PDA

View Full Version : Mardave en 1/12 modified op de Fundrive bij Nuclea

crashingbird
15-10-2010, 08:34 AM
Wie komt er naar de eerste Fundrive (31/10 a.s.)

http://rc-club-nuclea.be/kalender.html

Wie haalt zijn 1/12de eens van onder het stof ?

Wie rijdt er mee in de mod's:wub ? (wat anders!)

En komen ook al die aangekondigde Mardave's?

Wie overtuigt de Coop en de BNK-gang om mee te doen ? (we leasen de Coop nen 1/12de auto!)

De telling : Willy en Liliane :thumbsup:

Het circuit : no more 'valiezeplankskes' -> voor 2010/2011 is de baanafzetting CRC boarding:cool:, dus gedaan met 'verwisselen van baanvak' (=de beruchte frontale collisions) = geen brokken/ zotte kosten meer!

De sfeer : voor de FUN zorgt ge zelf, dus genoeg meebrengen ! :)

Je oude banden evtl eens afdraaien? -> geen probleem, wij doen dat voor u !

Allen op post,

grtz,

John en Kurt

feniks
15-10-2010, 09:37 AM
team topspeed zal aanwezig zijn .
en met 2 protopype's mee doen van onze eigen gt auto:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
ps wanneer kan je daar eens gaan trainen

crashingbird
15-10-2010, 10:08 AM
link met kalender stond in m'n eerste post ...:yawn:

data zijn vermeld tot eind november, eigenlijk iedere zaterdag en zondag, de zaterdag voor iedere Fundrive noemt dan 'Fundrive training'

Cooper
15-10-2010, 10:18 AM
http://tuin-aanleggen.be/wp-content/uploads/2008/01/Mol.jpg

rcqmen
15-10-2010, 10:26 AM
Mardave klasse:thumbsup:

Dat zal een brute ontmaagdig zijn voor m'n kaasplankské !!!

feniks
15-10-2010, 11:20 AM
mijn fout .
heb een andere link gebruikt namelijk die nog op de site van kampenhout staat .
en dat is blijkbaar de oude link of iets want daar was nog niets geupdate.
dus nu zijn we er uit . MERCI

Xedos
15-10-2010, 10:14 PM
Ik treed aan met mijn Mardave.

Alwin

VW-Powah
18-10-2010, 03:16 PM
Mardave reporting for duty!!!! :)

Goadude
19-10-2010, 02:21 PM
Mardave tigra zal present zijn:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Lowie
20-10-2010, 03:58 PM
Mardave present ...
alleen nog niet zeker of ik me dat weekend kan/zal vrijmaken.

Sowieso, den eerste Nuclea-koers dat ik kán afkomen, zal ik er staan.
'k Heb die Mardave nog maar kort maar vind dat een reuze plezant bakske.
Komt daar nog bij de no-nonsesn aanpak van het Mardave-"reglement" ... plezier gegarandeerd en ik durf wedden dat ik er nog het één en andere ga leren ivm afstelling.

.. en nu nen boterham eten en naar de boogschiettraining want dat moet ook.

janus_77
22-10-2010, 08:17 PM
Ok, we willen komende zondag (24/10) onze mardave's een ehh... laten we het maar een shake-down geven.

Maare hoe laat is de hal open met een vrije training ?

O'ja als je een battle-bug body hebt besteld en daar ook bent, geef dan ff een gil dan neem ze mee.

bronco
24-10-2010, 06:45 AM
Deze Mardave zal er ook zijn

janus_77
24-10-2010, 05:28 PM
Ik vond het vandaag nog vrij aardig gaan met 't hokkie. 't is nog niet helemaal super, maar de basis is er.

't was de eerste keer rijden met de Mardave in Mol. Maar na wat basis tips van onze eigen "mr Miyagi der Mardaves" (lees: Harry) :thumbsup:, ging het allemaal al redelijk vlot rond.

janus_77
31-10-2010, 04:27 PM
:p Mardave unlimited FTW :p

Vandaag 1ste race gehad met de Mardaves. Q was echt veruit superieur, maar had een beetje pech en moest daardoor genoegen nemen met de 2de plaats.

De 3de finale was wel echt choas door ineens de andere kant op te rijden :woot:

Ook John Debaquer was goed bezig in de 1/12, werd knap 2de ondanks felle tegenstand :thumbsup:

Xedos
31-10-2010, 06:48 PM
Hoewel mijn Mardave al wat ervaring had kon ik hem nauwelijks rond krijgen in de kwalificaties. De auto ging voortduren op zijn dak liggen na vervelende griprolls. Ik gaf waarschijnlijk de indruk dat ik net met RC begonnen was.
Problemen stapelde zich op: motor defect, reservemotor met stekkerverbinding niet bij, geen goede soldeerbout voorhanden, kwalificatie gemist, body die steeds loskwam...

Uiteindelijk kwam het allemaal wel goed. In de laatste finale ging het zoals het moet. Ik kan niet anders dan mijn medepiloten bedanken voor hun tips en tools. Ook merci Crashingbird & Son voor de behandeling van mijn banden en de nauwkeurige analyse het weggedrag van mijn auto.

oh ja, met ledverlichting rijdt een Mardave beter...

tot de volgende,
Alwin

Goadude
31-10-2010, 08:36 PM
:thumbsup:mardave united:thumbsup:

Het moet ook wel wat geweest zijn voor het publiek met onze leuke bakskes.
Het was een vrolijke bende op het parcour en op het podium.
Laatste finale was een leuke brokkenreeks tegen de rijrichting.

Ik heb mij reuze geamuseerd en er nog een beker aan overgehouden(4e:thumbsup:).
NO RULES = LOTS OF FUN --> zoals het hoort op een fundrive.

CU next time
Bart aka tigra-mardave

Lowie
31-10-2010, 11:48 PM
en kunnen hier al wat tipjes van de setup-sluier van de mardave opgelicht worden.
Just om de mardave al wat tuned-in te krijgen.
Morgen (vandaag?) alvast eens gaan trainen in Machelen.
Jij, Alwin? Ik kom af met Pieter.

Xedos
01-11-2010, 05:25 AM
led verlichting
ronde banden, als je ze zelf lijmt moet je ze zeker afdraaien
wand van de voorband verstijven door lijm, lijm, lijm...
banden moeten absoluut geheel vast zitten op de velg
voorbumper als je met lexan body rijdt.
lood

crashingbird
01-11-2010, 06:52 AM
:p Mardave unlimited FTW :p

De 3de finale was wel echt choas door ineens de andere kant op te rijden :woot:

Volgende keer maak je de chaos compleet door de motorpolen om te draaien en er een achteruitrijrace van te maken (.nl) MarDAFkes ipv Mardaves :)

....voor de behandeling van mijn banden en de nauwkeurige analyse het weggedrag van mijn auto.
Alwin

Da's met veel plezier gedaan, en mekaar helpen is (en moet!) een deel v/d hobby zijn. Gelukkig was er een brave ziel, die zo'n adapter voor Mardave-velgen mee bracht en wou uitlenen!
Proficiat met je beker Alwin, de 3de finale was echt wel jouw race !

:thumbsup:mardave united:thumbsup:

Het moet ook wel wat geweest zijn voor het publiek met onze leuke bakskes.
Het was een vrolijke bende op het parcour en op het podium

CU next time
Bart aka tigra-mardave

Ja, de offroad delegatie was vrij sterk vertegenwoordigd:thumbsup:, met rijders van MBV, Orra, en de meeste power bij de Mardaves werd neergelegd door Q en Janus v/d Dark Side

janus_77
01-11-2010, 07:02 AM
en kunnen hier al wat tipjes van de setup-sluier van de mardave opgelicht worden.
Just om de mardave al wat tuned-in te krijgen.
Morgen (vandaag?) alvast eens gaan trainen in Machelen.
Jij, Alwin? Ik kom af met Pieter.

Mardaves afstellen... 't is moeilijk want wat op de ene auto wel werkt, kan op een andere absoluut niet werken.

We hadden bij Harry de veren gebruikt die bij Q heel goed werkte en bij Harry ging het absoluut niet.

Maar zoals Alwin al zei:
- banden voor zijkant lijmen
- goed letten op band diameter

Ikzelf:
- Gewicht is lastig, Jeroen had helemaal niets en hoefde ook niet te smeren. Ik hoefde niet te smeren maar had wel gewicht nodig en de meeste andere deden meer met smeren.
- Achtervleugel, SIZE MATTERS :thumbsup:
- Haal zoveel mogelijk lexaan uit de achterkant ( gaten of gewoon geheel wegknippen ), voorkomt "liften" van de achterkant op hoge snelheid
- Veren: Voor stug, achter kijken wat past bij je rijstijl
- De meeste reden voor met een harde band, Jeroen en ik reden redelijk zacht. Die zachte banden rijden moeilijker maar hebben heel de heat evenveel stuur. Die hardere zijn in het begin onderstuurd en krijgen tijdens de heat meer grip als ze warmer worden. Maar dat kan er ook aan liggen dat onze rijstijl teveel warmte in de banden brengt

( O'ja nog excuses aan Alwin: in de 1ste of 2de finale zag ik hem pas op het rechte stuk toen hij al door de lucht vloog. :blush:)

crashingbird
01-11-2010, 07:24 AM
:thumbsup:
Ook John Debaquer was goed bezig... :thumbsup:

ja, 't was een wedstrijd zoals we ze dikwijls kennen, totale chaos om de dag te starten en toch nog deelnemen en maar zien wat de dag brengt....

->as usual, ons gerief was weer eens niet klaar, dus 's ochtend pas om 8.45u kunnen vertrekken (Mol is nu niet bij de deur,pas aangekomen om 10.15u...)

-> wist je dat : laatkomers ook telefonisch kunnen inschrijven (je hebt het niet van mij... ;) )
Dank U wel, Liliane :thumbsup:

-> John en trainen in Mol= dat doe je tijdens de kwalificaties ! (als hij ze al allemaal meerijdt...)

-> We hadden echt gehoopt dat er een paar BNK-jongens hun 1/12 zouden afgestoft hebben en afgekomen zijn om modified te rijden, maar John was de enige....dus....toch maar verplicht de 5.5 geruild voor de :bored:10.5:cry: om alsnog ergens te kunnen in meerijden

Ook vinden wij dat die spec klasse toch een pseudo-modified is, en wil je echt voor de overwinning kunnen strijden, dan moet je over de juiste regelaar/software/batt + dito motor én de kennis van zaken beschikken wil je niet op het rechte stuk gepasseerd worden, spijtig eigenlijk....
John moest het met wat minder doen, en wist toch nog redelijk te eindigen

John : "ik moest half het circuit volgas rijden"......

