PDA

View Full Version : motor reinigen

mark-w
10-04-2011, 08:37 PM
jongens hebben jullie tips voor het reinigen van een brushless motor .
ik heb ergens een filmpje gezien dat ze hem uit elkaar halen en er dan een vloeistof doorspuiten.
ik bedoel dan voornamelijk de stator (huis met de wikkelingen).
is bv remmenreiniger goed of moet ik echt iets anders nemen

alvast bedankt

gr mark

skyaflake
10-04-2011, 09:28 PM
- Motor uit elkaar halen
- Stator stofvrij maken met een borstel: dan kan je idd kiezen voor een vloeistof. Let wel dat je niet zomaar WD40 oid gebruikt, je moet "plastic safe" vloeistof hebben (heb je dit niet, dan lucht gebruiken, dat is altijd safe). Het veiligste is gewoon LUCHT gebruiken. Heb het wel eens fout zien gaan met vloeistof en dat is dan zonde.
- Daarna je rotor schoonmaken, dit ook met een borstel. Daar geen vloeistof gebruiken.

Controleer je lagers extra goed, deze kan je wel smeren. Beste is dan om de lager uit je can (stator) te halen, dan krijg je sowieso die prut niet op / in je can.

Cooper
11-04-2011, 07:10 AM
al zeker een jaar mijn motoren niet open gedaan en nog altijd veel panache, maar het kan geen kwaad natuurlijk.

skyaflake
11-04-2011, 04:37 PM
Zelfs zonder motor genoeg panache!

J-Meister
13-04-2011, 07:50 AM
al zeker een jaar mijn motoren niet open gedaan en nog altijd veel panache, maar het kan geen kwaad natuurlijk.

Gij rijd dan ook maar ne keer of 2 / 3 per jaar ;)

Loomans
13-04-2011, 04:22 PM
Inderdaad, gewoon met bv... Kontakt Chemie Dust Off 67 alles proper maken en zeker het sensorbordje, en je lagers goed reinigen en terug voorzien van goede olie.