokkenpiloot
15-10-2010, 08:06 AM
Is er geen proline m3 slick waar we zelf ons favoriete patroon in/ uit kunnen dremelen? :D

flipside
15-10-2010, 08:19 AM
Is er geen proline m3 slick waar we zelf ons favoriete patroon in/ uit kunnen dremelen? :D

Ja! Dat is arjan z'n natte droom!

V-Rossi
15-10-2010, 08:42 AM
Het is dat Xiaobo u voor was, anders ging de Nobelprijs voor de Vrede naar onze Walibur.

feniks
15-10-2010, 09:10 AM
nu die namaak dokwerker ook nog ga beginnen zijn we er helemaal uit.:woot::woot::woot:
had ondertussen gehoopt dat iedereen het wel zou begrepen hebben waar ik heen wou maar da blijkt niet zo te zijn . alhoewel dat uit ne pm van de wouter blijkt dat er hoop is voor het verstaan van de gehele zooi.
dus we lullen nog 5 pagina's verder en tegen dan zijn we er denk ik bijna.:woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::w oot: grapje..

flipside
15-10-2010, 09:16 AM
Of ge vertelt gewoon zelf waar ge heen wilt? Precies een vrouw, die zeggen ook nooit wat ze willen :lol::lol::lol:

Cooper
15-10-2010, 10:15 AM
B & D stop met moddergooien. :drool:

kriske
15-10-2010, 11:15 AM
Ik denk da iedereen best, zijn of haar voorstellen, doorgeeft aan de mensen van de club waar ze lid zijn.

Laten ze niets weten, pech voor hun en makkelijk voor de voorzitter en co van de club en makkelijker voor ons op de vergadering.

Dus als er rijders zijn die liever andere banden willen in hun klasse, stuur u voorstellen op via mail of met de post of sms.

Dit is effe voorstel van mij, mss kunnen we er eens overdenken , om in de 2wd de bigshot en in de 4wd de stud nog samen met de band die verkozen wordt in november, jaarte toe telaten.

Ga daar niet hier over zeveren, maar laat het weten aan de personen die naar de vergadering in november,
- voor MBV is dat wouter
-voor vlijmen is het Arjan
- voor MVB is het stefan
- voor orra is het kris

flipside
15-10-2010, 12:04 PM
Dat heb ik dus ook al 3 of 4 keer gezegd, blijkbaar is dat heel moeilijk te begrijpen :) Hopelijk is het nu wel duidelijk :thumbsup:

Overgangsjaar is zeker een optie (ook al voorgesteld), en wsl zal het wel zoiets worden (toch zeker in 4wd).

stefke
15-10-2010, 01:46 PM
D

Overgangsjaar is zeker een optie (ook al voorgesteld), en wsl zal het wel zoiets worden (toch zeker in 4wd).

Overgangsjaren zijn dikke kaka.

Je mag de oude band blijven gebruiken omdat er nog veel van in omloop zijn. Als nu blijkt dat op bepaalde circuits die oude band beter werkt dan de nieuwe, worden er toch oude bijgekocht en zitten we in een straatje zonder einde.

Ik had ook nog bootladingen minipins en bigshots liggen begin dit jaar, maar ik heb de overstap naar spikes en studs nog geen minuut beklaagd. Ik rijd de rest wel op tijdens clubwedstrijden of op de GP.

En beter marcheren of niet : het is voor iedereen hetzelfde.
Voor mij is het belangrijkste slijtvastheid en beschikbaarheid. En van wat ik overal hoor : voor mij minispikes en calibers, zowel voor 2wd als 4wd.

racemuis
15-10-2010, 03:59 PM
Of ge vertelt gewoon zelf waar ge heen wilt? Precies een vrouw, die zeggen ook nooit wat ze willen :lol::lol::lol:

ela het zal wel gaan zeker.

flipside
15-10-2010, 04:02 PM
ALS er een overgangsjaar zou komen, en je hebt na dat jaar nog altijd een hoop banden over, dan zijt ge echt ne f*#@$* retard. Het was begin van dit jaar trouwens al aangekondigd dat ge best geen hopen banden aankocht... (nooit een goei idee trouwens, er zijn toch winkels genoeg die op elk bnk aanwezig zijn)

En ik betwijfel ten zeerste dat een bigshot of stud ergens beter gaat presteren dan die caliber. Ik ga me in ieder geval ni bezig houden om die 'oude' banden opnieuw aan te kopen, laat staan te testen. In bergschenhoek waren die calibers alleszins beter (zeker niet slechter) dan een bigshot.

flipside
15-10-2010, 04:09 PM

Er zijn altijd uitzonderingen hé racemuis :lol:

elvo
15-10-2010, 05:53 PM
Overgangsjaren zijn dikke kaka.

Lastige puberteit gehad?

Maar u heeft een punt. De leverbaarheid en qualiteit van losi banden de afgelopen jaren is reden genoeg om te veranderen. Zonder overgangsjaar. Want het ergste dat er kan gebeuren is dat er ergens op het einde van het jaar nog een spannende titelstrijd aan de gang is op een kleicircuit waar toevallig de bijna-niet-meer-te-verkrijgen-en-zeker-niet-met-toppekes-op-met-nog-nen-deftige-vorm studs of bigshots toch beter gaan den Calibers.
'Aan banden kunnen geraken' mag geen reden zijn om te kunnen winnen.

elvo
15-10-2010, 05:58 PM

Met welke banden zou de gehele vrouwelijke racebevolking volgend jaar graag rijden? Laat het weten aan Flipside a.u.b..

feniks
15-10-2010, 09:25 PM
das een simpele vraag en een nog eenvoudiger antwoord elvo.
met of tegen haar zin , wat de meckanieker der op zet of nog heeft liggen .
en wat haar sponser haar bezorgt.

Cooper
16-10-2010, 09:03 AM
wat de meckanieker der op zet of nog heeft liggen .
en wat haar sponser haar bezorgt.

Is dat niet hetzelfde?

J-Meister
16-10-2010, 01:45 PM
Met welke banden zou de gehele vrouwelijke racebevolking volgend jaar graag rijden? Laat het weten aan Flipside a.u.b..

Zo van die ronde ... liefst zwart :-)

J-Meister
16-10-2010, 01:47 PM
BTW wat zijn de banden voor truck in 2011 :-D

janus_77
16-10-2010, 04:29 PM
BTW wat zijn de banden voor truck in 2011 :-D

Die zijn er ook in Schumacher Mini-Spike en Pro-Line Caliber

J-Meister
16-10-2010, 04:58 PM
Die zijn er ook in Schumacher Mini-Spike en Pro-Line Caliber

Inderdaad een goeie keuze :thumbsup::thumbsup:

offroadrc
16-10-2010, 05:07 PM
ik heb na dat ik deze banden heb getest op mijn b4 in Vlijmen meteen 3 setjes achter en voorbanden besteld. ik vind ze goed.

marco NL
16-10-2010, 07:09 PM
ik heb vandaag de calibers besteld voor mijn 4WD overal makkelijk te krijgen dat is al een plus punt :thumbsup::thumbsup:

de gene die nog willen testen ik stel mijn set beschikbaar als ze binnen zijn om in vrijmen te testen

GR marco

dreamworld
17-10-2010, 12:32 PM
hallo dames!!

jezus wat een lappen tekst met niks.

ik heb aan de bnk rijders van bergschenhoek hun mening gevraagt,
heel simpel
hole-shot: super grip/handling-maar slijt meer
Caliber: budget, lange levensduur/allround

wij(mvb) zijn er ook nog niet helemaal uit, maar dat is opgelost voor volgende week.

de meesten geven aan dat de hole-shot DE band is voor bergschenhoek.
zelf heb ik er vorige week een hele wedstrijd dag op gereden,
weinig slijtage.

dus tot de vergadering.

afgelopen nu dames:yawn:

flipside
17-10-2010, 07:02 PM
Ha dreamworld! Het bnk is meer dan bergschenhoek hé :) (voor u ni natuurlijk, kunt ge ook nog eens winnen :D)

dreamworld
18-10-2010, 08:57 AM
Ha dreamworld! Het bnk is meer dan bergschenhoek hé :) (voor u ni natuurlijk, kunt ge ook nog eens winnen :D)

Dat klopt, het is ook maar een mening vanuit MVB

Ga jij de rest dan weer winnen?

Ben benieuwd wat de leden van vlijmen een goede band vinden.
Dan hoeft er hier op het forum niet constant individueel geouwehoerd te worden.
zeveraars.

flipside
18-10-2010, 09:14 AM
ouwe hoer

dreamworld
18-10-2010, 11:04 AM
loser! :p

Cooper
18-10-2010, 11:07 AM
loser! :p

Geen beledigingen op het forum.

Lieve groetjes,
De Modderater

beksie
18-10-2010, 02:52 PM
Ben benieuwd wat de leden van vlijmen een goede band vinden.

nou ik vind dit wel iets

http://www.kennywayneshepherd.net/

voor het rubber zal het me een zorg zijn zolang we allemaal maar dezelfde hebben.
Democratie is a bitch. Als we allemaal onze persoonlijke voorkeur uitspreken kan er straks niemand meer een neutraal besluit nemen.

Somerwil
18-10-2010, 03:13 PM
Jan 4 president :-) Bij deze democratisch besloten ;)

flipside
18-10-2010, 05:48 PM
Als we allemaal onze persoonlijke voorkeur uitspreken kan er straks niemand meer een neutraal besluit nemen.

Dat komt wel goed, op de vergadering zijn we er gelukkig niet allemaal :)