Log in

View Full Version : New Schumacher Cat SX3

PRO-Buggy
03-02-2011, 10:05 AM
Een nieuwe Cat, de SX3...:thumbsup:

http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=62372

skyaflake
03-02-2011, 10:31 AM
Joepie de poepie

Waarom linken? Het staat toch op de index, kan iedereen "gewoon" lezen hoor. Maar goed, leuke auto. Niets voor mij.

jeffrey
03-02-2011, 12:47 PM
vind het eigenlijk beetje zinloos.
ze hebbe pas de sx2 uitgebracht en nu weer dit, ok het zal beter zijn maar heb een vermoede da ze binne een paar maanden een kompleet nieuwe cat gaan uitbrengen en dan zit je weer met deze.
ze zouden het beter uitbrengen als een conversion kit dan zouden ze het mss nog verkopen.
denk da veel mensen het zo wel gehad hebbe met schumacher om alle 5 goed een nieuwe auto uit te brengen.
en aangezien mijn cat sx zo een tegenvaller was blijf ik bij mene durango lol :)
grtz jeffrey

jeffrey
03-02-2011, 12:49 PM
en ze hebbe eindelijk eens iets gedaan aan de wingmount, snap nie da ze daar nu pas achterkomen haha das altijd het eerste geweest wa ik ervanaf deed, je word arm van die elastiekjes haha

JustARcFan
03-02-2011, 12:49 PM
Alé Jeffrey je hebt zo weinig auto's dus waarom koop je deze er gewoon niet bij?? :D

jeffrey
03-02-2011, 12:53 PM
je weet niet hoe hard het eigenlijk brand om deze te bestelle haha:p

Roel
03-02-2011, 01:00 PM
Joepie de poepie

Waarom linken? Het staat toch op de index, kan iedereen "gewoon" lezen hoor. Maar goed, leuke auto. Niets voor mij.

hmm, dacht dat de mensen die altijd wel wat te zeuren hebben over andermans posts op modelbouwforum zaten...

JustARcFan
03-02-2011, 01:01 PM
Dat weet ik, daarmee dat ik je een klein zetje probeer te geven :p
je weet niet hoe hard het eigenlijk brand om deze te bestelle haha:p

skyaflake
03-02-2011, 01:10 PM
hmm, dacht dat de mensen die altijd wel wat te zeuren hebben over andermans posts op modelbouwforum zaten...
Is niet zeuren hoor ;) Vind het apart dat het ook op de voorpagina staat en dan ook hier.. Maar het is wel weer een TS voor een nieuw topic over de SX3 :lol:

PRO-Buggy
03-02-2011, 02:25 PM
Ja kan ik wel uitleggen waarom...

Ik heb bij mijn favorieten een link rechtstreeks naar het Belgium gedeelte.
Ik kom dus niet zo vaak op de startpagina van Oople.
Toen ik het wel zag staan na je tip, ja toen dacht ik: "laat maar staan hebben we ook een NL talige SX3 topic".

stefke
03-02-2011, 02:57 PM
Bij mijn weten is Tamiya nog erger m.b.t. het uitbrengen van nieuwe auto's. Zeker in de onroad. Durango bracht trouwens ook snel een "2011 spec" uit. Als je 7 jaar met dezelfde auto wil rijden, kan je alleen een Asso of misschien een Losi kopen

Je kan het een voor- of nadeel vinden, maar 80% van je SX2 kan hergebruikt worden. En als we kijken naar de onderdelen die misschien ooit stukgaan, is enkel de achterste en centrale riem anders.

Die rubber banden : nooit echt problemen mee gehad. Je moet er enkel 2 per steun ronddoen en de randjes van de houders afronden.