Q1 : verplicht onderhoud : motor/spur wisselen....
Q2 : eerste rondjes van de dag : 4de van 5 (+sensorloos rondgereden, dat stekkertje moest er echt in !
Q3: stuurblokje 2 ronden v/h einde aan diggelen (boarding heel goed, maar ook wel hard:yawn:) toch nog goed gekwalificeerd in deze (plaats vergeten..)

Q algemeen : toch nog 7de, en nipt in de A (8A/2B) !!!!

F1 : 2de
F2 : 2de
F3 : reed tijdje op p1, maar die 3 draden aan de motor moeten echt wel goed gesoldeerd zijn, op 2polen naar de eindmeet : 5de

Dus al bij al toch een meevaller en een gezellig dagje r/c !

Luc van Team Topspeed heeft de 10.5 verdiend gewonnen!

Bedankt Nuclea en MBV voor de organisatie en telling, het was zoals altijd, dik in orde:thumbsup:

John en Kurt

Lowie
01-11-2010, 08:19 AM
op welke manier is die bandiameter cruciaal?
Ik begrijp wel dat een band rond afgedraaid moet worden omdat je anders trillingen krijgt.
Is er een andere manier om die bandjes rond te draaien als je geen afdraaibank hebt?

Alwin, reed je met je gewone vaste achteras mét Tamiya-spur? Zou great zijn en een mooi bewijs dat een diff niet hoeft. Ik heb her zelf ook nog zo'n spur terugevonden in m'n TA05-spares.

en waarom is die LED-verlichting zo'n pluspunt??

en what about lood? Waar plaats je gewicht bij, welke balans zoek je? En hoe?

janus_77
01-11-2010, 10:24 AM
op welke manier is die bandiameter cruciaal?
Ik begrijp wel dat een band rond afgedraaid moet worden omdat je anders trillingen krijgt.
Is er een andere manier om die bandjes rond te draaien als je geen afdraaibank hebt?

Alwin, reed je met je gewone vaste achteras mét Tamiya-spur? Zou great zijn en een mooi bewijs dat een diff niet hoeft. Ik heb her zelf ook nog zo'n spur terugevonden in m'n TA05-spares.

en waarom is die LED-verlichting zo'n pluspunt??

en what about lood? Waar plaats je gewicht bij, welke balans zoek je? En hoe?

afdraaien kan evt met een schuurblok en een boormachine ( niet ideaal, maar beter dan niets )

De banden moeten rond zijn en links en rechts even hoog (evt dus wisselen tussen links en rechts om de paar accu's). Rijhoogte kan je regelen met ringen onder de voorophanging en O-ringen onder de achterpod.

Led was ongeveer van het zelfde niveau als de discussie over gele / witte velgen ;)

Lood: Jeroen had niets, Harry had veel achter en ik had veel voor. Dus eigenlijk of je onder- / overstuur wil hebben. Kan ook helpen als je achterkant begint te "dribbelen" in de bochten.

Xedos
01-11-2010, 11:06 AM
Mijn Mardave had een old-school setup: abs body, vaste achteras, brushed motor. De enige tjoening was de niet onbelangerijke led-verlichting:yawn:. Mijn tamiya spur (TA-05) is ook ergens gelost. Hier ga ik nog een betere oplossing voor bedenken.

Goadude
01-11-2010, 11:27 AM
De enige tjoening was de niet onbelangerijke led-verlichting:yawn:.

Looks mogen er inderdaad zijn mor dan moet de verlichting wel regelementair geplaatst zijn,d.i. een beetje naar beneden richten.
Ze schenen nogal in de ogen van de andere piloten:woot:.

En bandendiameter heb ik nog ni zoveel op gelet, ik was dan ook mor 4e:D.
Vanvoor wast bij mij jap 48 op 51.5mm en vanachter wast ne nieuwe pink medium band zonder afdraaien enke wat afronden dus ongeveeer 52.5mm.

De rijhoogte een beetje afstellen met shimmekes das al. En vaste as of diff ni al te veel verschil, ik zal da nog is testen tegen volgende wedstrijd.
Kwa gewichtsverdeling, omdat ik nog met kleine lichte lipo's rij, heb ik bij de batterij 2 plakken lood gelegd en de mardave leek toch redelijk stabiel.

Xedos
23-11-2010, 07:03 PM
Wie komt er met zijn Mardave bollen zondag 28/11?

gr,
Alwin

VW-Powah
25-11-2010, 03:08 PM
Ik vrees dat de mardave rijders (incl ikke) die dag in Vlijmen zitten... Volgende keer ben er er zeker terug bij!

janus_77
26-11-2010, 11:07 AM
Ik vrees dat de mardave rijders (incl ikke) die dag in Vlijmen zitten... Volgende keer ben er er zeker terug bij!

yep :thumbsup:

VW-Powah
13-12-2010, 09:45 AM
Wie gaat aanwezig zijn in mol deze zondag? Vooral een vraag naar de Mardave rijders!

