View Full Version : Nieuwe 2WD...
Kurtje
06-05-2011, 09:59 AM
Hey iedereen
Ik heb zin gekregen om terug ne 2WD te kopen naast de Durango, welk model is er op dit moment aan te raden?
Kan zo al dadelijk terugvinden:
Losi 22
Cougar SV
X6²
Iemand die zijn ervaring kan toelichten over deze modellen?
Je reden voor een bepaalde voorkeur van model?
Groetjes
Kurt
Cooper
06-05-2011, 10:20 AM
B4.1
Goedkoop, bewezen ontwerp, bloedsnel. :thumbsup:
Kurtje
06-05-2011, 10:26 AM
Dank je wel Cooper, maar ik heb een hele tijd geleden mijn B4 FT van de hand gedaan :)
Karretje reed inderdaad wel zeer leuk...
bronco heeft een mooie X6 te koop staan :thumbsup:
janus_77
06-05-2011, 10:32 AM
Losi 22: Ontwerp nog te nieuw, eerst nog even aanzien
X6: Waarschijnlijk de makkelijkste auto om hard mee te gaan.
Cougar: Op tapijt geweldig, maar klei snapt ie niet. Zeer onderhouds gevoelig.
B4.1: zie antwoord Cooper
Als je nu een auto zoekt zou ik (toch) een B4.1 nemen: Is nog altijd de snelste auto. Onderdelen zijn goed verkrijgbaar, en er is al veel kennis van.
Enige nadeel is dat een B4 enkel goed rijdt als ie goed is afgesteld. Met een "halve afstelling" kom je er niet. Is ook nog altijd om te bouwen naar een X6 als je een auto wil hebben die wat makkelijker af te stellen is.
Of je kan nog een maandje of 2 afwachten en kijken hoe de 22's tegen die tijd gaan.
Cooper
06-05-2011, 10:46 AM
Wat Janus zei, nog even op ingaan met persoonlijke ervaring.
Toen ik nog met een B4 reed (nimh cellen en toen werd er ook minder met die gouden blokjes gepuzzeld) Ondervond ik zelf véél harder de aanpassingen die ik deed aan de wagen, ik voelde het verschil zeer duidelijk aan. Een slechte setup kon een ramp zijn maar soms dacht je dat je setup goed was maar blijkbaar kon die NOG beter.
De X6 rijdt makkelijker, corrigeert snel, landt stabiel maar die setups, jezus... Ik hou me er niet meer mee bezig, een setup van Elvo of Chambrant erop, beetje aanpassen naar persoonlijk gevoel en gaan met die banaan. De X6setups zijn voor een mediumrijder echt 1 wazige boel. Alles werkt wel ongeveer.
Op 'speciale' circuits, bijvoorbeeld de black cunt arena, daar heeft rijden met 'de setup van vorige week' weinig zin.
maw: als ik opnieuw zou moeten kiezen: B4.1
Kurtje
06-05-2011, 10:58 AM
Hey dank je wel al mannen!!! Zeker handig deze tips!
rcpower
06-05-2011, 11:02 AM
Vega met een Kyosho - Tamiya - Asso donor
Waarom?
- ZEER degelijke, simpele, mooie, goed over nagedachte conversie
- rijdt minstens even goed als al de andere kits
- er zijn er (voorlopig) nog niet te veel van in het BNK
Meer info op http://www.teamxtreme.co.uk (http://www.teamxtreme.co.uk/)
mart3pop
06-05-2011, 11:11 AM
Asso B4.1, blijkbaar zijn de shocks eindelijk goed :thumbsup: Of de X6...
de Cougar is prachtig maar vraagt (te) veel andacht
Matthijs
06-05-2011, 11:18 AM
ha die Kurt, vooral een auto kopen waar meer mensen mee rond rijden in je buurt of op de baan, scheelt nogal in reserveparts, je zult maar zonder staan 's ochtends... Ik geloof dat Bjorn Asso parts heeft?
Verder moet je eigenlijk een RB5 sp2 halen natuurlijk ;)
Daarnaast ook veel tijd kopen bij je vriendin, het is nogal lastig om 4 klasse's te rijden, beter concentreren op 1 of 2.
Moet ik zeggen natuurlijk, heb de rb5 sp2 klaar om weer eens 1:10 te gaan rijden, ahum....
Kurtje
06-05-2011, 11:25 AM
Ha Matthijs, inderdaad tijd kopen bij mijn vriendin moet wel lukken :)
Alleen dit weekend is er dus wat tussen gekomen...
Kyosho is inderdaad ook zeer leuk, echter onderdelen zijn allemaal op bestelling :)
Hobbycarshop heeft zowel de B4.1, Cougar, X6 als de Losi de meeste onderdelen in voorraad :)
De X6 van de persoon bronco, is deze nog in goede staat of?
Voor zover ik weet is de auto in heel goede staat :thumbsup: maar voor details moet je zelf even contacteren.
Kurtje
06-05-2011, 03:07 PM
Ben jij trouwens tevreden van je X6² :) zie dat je er zelf ook eentje hebt?
De Losi hebben me er verschillende afgeraden...
Loomans
06-05-2011, 03:24 PM
Bij Albatros in Muizen kan je of zeker binnenkort alles vinden voor de Kyosho RB5 & ZX5 :thumbsup:
Bij Albatros in Muizen ....
:D:D
SLEENAD
06-05-2011, 08:36 PM
Van de 22 worden de verwachtingen blijkbaar niet helemaal ingelost, naar 't schijnt is een goede setup nog niet echt gevonden.
Maar de Durango 210 gaat bangelijk zijn, wees daar maar zeker van, alleen is de vraag hoelang je nog kan wachten ...
Kurtje
06-05-2011, 09:25 PM
Inderdaad ik ga ook nog even wachten met de 2wd...
Toch bedankt voor de tips en hints, neem ze zeker mee...
Ga voorlopig met mijn 2 Durangos verder, wat geen straf is.
Heb zonet voor de DEX410 een SP GT2.0 Pro ESC en een SP Comp. V3 6,5t opzij laten leggen.
Lowie
07-05-2011, 12:48 AM
Ik rij met een RB5.
Dat is eigenlijk een B4 maar dan makkelijker en meer vergeefelijk.
Ondertussen rijd ik (ook) met de mid-motor-conversie ervan, de RB5 MCS en die rijdt gewoon nóg makkelijker.
En qua setup ... ik ben geen setup-expert maar ik kom er toch redelijk uit, vertrekkend van de basissetup.
Bijkomende voordelen: Ik breek zeer zelden iets dus die wagen is redelijk sterk (goeie plastic), en de stukken die ik laatst nodig had (Front SHocktowers) waren gewoon voorradig bij MCM
Er bestaat een andere goede beter betaalbare midmotorkit voor van Team Xtreme, de Vega.
En alhoewel redelijk onbekend zijn er toch hier en daar wat piloten in het BNK die met die wagen rijden.
Last but ... : de Kyosho-shocks zijn zeeeeer goe :)
maar ach, als je het minst risico wil, koop dan gewoon een X6. Die zijn nu makkelijk te vinden tweedehands en qua setup vind je altijd wel een toprijder wiens setup je kan kopieren of die je kan helpen
Kurtje
07-05-2011, 04:24 AM
Dank je wel Ludo voor je info! Zeer leuk om te weten!
Denk dat ik eens bij een paar bnk / clubwedstrijden kom zien met wat ze juist rijden.
Groetjes
Kurt
rcpower
07-05-2011, 12:00 PM
Kyosho rijden is eigenlijk weinig of geen spare parts nodig...
ha die Kurt, vooral een auto kopen waar meer mensen mee rond rijden in je buurt of op de baan, scheelt nogal in reserveparts, je zult maar zonder staan 's ochtends... Ik geloof dat Bjorn Asso parts heeft?
Verder moet je eigenlijk een RB5 sp2 halen natuurlijk ;)
Daarnaast ook veel tijd kopen bij je vriendin, het is nogal lastig om 4 klasse's te rijden, beter concentreren op 1 of 2.
Moet ik zeggen natuurlijk, heb de rb5 sp2 klaar om weer eens 1:10 te gaan rijden, ahum....
J-Meister
07-05-2011, 04:07 PM
Kyosho rijden is eigenlijk weinig of geen spare parts nodig...
EXCUSEER :mad::mad::mad::mad: :thumbdown::thumbdown:
rcpower
07-05-2011, 06:50 PM
toch zeker en vast met de RB5, met de ZX5 heb ik ook nog niet veel voor gehad(wel nog niet zoveel km mee gemaakt als met de RB5).
Matthijs
08-05-2011, 08:35 PM
sja, ik heb alleen een winter indoor ervaring, waar niet zachtjes werd gereden in Haarlem. Mijn brokken waren in één hand te houden, wel ligt er nog ergens een doos vol AE stukjes ;-)
RB5 is gewoon stevig en niet fragiel. Maar goed, je moet gewoon rijden wat je het leukste lijkt en het best verkrijgbaar is. Succes met twijfelen! :D
Kurtje
08-05-2011, 08:51 PM
Haha dat kiezen en twijfelen hoort er gewoon bij, en is zeker zo leuk...
Vandaag 10 min in Merchtem geweest, circuit ligt op enkele min van mijn familie, daar reden ook wel leuke auto's rond :) trouwens best een leuk circuit opt eerste zicht!
Kurtje
16-05-2011, 10:38 AM
Mannen misschien een kleine vraag, wat is het verschil tussen een B4 FT en een B4.1?
ft heeft alle factory team spulletjes erop.
betere shocks, pads, cva's, blauwe schroefjes, carbon strapke, alu rear 0.5 degree hubs e.d.
4.1 is het nieuwe type
beste denk ik is 4.1 ft :D
Kurtje
16-05-2011, 11:27 AM
Ahhhhhhh ja ik bedoelde dus ook de B4.1 FT :)
Lowie
16-05-2011, 12:02 PM
Lol, spreek voor jezelf, hé Johnny.
Ikzelf rij en race nu al zo'n twee jaar met de RB5, waarvan het laatste jaar met de RB5 MCS en ik schat dat ik op al die tijd al brak:
- 1 rear A-armke
- 3 front shocktowers
- 1 linker front hub
en 1 front bulckhead toen een andere wagen de mijne catapulteerde
...
Ge kunt zeggen wat ge wilt maar ik vind dat niet veel (toch niet gezien mijn niveau).
Daarbij zijn de shocks ervan zeeeer goed en heb ik ze nog nooit moeten rebuilden omdat er eentje aan het lekken was.
Daarbovenop: de diff :thumbsup::thumbsup:
Alleen jammer dat de gearbox van mijn MCS niet even bulletproof is.
Cooper
16-05-2011, 12:15 PM
NQdC7h609k8
:thumbsup:
J-Meister
18-05-2011, 06:25 AM
Excuseer , ik heb me verkeerd uitgedrukt , sterk is hij zeker genoeg maar de moment waarop ik reageerde had ik voor de zoveelste keer een achterdiff stuk vandaar .Dit zou nu moeten opgelost zijn met zo een bfast ding erin :)
Kurtje
18-05-2011, 03:18 PM
Voila de DEX410R is verkocht, we kunnen een beetje gaan kijken naar een geschikte 2WD :)
Als regelaar heb ik een LRP SXX TC Spec (80950) uit die Durango gereed liggen. Denk dat dit wel een goed speeltje is ervoor...
dat word fun 12 juni :woot: :thumbsup:
grasbaan vlijmen!! :thumbsup:
clubrace orra ;)
@ Kurt als je een X6 zou willen deze is een heel mooie http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=67594&highlight=x-factory
Kurtje
18-05-2011, 05:15 PM
Inderdaad deze keer zal ik er normaal wel zijn op de clubrace :)
Ja Gil ik had al even contact met Bronco gehad. Ziet er inderdaad wel een leuke uit met redelijk wat spares erbij al... Alleen twijfel ik om 2de hands te gaan of toch voor een nieuwe te gaan...
soobah
18-05-2011, 05:30 PM
2e hands FTW!
(geldt niet voor bodies :D )
Cooper
18-05-2011, 06:02 PM
2e hands FTW!
(geldt niet voor bodies :D )
of vrouwen
Kurtje
18-05-2011, 06:05 PM
of vrouwen
whahaha :D in een ander zijn vettig potje roeren hmmmmm :wub :woot:
soobah
18-05-2011, 06:29 PM
of vrouwen
zijt gij haar eerste prins dan? : )
zow... hoe bevalt de koegar? :D
Kurtje
25-05-2011, 06:18 AM
Hoe weet jij dat ik een koetje gekocht heb :D
Hij zou normaal vandaag binnenkomen, dus nog even geduld oefenen...
Dan Jeffrey eens binnenhalen om te helpen met bouwen, zodat het goed in elkaar zit :D
Kurtje
25-05-2011, 07:58 AM
Inderdaad toch de stap gewaagd en een Cougar eens proberen :)
wanneer ga je hem testen :)
Kurtje
25-05-2011, 11:03 AM
Haha eerst eens goed bouwen eh :D
Daarna zal het testen gebeuren :)
Jij een Durango armer??? :)
Kurtje
25-05-2011, 01:59 PM
Woohooo hij is al binnen... Dus straks hem maar eens afhalen!
Cooper
25-05-2011, 02:05 PM
Voorzichtig met de doos hé, dat hij niet breekt. :lol:
dirk702
25-05-2011, 03:27 PM
Woohooo hij is al binnen... Dus straks hem maar eens afhalen!
Dan kan je makkelijk zondag al in vlijmen mee rijden met de koekgar !
Kurtje
25-05-2011, 04:19 PM
haha ik zal mijn best doen om de doos niet te breken :p
Goh zondag zal zeker al niet lukken :D
je moet ook tijd hebben om dat te bouwen eh :D
jeffrey
25-05-2011, 06:51 PM
goede keuze :p
ik kom volgende week helpen bouwen, als je nog even kan wachten. heb het deze week nogal druk :p
grtz
Kurtje
25-05-2011, 09:21 PM
Geen enkel probleem hoor Jeffrey om nog even te wachten :)
Heb ook een 8,5 SP V3 erbij genomen en die versterkte tandwielen voor in het diff...
Komt wel goed :D
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.