Kusal
03-02-2011, 03:23 PM
Lijkt veel op mijn vroegere Cat 3000.
Goede auto maar achterste riem vrij fragiel!

jeffrey
03-02-2011, 03:39 PM
Bij mijn weten is Tamiya nog erger m.b.t. het uitbrengen van nieuwe auto's. Zeker in de onroad. Durango bracht trouwens ook snel een "2011 spec" uit. Als je 7 jaar met dezelfde auto wil rijden, kan je alleen een Asso of misschien een Losi kopen

Je kan het een voor- of nadeel vinden, maar 80% van je SX2 kan hergebruikt worden. En als we kijken naar de onderdelen die misschien ooit stukgaan, is enkel de achterste en centrale riem anders.

Die rubber banden : nooit echt problemen mee gehad. Je moet er enkel 2 per steun ronddoen en de randjes van de houders afronden.

nee da heeft bij mij geen 2weken geduurd en toen stonden de wingmounts van mijne losi cr er al op, want bij mij scheurde die elastiekjes bijna iedere keer als ik om ging. mss omdat ik de houders nie had afgerond, maja

ja int begin vond ik het ook nog positief da schumacher veel uitbracht, maar vind het gewoon ergens schandalig da de mensen die eerst een cat sx kochten en een jaar erna de sx2 kopen nu een paar maand verder opnieuw eene nieuwe "moeten" kopen. ja da de onderdele bijna allemaal bruikbaar zijn, maja wil je de nieuwe auto moet je toch maar weer eene bij kopen he, tis da wa me beetje stoord.
bij de cougar hetzelfde hoeveel hebbe ze al uitgebracht,(moet wel zeggen dat het allemaal beter is) nu bv dat nieuw chassis met verzendkoste erbij, het chassis en topdeck ben je weer 100 euro kwijt, dan leg ik liever 120bij en heb ik eene ganse losi 22.
maar bij de cougar vind ik het nog nie zo een ramp omdat het eene fijne auto is. maar ik denk dat het nu wel stopt met dingen bijkopen want seffes rij je met eene auto rond van 600euro "2wd" da vind ik nu nie echt de bedoeling eigenlijk. da zijn 2losi's en een pak onderdele maja swat, ieder zijn mening he:lol:

ps: neemt niet weg dat ik de cougar eene fantastische auto vind natuurlijk.

marco NL
03-02-2011, 04:34 PM

maar hopen dat die MBF gasten,ook daar blijven en niet hier de boel komen verzieken:p:p

bzb
03-02-2011, 04:47 PM
yes!! rete cool en goed van het posten want ik zie de frontpage nauwelijks. ik ga denk ik 4wd rijden dit seizoen. het is onmogelijk short course een serieuze klasse te maken.

skyaflake
03-02-2011, 06:06 PM
maar hopen dat die MBF gasten,ook daar blijven en niet hier de boel komen verzieken:p:p
Dat gebeurt niet hoor :yawn:

PRO-Buggy
03-02-2011, 06:10 PM
Ja Jeffrey je kunt wel zeggen dat het schandalig is om elk jaar een nieuwe uit te brengen maar in de nitro scene wordt elk model wat langer als een jaar bestaat aan de kant gezet.
Dus bij de één is geen nieuw model elk jaar een reden om te swappen naar een ander merk en bij de ander wanneer er wel elk jaar een nieuw model komt!!!
Kunt het als welke fabrikant dan ook, nooit goed doen bij alle rijders...je houdt altijd voor en tegenstanders van welk merk/model dan ook.:):)

Wat betreft het vergelijk met de Losi is het nu natuurlijk appels met peren vergelijken, weinig hebben er al gezien en weinige hebben er al mee gereden. Dus om nu te zeggen dat de Losi zoveel beter en goedkoper is??
Eerst eens afwachten tot iedereen de zijne heeft die die besteld heeft en dan een paar maanden later kijken...dan kun je iets vergelijken.

