PDA

View Full Version : Schumacher Cut Stagger Rib

Somerwil
06-02-2011, 07:46 AM
Dit scheelt een hoop zwarte longen, kleren en tijd!

http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2011/02/SchumacherCutStagger.jpg

http://www.redrc.net/2011/02/toy-fair-2011-schumacher/#more-39471

Super!

Cooper
06-02-2011, 12:04 PM
Arjan, Royalties ontvangen?

Kans is groot dat 'home made' staggers toch nog beter gaan werken :p

ze zijnook nog anders aan de zijkant, lijkt op de vorm van en spikeband met dan staggers op.

Een echte stagger staat zo gegolfd en is zonder inserts, deze is volgens mij met insterts te gebruiken.

Fast Eddie
06-02-2011, 12:32 PM
not sure what you are saying but I want some of those:lol:

artic racer
06-02-2011, 09:10 PM
nathan had die bij, die waren gemaakt in de mal van ne Spike dus de band was hoger als een normale staggers. dus iets soepeler.

weet wel niet of hij er mee gereden heeft of niet...

janus_77
06-02-2011, 09:42 PM
Ik heb er mee gereden, voordeel is dat ie wat hoger is. 't voelt allemaal wat meer natuurlijk aan en geeft veel minder problemen als je een keer wazig land.

Als je ze monteert zonder verdere aanpassingen (ok op rij hoogte na ivm de hoogte van de band) voelt het aan of je van 30gr naar 25gr caster gaat. Minder reactie, maar meer stuur door een bocht.

Verder ook zeer wazig, ze werken (in Charlerdinges enniewee) beter zonder insert dan met. De insert neemt teveel grip weg. Maar misschien beter met een wat lagere of zachtere uitvoering als de Mr.O inserts waarmee was getest.

Of het echt sneller is dan de originele (gedremelde) stagger, durf ik nog niet te zeggen. Maar dat ie voor de gemiddelde rijder makkelijker rijdt, en minder moeite kost. Dat zeer zeker.

Zeker ook is dat er nog wel een mailtje naar Schumacher gaat :p

crashingbird
07-02-2011, 08:10 AM
Of het echt sneller is dan de originele (gedremelde) stagger, durf ik nog niet te zeggen. Maar dat ie voor de gemiddelde rijder makkelijker rijdt, en minder moeite kost. Dat zeer zeker.

Dju toch, had net in zo'n Dremel545 schijfje geïnvesteerd:cry:

Makkelijker idd, enkel de bandenkeuze wordt weer bemoeilijkt, maar na een seizoen zal alles wel uitgetest zijn, en de uiteindelijke keuze/circuit voor iedereen gekend zijn.
Enkel de plaats in de bandenbox wordt weer wat krapper...

Zeker ook is dat er nog wel een mailtje naar Schumacher gaat :p

Toch zeker met de vermelding van je rekeningnr ? (giro voor .nl)

Cooper
07-02-2011, 09:35 AM
Ik denk dat Janus een karrevracht (een mestkar) bandjes gratis mag krijgen. :p.

dirk702
19-03-2011, 08:03 AM
Ik heb gezien dat deze Cut Staggers leverbaar zijn !
Wie heeft ze al in stock ? (Top Speed, Johnny Aitec shop, Theo en zoon, MCM of iemand die ik vergeten ben) :thumbsup:

J-Meister
19-03-2011, 10:00 AM
Nog ff geduld :)

flipside
19-03-2011, 11:30 AM
Ik vrees dat ik zelf ook ga blijven dremelen, op circuits als kampenhout of indoor op tapijt :-) Het is net het lage profiel dat de originele stagger zo snel en stabiel maakt!

Plus, de nieuwe stagger mankeert de groef in de langterichting op de buitenste blokskes :-)

Nieuwe stagger lijkt me ideaal op circuits met nieuwere astro matten, of op vlijmen gras :cry:

Dremel FTW!

Maar toch eerst eens mee rijden :thumbsup:

Cooper
19-03-2011, 05:51 PM
meergedreven!

mart3pop
19-03-2011, 06:38 PM
haha wie zal de eerste zijn om de nieuwe cut stagger toch nog verder dremelen voor meer grip :lol: met en vergrootglas dan :)

Plus, de nieuwe stagger mankeert de groef in de langterichting op de buitenste blokskes :-)

Dremel FTW!

Maar toch eerst eens mee rijden :thumbsup:

rcpower
19-03-2011, 07:03 PM
Als ik de setups zo bekijk, kiest men in Arendonk voor staggers en in Kampenhout weer voor minispike?
Wanneer kiest men feitelijk voor een mini spike i.pl.v. een stagger rib?
Is er een groot verschil of is het veeleer persoonlijk?

Cooper
19-03-2011, 07:29 PM
ik heb er toch maar weinig zien rijden met minispike in Kampenhout.

mini spike: werkt maar je hele setup moet ernaar aangepast worden.
stagger= safe=medium=goe

janus_77
19-03-2011, 07:42 PM
haha wie zal de eerste zijn om de nieuwe cut stagger toch nog verder dremelen voor meer grip :lol:

....... nog meer domme vragen ? :lol:

V-Rossi
19-03-2011, 07:51 PM
Wanneer kiest men feitelijk voor een mini spike i.pl.v. een stagger rib?
Is er een groot verschil of is het veeleer persoonlijk?

Wanneer het erg stoffig is, meestal 's namiddags, wordt er in Kampenhout soms gekozen voor een Mini Spike. Een Stagger Rib is minder agressief en maakt voor sommigen de auto wat te rustig en onderstuurd.
Vereiste set-upwijziging: 2.5 of 5wt dikkere olie vooraan of een hardere veer, aangezien de Mini Spike vooral stuur toevoegt in het midden van de bocht.

In Arendonk rij je altijd Stagger.

Met 1 setje Mini Spike vooraan zou je dus normaal gezien moeten toekomen voor een heel seizoen. Knip 1 rij binnen en 1 rij buiten weg.

rcpower
19-03-2011, 07:58 PM
merci voor de uitleg!

mart3pop
19-03-2011, 08:50 PM
oops

flipside
19-03-2011, 11:51 PM
Vorig jaar op bnk kampenhout reed er een deel met spikes vooraan, omdat het toen echt super stoffig was, maar echt extreem. Toen gaf stagger gewoon niet genoeg stuur, spike wel. Setup bleef hetzelfde (bij mij toch) omdat er gewoon zo weinig stuur was (dus spikes op die baan toen gaven niet meer stuur dan staggers op een normale baan).

op de gp reed iedereen terug met stagger ribs, toen was het ook stoffig maar niet zo erg als op bnk. Dremelen was wel een must :)

janus_77
11-04-2011, 04:07 PM
haha wie zal de eerste zijn om de nieuwe cut stagger toch nog verder dremelen voor meer grip :lol:

....... nog meer domme vragen ? :lol:

Told you :p

flipside
11-04-2011, 05:01 PM
Jep, die cut zijn ze inderdaad vergeten :-)

mart3pop
11-04-2011, 06:18 PM
en, wat dacht je van de cut staggers op brede velgen ?

ik had mijn enkele paar op de oude wijze gemonteerd (op geknipte asso velgen) met een front 4x4 foam der ingepropt en vond het geweldig confortabel, veel grip maar zonder de "ijsschaats" gevoel van de oude staggers...

Jep, die cut zijn ze inderdaad vergeten :-)

sparrow.2
11-04-2011, 06:25 PM
I've been able to follow most of this but what the f*ck is "ijsschaats"

Races in Belgium will never be the same again without the smell of burning rubber, diamond cutting discs and setup sheets with X's cut into the tyres :lol:

feniks
11-04-2011, 06:33 PM
I am already cutting the euro tayer so the smell wil stay lol

mart3pop
11-04-2011, 06:56 PM
Ice skates :D

I've been able to follow most of this but what the f*ck is "ijsschaats"

Races in Belgium will never be the same again without the smell of burning rubber, diamond cutting discs and setup sheets with X's cut into the tyres :lol:

Tomboo_91
11-04-2011, 07:26 PM
Voelde het maar als schaatsen dat had het een stuk makkelijker gemaakt! :lol:

Ik ben benieuwd wat de nieuwe ten opzichte van de oude staggers gaan doen. Iemand al enig idee wat sneller gaat zijn?

elvo
11-04-2011, 07:38 PM
De CUTstaggers zijn sneller. Maar muug moeilijker om zonder fouten te rijden ... ... ... met een onaangepaste set-up.

Maar dit is allemaal irrelevant! naar goede gewoonte zal het BNK in Krampenhout nat zijn, dus alle trainingsrondjes en alle zever over staggers zijn nutteloos!
Laten we ons concentreren op een companion voorband voor de ExCaliburs.

janus_77
11-04-2011, 07:46 PM
Voelde het maar als schaatsen dat had het een stuk makkelijker gemaakt! :lol:

.....ehhhmmmm..... ehhh..... nee, laat maar te makkelijk :p

Tomboo_91
11-04-2011, 07:57 PM
.....ehhhmmmm..... ehhh..... nee, laat maar te makkelijk :p

Daar ga ik toch echt minder vaak met gebroken onderdelen van de baan af. ;)

dirk702
11-04-2011, 08:01 PM
De CUTstaggers zijn sneller. Maar muug moeilijker om zonder fouten te rijden ... ... ... met een onaangepaste set-up.

Maar dit is allemaal irrelevant! naar goede gewoonte zal het BNK in Krampenhout nat zijn, dus alle trainingsrondjes en alle zever over staggers zijn nutteloos!
Laten we ons concentreren op een companion voorband voor de ExCaliburs.
Ok Elvo,
Dan zullen we de reen tayers (rain tires) maar al bovenhalen...

Tomboo_91
11-04-2011, 08:42 PM
Wie zal de super snelle Calibers m4 hebben in kampenhout nat?! :thumbsup:

dirk702
11-04-2011, 09:16 PM
Of misschien zelfs de M5 Qwalibers !

flipside
11-04-2011, 09:25 PM
Ik vind de nieuwe stagger ook moeilijker, maar sneller. Moeilijker vooral bij landen van jumps. Meer high speed stuur, minder low speed stuur.

2 reeksen met oude staggers gereden zonder 1 fout, 3e reeks en finale met nieuwe staggers en muug veel fouten :-)

Wel breed gelijmd, zoals met slim mini spikes.

flipside
11-04-2011, 09:27 PM
Of misschien zelfs de M5 Qwalibers !

Ssssst dirk da mocht ge ni zeggen! Die protoype compound was enkel voor super factory proline team drivers!!

jonaswal
12-05-2011, 07:49 AM
cut staggers, slim or narrow ? :woot:

with/without foam ?:woot:

which foam and how cut ? :woot: