Log in

View Full Version : MOL goes 1/10 ???

krikke
04-09-2010, 02:04 PM
Okay dames ,heren

efkes voorstellen , ik ben de Krikke , 1ste man bij 1/8NBR-land ,, en ik heb me door een bezoekje aan de GP laten warm maken om ook is van het 1/10 gevaar te proeven , dus maar direct voor deftig materiaal gegaan , en nu staat hier een mooie DEX410 met CS ingewanden te blinken ,,,

wie ons(mij) kent weet dat we het dikwijls nogal (te)groot zien (nbr/sylvester indoor/nitromania) , en omdat er achter het super-vette-1/8-astro parcour van NBR nog plaats is , denken we eraan om hier een 1/10 track bij te leggen , we beschikken over een ruime infrastructuur enc. maar ik wil hier efkes polsen op welke manier we een meerwaarde kunnen bieden aan het Belgisch-Nederlands 1/10 wereldje , ik ben dus op zoek naar het gat........in de markt

via via heb ik vernomen dat er rieele vraag is naar zand/klei parcours , of wordt er liever op astro gereden ??
is hier iemand die ervaring heeft met het "verrijken" van grond , stof beheersing en oppervlakte verbeteren met bv zeezout of gebluste kalk of .....

ik hoop hier een paar mensen wakker te maken die ons eventueel wa bruikbaar advies kunnen leveren ,

Krikke

V-Rossi
04-09-2010, 03:59 PM
Een extra kleicircuit in België zou zeker niet misstaan, er zijn er immers al 3 met astro (Arendonk, Kampenhout, Charleroi).

krikke
04-09-2010, 05:51 PM
klei wordt moeilijk vrees ik , maar bewerkte zwarte grond is een optie

V-Rossi
04-09-2010, 05:57 PM
Klei, zand, grond, diarree, ongeacht de ondergrond is elke nieuwe baan meer dan welkom!

Hoe groot is die ruimte?

The Fox
04-09-2010, 06:10 PM
Een extra kleicircuit in België zou zeker niet misstaan, er zijn er immers al 3 met astro (Arendonk, Kampenhout, Charleroi).
Klei, veel onderhoud circuit en auto, bij astro is dat minimaal. Keuze ligt eerder bij de clubleden. Vind het wel top, op eender welke ondergrond:)

elvo
05-09-2010, 09:38 AM
Dag Krikke!

Het gat in de markt ligt bij klei: Kampenhout is astro, Arendonk is astro, Charleroi is astro, en Stokrooie is losse grond.

Zeezout is een merde, alle metalen onderdelen roesten als zot. Gebluste kalk weet ik niet heel zeker, ik heb dat nog maar 1x in gebruik gezien, op het WK in Italië. En het heeft in ieder geval niet verhinderd dat de piste er als een maanlandschap begon uit te zien.
Vroeger, heel vroeger, toen de Groene Jongens nog niet zo rap op hun teen getrapt waren, werd er wel eens (afgedraaide) olie gemixt met zand of klei. Werkt zeer goed, tot er een druppel regen valt.
In de US of A wordt er in ieder geval veel gewerkt met klei. Rode 'adobe' klei en gele klei, soms gemixt. Werkt goed, blijft hard, maar is zeer zeer gevoelig voor vochtigheidgehalte. Om een goeie 'groove' te behouden moet er meestal tijdens de dag licht bijgesproeid worden. Zonder sproeien is het 's morgens plakkerig en 's namiddags stoffig.

Voor info: RCtech.net is the place to be. Ik dacht ooit al eens een echt recept gezien te hebben, maar ik kan het nu even niet vinden. Hier zal je het mee moeten doen:

http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/399678-adding-calcium-track-make-abrasive.html

http://www.rctech.net/forum/nitro-off-road/393858-best-track-surface.html

Als je er niet uit geraakt, ik heb wel enkele connecties ginder, die kunnen we altijd eens aanspreken.

krikke
05-09-2010, 06:11 PM
meci gasten voor wat inside-info , dus wat hebben we al geleerd

-liever geen zoveelste astro track
-ruimte is normaal +/-30x25 , ik moet enkel rekening houden dat we voldoende ruimte houden om sleuteltenten te plaatsen
-calcium is een middel om stof neer te houden en de oppervlakte te verharden (of zie ik da verkeerd )

Mol heeft een ongelooflijk losse ondergrond , eventueel moeten we overwegen om klei te laten aanvoeren .......

krikke

jeffrey
05-09-2010, 06:24 PM
super, zou heel leuk zijn mocht er een baan bij komen.
klei lijkt me inderdaad interessant.
maar voor mij is alles goed, :p
grtz

elvo
05-09-2010, 06:24 PM
Mol heeft een ongelooflijk losse ondergrond , eventueel moeten we overwegen om klei te laten aanvoeren .......

Yes. In Vlijmen hebben ze goeie ervaringen met radioactieve Tsjernobil-klei :thumbsup:

flipside
05-09-2010, 07:40 PM
Sure een non-astro/tapijtbaan in belgie IS het gat in de markt!!!

Inderdaad meer onderhoud dan astro, maar dat zal je zelf beter weten of er in jullie club genoeg werklustig volk rondloopt (gras, onkruid, putten, ...)

The Fox
05-09-2010, 07:51 PM
Kunnen de belgen ook eens deftig oefenen op deze ondergrond, daar is eigenlijk wel nood aan.

dirk702
06-09-2010, 12:21 PM
Wanneer is de opening van het nieuwe klei circuit ?
Maar klinkt alvast heel goed....

:D

crashingbird
06-09-2010, 12:45 PM
Super initiatief, 1/10 electro offroad in de lift !

Kunnen we Eric en Gonzo ook niet overtuigen om hun privé track in Schepdaal (ook klei of 'dirt' !) nog wat uit te breiden en dat die ook een club opstart ?
Da's dan een klei-baan erbij meer centraal gelegen!

Uiteraard alle mogelijke niveau's van body-decoratie en velgen mismatches toegelaten!;);)

Ne poll starten of petitie laten rondgaan ? :)

Supervlieg
06-09-2010, 01:16 PM
Super initiatief, 1/10 electro offroad in de lift !

Kunnen we Eric en Gonzo ook niet overtuigen om hun privé track in Schepdaal (ook klei of 'dirt' !) nog wat uit te breiden en dat die ook een club opstart ?
Da's dan een klei-baan erbij meer centraal gelegen!

Uiteraard alle mogelijke niveau's van body-decoratie en velgen mismatches toegelaten!;);)

Ne poll starten of petitie laten rondgaan ? :)

Gonzo gewoon afdwingen! Dan komt da wel goed! ;)

V-Rossi
06-09-2010, 02:54 PM
Gonzo dwingen tot iets is hetzelfde als ik die een regelaar opstook door overdadige panache. Never gonna happen.

feniks
06-09-2010, 02:59 PM
maak het gewoon met meerdere ondergronden .
klei astro klinkers asfalt . kan allemaal.
en is eens iets anders dan wat we al hebben.

Gonzo
06-09-2010, 07:41 PM
Haha, de Kurt ziet de bui al hangen, datem zich blauw gaat betalen aan naft om in Mol genoeg te kunnen gaan trainen :D Maar ok, als Mol doorgaat, zalek den bosmaaier hier ook nogis bovenhalen deze winter zodat ge hier ook deftig kunt trainen. Maar een club? De geburen zullen nekeer lachen als ze allemaal nen beigen oto, ruiten en tuinstoelen hebben :)

Back on topic: Wishlist voor Mol!
Als ge een stukske vaste ondergrond wilt, liever klinkers dan asfalt, das beter voor de bandjes. Op Arendonk is diene stenen bocht nu elke keer: auw, weer ne mm eraf :)

feniks
06-09-2010, 07:50 PM
gaat in engeland toch ook goed en dan nog ge moet rubber offeren ook he .
zou zeggen maak er iets uniek van.

crashingbird
06-09-2010, 08:53 PM
Haha, de Kurt ziet de bui al hangen, datem zich blauw gaat betalen aan naft om in Mol genoeg te kunnen gaan trainen :D Maar ok, als Mol doorgaat, zalek den bosmaaier hier ook nogis bovenhalen deze winter zodat ge hier ook deftig kunt trainen. Maar een club? De geburen zullen nekeer lachen als ze allemaal nen beigen oto, ruiten en tuinstoelen hebben :)

Back on topic: Wishlist voor Mol!
Als ge een stukske vaste ondergrond wilt, liever klinkers dan asfalt, das beter voor de bandjes. Op Arendonk is diene stenen bocht nu elke keer: auw, weer ne mm eraf :)

Ja, 'k heb nog ne bidon naft voor den bosmaaier staan ook, zal ze meebrengen.

Spijtig, 'k wist niet da ge gebuurs had, maar we kunnen eerst sproeien ook hé :cool: Dan gewoon de gebuurs uitnodigen voor den bbq en wat gratis drankbonnekes, en "t is in de chacoche mij gedacht"

on topic :

zelfs klinkers vind ik nog te 'abrasief', beter met gladde kasseikes of houten wasbord met paalkes als in Kampenhout! -> geen rubber offeren als't nie nodig is!

crashingbird
06-09-2010, 09:24 PM
gaat in engeland toch ook goed en dan nog ge moet rubber offeren ook he .
zou zeggen maak er iets uniek van.

Met alle respect Bart, 'k weet da ge verzot zijt op Engelsen offroad, maar 't is niet omdat die in 't water springen dat wij belgskes er moeten achterspringen hé.
Ze hebben dan al veel schone circuits en heel goeie rijders, maar misschien kunnen ze ook es iet leren van ons ! (ons bier is bv beter, en da weten ze :thumbsup:)

Der zijn enkele puntjes die ik onverenigbaar vind met offroad :

pinnekes, toppekes, blokskes of andere uitsteeksels op de banden, horen volgens mij niet echt thuis op asfalt, beton of andere aanverwante verharde wegen, daarvoor bestaat er ONROAD racen met slicks of profielbandjes.

Ook zand, dan aangestampt, of als toevoeging op kleibanen om natte plekken bij regen weg te werken, vind ik ook niet zo goed -> het wordt beton, en de bandensleet stijgt opnieuw, en bij droog kruipen die zandkorrels ook weer overal tussen....

Verharde stukken in de baan bij offroad worden waarschijnlijk gesponsord door de bandenfabrikanten en winkeliers !

Er zijn idd andere verzinsels om een spektakelbaan te krijgen dan een stukske verharding.

Een strook keitjes, niet vlak,maar golvend, of een heuveltje (keitjes, tot 5cm diameter +-) die voor de helft vastliggen in een betonlaagje oid, zou zeker de bandensleet niet verhogen, maar dan bij dauw of regen een moeilijke hindernis zijn, zowaar 'op eieren' rijden, en zelfs op droog moet je die wat trager nemen.

Een bouwwerkje als een trap,zowel voor- als achteraan, bovenaan afgevlakt, of lange tafel, niet te hoog, bv. max 1 à 1,5 m ( geen 'normale' afmetingen traptredes, maar traphoogtes van een kleine 8 à 10cm) waar je ook voor de verandering, eens rustig moet onderhandelen om er als snelste over te gaan, of je gaat op je dak! (buikspieroefeningen voor de baanposten, helm verplichten !)

Snelle, zowel makkelijke als moeilijke, zitten er meestal wel genoeg in de meeste parcours, maar zo 1 of 2 technische hindernissen moeten wel tof zijn.
Variaties oneindig natuurlijk.

Gonzo
06-09-2010, 10:09 PM
Een stuk eternit golfplaat met wat aarde in als wasbord!

Dees vinnek een schoon parkoer: goeie ondergrond, verschillende layouts mogelijk, en een schoon race ook :D
http://www.youtube.com/watch?v=JS5WP5S9X30&feature=related

V-Rossi
07-09-2010, 07:07 AM
Heerlijke move op 1'25"

feniks
07-09-2010, 03:08 PM
Met alle respect Bart, 'k weet da ge verzot zijt op Engelsen offroad, maar 't is niet omdat die in 't water springen dat wij belgskes er moeten achterspringen hé.
Ze hebben dan al veel schone circuits en heel goeie rijders, maar misschien kunnen ze ook es iet leren van ons ! (ons bier is bv beter, en da weten ze :thumbsup:)

Der zijn enkele puntjes die ik onverenigbaar vind met offroad :

pinnekes, toppekes, blokskes of andere uitsteeksels op de banden, horen volgens mij niet echt thuis op asfalt, beton of andere aanverwante verharde wegen, daarvoor bestaat er ONROAD racen met slicks of profielbandjes.

Ook zand, dan aangestampt, of als toevoeging op kleibanen om natte plekken bij regen weg te werken, vind ik ook niet zo goed -> het wordt beton, en de bandensleet stijgt opnieuw, en bij droog kruipen die zandkorrels ook weer overal tussen....

Verharde stukken in de baan bij offroad worden waarschijnlijk gesponsord door de bandenfabrikanten en winkeliers !

Er zijn idd andere verzinsels om een spektakelbaan te krijgen dan een stukske verharding.

Een strook keitjes, niet vlak,maar golvend, of een heuveltje (keitjes, tot 5cm diameter +-) die voor de helft vastliggen in een betonlaagje oid, zou zeker de bandensleet niet verhogen, maar dan bij dauw of regen een moeilijke hindernis zijn, zowaar 'op eieren' rijden, en zelfs op droog moet je die wat trager nemen.

Een bouwwerkje als een trap,zowel voor- als achteraan, bovenaan afgevlakt, of lange tafel, niet te hoog, bv. max 1 à 1,5 m ( geen 'normale' afmetingen traptredes, maar traphoogtes van een kleine 8 à 10cm) waar je ook voor de verandering, eens rustig moet onderhandelen om er als snelste over te gaan, of je gaat op je dak! (buikspieroefeningen voor de baanposten, helm verplichten !)

Snelle, zowel makkelijke als moeilijke, zitten er meestal wel genoeg in de meeste parcours, maar zo 1 of 2 technische hindernissen moeten wel tof zijn.
Variaties oneindig natuurlijk.

als ge geen rubber wil offeren ja se dan zul de moeten gaan vissen denk ik.
ik rij meer banden op per jaar dan de meeste onder ons en ik klaag of zaag niet op een stel meer of minder dat hoort er nu wel 1 X bij vind ik.
en er zijn variatie's genoeg . maar ga eens mee naar daar en bekijk dan even onze pisten . onze pisten zijn tof en fun maar als ge morgen een eden park of een robinhood hier kunt leggen dan zou je hier wel iets anders zien .
en zoals op de players daar rijden ze op minipins op hoofdzakelijk ne gladde spotvloer en dan wat astro, tapijt en nog vanalles wat ze kunnen vinden en daar is de banden sleet niet extreem en de grip best dat wil dus zeggen dat op iets steen hard best te rijden valt zonder elke reeks een nieuw stel banden te hoeven steken. mij maakt het niet wat er gebruikt word zolang het maar iets totaal anders is als wat we al hebben ben ik meer als tevree.:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::wo ot::woot::woot::woot:

krikke
07-09-2010, 06:36 PM
ja Gonzo , zo e trackske had ik ook in gedachten , enkel vrees ik da dat daar nog efkes zal blijven ,
ik ben volop bezig met het overwegen van opties ,, ik denk dat het in 1ste instantie een gewone zandtrack zal worden , afgebakend met dikke astro (echte astro)
en dan wat testen van additieven zoals kalk enc ,

maar niks is al zeker , enkel twijfel ik over klei ,

klei ziet er super uit , maar wat met regen ....... en dat is net waar ons 1/8 parcour zich onderscheid van andere , 15min na een wolkbreuk kan er perfect gereden worden , met klei zie ik dat nie gebeuren ..

artic racer
07-09-2010, 08:12 PM
Hey Krikke chambrant hier ;)

Natte klei is cool!

alee als de plassen weg zijn.

contacteer arjan is ivm onderhoud en recpeten en cuisson's enzo

Chambri

Gonzo
07-09-2010, 08:43 PM
en dat is net waar ons 1/8 parcour zich onderscheid van andere , 15min na een wolkbreuk kan er perfect gereden worden , met klei zie ik dat nie gebeuren ..

Mijn parkoer hier thuis is ook een soort klei of leem, alleeja, dat heb ik toch altijd horen zeggen. In feite is dat gans de zomer berijdbaar, ook al heeft het een ganse week of de dag zelf nog geregend. Als dat wat nat ligt, supergrip en ni echt plakken. Top dus.

In de winter net het omgekeerde, dan droogt het in feite nooit helemaal op, en als het die week nog geregend heeft plakt alles aan uwen auto, ook al is het al een paar dagen droog.

Hier is dus een soort toplaag van ong. 0,5 meter (zomer steenhard en geel, winter donker), dieper altijd geelachtig en meer zanderig. Eens die toplaag droog is in de zomer kan water daar nimeer in, en loopt gewoon weg. Dus bij een aangevoerde laag klei zal er denkek wel een minimum dikte vandoen zijn om dat effect te krijgen.

In feite lijkt de ondergrond hier fel op Berschenhoek, in de zomer althans, in de winter weet ik ni. Misschien weten die meer over wat precies wat is qua grondsoort en dieptes van lagen.

elvo
07-09-2010, 08:58 PM
Een kleipiste kan waterbestendig zijn, als ze hellend aangelegd is - net zoals Gonzo zijn hof.

Cooper
08-09-2010, 02:44 PM
JAAAAAAAAAAAAAA ! ik ben voor!

klei, grond, ... maakt mij niet uit als het maar goed omhoog spat en vette foto's geeft. ;-)

DE TEST om te zien of wat je in je handen hebt klei is of leem gaat als volgt:

boetseer een worstje, als dit werkt zit ge al zeker met klei of zand.
kunt ge er een cirkeltje van maken is het klei, breekt het meteen is het leem, een U is zowat een mengeling.

beksie
08-09-2010, 02:57 PM
JAAAAAAAAAAAAAA ! ik ben voor!

klei, grond, ... maakt mij niet uit als het maar goed omhoog spat en vette foto's geeft. ;-)

DE TEST om te zien of wat je in je handen hebt klei is of leem gaat als volgt:

boetseer een worstje, als dit werkt zit ge al zeker met klei of zand.
kunt ge er een cirkeltje van maken is het klei, breekt het meteen is het leem, een U is zowat een mengeling.

En stinkt het dan is het stront. Was dan uw handen na het boetseren!

krikke
09-09-2010, 05:32 PM
@Cooper&Beksie , ma gelle zijt nen hoop top-laboranten se ,,,

in ieder geval nuttige info ,,

PRO-Buggy
15-09-2010, 10:07 AM
Wat is eigenlijk de wenselijke grootte van een stuk grond om een 1:10 off-road circuit aan te leggen, (waar je ook wedstrijden op kunt organiseren)?

De minimale breedte is geloof ik 2,5 meter en de minimale lengte 100 meter. Verbeter me aub if i'm wrong...

kriske
15-09-2010, 11:18 AM
C. SPECIFICATIES BK OFFROAD OMLOOP.
C1 Algemeen: zie FBA intern reglement.
C2 De ondergrond moet passend zijn voor OFFROAD races. Topografie en obstakels moeten in redelijke verhouding tot de schaal
staan.
C3 De omloop is minimum 2,5 meter breed en heeft een min. lengte van 100 meter.
C4 Het verste punt van de omloop mag max. 30m. van het podium verwijderd zijn.
C5 Start en aankomstlijn goed zichtbaar, dwars over de baan.

Cooper
15-09-2010, 11:26 AM
ongeschreven wetten voor een goed circuit zijn nog:

Podium hoog genoeg zodat je de voor- en achterkant van elke jump en bocht toch tenminste kan zien.
Podium en layout zo georganiseerd dat links of rechts op't podium geen enorm nadeel zijn omdat je bijvoorbeld links de moeilijkste jump van't circuit voor geen bal ziet en rechts perfect.

...

PRO-Buggy
16-09-2010, 08:39 AM
Wetten en regels zijn me wel bekend, maar toch bedankt voor de info...

Kun je bv op een terrein van 32 x 16 meter een leuke baan kwijt?
Let wel alleen de baan, het podium etc komt buiten deze oppervlakte.

Ook misschien iemand een coole layout voor deze afmetingen???

flipside
16-09-2010, 10:42 AM
Ik had effe wat tijd :lol:

Zie attachment, lengte van de racelijn is 146m.

PRO-Buggy
16-09-2010, 10:52 AM
Ik had effe wat tijd :lol:

Zie attachment, lengte van de racelijn is 146m.

Ziet er goed uit, bedankt, maar wat is de lengte op de racelijn van bv Vlijmen, Kampenhout, Arendonk etc??

Gonzo
16-09-2010, 11:01 AM
Manmanman, eer ik doorhad wat die paarse cirkelkes voorstellen :blush:
Wel goeie layout, is da mogelijk om daar een bovenaanzicht van te krijgen op ruitjes van ne meter op ne meter? We doen ni moeilijk zenne :D

PRO-Buggy
16-09-2010, 11:10 AM
Wel goeie layout, is da mogelijk om daar een bovenaanzicht van te krijgen op ruitjes van ne meter op ne meter? We doen ni moeilijk zenne :D

Gaan we dan een tweetal van deze baan maken?
Zou wel leuk zijn de BNK op 2 dezelfde banen op 2 verschillende plaatsen...

Cooper
16-09-2010, 11:35 AM

ik snap'm ook nog altijd niet...

edit:
got it :-) lol

flipside
16-09-2010, 11:37 AM
Da lijkt me nu net geen goed idee :)

Hier gonzo, moeilijke mens :thumbsup:

Totaal geen idee hoe lang het circuit in kampenhout is...

flipside
16-09-2010, 11:37 AM
Marshalls he pipo's

Gonzo
16-09-2010, 12:14 PM
Gaan we dan een tweetal van deze baan maken?
Zou wel leuk zijn de BNK op 2 dezelfde banen op 2 verschillende plaatsen...

Neenee, dees heeftem voor u gemaakt, het was gewoon om ideeen op te doen dak da vroeg. Maar nu hebt ge toch een bovenaanzicht ook :) Mijn grondplan is ook anders omdat er een groot schapenkot in de weg staat op het einde van de rechte lijn. De eerste 5 bochten liggen hier ook wel zo ongeveer, maar dan in spiegelbeeld, maar das puur toeval.

feniks
16-09-2010, 01:44 PM
de wout heeft gewoon te veel tijd. mijn idee:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

dirk702
17-09-2010, 07:28 AM
de wout heeft gewoon te veel tijd. mijn idee:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Bartje de Wouter doet teminste nog moeite om iets nuttig te doen met zijn vrije tijd IPV te zagen en zeveren opt forum !
Wouter is The Best en mijne grote favo !

flipside
17-09-2010, 07:33 AM
vind ik leuk :thumbsup:

Supervlieg
17-09-2010, 09:51 AM
Den dirk heeft echt iets nodig hè?! :woot:

flipside
17-09-2010, 09:54 AM
Sommige mensen zijn gewoon sympathiek :lol:

dirk702
17-09-2010, 09:56 AM
Sommige mensen zijn gewoon sympathiek :lol:
Bedankt Wouter voor deze menselijke woorden !

Supervlieg
17-09-2010, 10:07 AM
Pas op Dirk! Volgens mij wil wouter een plekje in je supercoole homobiel tijdens BNK vlijmen :p

flipside
17-09-2010, 10:11 AM
Ik heb al een plekje in mijn supercoole citroën!

feniks
17-09-2010, 07:33 PM
Bartje de Wouter doet teminste nog moeite om iets nuttig te doen met zijn vrije tijd IPV te zagen en zeveren opt forum !
Wouter is The Best en mijne grote favo !

ik neuk de baas niet zoals gij om alle dagen te kunnen werken.
en op een janette kaai als die van U zou ik nog niet voor zondag pree nen dag komen.
geef ma dan maar zoals de echte dokkers het KOT.
en moest ge nu zelf over iets kunnen meepraten ok dan maar euuuuuuuu:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:: thumbsup::thumbsup: nu zie ik van waar ... ze dat heeft:p:p:p:p:p:p:woot::woot::woot::woot::woot::wo ot::woot::woot::woot:

brokkenpiloot
17-09-2010, 07:46 PM
Kan iemand dit vertalen? :blush:

feniks
17-09-2010, 08:09 PM

moet tog niet is toch duidelijk. allee ja voor colega's dan he.

Cooper
17-09-2010, 11:34 PM
euh Bart, beetje teveel gedronken?

VW-Powah
17-09-2010, 11:38 PM

Hoeft inderdaad geen vertaling want staat totaal los van RC En het lijkt me eerder een persoonlijke belediging of een frustratie of een "mijne papa is toch cooler dan den uwe"-discussie of weet ik veel wat??? Misschien beter via een ander medium uitpraten dan via een toch wel redelijk publiek forum? Correct me if I am wrong... Mol goes 1/10 dus...Wouter, bangelijk dat je zo effe uit de "losse pols" een circuit getekend hebt en het ziet er nog nice uit ook. Zodus Krikke build it!!! en moest het mogelijk zijn; probeer het zeker tegen seizoen 2011 in orde te krijgen!!!

dirk702
18-09-2010, 06:34 AM
euh Bart, beetje teveel gedronken?
Nee Cooper, dat noemt men jaloezie of zoiets..
Ik ben echt niet geraakt door zo ne flauwekul van Mister drive !
Ken je het gezegde "domme mensen kwetsen me niet, de andere doen zoiets niet" e"n bartje hoort in die eerst categorie..

Einde van't gelul en gaan met die MOL 1/10 baan !

feniks
19-09-2010, 08:32 PM
@ cooper nee niet zat maar had gekunt he.
@ dirk nee geen jaloezie.
terug naar het serieuze nu. ben net terug van parijs en heb daar op een fantastis pisteke gereden van layout eens iet in die stijl zou geweldig zijn .
de ondergrond maakt dan niks.

krikke
27-09-2010, 05:39 PM
Amaai , effe nie komen kijken , die 1/10ers rijen nie alleen hard , er zijn nog ander dingen waar ze niet moeten voor onderdoen ,:D:p:D enfin ,

er komt zo goed als zeker een baan , ondergrond is nog wat onzeker , we zullen wel zien ,
de eerste werken verwacht ik dit jaar nog , dus 2011 zal zeker geen probleem zijn . Een BNK is alvast welkom ,, voorlopig ben ik nog effe bezig met mijn 1/8 buggy/truggy seizoen en wacht ik nog op groenlicht/budgetten van de overkoepelende organisatie ,, word zeker vervolgt

krikke

Kurtje
28-09-2010, 05:46 PM
Krikke als je een paar extra handen nodig hebt laat je het mij maar weten eh ... ;)
Heb ondertussen mijne B4 al serieus laten gaan in Charleroi en Arendonk. sinds het weekend ben ik dus ook een Durango Dex410R rijker... Vet machientje!!! :)
Dus een 1/10 circuit in Mol zou altijd leuk zijn :)

krikke
07-10-2010, 05:02 PM
info gehad ivm met budgetten , pfff, tzal weer veel privé input worden ,::

dus we beginnen met een layout welke makkelijk verandert kan worden ,
het parcour wordt uitgeslepen uit de astroturf , zo krijgen we een zeer zachte baanafzetting en duidelijk contrast tussen baan=zand, niet baan=astro

verder komt er een ruime stelling 7.5x1.5 en 2m hoog , is besteld

het parcour wordt voorzien van een sproei-systeem , en zal zen deugdelijkheid moeten bewijzen , als het niet voldoet gaan we experimenteeren met additieven: kalk/calcium/zout/zagemeel en int slechtste geval carpetland mat

en nu het beste,,, ik begin morgen ....

Red-Bull-Racing
07-10-2010, 05:08 PM
en nu het beste,,, ik begin morgen ....

Wat had u anders gedacht??? :D Typisch Krikke, nen echte vent! :thumbsup:

Hoe zit het met het weekend? Verder werken of enkel morgen? Ik weet niet hoe de planning thuis zit, maar het zou kunnen dat we in het weekend een handje komen toesteken :)

Groeten!
Simon

krikke
07-10-2010, 05:44 PM
planning is momenteel : morgen -zondag -maandag , dus hulp is altijd welkom ,,

stelling is besteld , maar zal nog een week of 2-3 duren , deze zal waarschijnlijk eerst gebruikt worden op de "Indoor Blackjack" volgende maand ....

ps; Stefke ziet er al naar uit om terug te mogen schuppen

krikke
08-10-2010, 05:13 PM
Simon , zat en zondag wordt er nie gewerkt , allee nie aant parcour ,

we hebben vandaag al een ferm lap gegeven , alles uitgeslepen en de matten opzij gelegd , astro rocks ---pff---gebroken rug

http://www.nbr-rc.com/uploads/newbb/33_4caf52bb93eb4.jpg

krikke
08-10-2010, 05:15 PM
oei , wa groot precies, help

volgende is een grote bus tegen het onkruid , de tussenstukken proper maken , en rode darm onder de rand van de mat ,

das voor maandag

Kurtje
08-10-2010, 09:52 PM
Amai de Krikke was aant zweten toen ik daar aankwam :D haha
Nee vent ziet er al goed uit zenne!!! nog beetje fatsoeneren en da komt dik in orde!!!

Supervlieg
09-10-2010, 07:21 AM
Kei goed bezig! :thumbsup:

Red-Bull-Racing
13-10-2010, 07:30 PM
Hallo allen,

Net krikke een uurtje aan de lijn gehad....

Morgen brengen 3 vrachtwagens 30 kub KLEI naar NBR!!! :-) :-)
Hij meent het dus he gasten. We krijgen er een kleicircuit bij in België; en als krikke ergens zijn schouders tegen zet is het meestal indrukwekkend in orde! Denk maar aan nitromania....

Hij durft het niet vragen....ikke wel:

Dit weekend gaat hij daar vollenbak schuppen. Hij rekent op hulp binnen de 1/8 club. Ik vraag jullie om met zoveel mogelijk piloten te komen helpen.
Gooi een schup en eventueel een kruiwagen in uwe koffer en kom een dagje/weekendje schuppen voor een doel waar we allemaal beter zullen van worden!

Verdere info volgt via dit topic dat opgevolgd zal worden door krikke himself; ik geef alleen de voorzet ;-)

groeten!

Igor

Red-Bull-Racing
13-10-2010, 07:31 PM
http://www.nbr-rc.com/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=1122&viewmode=flat&order=ASC&type=&mode=0&start=0

krikke
13-10-2010, 07:52 PM
goe bezig Bettens (lol) mercikes hé

flipside
13-10-2010, 07:55 PM
Dzju van 't weekend zit ik al in langenfeld...

Cooper
14-10-2010, 08:53 AM
ah das dees weekend al :-)
Oké ik ga niet mee dus flipside, zit het hele weekend in Gent.

krikke
14-10-2010, 06:21 PM
eerste m²ers klei liggen er , HELP , dat is dus klei met de K van kutjobke , maar wel the real-stuff ,

Matthijs
14-10-2010, 08:08 PM
ziet er goed uit Kris! We houden het ook in het Hollandsche goed in de gaten :-) voorlopig oefenen we nog even indoor in Haarlem.. maar we komen snel weer eens jullie kant op!

J-Meister
16-10-2010, 03:43 PM
Kei goed bezig! :thumbsup:

KLEI goe bezeg :thumbsup:

krikke
17-10-2010, 08:47 AM
twas voor te zeggen dat de eerste 20m² er op ligt , rug gebroken , arm lam , dank aan de helpers

nu nog eens 20m² en we zijn rond

krikke
19-10-2010, 04:58 PM
een paar fotokes , dit is in oppervlakte ongeveer de helft van het parcours ,

http://www.nbr-rc.com/uploads/newbb/33_4cbdd5f6553bc.jpghttp://www.nbr-rc.com/uploads/newbb/33_4cbdd5ceae8da.jpg

krikke
19-10-2010, 05:04 PM
bij de weg ,, iemand een goed idee of ervaring om dit mooi en snel te vlakken ?? Arjan ??
kwestie van het warm water niet opnieuw uit te vinden ,

skyaflake
19-10-2010, 05:11 PM
Dat kan met een trilplaat.

krikke
19-10-2010, 07:41 PM
zo ver waren wij ook al , we hebben het geprobeert met een 85kg plaat , maar het effect was niet denderend ,, volgend keer ga ik voor een 140kg plaat ,,

maar mischien is er hier iemand met een magisch idee,, laat maar komen ,

Cooper
19-10-2010, 07:48 PM
De Jo ? :D

elvo
19-10-2010, 09:17 PM
http://www.google.be/imgres?imgurl=http://dashiva.net/img/lol/steamloller.gif&imgrefurl=http://dashiva.net/img/lol/&usg=__6c4irPjKvAefDHP-9hzqurHXTZ4=&h=127&w=298&sz=5&hl=nl&start=0&sig2=MunjYU6ssVzrQKUb3l9nJw&zoom=1&tbnid=Duo-wPxzm_ZWrM:&tbnh=99&tbnw=232&ei=wAq-TJn3NcXc4wbKtvnkAQ&prev=/images%3Fq%3Dsteamloller%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3 DN%26biw%3D1280%26bih%3D670%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=178&vpy=106&dur=920&hovh=101&hovw=238&tx=143&ty=68&oei=wAq-TJn3NcXc4wbKtvnkAQ&esq=1&page=1&ndsp=19&ved=1t:429,r:0,s:0

janus_77
20-10-2010, 07:04 AM
bij de weg ,, iemand een goed idee of ervaring om dit mooi en snel te vlakken ?? Arjan ??
kwestie van het warm water niet opnieuw uit te vinden ,

Hé Krikke,

Zware trilplaat, dan trillen als het nat is. Normaal gezien zakt die dan weg, maar dan pak je 2 grote stukken kunstgras die je op de baan legt. Dan tril je daar overheen en zakt de trilplaat niet weg. Terwijl je het ene deel trilt kan je de andere mat weer verplaatsen. ( niet snel maar het werkt wel )

Het hoeft overigens niet super strak te zijn, 't is offroad....

Wij zijn overigens met deze gasten aan het praten: http://www.soiltac.com/

Daar willen we een proef mee uitleggen begin volgend seizoen.

mvg,
Arjan

Cooper
20-10-2010, 07:14 AM
Wij zijn overigens met deze gasten aan het praten: http://www.soiltac.com/

Daar willen we een proef mee uitleggen begin volgend seizoen.

whahahahahahaha ze doen ook in Gorilla-snot

http://www.gorilla-snot.com/

brokkenpiloot
20-10-2010, 07:49 AM
De toplaag heel erg nat maken. Daarna kun je de modder/ kleipap met een trilspaan glad trekken.

krikke
21-10-2010, 05:42 PM
hey Arjan , had ik ook aan gedacht , denk dat dat inderdaad de oplossing is , ik vrees enkel dat de trilplaat niet of weinig beweegt op de mat , daarom had ik dit in gedachte , of is het overkill

http://www.nbr-rc.com/uploads/newbb/thumbs/33_4cc085851264a.jpg

janus_77
21-10-2010, 06:31 PM
hey Arjan , had ik ook aan gedacht , denk dat dat inderdaad de oplossing is , ik vrees enkel dat de trilplaat niet of weinig beweegt op de mat , daarom had ik dit in gedachte , of is het overkill

http://www.nbr-rc.com/uploads/newbb/thumbs/33_4cc085851264a.jpg

We moeten hem meestal juist meer tegenhouden....

Maar zo'n roller, het is te proberen.

krikke
28-10-2010, 05:36 PM
moesten er hier klei liefhebbers zitten die te zaterdag niks anders van plan waren dan hun sinussen te kietelen : wij gaan voor de 2de 20m²vette klei ,

iedereen welkom vanaf 8.30,

ondertussen staat er de"rug" van de snelle 180° kombocht ,

krikke

Red-Bull-Racing
28-10-2010, 07:53 PM
Alle hulp is echt welkom!

Foto's staan op het forum van NBR. Bij 1/10 -> 1/10 op NBR
Om op het forum te kunnen moet je even een accountje maken. Zeker de moeite om alles wat op te volgen!

Wie komt er allemaal? :-)

Simon

krikke
31-10-2010, 07:13 PM
Arjan had gelijk , de truk met het kunstgras onder de trilplaat werkt perfect

het begint er stilaan op te lijken , veel en zwaar werk , maar het zal lonen , morgen nog een dagje trillen en klei kneden ,

zo ver zijn we al :
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs935.snc4/74863_1466705382926_1092293949_31114822_7887365_n. jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs983.snc4/75613_1466709943040_1092293949_31114839_1833762_n. jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs923.snc4/73635_1466710743060_1092293949_31114840_2131215_n. jpg

janus_77
31-10-2010, 07:21 PM
Arjan had gelijk , de truk met het kunstgras onder de trilplaat werkt perfect

het begint er stilaan op te lijken , veel en zwaar werk , maar het zal lonen , morgen nog een dagje trillen en klei kneden ,

zo ver zijn we al :
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs935.snc4/74863_1466705382926_1092293949_31114822_7887365_n. jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs983.snc4/75613_1466709943040_1092293949_31114839_1833762_n. jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs923.snc4/73635_1466710743060_1092293949_31114840_2131215_n. jpg

De klei zag er iets vettiger uit als de klei op Vlijmen, maar dat is even afwachten hoe het eruit ziet / voelt als het droog is. Maar goed om er (eindelijk) weer een klei baan bij te hebben.

feniks
31-10-2010, 09:55 PM
heb er ook even gaan kijken samen met onze kristof. en ze hebben wel karakter daar in zo een str.... weer in die zware klei bezig blijven is wel een dikke chapo waard. en zeg ook gaan kijken want we gingen eigenlijk trainen binnen daar en hadden in zulk weer niet verwacht er volk bezig te zien.
in elk geval ziet het er heel goed en veelbelovend uit. :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

krikke
01-11-2010, 05:57 AM
merci voor de bemoedigende woorden ,

karakter ??, ge weet wa ze zeggenvan die mannen van Geel hé , en das nie ver af ....

krikke
12-03-2011, 07:44 PM
amahoela , dit topic zat al goed verstopt ...

Enfin , in tegenstelling tot onze regering van lopende zaken zitten wij NIET stil in Mol ,
een paar weken geleden zakte de moed nog in men schoenen bij het aanschouwen van die baggerpoel, maar een weekske droog weer doet wonderen , en nadat ik voor den eerste keer de durango van de klei had laten proeven was de motivatie er weer.

We zijn er dan nog maar eens met grellige overtuiging ingevlogen en hebben alle jumps en hindernissen gebouwd en gevormd , ook hebben we de licht installatie geplaatst , dus zodra alles klaar is kan er dag en nacht gereden worden......

enkel moeten we over de jumps nog kunstgras leggen om deze te beschermen, dus voorlopig is er absoluut rij-verbod voor iedereen

de stand van zaken ......

http://www.nbr-rc-forum.com/uploads/newbb/33_4d7bce7d41a8b.jpg
http://www.nbr-rc-forum.com/uploads/newbb/33_4d7bcf08c2da0.jpg
http://www.nbr-rc-forum.com/uploads/newbb/33_4d7bce8688c9b.jpg
http://www.nbr-rc-forum.com/uploads/newbb/33_4d7bce92e4c74.jpg
http://www.nbr-rc-forum.com/uploads/newbb/33_4d7bceabbbaeb.jpg
http://www.nbr-rc-forum.com/uploads/newbb/33_4d7bceb57cead.jpg
http://www.nbr-rc-forum.com/uploads/newbb/33_4d7bcebecb112.jpg
http://www.nbr-rc-forum.com/uploads/newbb/33_4d7bceceda133.jpg
http://www.nbr-rc-forum.com/uploads/newbb/33_4d7bced9a8e20.jpg
http://www.nbr-rc-forum.com/uploads/newbb/33_4d7bcee771308.jpg
http://www.nbr-rc-forum.com/uploads/newbb/33_4d7bcef3a731a.jpg
http://www.nbr-rc-forum.com/uploads/newbb/33_4d7bceff0a5f5.jpg

voila!!

Kurtje
12-03-2011, 09:05 PM
Het heeft ons wat werk gekost vandaag Krikke... Maar het resultaat mag er al zijn!
Inderdaad jij met uwe Durango vorige weken heeft het vuur helemaal terug aangewakkerd :D

Komt nog zeer goed!!!

Supervlieg
12-03-2011, 10:44 PM
Prachtig! :thumbsup:

feniks
12-03-2011, 11:40 PM
ziet er inderdaad een heel leuke piste uit.
eens mijn nieuwe auto binnen is en er mag gereden worden zijn we er zeker voor te vinden dat nen dag te komen testen.:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::th umbsup::thumbsup:

corsa
13-03-2011, 12:29 AM
Dat is vakwerk

weer een reden meer om terug offroad te gaan rijden

ik weet alleen niet goed wat nemen de losi22 ne b4,1 of ne cougar sv.:D

respect voor de mannen die dit aan het verwezenlijken zijn:thumbsup::thumbsup:

groeten robby,

dirk702
13-03-2011, 07:22 AM
Ziet er in elk geval zeer goed uit !
Doe zo verder zou ik zeggen, want er zit nu wel schot in de zaak zie ik !

Van mij ook respect voor die mensen die zoiets doen voor de Off-road !

:wub

Kurtje
13-03-2011, 08:06 AM
Je merkt dat de club heel veel heeft aan Kris en Stef! Bangelijk wat die mannen doen ervoor!

Samen met enkele welwillende leden komt dit zeker goed, de meeste van NBR hebben al een 1/10 en zelfs binnenkort komt er ne nieuwe Durango rijder bij :D

jeffrey
13-03-2011, 08:27 AM
Wowww
Da had ik niet verwacht.
Ben enkele weken terug komen kijken en toen was het nog nie veel :blush: dacht da komt nie goed haha.
Ma ziet er geweldig uit nu :thumbsup:

Rc-Speedhouse
13-03-2011, 09:47 AM
knap werk !

@kurtje : uwe durango al afgekuisd ? de nieuwe rijder heeft hem heel de namiddag staan onderkwijlen, ge kont er ni naast zien :thumbsup:

Kurtje
13-03-2011, 10:45 AM
haha Bjorn da was de Stewie zijne Durango, dus die mag ondergekwijld zitten :D

Ondergekwijld door de Jens of door u :D want je was ook goe aant zien eh ...

Was trouwens plezant eens tussen die mannen van RC Speedhouse te kunnen crossen ... Zal me toch moeten gaan inschrijven voor wedstrijden precies :$

Stewie
13-03-2011, 01:16 PM
Parcours ziet er idd zeer goed uit. Respect voor de mannen die er zo hard aan werken :thumbsup:.

Mijne durango is vrij proper ja, ondanks dat gekwijl :p.

flipside
13-03-2011, 01:39 PM
Zeer goed bezig!!!! :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

kitcarfreak
13-03-2011, 07:28 PM
Ziet er chique uit.

Die jumps, uit wat zijn die gemaakt?

Ben namelijk nog steeds van plan om circuit in de tuin te leggen.

krikke
13-03-2011, 08:25 PM
de boarding van de jumps is ijzer plaat van 3mm dik , en de ze zijn afgevuld met stabilisee , lommelzand+200kg cement/m² , om het niet te duur te maken ,

ben daarstraks effe gaan kijken en het wordt stilaan hard , normaal komen vrijdag de matten erop ,

J-Meister
13-03-2011, 10:05 PM
amahoela , dit topic zat al goed verstopt ...

Enfin , in tegenstelling tot onze regering van lopende zaken zitten wij NIET stil in Mol ,
een paar weken geleden zakte de moed nog in men schoenen bij het aanschouwen van die baggerpoel, maar een weekske droog weer doet wonderen , en nadat ik voor den eerste keer de durango van de klei had laten proeven was de motivatie er weer.

We zijn er dan nog maar eens met grellige overtuiging ingevlogen en hebben alle jumps en hindernissen gebouwd en gevormd , ook hebben we de licht installatie geplaatst , dus zodra alles klaar is kan er dag en nacht gereden worden......

enkel moeten we over de jumps nog kunstgras leggen om deze te beschermen, dus voorlopig is er absoluut rij-verbod voor iedereen

de stand van zaken ......

voila!!

Doekje !!!! :drool:

Loomans
14-03-2011, 01:42 PM
Respect Krikke en aan iedereen van NBR !!!!

Groeten,
Bart

DarkDog
14-03-2011, 04:29 PM
-= RESPECT =-

mart3pop
14-03-2011, 05:29 PM
WOW ! mooi werk ! de jumps :woot:

het ziet er al uit als een over-nette engelse piste :drool:

janus_77
14-03-2011, 05:48 PM
Zeer goed bezig!!!! :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

2nd that :thumbsup:

brokkenpiloot
14-03-2011, 05:57 PM
Dikke peop!!:thumbsup:

Gonzo
15-03-2011, 10:57 AM
Circuit = :thumbsup:

Schepdaal -> Mol = 120 km :cry:

krikke
15-03-2011, 08:21 PM
vandaag nog eens doorgetrokken , en de matten liggen op de jumps , er moet nog heel wat gebeuren voor we van een opening kunnen spreken , maar we hebben wel al eens effe getest , en het voelt machtig

het is geen groot parcour , maar het is vrij technisch met een goeie flow ,super fun om rondjes te draaien , en met de verlichting beloofd het nog vele lange nachten te worden

update en meer info volgt na het weekend

dikke hond
16-03-2011, 12:53 PM
100 punten! Tijd om eens een ritje te plannen naar Mol zodra de baan geopend is! :woot:

krikke
17-03-2011, 09:02 PM
eerste test , ne maat zenne B44 met de verkeerde bandjes , en op 45 sec bleef zen stuur hangen,,

niet super groot maar wel dikke fun , nog wat afwerken hier en daar .....

RYCwHWldoEc

dikke hond
18-03-2011, 08:31 AM
Wellicht een Noob vraag, maar welke bandjes werken goed op dit soort banen? :confused:

Cooper
18-03-2011, 08:44 AM
Meestal worden de banden van het BNK reglement gebruikt, dat zijn nu Calibers.
Of slijtvastere banden, maar dat zijn de calibers ook :)

dirk702
18-03-2011, 08:44 AM
Caliber van Pro-line zoals de regels van het BNK het voorschrijft :thumbsup:

http://prolineracing.com/1-10-buggy-tires-caliber

brokkenpiloot
18-03-2011, 08:52 AM
Als je geen BNK rijdt, is de holeshot2 van proline een aanrader.
Deze band is vaak sneller dan de Caliber, alleen iets minder slijtvast.

dikke hond
18-03-2011, 05:59 PM
Aah roger!! Muchas gracias heren! Aangezien ik hier toevallig nog een setje Calibers heb liggen, komt dat weer mooi uit! :thumbsup:

feniks
18-03-2011, 07:59 PM
Als je geen BNK rijdt, is de holeshot2 van proline een aanrader.
Deze band is vaak sneller dan de Caliber, alleen iets minder slijtvast.

de holeshot is in elk geval ook constanter om mee te rijden ook.
gewoon algemeen een heel aandename band zeker eens er wat bluegroof is .

dikke hond
23-03-2011, 11:03 AM
Is er toevallig al iets bekend over de opening van deze heerlijke baan :confused:

krikke
23-03-2011, 04:56 PM
aja , das just ....

we hebben gepland om alles af te hebben tegen 9 april , de dag voor het BK 1/8 op NBR (10 april)
dan plannen we een mini BBQ voor iedereen , en gratis gebruik van het parcours
onze parcours verantwoordelijke heet iedereen welkom vanaf 18.00, ,en vanaf 19.30 doen ze het vuur aan ,
we zorgen voor wa broodjes en sauzen en bier , vlees is zelf mee te brengen
en met de lichten aan kan natuurlijk nonstop vrij gereden worden tot ......

voor wie NBR nog nie kent , er zijn +/- 60 sleutelplaatsen waarvan 20 overdekt , en overal 220v ,

zeker de moeite om te proeven van het nieuwe parcours , maar ook om de 1/8ers te overtuigen van de 1/10 mogelijkheden ....

Krikke

dikke hond
23-03-2011, 05:20 PM
Zow!! Dat is zeker de moeite waard! :woot: Ik zal eens hard gaan onderhandelen met de vrouw om die avond en dag vrij spel te krijgen... :p
Wederom 100 punten! :thumbsup:

flipside
23-03-2011, 11:06 PM
Feest!!!! :thumbsup:

Kurtje
24-03-2011, 02:16 PM

Gaat nog druk worden op NBR krikke :D
Zou wat tafels beginnen ineen te schroeven haha :D

J-Meister
25-03-2011, 07:16 AM

Gaat nog druk worden op NBR krikke :D
Zou wat tafels beginnen ineen te schroeven haha :D

Maakt gij em nog ma wa zotter ... een overdekte verwarmde kleipiste is ook wel fun schijnt ;)

dirk702
25-03-2011, 09:05 AM
Maakt gij em nog ma wa zotter ... een overdekte verwarmde kleipiste is ook wel fun schijnt ;)

Oh ja met nen toog enz... (Niet voor Toast jambon fromage hé)

SLEENAD
29-03-2011, 12:57 PM
Nen BBQ zal er in ieder geval wel zijn!

http://www.facebook.com/home.php#!/photo.php?fbid=1862222484963&set=a.1862221884948.2122965.1522990163&theater

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/198307_1862222484963_1522990163_31962515_1552476_n .jpg

Lowie
06-04-2011, 10:57 PM
Jammer dat ik er niet ga geraken op 9 april ('k Zit dan ergens halverwege Friesland).
maar besides de plechtige opening, wat moet een mens doen om er eens te kunnen/mogen gaan trainen? Bvb volgende week?

flipside
06-04-2011, 11:01 PM
Is dat email adres stef.jacobs2 of jacob52?

Kan je rijden vanaf 18u of ook al wat vroeger?

merci!

SLEENAD
06-04-2011, 11:05 PM
Ahh, das makkelijk, lid worden van onze geweldige club hé!

Nee, serieus, in principe kan je altijd komen, daggeld is dacht ik iets van een 5 euro, maar als je wil afkomen kan je dat best aan Kris laten weten.

Nitro mag wel pas vanaf 12.30u dacht ik, maar dat is nu niet van toepassing.

SLEENAD
06-04-2011, 11:09 PM
stef.jacobs2[AT]hotmail.com (stef.jacobs2@hotmail.com)

SLEENAD
06-04-2011, 11:12 PM
Waarschijnlijk zullen er de hele dag al leden aan't rijden zijn, dus denk ik niet dat het een probleem is als je vroeger komt, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat er wat opkomst is voor de " opening zelf":D

feniks
09-04-2011, 10:51 PM
goe , de eerste meters op MOL .
opening geen echt groot sucses te noemen maar toch een aanzienlijke massa volk :thumbsup::thumbsup::thumbsup: dan de piste zelf , deze is klein te noemen wat niet wil zeggen slecht want de uitdaging om er altijd hetzelvde rondje te draaien is er zeker niet gemakkelijk.
ook wel opgevallen is dat ne 6,5 motor er een klein (groot) beetje over was in de 4X4 of ge moest graag in uwe zender knijpen nen helen dag , ga dan uw gangen . leuke jumps goei bochten combinatie's andere woorden gewoon lol.
ook de caliber eens het stof wa weg is is zeker een overdaad van grip .
geslaagde eerste dag van mol dus :p:p:p:p:p:p

SLEENAD
09-04-2011, 11:05 PM
Ik had graag nog wat meer volk gezien, maar al bij al tof dagje.