Xedos
13-12-2010, 11:06 AM
Ikke :)

Goadude
14-12-2010, 05:17 PM
Ik zal er zijn met den tigra :thumbsup:

rcqmen
15-12-2010, 05:05 AM
zal er zijn!

janus_77
18-12-2010, 08:26 AM
't zal improvisatie theater gaan worden, maar als het weer meezit zullen we er zijn

mattJT
18-12-2010, 08:55 AM
Hi there, dit te doen door middel van Google Translator, dus vergeef de slechte vertaling. er is een mardave rubriek in de eerste race nu chatten sectie:) denk je, zal me een leeftijd om alle berichten te vertalen maar lol

janus_77
19-12-2010, 06:26 PM
Ondanks 't pokke weer, toch gelukt om in Mol te geraken.

Organisatie was natuurlijk weer top, met dank aan Liliane

Het was goed om te zien dat de andere Mardaves inmiddels er ook behoorlijk de vaart in hebben. :thumbsup:

Het belangrijkste voor mij was het banden probleem onder controle te krijgen, gezien ik de achterbanden te vaak aan gort had. Uiteindelijk was de oplossing toch maar een hele harde foam band (yokomo antiek iets) en die dan toch maar heel gering smeren om toch iets dat op grip leek te hebben. Helaas zaten ze op de verkeerde velg waardoor ik met een starre as moest rijden, maar achteraf was dit gelukkig niet zo'n groot nadeel als ik had verwacht. Maar het reed wel ....ehhhmmmm... "spannend" :rolleyes:

Voor de rest gewoon veel lol gehad, vooral de laatste finale is toch iedere keer extra spannend.

Helaas door het weer, meteen na de finale naar huis gegaan. Waardoor we de prijs uitreiking hebben moeten missen :blush:

VW-Powah
20-12-2010, 07:38 PM
Yep yep, was inderdaad weer een fijne dag... En over die snelheid... met jullie als competitie hebben we geen andere keuze dan alles uit die bakjes te halen wat er in zit... :)

janus_77
30-01-2011, 06:21 PM
Ondanks wat mechanische tegenstand van de auto zelf toch een goede dag gehad.

De Q een zeer terechte winner :thumbsup:, en zeer goed van Michel om in de top 3 te rijden.

Binnenkort toch eens met elkaar gaan bomen hoe we het volgend jaar gaan aanpakken.

janus_77
31-01-2011, 06:09 PM
Even gekeken voor die mini-banden in rubber. Zo te zien heeft Pit Shimizu het grootste bereik.

PS-0417 mini chassis racing slick tire (D30R)
PS-0430 mini chassis racing slick tire (D24R)
PS-0431 mini chassis racing slick tire (D27R)
PS-0433 mini chassis racing slick tire (D33R)
PS-0434 mini chassis racing slick tire (D36R)
PS-0435 mini chassis racing slick tire (REAR SP) :eh?:
PS-0436 mini chassis racing slick tire (D40R)

fastr
01-02-2011, 11:50 AM
Hee Arjan,
Hadden jullie die bandjes met profiel nog geprobeerd, eigenlijk.
Volgens mij had Jeroen ooit in de grijze oudheid in Lage-Zwaluwe rubber bandjes van Peet gekregen om over het foam te trekken....

janus_77
02-02-2011, 05:30 AM
Hee Arjan,
Hadden jullie die bandjes met profiel nog geprobeerd, eigenlijk.
Volgens mij had Jeroen ooit in de grijze oudheid in Lage-Zwaluwe rubber bandjes van Peet gekregen om over het foam te trekken....

Ja die waren inmiddels al redelijk versleten, maar er was mee te rijden. Het ging wel minder hard als foam, maar als je wat meer kan spelen met compound om de balans goed te krijgen is wellicht de schade redelijk te beperken.

crashingbird
28-02-2011, 08:12 PM
Gisteren de laatste manche v/d Fundrive te Mol :

Brute power FTW...
Darkside opperhoofd Janus is de nieuwe Mardave kampioen ! :thumbsup:
De Q-Man kon geen aanspraak meer maken op de eindoverwinning door slechts 3/5 dagen mee te rijden, verspeelde zo zijn mogelijke 1ste of 2de plek en strandde op 4 :( -> Volgende winter herkansing Jeroen !

Andere bekende namen/aanstormend talent van offroadmannen die mooie tapijtresultaten behaalden bij Club Nuclea :

Mardave
--------
Michel Meclot, die gisteren P2 behaalde,

Harry Coenen, werd 3de algemeen

WorldGT
--------
in de vrij nieuwe, doch al populaire klasse, werden Orra rijders Glenn Willems, Danny Veraghtert en Laurens Sips resp 1, 2 en 3 in de eindstand.

de volledige einduitslag :
http://rc-club-nuclea.be/Fun-Drive/Fun-Drive%202010-1011/fundrive1%20%202010-2011.htm

Tot volgende winter dus, maar nu hopen op snel beter weer en eindelijk terug buiten gaan spelen ! :wub

rcqmen
10-09-2011, 08:13 AM
http://www.rc-club-nuclea.be/images_web/flyer%20groot%20fundrive%202011-2012.JPG

We gaan weer beginnen!!, na de BNK grasbaan kunnen we weer mardaven:thumbsup:

ff hier weer lekker bomen hoe we komend seizoen de kaasplankjes over het tapijt gesleurd krijgen!!

janus_77
15-10-2011, 02:20 PM
Morgen (16/10) de Mardavejes weer eens uit het stof halen. Kijken of het nog wil rijden :thumbsup:

VW-Powah
16-10-2011, 10:15 AM
vandaag gaat niet lukken maar volgende week wel van de partij :)

janus_77
16-10-2011, 06:24 PM
't ging meteen alweer redelijk hard, dus de basis van vorig jaar is nog altijd goed :thumbsup: De Mighty-Morris kap kost wel een beetje tijd, maar (nog) niet teveel.

Alleen jammer dat Q z'n auto met de laaste run volledig afschreef :cry:, gelukkig staat er al een verse klaar.

VW-Powah
17-10-2011, 10:25 AM
volledig afschreef? :) wat heeft hij met zijn mardave gedaan? :p

Cooper
17-10-2011, 10:41 AM
volledig afschreef? :) wat heeft hij met zijn mardave gedaan? :p

Een mardave kan enkel stuk als het metalen chassis terug wil naar de tijd dat't het nog vloeibaar was. Dus misschien de motor tot 1000miljoenmiljard graden gestookt? :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

rcqmen
18-10-2011, 06:49 PM
Halverwege op het rechte-stuk te ver naar buiten gedrift (lees teveel toevoer van electronen naar ho-chi-min motor,mede dank aan nanotechnologie)
En uiteindelijk bijna aan de andere kant bij de telling beland, na diverse flikflaks en dubbele salto's:thumbsup:
Op het eerste gezicht leek het dat de hele zooi krom was maar..

Damage report: scheur kap, kingpin gebogen onder een hoek van 43 graden en een draagarm, ik dacht aan een chassis, maar is oké!
dus 2 euro schade:p. viva mardave!!

kortom een hoop lol!!!!!!

Ongesmeerde banden, en setup van vorig jaar.
pink medium achter en jap 38 voor.
en............ja terug naar 25c accu's.....

@cooper, zullen we een keer een "showdown" doen tussen mardave en flatpan?!?!

Cooper
19-10-2011, 07:47 AM
Proficiat Q!

Wat is een flatpan? :confused: een wok waar een olifant heeft opgestaan?

VW-Powah
19-10-2011, 09:23 AM
volgens mij bedoelt em zo ne pannekoek waarvan al die bodies er tzelfde uitzien?

Tomboo_91
19-10-2011, 01:02 PM
volgens mij bedoelt em zo ne pannekoek waarvan al die bodies er tzelfde uitzien?

Het is geen X6. We hebben het hier over on-road. :p

crashingbird
19-10-2011, 03:12 PM
@cooper, zullen we een keer een "showdown" doen tussen mardave en flatpan?!?!

hey qmen ! ik ben niet cooper, maar we komen wsl deze winter een tweetal keer naar mol, met tamiya F1 pannekes !
Wedstrijdje ? :D

Cooper
19-10-2011, 03:17 PM
Doet me hieraan denken:

Eminem en Michael Schumacher staan aan de rode lichten.
Schumacher doet teken naar Eminem 'doe uw raamke nekeer open'.
Eminem drukt op't knopke voor zijn raam en roept tegen Schumacher:
doe geen moeite man, ik ben toch rapper.

rcqmen
20-10-2011, 07:01 PM
Sorry for my mishap mr cooper.

Your more of an offroad trooper.

Shit... een rap-off gaat ook al niet goe :blush:

Maarja,

Ik schaam mij er niet voor, ik vind met tapijt kroelen bijna net zo lekker als in de modder rollen:thumbsup:

crashingbird
20-10-2011, 09:09 PM
Sorry for my mishap mr cooper.

Your more of an offroad trooper.

Shit... een rap-off gaat ook al niet goe :blush:
:

-> tuurlijk niet, jij bent geen rapper maar een rocker !
De beste muziek op het ganse bnk was er de zaterdagnamiddag op het Vlijmen bnk in de maand mei !! :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Maarja,

Ik schaam mij er niet voor, ik vind met tapijt kroelen bijna net zo lekker als in de modder rollen:thumbsup:

Niets om je voor te schamen Jeroen, zolang het geen 4WD touring is... ;-)

Ook wij (Bakkers) maken nu en dan (vooral 's winters ook) eens een 'zijsprongetje' richting tapijt...

VW-Powah
21-10-2011, 01:21 PM
met het verschil dat wij (toch zeker ik) eigenlijk rijden gelijk als met vlijmen gras... Welke ideale lijn?

crashingbird
22-10-2011, 08:34 PM
Morgen 23/10 heeft de eerste Fundrive v/h seizoen plaats in Mol.

Voor hen die niet touring, 1/12, WorldGT of kaasplankjes rijden,
zijn ook Tamiya auto's welkom !

vorige winter was er het debuut v/e TT01-reeks,

deze editie komt er misschien ook een F1-klasse !

http://www.rc-club-nuclea.be/index.html

janus_77
23-10-2011, 08:11 PM
De 1ste race was redelijk rustig omdat er zoveel mogelijkheden waren om elders ook banden te verslijten.

Maar toch een leuke dag gehad, alleen teveel pech op de baan. Neemt niet weg dat David erg sterk reed en met de toevoeging van lood bijna onverslaanbaar was ( ook als de de Mighty Morris het gewoon deed ). Q ging ook erg goed rond en wist de 1ste finale nog van David te winnen. Daarna was het echt over.

Nik Weyers was zeer dominant bij de Touring en hij deed ook zijn uiterste best om die dingen er minder gay uit te laten zien (incl drift acties). :thumbsup:.......... maare 't nog altijd gay.

Tom Raymakers had met een auto 190mm L3T deelgenomen aan de GT klasse. Hoewel vele pogingen werden gedaan door Tommeke om de auto nog eens 2,3cm in te korten bleek de auto toch redelijk Tommie bestendig (alleen het active camber systeem is niet alles). De race zelf had z'n ups en downs, maar gelukkig gaat de auto inmiddels vrij aardig. O'ja rijden met je eigen zender als al het andere toch al vreemd is was misschien ook wel beter geweest :eh?:

Tomboo_91
24-10-2011, 08:05 AM
Bij mijn eerste avontuurtje in de vlakke race wereld erg naar mijn zin gehad. Hoewel het gebakje pas aan het eind van de dag een beetje rond te krijgen was. Maarja daar hielp het rijden met stickzender ook niet aan mee als je normaal met een wieltje stuurt. :lol:

Ik voelde me weer even nieuw in de rc. :thumbsup:
Janus en Q bedankt voor het medemogelijk maken van deze chaos!

mart3pop
31-10-2011, 08:20 PM
het zou kunnen dat ik eens mee kom doen :)

Welke Mardave zou u aanraden ? V12 ?

wat voor accu/motor steken jullie daarin ?

welke spares moet je kopen ? :thumbsup:

gil
05-11-2011, 08:59 PM
Ik heb net een VRX zou de topversie moeten zijn :woot:

VW-Powah
17-11-2011, 09:04 AM
Ik heb net een VRX zou de topversie moeten zijn :woot:

als het maar de ijzeren plank op wielen is en zonder die 1/12e prullen en olie gevulde shocks enzo :)

janus_77
05-12-2011, 12:38 PM
Hmmm...... ga mij moeten afzeggen voor het BNK Mardave volgend weekend. :blush:

We gaan "Leuke familie" dingen doen

mart3pop
05-12-2011, 12:53 PM
snel een Mardave voor elk lid van de familie kopen ? :woot:

Hmmm...... ga mij moeten afzeggen voor het BNK Mardave volgend weekend. :blush:

We gaan "Leuke familie" dingen doen

janus_77
05-12-2011, 02:52 PM
snel een Mardave voor elk lid van de familie kopen ? :woot:

Ehhhmmmm, nee...... Dan is Mardave niet meer leuk ;)

janus_77
23-01-2012, 06:48 AM
BNK Mardave was weer goed :thumbsup:.

Q, Harry en Dave geweldig gereden.

janus_77
28-01-2012, 02:18 PM
:cry::bored::eh?::confused:..... etc.

http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=91759

http://carpetoval.com/forums/9-general-discussion/32026-the-end-of-mardave

Goadude
16-02-2012, 03:03 PM
ik heb het gelezen:thumbdown:
en nu net wanneer de mardave groot aant worden is in belgie:thumbsup:

ErikJan
16-02-2012, 05:28 PM
Gaat goed komen. Er komt binnenkort iets moois vergelijkbaars aan.:)

janus_77
16-02-2012, 05:49 PM
Gaat goed komen. Er komt binnenkort iets moois vergelijkbaars aan.:)

...... ja maar een Schumacher is geen Mardave.

Cooper
17-02-2012, 08:00 AM
vertel ...

dirk702
12-04-2012, 06:15 AM
Hier is die dan de Mardave killer ! :woot:

http://www.racing-cars.com/pp/Car_Showroom/SupaStox.html#

http://img220.imageshack.us/img220/581/supastoxftqtop1000.jpg (http://img220.imageshack.us/i/supastoxftqtop1000.jpg/)

Cooper
12-04-2012, 06:32 AM
moh, er passen links en rechtshandige motors in! :thumbsup:

dirk702
12-04-2012, 09:04 AM
moh, er passen links en rechtshandige motors in! :thumbsup:
Dat is omdat in engelenland het stuur ook aan de andere kant staat hé !

ErikJan
12-04-2012, 05:00 PM
Dat is omdat in engelenland het stuur ook aan de andere kant staat hé !

Verrek, nou je het zegt, de servo zit inderdaad rechts.:woot:

gil
12-04-2012, 07:17 PM
hup ééntje voor op het verlanglijstje :)

SLEENAD
12-04-2012, 08:15 PM
hup ééntje voor op het verlanglijstje :)

Valt me tegen! Nog ni besteld ofwa?:woot:

PS zaterdag???

dirk702
13-04-2012, 05:51 AM
Je kan deze in 1s lipo en 2s lipo versie krijgen maar wat wordt meest gebruikt ? :yawn:

gil
13-04-2012, 06:19 AM
@Dave zaterdag als het weer meevalt :thumbsup: besteld :confused: nog niet centen zijn op :(

Cooper
13-04-2012, 09:37 AM
Je kan deze in 1s lipo en 2s lipo versie krijgen maar wat wordt meest gebruikt ? :yawn:

wat een vraag, 2s modified! Dan is er genoeg power voor iedereen en geen geneuzel over wie de sterkste packs heeft.

dirk702
13-04-2012, 09:49 AM
wat een vraag, 2s modified! Dan is er genoeg power voor iedereen en geen geneuzel over wie de sterkste packs heeft.

