View Full Version : Mini Z u mening ?
mart3pop
07-12-2010, 06:17 PM
Hallo !
Zijn er hier mensen die met mini Z's rijden ?
het lijkt me een goeie en goedkope (vergeleken met 1/10 en 1/12) oplossing om gedurendre het belgische winter toch een beetje te kunnen rijden, zonder naar charleroi of verder te rijden...
Zijn die goed genoeg om zich echt te amuseren ? zijn die gevoelig genoeg om echt van pilotage te spreken ?
op video zien ze er mooi stabiel uit
http://www.youtube.com/watch?v=PE9eVTEqHn8&feature=related
ik heb thuis een grote garage van 6x6 meter (volgens mij genoeg met standaard motor) die als piste zou kunnen dienen, wie zou geinteresseerd zijn om soms s'zavonds een paar uren te racen in Brussel ?
Martin
jeffrey
07-12-2010, 06:25 PM
wij zijn met een man of 10 die nu in de winter iedere vrijdag aan het mini-z rijden zijn.
is wel tof zeker als je een mooie baan hebt.
die wij zeker hebben :drool: ps lijkt een beetje zoals op de baan in het filmpke ook met 2 verdiepe enz.
binnenkort gaan we beginnen aan een parcour bij iemand anders zijn thuis ook nog zodat we wat kunnen afwisselen.
lol
is super sterk gaat niks aan kapot dus kost u enkel de aankoop en een paar aaa batterijen. natuurlijk gaat dit na een tijdje redelijk ver, hop up daar en daar en dan een sneller motorke enz. dan begint het wel redelijk wa geld te kosten. er zijn er zelfs bij die bandenwarmers kopen voor de mini z
wat ik wel aanraad is een 2.4 te kopen aangezien ik met de gewone wat last had van storing.
rij zelf met een getunede mr-02 en een awd.
ga een van dees eens zien om een mr-03 te halen aangezien deze wel degelijk beter is dan de mr-02.
zo hoop dat je er wat aan hebt.
grtz jeffrey
mocht je van omgeving limburg zijn mag je altijd eens komen kijken en een ritje maken met mijn autoke's
als je niet van limburg bent mag dat natuurlijk ook altijd :)
mart3pop
07-12-2010, 08:05 PM
bedankt voor de info, helaas ben ik van brussel :o
hoe groot is jullie piste ? en hoe breed is de baan ?
themaggdaddy
07-12-2010, 08:49 PM
Hebben jullie ervaring met het solderen van zwaardere fets zodat de auto sneller kan rijden?
Hoor het graag
jeffrey
07-12-2010, 09:24 PM
nee niet echt ervaring mee, wil het wel eens proberen op mijn mr-02, normaal moet dat wel lukken hoor. maar met een atomic stock motortje gaan ze al redelijk snel hoor. de baan is 7 op 4 denk ik.
grtz jeffrey
themaggdaddy
07-12-2010, 09:40 PM
Waar kan ik zo'n atomic stock motortje kopen of is deze net zo rap als de tuning motor van Kyosho? Heb hier nog een 3Racing super stock motor liggen. Alleen dien ik dan wel zwaarde fets te solderen daar de vorige keer dat ik dit motortje probeerde was na een minuut de fets doorbranden en later de complete printplaat doorbranden.
Ken je toevallig iemand die high performance fets wil/kan solderen op een nieuwe printplaat. Zodat ik mijn 3racing super stock motor kan gebruiken?
Heb hier nog een mr-02 chasis liggen. Hiervoor moet ik dan alleen even een nieuwe printplaat/chero combo voor kopen.
Groeten,
Niels
crashingbird
07-12-2010, 09:44 PM
Ook in het antwerpse wordt mini-Z gereden,
stel best de vraag eens op het belgische Tamiya -forum, daar is 'Speedy Belgium' de man die ook met die wagentjes rijdt !
http://tamiya.actieforum.com/forum.htm
themaggdaddy
07-12-2010, 10:03 PM
Hoi Crashingbird heb hem zojuist een mail gestuurd.
Alvast bedankt voor de tip
mart3pop
07-12-2010, 10:26 PM
op kleine pistes (<10m) is de standaard motor al meer dan genoeg, anders word het hysterisch op de baan vind ik
en als alle autos even snel zijn is er meer close racing
Hebben jullie ervaring met het solderen van zwaardere fets zodat de auto sneller kan rijden?
Hoor het graag
Cooper
08-12-2010, 08:14 AM
eerst beter sturen, daarna sneller rijden.
Ik heb nog een Iwaver liggen, dat chinese bedrijf die de mr01 kopieerde
na de 3e keer het servotandwiel in frut te rijden heb ik dat ding nooit meer opnieuw in elkaar gevezen.
Mijn autootje reed achteruit beter dan vooruit.... :D
J-Meister
08-12-2010, 09:07 AM
Hoor het graag
Ik verkoop die fets voor Mini Z :D
Cooper
08-12-2010, 09:26 AM
Als ge teveel panache hebt zeggen die *FETS* vandaar dus de naam.
corsa
28-02-2011, 10:27 PM
jeffrey zijn eerste ronden op de nieuwe baan
http://www.youtube.com/watch?v=rK_xNwddddo
groeten robby
jeffrey
28-02-2011, 10:38 PM
Da waren echt de eerste rondes haha
schaamschaam :blush:
Tomboo_91
28-02-2011, 10:56 PM
jeffrey zijn eerste ronden op de nieuwe baan
http://www.youtube.com/watch?v=rK_xNwddddo
groeten robby
10 punten voor de wall of death! :thumbsup:
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.