Als het weer wat meezit kunnen we hier nog wel wat fun hebben, zelfs tot in de vroege uurtjes. 'k Ben er zelfs zeker van dat het daar nog steeds dikke fun is nu, want toen ik vertrok waren ze daar precies nog niet van plan van het feestje te beëindigen:thumbsup:.

Als dat maar goedkomt tegen straks.

Hey Bart, merci voor de support en the kind words hé!

Wat vond de rest ervan???

Enkele filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=xLmCpTtuuZI
http://www.youtube.com/watch?v=coiQTbUz7RY
http://www.youtube.com/watch?v=_A3ybjdxe5Q
http://www.youtube.com/watch?v=WPrxF-XmVkw
http://www.youtube.com/watch?v=HF1OkyAoc7g
http://www.youtube.com/watch?v=sIVRmWH6BNQ
http://www.youtube.com/watch?v=gSW4RxK56gk

wordt vervolgd ... en kom gerust eens kijken hé. 't Is vandaag trouwens ook BK 1/8 (NITRO EN BRUSHLESS) op NBR!

_den_cedric_
26-04-2011, 06:14 PM
waar is het circuit ergens in mol ik ben zelf van eindhout en rijd met een traxxas slash 4x4 ik ben ook nog maar 14 jaar en hoeveel kost het om lid te worden van deze fantastische club

kriske
26-04-2011, 06:38 PM
waar is het circuit ergens in mol ik ben zelf van eindhout en rijd met een traxxas slash 4x4 ik ben ook nog maar 14 jaar en hoeveel kost het om lid te worden van deze fantastische club

90€ dacht ik, om lid te worden. Maar mag je alles rijden. maar ben niet zeker.

_den_cedric_
26-04-2011, 06:45 PM
90€ dacht ik, om lid te worden. Maar mag je alles rijden. maar ben niet zeker.

en alleen clubraces want voor bk heb ik niet genoeg geld :( en moge er ook trucks rijde want in filmpjes zie ik alleen buggy's

Kurtje
27-04-2011, 07:41 PM
Natuurlijk hoor, je mag er zeker met je slash komen rijden...
Zijn zelfs leden die met hun slash netjes rondkomen op het 1/8 circuit!!! :)

_den_cedric_
27-04-2011, 07:47 PM
Natuurlijk hoor, je mag er zeker met je slash komen rijden...
Zijn zelfs leden die met hun slash netjes rondkomen op het 1/8 circuit!!! :)

ah ok dan ga ik wss bij de club kome ik zal volgende week iets late wete moet het eerst aan mijn ouders vrage ( ben nog maar 14 ) en die zijn tot maandag in tennerif en dan zal je mij mss zien met men slash ik kan wel nog niet zo goed rijde :(

Kurtje
29-04-2011, 03:01 PM
Maakt toch niet uit als je goed of niet goed kunt rijden...
Je kan komen kijken, rijden en plezier hebben...

_den_cedric_
29-04-2011, 06:57 PM
ik ga waarschijnlijk een andere auto kopen iets buggy achtig met een 4wd hebben jullie tips

V-Rossi
29-04-2011, 08:03 PM
ik ga waarschijnlijk een andere auto kopen iets buggy achtig met een 4wd hebben jullie tips

Associated B44/B44.1 lijkt me de beste keuze voor een beginner: goedkoop, en overal set-uphulp en onderdelen voor te krijgen.

_den_cedric_
29-04-2011, 08:07 PM
Associated B44/B44.1 lijkt me de beste keuze voor een beginner: goedkoop, en overal set-uphulp en onderdelen voor te krijgen.

moet je daar nog een motor en esc voor bijkopen

V-Rossi
29-04-2011, 08:10 PM
Yup. Ik zie net dat je nog een zender nodig hebt ook. Kijk dan naar een tweedehands B44 of Yokomo BMax.

_den_cedric_
29-04-2011, 08:15 PM
Yup. Ik zie net dat je nog een zender nodig hebt ook. Kijk dan naar een tweedehands B44 of Yokomo BMax.

kzie er wel eentje voor 350 euro met een zender batterijen en alle elektronica enz. is dit wel betrouwbaar ?

Jman
11-06-2011, 02:16 PM
gaat Mol dicht??

SLEENAD
11-06-2011, 03:51 PM
't Is eigenlijk dicht tot nader order. Ik dacht dat er morgen nog vergaderd werd, en dan ...:cry: Bang afwachten dus:(

Jman
18-06-2011, 08:53 PM
't Is eigenlijk dicht tot nader order. Ik dacht dat er morgen nog vergaderd werd, en dan ...:cry: Bang afwachten dus:(

en is er nog nieuws betreft mol??

Kurtje
18-06-2011, 10:15 PM
Neen nog geen nieuws van Mol...
De leden wachten allemaal vol ongeduld op enig nieuws!!!

_den_cedric_
26-06-2011, 11:18 AM
Neen nog geen nieuws van Mol...
De leden wachten allemaal vol ongeduld op enig nieuws!!!
is er nu al nieuws ?

Gerrit B
26-06-2011, 05:30 PM
Maandag 4 Juli zou er nog een gesprek zijn met de mensen van het terrein.

Kurtje
26-06-2011, 11:01 PM
idd dus is het nog een beetje uitkijken als we nog eens kunnen gaan crossen daar...
Nog iemand op het terrein eens gaan zien???

Rc-Speedhouse
28-06-2011, 07:30 PM
Ben er pas nog geweest maar het terrein is gesloten en verboden terrein tot nader order. Dus zeker niet betreden !

Kurtje
29-06-2011, 08:41 AM
Neen was ook helemaal mijn bedoeling niet Bjorn...
Volgende week maandag is er opnieuw een vergadering heb ik vernomen...

_den_cedric_
23-07-2011, 07:07 PM
hoe zit het nu ?

Rudi
24-07-2011, 04:15 AM
hoe zit het nu ?

Net zoals met Amy, RIP NBR.

SniFManS
27-07-2011, 09:16 PM
[moderator] foute info: Club is nog altijd open enkel geen nitro meer toegelaten! Waren klachten van lawaai geweest .

Word tijd dat er in België eens iets veranderd dat we onze hobby kunnen blijven uitoefenen. Rij zelf met een bigscale en kweet dat er geen club isin België daarom dat ik regelmatig in kontact kom met de politie . Start hem waar ik er de ruimte voor vind :-)

Voor de Belgische bigscale rijders onder ons ;-) (http://www.facebook.com/group.php?gid=47371921675)

Kurtje
27-07-2011, 10:58 PM
Er mag met niets meer gereden worden, niet alleen geen nitro meer!!!
Er hangt een verbodspapier aan de ingang.

SniFManS
30-07-2011, 09:04 PM
Er mag met niets meer gereden worden, niet alleen geen nitro meer!!!
Er hangt een verbodspapier aan de ingang.

Dan ben ik verkeerd geïnformeerd door ( ex ) lid . Sorry hier voor .
Dus weer tot spijt een club minder in België en maken ze weer het wild rijden populairder :-) Typisch België !!!