Wat betreft de elastieken moet ik Stefke gelijk geven, we rijden nu met een stuk of 9 schummi's in de rondte en hebben tot nu toe 3 elastieken kapot gehad! En in onze groep zitten erbij, ik ook, die kampioen tollen, rollen etc zijn hahahah. Maar ook andere klanten van ons hebben ze weinig stuk want bij de bestellingen van parts komen de elastieken (bijna) nooit voor. Tis wel een handigheidje...korter schroefje erin en randjes een keer afschuren, dan no problemo's meer. :p:p

jeffrey
03-02-2011, 06:26 PM
yep je hebt wel gelijk hoor. voor de losi is het ook nog afwachten.
maar ben er 100procent zeker van dat de losi beter getest is dan de cougar:yawn:
grtz jeffrey

hansie
03-02-2011, 07:16 PM
Hallo allen,

Als ik niet net een nieuwe B44.1 had gekocht was dit hem geworden.
Hij deed me meteen denken aan de losi XX4 qua lay-out.
En ik hoef als het goed is niemand hier uit te leggen hoe goed de XX4 was/is. De geometrie is anders dan de XX4 maar ik denk wel dat deze SX3 wel eens een goede auto zou kunnen blijken te zijn.
De snaren zien er dik en stevig uit en ook bij deze auto draait de motor in de rijrichting.
Fraai hoor.........ook wel fijn is een body die een keer helemaal tot aan
de onderkant komt!
Jammer dat er weer van die plastic hinge pin houders op zitten, die heb ik
regelmatig zien breken.
Al BNK jongens die deze gaan bestellen?

Groeten

Hans

PRO-Buggy
04-02-2011, 04:06 PM
maar hopen dat die MBF gasten,ook daar blijven en niet hier de boel komen verzieken.

Ja voor jou kunnen ze beter daar op het forum blijven, anders zien ze je advertentie niet op het MBF.

:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p

marco NL
04-02-2011, 05:03 PM
da heb je hellemaal goed,maar er zijn daar gasten die op alles wat te zeveren hebben.
het is jammer voor de mensen die serieus zijn op het MBF.
er is daar een groepje die alles verzieken is wel jammer

maar op marktplaats staat ook een ADV:D:D

Cooper
05-02-2011, 05:38 PM
Ik vind het niet erg als je daar een topic voor opent, zolang het maar bij 1 topic blijft.

Ziet er op't eerste zicht inderdaad een verbetering uit!

JGGE
06-02-2011, 11:09 AM
Als ik eerder had geweten dat er een nieuwe kwam dan.........!
Je kunt het ook anders zien , ze blijven wel verbeteren .
Om de 2 jaar is eigenlijk normaal toch ?
Ik hoef niet vooraan te rijden hoor ( dat kan ik ook niet ).
Voor die mannen die wel vooraan rijden , een kit meer of minder maakt toch niet uit . hahaha
Als je perse' het beste spul wil hebben dan is dat je eigen keus .
Dus niet z.....!

GR @ ;)

feniks
06-02-2011, 09:45 PM
ziet er inderdaad heel goed en verleidelijk uit lol:drool::drool::drool::drool::drool:

Cooper
07-02-2011, 09:32 AM
ziet er inderdaad heel goed en verleidelijk uit lol:drool::drool::drool::drool::drool:

Ik weet al welk merk Feniks in 2012 gaat rijden. :thumbsup::thumbsup::thumbsup::D:D:eh?::yawn::o

crashingbird
07-02-2011, 10:11 AM
Da zal nie eens zo lang duren denk ik , hij zal 't wel eerst allemaal moeten testen in 2011 :woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot:

stefke
07-02-2011, 10:28 AM
Ik weet al welk merk Feniks in 2012 gaat rijden. :thumbsup::thumbsup::thumbsup::D:D:eh?::yawn::o

Den Bart ging nooit met een (quote van Bart zelf) "Shitmacher" rijden. Als hij het toch doet, is 'm nen dikken tweezak. :D

Then again : hij zei ook regelmatig "gij met uwen Tamshit"

racemuis
07-02-2011, 01:08 PM
Hij heeft altijd gezegd tegen Phill Booth als ze terug nen Schumacher uitbrengen die kan tippen aan den Boscat dat hij terug ermee ging rijden.
En ik denk dat dit dicht in de buurt komt.

Cooper
07-02-2011, 01:33 PM
Hij heeft altijd gezegd tegen Phill Booth als ze terug nen Schumacher uitbrengen die kan tippen aan den Boscat dat hij terug ermee ging rijden.
En ik denk dat dit dicht in de buurt komt.

De Boskat!

http://www.complete-encyclopedie.nl/India/Katten/katten1/Boskat%20of%20Serval.jpg

bron:
LEES MIJ: ik ben een verhaaltje over de Boskat (http://www.complete-encyclopedie.nl/Dieren/Katten/Katachtigen/Boskat%20of%20Serval/)

feniks
07-02-2011, 02:16 PM
met een C cooper.
wakker blijven he.
en wie weet de wonderen zijn de wereld nog niet uit en de problemen ook nog altijd niet.
de tijd zal antwoorden brengen en van voorzien worden

stefke
07-02-2011, 02:31 PM
wie weet de wonderen zijn de wereld nog niet uit en de problemen ook nog altijd niet.
de tijd zal antwoorden brengen en van voorzien worden

Bartocres van Syracuse, de vermaarde Griekse filosoof heeft gesproken.:thumbsup:

Ik ben geen klassiek filosoof dus ik snap hem niet.

feniks
07-02-2011, 02:33 PM
dat de tijd antwoorden en raad zal brengen en dat alles zich zelf zal oplossen .
wat is daar niet aan te snappen ??????? lol:woot::woot::woot::woot:

JustARcFan
07-02-2011, 02:41 PM
Wijze woorden voor ne maandag :D

Cooper
07-02-2011, 03:24 PM
dat de tijd antwoorden en raad zal brengen en dat alles zich zelf zal oplossen .
wat is daar niet aan te snappen ??????? lol:woot::woot::woot::woot:

Nice, Ik doe dat ook. Ik zet mijn auto na een race op de kast en de tijd zal dan wel zorgen voor een setup tegen de volgende keer. :thumbsup:

J-Meister
07-02-2011, 06:47 PM
Wijze woorden voor ne maandag :D

BTW waar zat gij zondag !!! :o

JustARcFan
07-02-2011, 07:45 PM
Onverwachts klanten uit Japan gehad.

Ik was er niet echt mee opgezet ma bon, kon niet anders als gaan werken.

Ik had nochtans grootse plannen ;)

kriske
07-02-2011, 09:41 PM

Grote plannen, hadden we allemaal.:p

feniks
08-02-2011, 02:58 PM
vind algemeen gezien dat het niveau toch wel best aanzienlijk hoog was .
en dat de meeste belgen zich zeker en vast voldoende waardig hebben laten zien .
:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: :thumbsup::thumbsup:

V-Rossi
08-02-2011, 05:49 PM
Dat klopt Bart, ik heb het gevecht voor de laatste 3 plaatsen in de B volledig gedomineerd!

PRO-Buggy
09-02-2011, 07:26 AM
Wat heeft deze topic nog met de SX3 van doen????:D

bzb
09-02-2011, 10:08 AM
is er nog wat over de cat sx3 te melden wat je wil delen? :thumbsup:

PRO-Buggy
09-02-2011, 10:12 AM
Bas...hahahahah

nee maar ik kan ook niet zeggen dat deze topic over een Cat SX3 gaat, tenminste de laatste posts dan:p:p:p:p:p:p

feniks
09-02-2011, 03:15 PM
er valt niet veel te melden he want er is zelfs nog geen releas datum gegeven.
:p:p:p:p

bzb
09-02-2011, 06:00 PM
zal vast na 21 maart zijn :blush:

J-Meister
09-02-2011, 11:45 PM
Das dan 1 dag na de TLR22 :rolleyes:

J-Meister
09-02-2011, 11:48 PM

Apology accepted

bzb
16-02-2011, 05:42 PM
Das dan 1 dag na de TLR22 :rolleyes:

op zondag wordt toch niks bezogd :p:blush::thumbsup: