View Full Version : Welke 4wd buggy en waar ermee rijden.
Edwardo5000
05-08-2010, 05:10 PM
Hey allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een 4wd off-road buggy kit te kiezen.
Ik ben nu 1j bezig met modelbouw en in het bezit van 2 off-road 1/18 auto's.
Ik ben dus geen beginner meer, maar omdat er weinig gebeurd op het 1/18 gebied is het erg saai. (geen wedstrijden, weinig plekken om te rijden)
Eén van de auto's ga ik verkopen en er moet een 1/10 bij komen.
Ik zoek een kit die niet veel duurder is dan 300€ en goed voor een 'gevorderde beginner'. :thumbsup:
Tot zover denk ik aan de
- Durango DEX410R (305€ incl verzenden http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_228/products_id/176732/n/Team-Durango-DEX410R-1-10-Electric-4wd-Off-Road-Buggy-Kit
Is dit het beste? Ik heb geen idee hoelang nog voor de Predator X11Rs er is...
Ik dacht ook nog aan de DF-03MS goede prijs en inclusief een hoop options.
- Alle andere auto's zijn niet uitgesloten, dus kom maar op met reacties.
Ik wil WEL een goede baan om te rijden, zodat ik niet thuis op m'n eentje zit te sluitelen. En een beetje competitie met andere beginners etc.
Ik woon op Antwerpen Zuid, ik denk dat Kampenhout het dichtste bij is, en anders Arendonk. Zijn er nog meer?
Kan iemand mij ook een link geven naar de website van de baan in Kampenhout en Arendonk?
Rijden jullie daar ook in de winter?
Grts, Edwardo5000
Cooper
05-08-2010, 05:18 PM
Kampenhout: www.mbv.be
hArendonk: www.orra.be
algemene info: http://www.rc-offroad.be
een andere 4wd binnen je budget is een Yokomo.
2de hands zijn er ook nog opties natuurlijk!
de 4wd experts zullen je wel verder helpen.
grts,
Jeroen
Edwardo5000
05-08-2010, 05:24 PM
Kampenhout: www.mbv.be (http://www.mbv.be)
hArendonk: www.orra.be (http://www.orra.be)
algemene info: http://www.rc-offroad.be
een andere 4wd binnen je budget is een Yokomo.
2de hands zijn er ook nog opties natuurlijk!
de 4wd experts zullen je wel verder helpen.
grts,
Jeroen
Ben jij dan de 2wd (en Canon) expert?
Ik ken je trouwens van MBF, maar hier gaat het meer serieu over racen...
Bedankt voor de reply!
Grts,
Gonzo
05-08-2010, 06:22 PM
Tot zover denk ik aan de
- Durango DEX410R (305€ incl verzenden http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_228/products_id/176732/n/Team-Durango-DEX410R-1-10-Electric-4wd-Off-Road-Buggy-Kit
Is dit het beste?
Natuurlijk, da ziede toch van ver!? :lol:
Yokomo is ook snel, maar heeft plastic tandwielen, dus je moet die tandwielen en je slipper heel goed in het oog houden.
Qua Tamiya, niks anders bekijken dan een TRF. Die allerlaatste TRF 4WD zou al betere riemen hebben, maar toch, het zijn maar riemen, en op tapijt neemt ge veel power mee..
DEX410R dus, metalen tandwielen en sterk, dat half Arendonk er ook mee rondrijdt zegt genoeg ;)
Edwardo5000
05-08-2010, 06:35 PM
Natuurlijk, da ziede toch van ver!? :lol:
Yokomo is ook snel, maar heeft plastic tandwielen, dus je moet die tandwielen en je slipper heel goed in het oog houden.
Qua Tamiya, niks anders bekijken dan een TRF. Die allerlaatste TRF 4WD zou al betere riemen hebben, maar toch, het zijn maar riemen, en op tapijt neemt ge veel power mee..
DEX410R dus, metalen tandwielen en sterk, dat half Arendonk er ook mee rondrijdt zegt genoeg ;)
Khat het vant begin dus al juist. ;) Alst der niks tegenop kan is dat al beslist, tzal de DEX410R worde.
Die TRF's vin kik niks, de alu bodemplaat van de DEX410R is in vergelijking met dat carbon wat steviger.
Me welke motor/ESC rij half Arendonk dan?
Kdacht aan een Xcelorin s cobo 6.5T ofzo. Gelijk die bij de oOple reviews.
--> http://www.oople.com/rc/photos/reviewlosixcelorin/
Kheb de links van Kampenhout en Arendonk van Cooper gekregen, zijn dat de twee enige banen rond Antwerp?
Grts,
V-Rossi
05-08-2010, 06:41 PM
Een carbon chassis breken wil ik toch nog zien gebeuren hoor, en een alu chassis kan plooien zonder dat ge het ziet => auto rijdt slecht zonder dat ge weet hoe het komt.
Dat half Arendonk met die auto rijdt komt vooral omdat dat een vriendenclubke is, en de helft ervan door de Belgische Durangoverdeler gesponsord wordt :)
Zelf heb ik er ook een (de R), zit zeer goed ineen. Lees wel ff de review van de 410R hier op oOple.
Motor: koop een 6,5 of 7,5 (als beginner zijnde lijkt een 7,5 me beter)
ESC: Speed Passion, Tekin, LRP, allemaal goed :)
Die Losi combo's zijn goedkoop, maar niet altijd even betrouwbaar.
Andere Antwerpse banen zijn er jammer genoeg niet. We zouden het echter wel ten zeerste appreciëren moest gij daar verandering in brengen!
Edwardo5000
05-08-2010, 06:57 PM
Een carbon chassis breken wil ik toch nog zien gebeuren hoor, en een alu chassis kan plooien zonder dat ge het ziet => auto rijdt slecht zonder dat ge weet hoe het komt.
Dat half Arendonk met die auto rijdt komt vooral omdat dat een vriendenclubke is, en de helft ervan door de Belgische Durangoverdeler gesponsord wordt :)
Zelf heb ik er ook een (de R), zit zeer goed ineen. Lees wel ff de review van de 410R hier op oOple.
Motor: koop een 6,5 of 7,5 (als beginner zijnde lijkt een 7,5 me beter)
ESC: Speed Passion, Tekin, LRP, allemaal goed :)
Die Losi combo's zijn goedkoop, maar niet altijd even betrouwbaar.
Andere Antwerpse banen zijn er jammer genoeg niet. We zouden het echter wel ten zeerste appreciëren moest gij daar verandering in brengen!
Thx, ik wist niet dat er een Durango verdeler is in België, hebbe die ook een site, of winkel?
Reviews heb ik al gelezen...
Behalve het probleem met de fan bij de Losi ESC zal ik eens opzoeken of er nog veel mis kan gaan. En dan nog is de sevice zo goed dat wanneer je problemen hebt ze je een nieuwe sturen. Het is geen ramp als hij der mee kapt midden in een race voor mij.
Een baan opstarten gaat mij nog niet lukken met m'n 15 jaartjes. :lol:
Daarom moet het mij ook niet TE duur worden...
Grts,
crashingbird
05-08-2010, 07:13 PM
ff mijn mening over de Tamiya DF03MS :
Uit productie denk ik (limited edition) ? Hoewel alle DF03 onderdelen wel nog verkrijgbaar zijn
Niks mis met het ontwerp echter, motor en batt. centraal, maar is volgens mij gewoon een opgewaardeerde DF03 met gewoon wat 'bling blue'.
Heeft serieus wat zwakke punten, dus niet echt om veel mee te racen (mist tuning-opties zoals anti-squat, enz.) + de alu dempers zijn 'mooi', maar niet die goeie TRF-versie...
Zelf had ik problemen met aandrijftandwiel in gearbox, om de haverklap kapot (zacht alu..), achterste bulkhead breekt gemakkelijk, shocktowers..
besluit : mooi, rijdt vrij goed, maar meer een verzamelobject dan je dagelijkse race-machine. Tamiya heeft beter gerief..
de Dex410R :
nog een vrij nieuwe, maar budgetvriendelijker versie van die 410, deze laatste bekend als 'ultieme' 4X4, maar over die 'R' is nog niet zoveel verteld, maar lees de review eens hier op Oople (veel verbeteringen ten op zichte van de 'gewone' lees :dure 410 ;) maar scoort niet op alle punten zeer goed..)
Durango wordt ook in België verdeeld, denk bij Hobbycarshop, hebben zelfs een eigen team = parts makkelijk te verkrijgen.
Predator : iets speciaals maar daarom beter ? Ook hoorde ik dat er problemen zijn met de support (onderdelen...?) maar daar kunnen kenners meer over vertellen.
Dan heb je nog de Schumacher CatSX, en ook nog de Tamiya's zoals de TRF's of de goedkopere DB01's (waarvan deze laatste met 'hop-ups' uiteindelijk ook niet goedkoop zijn.)
De Yokomo BMax is ook in trek momenteel, en dan zijn we nog de populaire Asso B44 vergeten, die ook al enkele jaren meegaat, al dan niet voorzien van een of andere conversie.
Zoals Jeroen al zei : 2dehands, aangezien veel wedstrijdrijders na 1 seizoen van merk/model veranderen, kan je soms geweldige 2dhands koopjes doen : een wagen die in orde staat, met een berg wisselstukken erbij, en dat zijn voor het overgrote deel de meest benodigde stukken!
Al over een 2X4 nagedacht eigenlijk ? Op Kampenhout en Arendonk is het astro, en daar gaan 2X4's bijna niks trager dan een 4X4, en eigenlijk even makkelijk te rijden (dat laatste is persoonlijk, maar velen zullen dat ook zeggen)
2X4's zijn zowel veel onderhoudsvriendelijker als goedkoper in onderhoud/banden, want met een paar voorbanden kan je een hele tijd rijden (Staggers, en na 'dremelen' zijn ze nog een poos ok!)
Eén goeie raad : kom eerst eens kijken op wedstrijden vooraleer tot aankoop over te gaan, de meesten staan je wel te woord met raad en daad, je ziet de wagens dan ook eens 'live'.
kalender met de wedstrijden binnenkort nog te rijden : 15/8 Arendonk en 12/9 Kampenhout
succes!
Edwardo5000
05-08-2010, 08:47 PM
ff mijn mening over de Tamiya DF03MS :
Uit productie denk ik (limited edition) ? Hoewel alle DF03 onderdelen wel nog verkrijgbaar zijn
Niks mis met het ontwerp echter, motor en batt. centraal, maar is volgens mij gewoon een opgewaardeerde DF03 met gewoon wat 'bling blue'.
Heeft serieus wat zwakke punten, dus niet echt om veel mee te racen (mist tuning-opties zoals anti-squat, enz.) + de alu dempers zijn 'mooi', maar niet die goeie TRF-versie...
Zelf had ik problemen met aandrijftandwiel in gearbox, om de haverklap kapot (zacht alu..), achterste bulkhead breekt gemakkelijk, shocktowers..
besluit : mooi, rijdt vrij goed, maar meer een verzamelobject dan je dagelijkse race-machine. Tamiya heeft beter gerief..
de Dex410R :
nog een vrij nieuwe, maar budgetvriendelijker versie van die 410, deze laatste bekend als 'ultieme' 4X4, maar over die 'R' is nog niet zoveel verteld, maar lees de review eens hier op Oople (veel verbeteringen ten op zichte van de 'gewone' lees :dure 410 ;) maar scoort niet op alle punten zeer goed..)
Durango wordt ook in België verdeeld, denk bij Hobbycarshop, hebben zelfs een eigen team = parts makkelijk te verkrijgen.
Predator : iets speciaals maar daarom beter ? Ook hoorde ik dat er problemen zijn met de support (onderdelen...?) maar daar kunnen kenners meer over vertellen.
Dan heb je nog de Schumacher CatSX, en ook nog de Tamiya's zoals de TRF's of de goedkopere DB01's (waarvan deze laatste met 'hop-ups' uiteindelijk ook niet goedkoop zijn.)
De Yokomo BMax is ook in trek momenteel, en dan zijn we nog de populaire Asso B44 vergeten, die ook al enkele jaren meegaat, al dan niet voorzien van een of andere conversie.
Zoals Jeroen al zei : 2dehands, aangezien veel wedstrijdrijders na 1 seizoen van merk/model veranderen, kan je soms geweldige 2dhands koopjes doen : een wagen die in orde staat, met een berg wisselstukken erbij, en dat zijn voor het overgrote deel de meest benodigde stukken!
Al over een 2X4 nagedacht eigenlijk ? Op Kampenhout en Arendonk is het astro, en daar gaan 2X4's bijna niks trager dan een 4X4, en eigenlijk even makkelijk te rijden (dat laatste is persoonlijk, maar velen zullen dat ook zeggen)
2X4's zijn zowel veel onderhoudsvriendelijker als goedkoper in onderhoud/banden, want met een paar voorbanden kan je een hele tijd rijden (Staggers, en na 'dremelen' zijn ze nog een poos ok!)
Eén goeie raad : kom eerst eens kijken op wedstrijden vooraleer tot aankoop over te gaan, de meesten staan je wel te woord met raad en daad, je ziet de wagens dan ook eens 'live'.
kalender met de wedstrijden binnenkort nog te rijden : 15/8 Arendonk en 12/9 Kampenhout
succes!
De Tamiya's vallen wel af, zeker omdat de TRF's te duur zijn voor mij.
Als ik 2wd zou gaan is mijn 1ste keuze de Cougar SV, maar 2wd is niet zo mijn stijl en dan maakt het niet uit of de 4wd's sneller om de baan zouden gaan...
De DEX410R is (met zijn 'slechte kanten') voor mij nog de beste prijs/qualiteit optie. Zelfs beter als de B44 omdat ik de voorkeur geef aan het alu (+ plastic) chassis tegenover het carbon, maar de keuze staat nog open.
Ik was van plan om een keer naar Kampenhout te komen (niet naar Arendonk, want dat is NOG verder, en omdat ik 15 ben moet of 1 van mijn ouders mij met een gehuurde auto brengen (we hebben er geen opt moment, gelukkig kost huren niet zoveel) of ik moet met m'n hele auto zooitje met de trein ofzoiet komen, hoe dichter hoe liever dus) ik weet niet of de 12de lukt, omdat het niet in het weekend valt.
Kan ik het beste op zaterdag of zondag eens gaan, en rond welk uur (meeste volk)??
Grts,
crashingbird
05-08-2010, 08:56 PM
héhé, je mag ook gewoon 'post reply' doen, quoten op mijn posts...die zijn altijd wat aan de lange kant ;)
Cougar : mijn mening alweer = veel kinderziektes, kwaliteits-issues, heb het natuurlijk van horen zeggen, maar zal wel nog wat doorontwikkeld worden.
Die Dex zou wel je beste keuze kunnen zijn voor 4X4.
Wedstrijden zijn op zondag, en de 12de is een zondag.
Er is volk op de piste rond 8u, kwalificaties vanaf 10u dacht ik, en de finales in de namiddag, loopt meestal uit tot 17u, soms nog wat later.
Er zijn wel wat rijders uit het Antwerpse, misschien kun je carpoolen ?
In 1 grote transporttas kan je ook heel wat kwijt als je het openbaar vervoer gebruikt, maar die zijn niet echt goedkoop :(
jeffrey
05-08-2010, 09:24 PM
Over de cougar sv.
Heb er zelf 2 en ze hebben inderdaad veel ziektes, maar eens je het diff tegoei ineen hebt en de voorste turnbuckles vervangt door titanium turnbuckles en dan ook nog eens alle lagers en de nieuwe gearbox en layshaft plaats zijn ze naar mijn mening opgelost. heb toch geen problemen meer.
maar dan ben je wel weer wat armer.
want armpkes ofzo breken heb ik nog nooit gehad met mijn cougars.
voor 4wd zou ik ook eerder gaan voor de dex410 of de r versie
grtz jeffrey
V-Rossi
05-08-2010, 09:32 PM
In 2wd zou ik de Cougar toch echt wel mijden, rampzalig ding. Ga dan eerder voor een X-6, CR2 of als je een rear motor ding wilt een Tamiya TRF201/Associated B4.1 FT. Maar dit is naast de kwestie aangezien het hier over een 4wd gaat.
stefke
06-08-2010, 12:37 AM
Over dat bestellen bij amainhobbies, hou er rekening dat je bij die online winkel voor zo'n bedrag ALTIJD de douanekosten aan je broek hebt. Towerhobbies net hetzelfde. 25 euro forfait afhandelingskost + 21% BTW + ze lappen er dan nog wat extra bij. Ik denk niet dat je dan voor de 410R goedkoper gaat uitkomen dan bij een lokale winkel of een europese online shop.
Trek je niets aan over dat gezever van "riemen gaan altijd kapot" en "tandwielen zijn betrouwbaarder". Ik heb al lang gemerkt dat mijn riemen langer meegaan dan de meeste Yokomo BMax tandwielen. :p Gewoon de boel goed bouwen en regelmatig de riemspanning controleren. Ik verwissel in de helft van het seizoen mijn riemen en that's it. En een riem kost 2 keer niks plus ik blijf ondervinden dat een riem auto nog altijd soepeler rijdt.
Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar ik zal proberen een eerlijke mening te geven.
De Durango 410R is "bang for the buck" zeker een topper, maar je moet voor het concept zijn, en ik hoop dat de toch wel vele kinderziektes die in de 410 zaten zijn opgelost. Je hangt dan ook vast aan saddle packs en de inbouw van de electronica vereist toch ook wat aandacht.
De CAT SX had ook een hele boel kinderziektes, maar met de SX2 zijn de meeste daarvan toch wel weggewerkt. De SX2 is de voorbije races vrij bulletproof gebleken. De BigBore dempers zijn heel goed zitten er standaard bij (in tegenstelling tot de BMax). De S1 versie van de CAT SX2 biedt ook veel auto voor het geld dat je betaald (prijs vergelijkbaar met een 410R). De CAT biedt ook het voordeel dat je stick Lipo's kan gebruiken. Het S1 chassis is niet echt een nadeel, integendeel : ik gebruik het meestal ook omdat het meer flex heeft.
De Tamiya TRF 511 is een zeer goede en vooral stevige auto, maar is natuurlijk vrij duur. De standaard DB01 is niet echt geschikt om te racen, maar de DB01R is dat wel, en die valt wel binnen je budget. Blijf gewoon van de DF03MS af : die zit belange na niet op het niveau van zelfs de DB01R.
De BMax rijdt goed, maar ik heb toch naar mijn mening redelijk veel "uitvallers" met een Yokomo gezien. Als je vroeger krakende tandwielen hoorde, was het een Predator. Nu is het een BMax. Ook het feit dat ik chassis zie breken doet mij de wenkbrauwen fronsen. Bovendien vind ik de "uitgebouwde" versie van de Bmax ni echt goedkoop voor een plastieken auto, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Jammer genoeg is de XX4 niet meer verkrijgbaar. Werkte altijd.
De B44 blijft nog steeds ondanks zijn leeftijd een goede aankoop : hij is niet duur en in vergelijking met andere 4wd's wordt hij toch wel vrij compleet geleverd. Ik vind het gewoon een spuuglelijke auto, maar da's ook weer persoonlijk. Alhoewel : alles is op dat gebied beter dan een X6 :)
Cooper
06-08-2010, 07:45 AM
Ben jij dan de 2wd (en Canon) expert?
Ik ken je trouwens van MBF, maar hier gaat het meer serieu over racen...
én vrouwen !
(je hebt pm)
Red-Bull-Racing
06-08-2010, 07:47 AM
Stefke slaat een paar spijkers met koppen! :-)
1. riemen zijn idd zeker zo betrouwbaar als tandwielen. De overpowerde 4wd's id 1/10 offroad hebben ietwat voordeel door de flex op de riemen. Tandwielen zijn botweg 'direct'....met alle gevolgen vandien voor je aandrijflijn.
2. XX4 is idd niet meer verkrijgbaar....maar wél 2de hands!!! Met Hooooopen. Wij hebben er 4 voor nog geen 200 euro :-)
Ondanks zijn leeftijd (20 jaar denk ik) heeft de xx4 nog maar weinig ingeboet aan competitiviteit. cfr GP kampenhout: Simon was derde en de wagen kon nog een stuk sneller. Simon niet :-). En geen minuut gesleuteld aan de xx4!!!!
Ook in de engelse competitie is hij nog steeds een vaste a finalist.
3. zelf zou ik er aan willen toevoegen dat astroturf en 4wd een slechte mach zijn. Alleen kampenhout laat het wat toe omdat de tapijten zorgvuldig gerodeerd worden op het rechte stuk. Arendonk is super leuk maar o zo breekbaar als je hard gaat....
Stokrooie is een echt 4wd zand piste.
Succes met je keuze! Mocht je voor xx4 gaan dan zoek je maar contact met Simon Bettens. Die leert je wel een xx bouwen :-)
Igor
Cooper
06-08-2010, 08:11 AM
Mocht je voor xx4 gaan dan zoek je maar contact met Simon Bettens. Die leert je wel een xx bouwen :-)
Igor
Igor, dan moeten jullie wel terug wat meer komen hé :D
Werk maar eens aan Simon zijn rijbewijs ;).
Groetjes!
J.
Edwardo5000
06-08-2010, 10:14 AM
Allemaal bedankt voor de reactie's.
Over 2wd moeten we het niet hebben, want ik wil 4wd voor op de baan in Kampenhout.
- Durango DEX410R
- Schumacher Cat SX
Deze zijn momenteel mijn keuze.
Hebben jullie nog een idee voor een budget brushless combo?
Tot nu toe denk ik aan de
- Xcelorin s combo 6.5T
Grts,
Cooper
06-08-2010, 10:21 AM
hou het 2e hands deel van modelvrouwforum wat in de gaten, genoeg touringpipo's die na een paar maand of een jaar ne regelaar verkopen aan een spotprijs waarmee jij in je buggy nog superlang mee verder kan.
idem voor motoren.
Edwardo5000
06-08-2010, 10:31 AM
hou het 2e hands deel van modelvrouwforum wat in de gaten, genoeg touringpipo's die na een paar maand of een jaar ne regelaar verkopen aan een spotprijs waarmee jij in je buggy nog superlang mee verder kan.
idem voor motoren.
Zal ik doen!
Edit: ik vind nergens foto's van de Cat SX2 S1 kit. Kan iemand mij helpen?
stefke
06-08-2010, 12:06 PM
Zal ik doen!
Edit: ik vind nergens foto's van de Cat SX2 S1 kit. Kan iemand mij helpen?
De S1 versie van de SX2 verschilt enkel van de CF Pro door het gebruik van het S1 materiaal voor het chassis en de shocktowers ipv carbon. Verder zijn beide auto's volledig gelijk. visueel zie je amper het verschil vermits S1 nogal hard op carbon lijkt.
http://www.racing-cars.com/pp/Car_Showroom/CAT_SX2.html
De foto's op de site van Schumacher kloppen niet 100%, vermits de SX2 met zwarte ipv witte pulleys wordt geleverd.
feniks
06-08-2010, 02:42 PM
euuuuuuuu nu dan een gevorderde mekanieker aant woord dan.
gonzo breekt ook tandwielen aan de durango ( ben er niet voor)
de cat hihi waarom laat ik een teamdeal liggen denk je (even over nadenken )
de predator ben de eerste ooit in belgie die den boel daar heeft kunnen heelhouden en die hem deftig afgesteld kreeg , nen bangelijke auto (ex teamdriver en misschien voor volgend sezoen weer)maar er zijn minpuntjes aan die belangrijk zijn . moest ge die willen bel ik wel even naar extreme voor je en heb je de nieuwe versie binnen enkele weken al moest ge willen.
dat de bmax kraakt af en toe is maar bij 1 iemand en das mijn neefje. en hoe komt dat denk je , heeft de zelfde reden dat elke 4X4 aandrijving verkloot en das de slipper te vast, de mijne van de vrouw van wouter wijnen en van filip kraken tog niet dus dat ligt aan de mekanieker zoals bij elke auto riem of tandwiel dus weer zever.
en vervoer kan wijnig last zijn om naar een pist te geraken. heb altijd wel een plaatske over om u op te laden en mee te nemen.
en wat ge moet kopen kies je best zelf heb met bijna alles al gereden en vind ze allen voor en nadelen hebben.
persoonlijk dan rijden de pred en de cat supper. alleen van beide is het een merde om stukken te krijgen je moet er altijd zelf een stock van aanleggen.
je bekijkt het maar zou ik zeggen en hoop dat je er veel plezier aan zal beleven.
groeten.
Edwardo5000
06-08-2010, 02:56 PM
euuuuuuuu nu dan een gevorderde mekanieker aant woord dan.
gonzo breekt ook tandwielen aan de durango ( ben er niet voor)
de cat hihi waarom laat ik een teamdeal liggen denk je (even over nadenken )
de predator ben de eerste ooit in belgie die den boel daar heeft kunnen heelhouden en die hem deftig afgesteld kreeg , nen bangelijke auto (ex teamdriver en misschien voor volgend sezoen weer)maar er zijn minpuntjes aan die belangrijk zijn . moest ge die willen bel ik wel even naar extreme voor je en heb je de nieuwe versie binnen enkele weken al moest ge willen.
dat de bmax kraakt af en toe is maar bij 1 iemand en das mijn neefje. en hoe komt dat denk je , heeft de zelfde reden dat elke 4X4 aandrijving verkloot en das de slipper te vast, de mijne van de vrouw van wouter wijnen en van filip kraken tog niet dus dat ligt aan de mekanieker zoals bij elke auto riem of tandwiel dus weer zever.
en vervoer kan wijnig last zijn om naar een pist te geraken. heb altijd wel een plaatske over om u op te laden en mee te nemen.
en wat ge moet kopen kies je best zelf heb met bijna alles al gereden en vind ze allen voor en nadelen hebben.
persoonlijk dan rijden de pred en de cat supper. alleen van beide is het een merde om stukken te krijgen je moet er altijd zelf een stock van aanleggen.
je bekijkt het maar zou ik zeggen en hoop dat je er veel plezier aan zal beleven.
groeten.
Kheb wel intresse in de Predator, maar twijfel natuurlijk om de redenen die jij al aangeeft.
Welk is de nieuwe versie dan? Is het een nieuwere X11 of een RS versie?
Heb je een idee van de prijs?
Anders ga ik toch met de DEX410R.
Woon jij ook in Antwerp? Stuur anders effe een PM met u adres, dan kijk ik op Google maps hoever da gij van mij woont.
Bedankt é.
stefke
06-08-2010, 02:57 PM
dat de bmax kraakt af en toe is maar bij 1 iemand en das mijn neefje.
En Gonzo
En Ronald
En Mestkar
...
Geef toe : die boiten van de BMax moet je met een fluwelen handschoen bewerken, zeker als je vergelijkt met de Durango en de B44. Zelf de Pred lijkt me op dat gebied betrouwbaarder. Alleen de ZX5 is misschien erger.
Terug een Pred : is de Tamiya droom opgeborgen ?
feniks
06-08-2010, 03:15 PM
er is nog niets opgeborgen toch niet definitief en das zo voor nog geen enkel merk.
de juiste prijs voor de X11rs weet ik nog niet maar kan er altijd eens voor bellen moest je het willen .
euu en stef gonzo breekt zelfs durango tandwielen.
stefan mesker heeft nog maar 1 keer op astro gereden en wist de now how niet over hoe den boel te bouwen .
en dat teld blijkbaar ook voor ronald maar die heeft vant jaar nog niets komen vragen en als hij het alleen nog allemaal moet uitzoeken zal die nog veel last hebben van kraken op astro. een der hoe je het bekijkt een 4X4 is veel meer sleutelwerk dan een 4X2 en dan vooral om de aandrijving heel te houden en dat is zo voor eender welk merk zo de eene is iets meer aandrijving en de andere dan weer armen servosavers en noem maar op .
ps woon in deurne noord aant sportpaleis das niet supper ver vant zuid af als ge nen auto hebt.
groeten.
ps kan altijd bellen ook .
0484 119 069
Red-Bull-Racing
06-08-2010, 05:53 PM
Igor, dan moeten jullie wel terug wat meer komen hé :D
Werk maar eens aan Simon zijn rijbewijs ;).
Groetjes!
J.
Na de GP heb ik er weer helemaal zin in gekregen! :) Dus ik zal er nog wel eens aan komen draven :p
Eén van de komende vrijdagen avonden gaan we nog eens crossen in Stokrooie!
Effe over 4WD's, zelf ben ik meer voor riemen, ik ben ook niet echt overtuigd van het concept van de durango... Een smal chassis gaat zeer snel door de bocht, maar gaat ook gemakkelijker op zijn dak. Vergeeft dus minder.
Het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk.
Groeten! Tot binnenkort! Want de flippo wint precies veel te gemakkelijk!:lol: En met Welsey wil ik ook wel eens koersen! :)
Simon
The Fox
06-08-2010, 08:16 PM
Das nu nog eens goed nieuws, je bent zeker een aanwinst in de elektro
dreamworld
06-08-2010, 09:48 PM
En Gonzo
En Ronald
En Mestkar
...
Geef toe : die boiten van de BMax moet je met een fluwelen handschoen bewerken, zeker als je vergelijkt met de Durango en de B44. Zelf de Pred lijkt me op dat gebied betrouwbaarder. Alleen de ZX5 is misschien erger.
dat kraken was pure nieuwigheid!! :thumbsup:
ik kwam er achter dat de slipper los moest inplaats van vast.
dus ach 1 spur, maar de aandrijflijn is kraakvrij.
maar om de mening te delen, geef mij maar de XX4, zelfs voor het EK ga ik terug de XX4 rijden.
stefan
jeffrey
06-08-2010, 10:51 PM
Na de GP heb ik er weer helemaal zin in gekregen! :) Dus ik zal er nog wel eens aan komen draven :p
Eén van de komende vrijdagen avonden gaan we nog eens crossen in Stokrooie!
Effe over 4WD's, zelf ben ik meer voor riemen, ik ben ook niet echt overtuigd van het concept van de durango... Een smal chassis gaat zeer snel door de bocht, maar gaat ook gemakkelijker op zijn dak. Vergeeft dus minder.
Het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk.
Groeten! Tot binnenkort! Want de flippo wint precies veel te gemakkelijk!:lol: En met Welsey wil ik ook wel eens koersen! :)
Simon
goed nieuws,
verwacht u op een vrijdag in stokrooi.
:thumbsup:
grtz jeffrey
Gonzo
07-08-2010, 12:58 PM
euu en stef gonzo breekt zelfs durango tandwielen.
Jah, das waar, ik krijg alles kapot alst moet :lol: Maar bij den DEX hebbek toch mijn best moeten doen zenne. En dan nog, 2 tandjes afbreken op een gans seizoen. En dan reed em nog OK, enkel een VREE vies geluid.:)
Ik haat gewoon ne losse slipper, ik kan daar ni mee rijden. Met de Bmax stond ik dus na 4 min steeds zo goed als stil. kVond da spijtig zenne, want diene lag heel goe van dag 1. Maar via de setup krijgt ge nen DEX evengoe, ne Bmax setup erop zetten doet al veel!
Gewoon het feit dat Durango de sterkte van 1/8 wil nadoen vind ik reden genoeg ze te steunen. Liever ne sterke oto van 1750g, dan ne fragiele auto van 1600g met 150g lood in geplakt.
De XX4 of TRF hebben misschien het voordeel van de dwarse motorligging, maar ge moet al ne straffe zijn om daar het verschil mee te maken denkek.
@Simon: laat weten wanneer, Chambrant en ik zagen da ook al zitten van nekeer naar Stokrooi te gaan!
Red-Bull-Racing
17-08-2010, 07:23 AM
misschien nu vrijdag 20/8 een avondje crossen in stokrooie...
als het weer het toelaat :-)
Simon & igor
Edwardo5000
17-08-2010, 07:21 PM
'K ben der redelijk zeker van dat dit topic over iets anders gaat...
P.S. het is nog altijd de Durango DEX410R met de Xcelorin S Combo waarvoor ik wil gaan.
als ge daar nog reacties op hept, dan ist goe!
feniks
17-08-2010, 08:01 PM
van de xelorin combo setjes zou ik afblijven.
heb er ook mee gereden .
een GM genius 90 of iets anders in die aard zijn altijd veel beter en heel goe van qualitijd en prijs.
Gonzo
17-08-2010, 08:23 PM
Voor zover ik weet (ik kan me vergissen zenne, want ik let daar ni echt op) rijden er ni zoveel in competitie met de Xcelorin. Vaker LRP, Speed Passion, CS... De Losi is ook iets groter om in de DEX te bouwen, plaats teveel is daar ook ni in.
En qua motor liever 1 van het type "fan op het anker" zoals CS (heb er zo 3, doe die nooit open en blijven perfect werken) of Alien Power (veronderstel dat dat ook met fan is).
@Red Bull: genoteerd! En alst morgenavond wa droog is gaanek nekeer naar Kampenhout.
edit: Ha voila zi, met GM wordt er ook gereden blijkbaar!
stefke
17-08-2010, 08:45 PM
Zou ook van de Losi regelaars afblijven. Goedkoop maar dat merk je ook. Meeste mensen gebruiken LRP/Nosram, GM of Speedpassion.
feniks
17-08-2010, 10:16 PM
@ gonzo
ben nooit gestopt GM te gebruiken . heb de team wave gebruikt om te testen en omdat ik ze gratis kreeg. deze zijn ook heel goed alleen de levensduur is wat minder vandaar terug de nieuwe GM regelaars in gebruikgesteld.
in mijn ogen momenteel de beste twee regelaars zijn DE GM en de Speedpassion
J-Meister
23-08-2010, 08:20 PM
@ gonzo
ben nooit gestopt GM te gebruiken . heb de team wave gebruikt om te testen en omdat ik ze gratis kreeg. deze zijn ook heel goed alleen de levensduur is wat minder vandaar terug de nieuwe GM regelaars in gebruikgesteld.
in mijn ogen momenteel de beste twee regelaars zijn DE GM en de Speedpassion
Dan word het hoog tijd om is nen SXX in u kar te duwen :D
V-Rossi
23-08-2010, 08:47 PM
GT2.0 Pro :thumbsup:
stefke
23-08-2010, 08:50 PM
GT2.0 Pro :thumbsup:
Ik kan u geen groter gelijk geven ! :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Kurtje
26-09-2010, 08:47 PM
Hey iedereen
Sorry dat ik dit topic gebruik, maar ik ben sinds vandaag ook de eigenaar van een jonge 2de handse Durango Dex410R. Hij heeft 1 dagje gereden (2 lipo ladingen) op het circuit van Arendonk. Wat een leuke wagen lijkt me dit!!!
Ik ben nog in het bezit van verschillende 1/8 wagens (MBX6 en MBX6T van mugen) en sinds kort ook een Asso B4 (Nosram ESC + Speed Passion 8.5t) en dan sinds vandaag nog een Durango erbij...
Zijn er tips of hints die ik moet weten ivm deze wagen?
Bepaalde zaken waar ik aan moet denken of mee moet opletten...
Hij is voorzien van een EZ Run 5.5t combo en een futaba servo...
Ook heb ik nog een nieuwe losse LRP X12 6.5t octa motor liggen die ik eventueel kan gebruiken...
Grtz
Kurt
Kurtje
06-10-2010, 02:48 PM
Niemand geen tips?
Cooper
06-10-2010, 03:28 PM
sorry, ze zijn op.
feniks
06-10-2010, 03:43 PM
ge hebt nu eenmaal een TANK gekocht van duitse amkelei dan nog wel .
volgens mij is gonzo de man waar ge bij moet zijn voor tips .
maar als die alles moet neerschrijven gaat dit topic nog een pagina of 20 te kort zijn vermoed ik want elke auto heeft veel tips en triks.:D:D:D:D:D:D:D
flipside
06-10-2010, 06:38 PM
Want de flippo wint precies veel te gemakkelijk!:lol:
Tssss... Ik verwacht u! 'k Zal ne groten handdoek meenemen om u af te drogen :thumbsup:
En nen bmax is niks mis mee. Ik shim de tandwielen uit zoals in't boekske, en er gaat niks mis. Petit op tapijt gereden, GP kampenhout, national eden park, oople race en ek. Heb 1 klein tandwiel vervangen uit voorzorg...
Er is maar 1 probleem met de meeste 4wd's, en dat is een VEEL TE HEVIGE MOTOR!!! Doe normaal en alles blijft heel :)
Red-Bull-Racing
06-10-2010, 07:33 PM
Tssss... Ik verwacht u! 'k Zal ne groten handdoek meenemen om u af te drogen :thumbsup:
En nen bmax is niks mis mee. Ik shim de tandwielen uit zoals in't boekske, en er gaat niks mis. Petit op tapijt gereden, GP kampenhout, national eden park, oople race en ek. Heb 1 klein tandwiel vervangen uit voorzorg...
Er is maar 1 probleem met de meeste 4wd's, en dat is een VEEL TE HEVIGE MOTOR!!! Doe normaal en alles blijft heel :)
OK! Nadat gij mij nat hebt gemaakt omdat ik gewonnen heb :D hehe
Ik weet niet wat de meeste rijden in hun 4wd, ik rijd 6.5 en dat volstaat zeeeker. Wheelies met de xx-4 :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Somerwil
06-10-2010, 07:55 PM
ik rijd 6.5 en dat volstaat zeeeker. Wheelies met de xx-4+1 :woot:
feniks
06-10-2010, 08:21 PM
ik rijd ook altijd met ne 6.5 , en tegenwoordig zelfs zonder extra timing op de regelaar. en power en speed no problem mannnnnnnn.
Cooper
06-10-2010, 08:43 PM
:thumbsup: touché
flipside
07-10-2010, 06:48 AM
Ik weet niet wat de meeste rijden in hun 4wd, ik rijd 6.5 en dat volstaat zeeeker. Wheelies met de xx-4 :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Zie maar da ge opzij gaat als ge gedubbeld wordt, want ik ben titelverdediger van de BNK Award 2010 'meest luidruchtige op de stelling' :p
crashingbird
07-10-2010, 06:51 AM
1-1 :)
Red-Bull-Racing
07-10-2010, 10:38 AM
Ik blijf gewoon rustig voor u rijden, tot gij mij er af rijdt. Ik begin u vollenbak uit te schelden en dan neem ik uw award af! :D
aiai, als dat maar goed komt :thumbsup:
flipside
07-10-2010, 11:01 AM
Ik blijf gewoon rustig voor u rijden, tot gij mij er af rijdt. Ik begin u vollenbak uit te schelden en dan neem ik uw award af! :D
aiai, als dat maar goed komt :thumbsup:
Gij kunt ni 'rustig' voor mij rijden :D
Cooper
07-10-2010, 11:23 AM
Gij kunt ni 'rustig' voor mij rijden :D
zaterdag op de mountainbike wel :yawn:
Kurtje
13-10-2010, 06:40 AM
Heb voor de Durango ne LRP SXX (80950) regelaar en een LRP X12 Octa motor gekocht ;)
Hopelijk heeft mijne maat zo snel mogelijk tijd om deze combi te solderen...
feniks
13-10-2010, 02:35 PM
met alleen X 12 weten we niet veel ist ne 6,5 of ne 8,5
Cooper
13-10-2010, 02:51 PM
ik em van oere zegge dat't nen 5.5 is
Kusal
13-10-2010, 03:07 PM
Oh my god!:)
feniks
13-10-2010, 03:09 PM
ondertussen mijden de meeste mensen de lrp motoren en dat is dan voor een goede reden.
of ze moesten nog eens iets nieuws en deftig uitgebracht hebben .:p:p:p:p
Kurtje
14-10-2010, 03:08 AM
Ik heb zowel ne 8.5, ne 6.5 en ne 5.5...
Al is deze laatste zuiver om wat te spelen en te testen... ;)
Problemen met de X12 octa motoren? Rij nochthans al een tijd met de 6.5 zonder miserie :D
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.