Das meer iets voor de poessy's van de Darkside ! In zo een klein autotje een 3.5T met 2S lipo! Dat is pas panache ! :o Zo iets dat echt niet meer conroleerbaar is door een te hoge snelheid, vind ik ook iets hebben ! :thumbsup:

janus_77
13-04-2012, 09:53 AM
Das meer iets voor de mannen van de Darkside ! In zo een klein autotje een 3.5T met 2S lipo! Dat is pas panache ! :o Zo iets dat echt niet meer conroleerbaar is door een te hoge snelheid, vind ik ook iets hebben ! :thumbsup:

Daarom rijden we in Mol ook Mardave Unlimited :woot:

elvo
13-04-2012, 10:58 AM

Power is zoals snoep: je moet genoeg meebrengen voor iedereen :D

VW-Powah
13-04-2012, 07:00 PM
Wel geweigerd wegens te modern ontwerp!!!!!!! :p

oval mag ie wel meedoen daar ie dan toch gesloopt wordt :p

Cooper
13-04-2012, 08:06 PM
geweigerd door wie? :yawn:

pieterke
14-04-2012, 03:14 AM
Das meer iets voor de poessy's van de Darkside ! In zo een klein autotje een 3.5T met 2S lipo! Dat is pas panache ! :o Zo iets dat echt niet meer controleerbaar is door een te hoge snelheid, vind ik ook iets hebben ! :thumbsup:

Gans de rechte lijn in wheelie met een mardave, trop is te veel en te veel is trop maar voor één keertje zet ik het rationeel denken opzij:thumbsup:

rcqmen
31-08-2012, 12:42 PM
Is er al een nieuwe kalender voor Mol??

Het wordt weer natter en koeler;)

fastr
31-08-2012, 07:10 PM
Natter en koeler?
Buiten bedoel je,......niet jij?:D
Ik heb jeuk........

GrR

rcqmen
15-09-2012, 06:02 PM
Eerste race!

14-10-2012 Fun-Drive RaceMol (B)
...een uurtje later om te kunnen stemmen..:p.http://www.rc-club-nuclea.be/images_web/flyer%20groot%20fundrive%202012-2013.jpg

VW-Powah
02-10-2012, 08:08 PM
Dit weekend de eerste testrun van het jaar met de mardave voor mij!!
Nu ja, testrun.... onder het stof vandaag halen met de banden van de laatste reeks vorig seizoen er nog onder :p

Xedos
14-10-2012, 06:55 PM
Sfeerbeelden...

https://lh4.googleusercontent.com/-LwrCPlnjOoU/UHsIHfrnbeI/AAAAAAAACUs/zwVdde9FPUE/s800/IMG_0603.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-xnZ045C4SyA/UHsIJSQI3AI/AAAAAAAACU8/bnezuVotmlw/s800/IMG_0606.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-8v2J65VHjU8/UHsIKxJC9iI/AAAAAAAACVM/EzDzUn1UBng/s800/IMG_0608.JPG

Xedos
14-10-2012, 07:02 PM
Pits...

https://lh6.googleusercontent.com/-bFskeFEUwXs/UHsIPUfZtUI/AAAAAAAACV0/5XNHr-V6iqc/s800/IMG_0639.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-_zru-vK74UU/UHsIP7yViPI/AAAAAAAACV8/O1-we_7dPEc/s800/IMG_0640.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-xUKYDjIdhTE/UHsIQ_C7w3I/AAAAAAAACWE/2nTw-psumZA/s800/IMG_0641.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-p_W3OXG83Zg/UHsIRylYqUI/AAAAAAAACWM/qnF58geQaeM/s800/IMG_0642.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/--3NGKin7Tk8/UHsISoo-7NI/AAAAAAAACWU/bqD1tvWu5c4/s800/IMG_0643.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-SWeNZ_2Y2Fw/UHsITHiGd6I/AAAAAAAACWc/iYyTT-OEssM/s800/IMG_0644.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-XX7vChQt06Y/UHsIUJh2WVI/AAAAAAAACWk/0CJHZAshmAw/s800/IMG_0645.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/--5xCAD4g02Q/UHsIUidYr2I/AAAAAAAACWs/Uoxd7RPgMjU/s800/IMG_0646.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-iZMFuMIDVMQ/UHsIW_R-iOI/AAAAAAAACW8/_mW1OpSoUHI/s800/IMG_0648.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-JJRQOBd7bYE/UHsIXlGqjOI/AAAAAAAACXA/muWPRTccMJ0/s800/IMG_0649.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-MZlkFrjYK8E/UHsIYdP2e9I/AAAAAAAACXI/wHq78g9nbM8/s800/IMG_0650.JPG

janus_77
14-10-2012, 07:56 PM
Ja, het BNK Mardave is weer geopend.

'T was de drukste klasse van de dag, en ondanks de drukte werd er over het algemeen toch zeer netjes gereden.

Nieuwelingen Nik en Stefan lieten direct even weten dat ze ook mee doen. Nik heeft het gehouden op de klassieke Mardave en Stefan was veruit de snelste Schumacher op de baan.

Op dit moment zijn de Mardaves nog iets te snel maar hoelang dat vol te houden is...... De Schumachers hebben bewezen een goede basis te hebben en zullen nog wel doorgroeien. Dit zelfde zal waarschijnlijk ook wel gelden voor Nik als ie z'n Dave nog wat beter onder de knie krijgt. Terwijl vaste waarden als Janus en Q al wat meer tegen hun plafond aan het rijden zijn.

