View Full Version : Weer een offroad club minder
stefke
29-09-2010, 11:00 AM
Ze reden wel met nitro/tweetakt, maar het blijft jammer en symptomatisch dat er in ons verdraagzaam vlaanderen blijkbaar geen plaats is voor onze hobby :
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=D92VVOFM
Ik ben er ooit een paar keer mee naartoe geweest met Steven Stappaerts en heb er wat met een 1/8ste rondgereden. Was een toffe club met vriendelijke mensen en een mooi circuit.
Cooper
29-09-2010, 11:53 AM
ja dik balen hé, nu is er in de regio Gent NIKS NUL NADA NOPPES RC autokes te doen!
:(
stefke
29-09-2010, 01:29 PM
Binnenkort zeggen ze b.v. dat Kampenhout weg moet. Ik hoor het ze al zeggen : "dat hoort toch niet in een park ! waarom geen mooi bloemenperkje"
Wandelen en fietsen met de "kids" (ik krijg trouwens de creeps van die uitdrukking) : da's de enige hobby die ge binnenkort nog moogt hebben. Vlaanderen is een land van azijnpissers geworden.
Cooper
29-09-2010, 01:54 PM
't is wel een feit dat alle brandstofcircuits aan het verdwijnen zijn..
charleroi, roeselare, gentbrugge, rumst
elektro FTW :thumbsup:
stefke
29-09-2010, 02:23 PM
Hebben ze in Roeselare geen nieuw circuit ?
In Merchtem was trouwens tot voor kort ook een brandstof offroad circuit. Ge moogt 2 keer raden wat er gebeurd is.
feniks
29-09-2010, 02:28 PM
algemeen geweten dat ze de naft klasses aan het uitroeien zijn .
dankzij onze vlarem wetgeving. en als er geen gezamelijke sportereinen bij komen gaat op termijn de hobby stoppen en zitten we terug op parkings.
Gonzo
29-09-2010, 03:37 PM
In Merchtem was trouwens tot voor kort ook een brandstof offroad circuit. Ge moogt 2 keer raden wat er gebeurd is.
Dees is de site van die club in Merchtem.
http://www.belgiumpowerteam.be/forum/viewthread.php?thread_id=369&pid=2470#post_2470
Die mensen hebben meegereden op de laatste clubkoers in Kampenhout, en zeiden dat er binnenkort een 1/10 circuit bij hun zal komen (of dat hun 1/6 circuit 1/10 vriendelijker wordt, kweetet ni juist). Dat ze moeten stoppen met 1/6 zie ik op hun site ni echt staan, maar is best mogelijk.
RC-trix
29-09-2010, 05:01 PM
In Merchtem zijn er momenteel 2 pistes : één Bigscalepiste en een electro-piste; beiden onder het beheer van Belgium Power Team.
Voor wat betreft MTCG :huidig beven tot sluiting is er pas gekomen na ettelijke pogingen tot onteigening (voor de aanleg van “de groene long van Gent”) en constataties van zogezegde bouwovertredingen.
Na dat bovenstaande door de eigenaar en het bestuur telkens werden afgewend, gooit het stadsbestuur nu over de boeg van “zone-oneigen bezigheden”
Detail : ergens tijdens de vijandelijheden kwam de eis van het gemeeentebestuur om de piste terug in oorspronkelijke staat te herstellen; toen bleek dat de piste aangelegd is bovenop een stortplaats, zag men hier toch maar van af .
Nu is het wel zo dat electro-pistes veel minder snel het slachtoffer gaan worden van de groene inquisitie maar voorgaande is spijtig genoeg wel indicatief voor de manier waarop er in België wordt omgegaan met onze hobby.
Steven
Gonzo
29-09-2010, 06:05 PM
In Merchtem zijn er momenteel 2 pistes : één Bigscalepiste en een electro-piste; beiden onder het beheer van Belgium Power Team.
Haja, kzie het nu ook: de 1/6 in Drielindenbaan is er nog, maar nu beperkt tot een paar keer opt jaar rijden, en 1/10 electro is aan sportcomplex Dooren (is dat al af dan?).
Motocross hebben ze ook genekt voor het lawaai, dat Belgie daarin legendes aflevert aan de lopende band houdt hun ook ni tegen. Geen lawaai in woonzone, nu ook nimeer in de groene zone... Spijtig voor de nitrorijders, maar ergens is dat te begrijpen. En industriezone is er al te weinig, dus duur. Vlak naast een autostrade is misschien nog de laatste mogelijkheid.
stefke
29-09-2010, 10:29 PM
En industriezone is er al te weinig, dus duur. Vlak naast een autostrade is misschien nog de laatste mogelijkheid.
Industriezone : er zijn genoeg indoor-cartings op industrieterreinen moeten sluiten omdat ze "zonevreemd" zijn. Dit zou in recreatiegebied moeten, maar daar zien ze ze ook niet graag komen door de "geluidshinder".
Naast een autostrade : remember Rumst !
Cooper
30-09-2010, 07:01 AM
Wij mogen in Mechelen op zondag zelfs ons gras niet afrijden.
RC-trix
30-09-2010, 07:55 AM
Ergens tijdens heel deze procedure, kreeg MTCG een terrein toegewezen door stad Gent. Compleet in the middle of nowhere, bijna onder een autostradebrug. Maanden gaan voorbij, het bestuur in de veronderstelling dat ze een uitwijkmogelijkheid hebben gevonden. Over een paar weken beslist het stadsbestuur dan toch maar dat de toekenning geen verdere doorgang kan hebben. Back to square one dus.
Ook lollig : tijdens de bekendmaking krijgt ons bestuur het verwijt dat ze zelf te weinig stappen ondernemen om een alternatief terrein te vinden.
Niet makkelijk, zonder hulp van de stad of gemeente; de procedure is dan als volgt :
a) Men trekke de wijde natuur in
b) Uw oog valt op een geschikt lapke grond
c) Ge zoekt van wie of wat dit lapke grond dan wel mag zijn (lokalisatie moet dan maar door GPS coördinaten, want ge bevind u zowiezo al in de rimboe)
d)ge vraagt toestemming aan de eigenaar
e) indien negatief : terug naar a)
f) indien positief : toestemming vragen aan de gemeente of stad waarvan ge weet dat die erg veel sympatie heeft voor uw zaak .....
stefke
30-09-2010, 08:23 AM
Ergens tijdens heel deze procedure, kreeg MTCG een terrein toegewezen door stad Gent. Compleet in the middle of nowhere, bijna onder een autostradebrug. Maanden gaan voorbij, het bestuur in de veronderstelling dat ze een uitwijkmogelijkheid hebben gevonden. Over een paar weken beslist het stadsbestuur dan toch maar dat de toekenning geen verdere doorgang kan hebben. Back to square one dus.
Ook lollig : tijdens de bekendmaking krijgt ons bestuur het verwijt dat ze zelf te weinig stappen ondernemen om een alternatief terrein te vinden.
Niet makkelijk, zonder hulp van de stad of gemeente; de procedure is dan als volgt :
a) Men trekke de wijde natuur in
b) Uw oog valt op een geschikt lapke grond
c) Ge zoekt van wie of wat dit lapke grond dan wel mag zijn (lokalisatie moet dan maar door GPS coördinaten, want ge bevind u zowiezo al in de rimboe)
d)ge vraagt toestemming aan de eigenaar
e) indien negatief : terug naar a)
f) indien positief : toestemming vragen aan de gemeente of stad waarvan ge weet dat die erg veel sympatie heeft voor uw zaak .....
Ik heb ooit eens achter een terrein voor Cartroubles gegaan ter vervanging van Wilrijk. De stad stelde naast de skipiste aan de Ruggelveld te Deurne terreinen ter beschikking voor clubs en verenigingen. Cartroubles had toen rond de 60 leden. Niet echt weinig toch dus we dienden een aanvraag in. En het was voor een elektro offroad circuit dus geen geluidshinder.
Antwoord van de stad : "Oh... maar die terreinen zijn alleen voor balsporten".
M.a.w. : ge mocht alleen een voetbalclub oprichten.
<cynic mode> Daar waren er blijkbaar ni genoeg van </cynic mode>
stefke
30-09-2010, 08:25 AM
Wij mogen in Mechelen op zondag zelfs ons gras niet afrijden.
Mechelen : ik heb verhalen gehoord van een deelnemer aan deze discussie dat je in Mechelen zelfs niet mag hoesten bij een verkoudheid. :D
Cooper
30-09-2010, 08:44 AM
D'n eerste gebuur die komt klagen vindt een paar dagen later zijne gazon volgepist terug. :thumbsup:
en als 'm ni oplet zal ik nog nekeer hoesten ook! HA
lol
RC-trix
30-09-2010, 08:49 AM
http://i131.photobucket.com/albums/p309/jmarleen/clean-air-air-treehugger-truck-redneck-demotivational-poster-1210298856.jpg
stefke
30-09-2010, 10:07 AM
Steven,
Er zit maar één ding op hé : u volledig toeleggen op den elektro.
RC-trix
30-09-2010, 11:57 AM
Wel uitkijken dat ik met mijn tandwielgeruis geen geluidsoverlast veroorzaak-misschien is het ook aangeraden om enkel nog op zachte banden te gaan rijden, dat gaat alvast minder lawaai maken.
stefke
30-09-2010, 11:58 AM
Wel uitkijken dat ik met mijn tandwielgeruis geen geluidsoverlast veroorzaak-misschien is het ook aangeraden om enkel nog op zachte banden te gaan rijden, dat gaat alvast minder lawaai maken.
Ge rijdt toch met een Durango en niet met een BMax ? :D
RC-trix
30-09-2010, 12:19 PM
Ondanks dat vrees ik toch voor de tedere trommelvliezen van mijn boomknuffeldende medemens
stefke
30-09-2010, 12:37 PM
Ondanks dat vrees ik toch voor de tedere trommelvliezen van mijn boomknuffeldende medemens
Wees nu eens progressief zeg : koop een huis in Zurenborg, bazuin rond dat je in een multiculturele wijk woont, zet de kids in de bakfiets en ga wat fietsen op weg naar het sphinx-festival.
Je zal veel gezonder en gelukkiger zijn.
O ja : en schrijf je wijk in voor Fata Morgana
fearo
30-09-2010, 06:14 PM
Manmanman, ik ben zelf een motorcrosser, dus ik moet u al niet zeggen hoe het daar zit zeker?
Het ironische is, ik ben nog maar enkele maanden in het RC-gebeuren gerold, en ik koos bewust voor elektro, omdat ik weet wat voor een gezeik het is in mijn sport... Ik woon in Gent, en nu sluiten ze het enige parcours in mijn provincie.
Op den duur wordt het wel te erg om nog mee te lachen...
stefke
01-10-2010, 07:55 AM
Manmanman, ik ben zelf een motorcrosser, dus ik moet u al niet zeggen hoe het daar zit zeker?
Innige deelneming. Heb ook nog gecrossed eind jaren 80-begin jaren 90. Dat is pas echt hopeloos, en dat voor een landje dat superkampioenen als Everts, Smets, Geboers, Malherbe, Jobé, ... heeft voortgebracht. Echt triestig hoe we dit aan het weggooien zijn. Ge moet eerlijk zijn : Op dit vlak kunnen we van Wallonië nog veel leren
fearo
01-10-2010, 09:36 AM
Volgens mij kunnen we van iedereen leren op dat vlak. Als ik de grens oversteek naar Nederland, kan ik naar 5 parcours rijden op een half uur... NERGENS in Europa is het zo erg gesteld in de motorcross als in België.
En toen ik eens begon rond te kijken naar RC-parcours in België kwam ik tot de vaststelling dat ons land ook daar in hetzelfde bedje ziek is.
flipside
01-10-2010, 09:53 AM
Ok iedereen verhuizen naar nederland of ergens anders, dan heb ik hier meer plaats voor rc circuits, en minder buren die kunnen klagen :thumbsup:
J-Meister
16-10-2010, 03:42 PM
Tis een feit dat dit apenland alleen maar voetbalpleinen en wielerkoersen wil ... JUIST DATGENE WAAR ZE GENEN ZAK IN MEE KUNNEN , maar zoals reeds aangehaald , onze motorcrossers die de laatste 20 a 30 jaar de top halen alsook in de rally waar ni slecht gescoord word dat moet verdwijnen .
Ik heb jaren geleden rally gereden , toen we op zaterdag gingen verkennen ergens in de walen , hing er dus gewoon een papier op de deur van de kerk '' morgen GEEN mis wegens doortocht rallywagens '' , maar vandaag kan niemand nog iets verdragen en dan word er gezegd '' gun ieder zijn hobby '' ....
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.