Bart Acda had heel sterk nog een plaats in de A weten te veroveren en Michelle en Sven hadden teveel pech gehad en zaten in de B, samen met Neal en Mr. Ed die met een heeeele oude Kijojo reed.

Op naar de volgende.

SLEENAD
14-10-2012, 08:09 PM
resultaten???

eerste foto = mardave?

tweede = supastox?

Xedos
14-10-2012, 08:32 PM
Filmke van de quali...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=W7KeqT1vVCs

Goadude
14-10-2012, 08:55 PM
Het was een zalige racedag voor de banger-ottokes.

Bedankt voor de leuke sfeerbeelden

Xedos
15-10-2012, 05:37 PM
Nog een filmke van de GTM RC met Mardaves in de omgekeerde richting.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lUmOTOSl0iM

Xedos
14-11-2012, 10:10 PM
Gaat er iemand deze zondag bollen met de Mardave/supadinges?

alwin

Lowie
14-11-2012, 10:29 PM
mm tempted but no.
Black Country Arena deze zondag. Beetje in het lawaai, het stoof, de sigarettenrook gaan zitten daar :lol:

SLEENAD
15-11-2012, 09:31 AM
Ik ga zaterdagnamiddag! Eerst een beetje schuppen op orra.

janus_77
25-11-2012, 07:47 PM
Was weer een lange, maar leuke dag. Wederom was de Mardave klasse de grootste ( en geheel terecht natuurijk :wub).

tijdens de kwali's en finales was Jan Nijs, met de Schumacher, veruit de snelste over 5 minuten. Arjan kon qua tempo wel mee of soms zelfs net ff wat sneller. Maar zat te vaak ik de hoek waar de klappen vielen om echt een bedreiging te kunnen vormen. Dave had een goede dag en was misschien niet de allersnelste op de baan, maar wist goed uit de ellende te blijven en is 2de geworden tussen Jan en Arjan in. Voor de rest daarachter zal het spanned worden in het verdelen van de plaatsen.
Zeker in de laatste finale is alles overhoop gehaalt omdat de baan het begaf. Q verdween onder het tapijt en Arjan had een halve rol tape in de neus zitten waardoor beide de finish niet haalde zonder een paar ronden extra verloren te hebben.
Harrie kwam uiteindelijk uit op een mooie 4de plaats en Q kwam door F3 niet verder als de 5e plaats.
Alwin Vlemincx wist zeer netjes de A-finale te halen door EJ Mol de BQ in de schoenen te schuiven. Maar deze finale kon hij dan ook ruim winnen.

Wederom veel nieuwe rijders en ook nog een aantal snelle ertussen, het BNK Mardave zal er alleen maar spannender op worden :woot:

SLEENAD
25-11-2012, 08:39 PM
De dag was eigenlijk zelfs een beetje te lang.

Ik ben na mijn baaninzetten dus ook doorgereden, en heb blijkbaar DE stunt van 't weekend gemist.:blush:

gigooloo
25-11-2012, 09:07 PM
Ik kon er helaas deze keer niet bij zijn omdat er een wedstrijd was in Zwevegem.

Normaal gezien lagen er nu dotjes in sommige bochten om te testen of dat dit beter is of niet.

Vonden jullie het beter met of zonder dotjes in de bochten?

Grtzz,
Nik.

Xedos
26-11-2012, 07:25 AM
Dotjes is ok.

uitslag: http://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=nl&tId=E&hId[1]=org&dId[O]=11676&dId[E]=10591

alwin

janus_77
26-11-2012, 07:39 AM
Vonden jullie het beter met of zonder dotjes in de bochten?

Grtzz,
Nik.

Ik vond de dotjes wel beter. Als je nu net de kort rijdt dat springt je auto een beetje weg, ipv kans op schade.

Wel mss iets minder gebruik bij snellere bochten want als een auto dan wegspringt dan kan die auto een paar baanvakken verder uit komen:woot:

danzoeloe
26-11-2012, 04:58 PM
daar is dan weer een oplossing voor. Niet op de dotjes rijden en er is dan geen probleem.

VW-Powah
26-11-2012, 05:45 PM
dotjes ftw! :)

mr. ed
27-11-2012, 07:35 PM
Dotjes zijn goedgekeurd!

Kan ik ook de resultaten van de eerste fundrive ergens online vinden?
(klassement heb ik ondertussen gevonden, maar ik had graag mijn ronde tijden etc vergeleken met die van de 2e fundrive)

VW-Powah
28-11-2012, 09:56 AM
op de website van nuclea zelf

http://www.rc-club-nuclea.be/Fun-Drive.html

Alleen valt er niet zo veel te vergelijken want was een andere lay-out é ;)

mr. ed
28-11-2012, 08:09 PM
op de website van nuclea zelf

http://www.rc-club-nuclea.be/Fun-Drive.html

Alleen valt er niet zo veel te vergelijken want was een andere lay-out é ;)

Svenneke, da's enkel 't klassement hé, maar ge hebt gelijk wat die andere layout betreft

SLEENAD
18-02-2013, 07:07 PM
Uitslagen van de laatste fundrive van't seizoen:
http://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=nl&tId=E&hId[1]=org&dId[O]=11676&dFi=gtm+rc&dId[E]=11244