PDA

View Full Version : clubrace 2 MBV te Merchtem ipv Kampenhout


Lowie
07-05-2011, 10:01 PM
't is een beetje laat voor mijn vraag maar ik hoorde vanavond pas dat de tweede clubrace van MBV te Merchtem gehouden wordt.
Weet er iemand of daar ook tafeltjes en stoelen zijn of moeten we die meenemen?

mr. ed
08-05-2011, 08:31 AM
da's helemaal niet laat.
Ik stond vanochtend 2 keer in kampenhout: om 9u, terug naar huis gereden MBV site nagekeken, terug naar kampenhout en nog steeds geen kat te zien :mad:

Kurtje
08-05-2011, 09:03 AM
Staat toch duidelijk mooi op de site van MBV en was in de mailing opgenomen... :)

Cooper
08-05-2011, 04:18 PM
Meer dan 1 keer zelfs, check eens met W&L of je mailadres wel goed in ons mailingsysteem zit.

dirk702
08-05-2011, 05:15 PM
Van mij alvast een dikke proficiat voor de goede en vlotte organisatie van deze mooie dag gevuld met RC-wedstrijd en hamburgers !
Toffe baan zo met die oneffenheden en zand in de astro !
Niks op af te keuren !
:thumbsup:

jonaswal
08-05-2011, 05:21 PM
any video ?

feniks
08-05-2011, 05:31 PM
yeps zelfs onboard .
voor de rest toffe baan en eidelijk iets wat bijna op zen engels te noemen valt. super.

mr. ed
08-05-2011, 07:02 PM
Merchtem stond inderdaad op de home-page, maar ik had de datum alang omcirceld op mijn kalender en was ook vandaag direct naar de kalender gesprongen... en als gast rijder krijg ik natuurlijk geen mails. No hard feelings, gewoon teleurgesteld dat ik een toffe dag gemist heb

Een berichtje terplaatse was leuk geweest, maar ik had het toch niet meer gehaald. Volgende keer beter :thumbsup:

Cooper
09-05-2011, 07:08 AM
en als gast rijder krijg ik natuurlijk geen mails.
Lid worden? :thumbsup:

Kurtje
09-05-2011, 07:50 AM
Hèhè idd :)
Denk dak in de late namiddag nog eens in Kampenhout ga rijden. Moest iemand zin hebben?

Lowie
09-05-2011, 09:43 AM
één minpuntje maar: die zandkorrels zijn relatief groot en kunnen relatief makkelijk je spur (en pinion) naar de filistijnen helpen als ze tussen de tandjes komen vastzitten.
Mijn spur ziet er meer gehavend uit na 4 manches te Merchtem, dan na een jaar racen overal anders :)
But ik vind het daar eerrrug challenging en ik ga er graag terug naartoe.

Voor de mensen die het niet kennen:
banden vooraan: Staggers
Achteraan: Schum spikes (de snelste band maar dan mag je niet van de groene lijn afwijken),
Schum pins gaan ook erg goed ..of ..
Proline Caliber! Tot mijn verrassing was dat de band die het meest "rustig" reed. Iets minder stabiel en snel maar vergaf veel als je op het stoffigere gedeelte kwam, naast de propere, groene lijn. (Ik heb het daarbij over een verse caliber, niet over een ge-elvo-tiseerde caliber ;)
Dit allemaal IMHO

Cooper
09-05-2011, 09:46 AM
Ik had van de cailber ginder wel beter verwacht, veel te danserig, was alsof ik op 2 ballonnetjes aan het rijden was. Verse spike was veel beter! En natuurlijk het groen volgen.

soobah
09-05-2011, 11:26 AM
filmpje 2e A-finale 2WD: http://youtu.be/8Om8Zk9SpHw

de baan was kleiner dan ik mij had ingebeeld na het zien van het filmpje op hun site. Eerst veel gevloekt op dat zand, maar daarna was 't lollig om zo precies op de groene lijn te moeten blijven. Heb ook even kwalibers geprobeerd, maar had idd enkel meerwaarde in het zand en op 't recht stuk had ge dan opeens banden van 2cm breed door 't balloonen, was inderdaad niet stabiel :lol:

Reserve spurs is voor ginder ook een must. Bij m'n x60 geen last van gehad terwijl die nochtans niet afgeschermd was, maar bij m'n B4, waar een kapke rond zit dat normaal toch helemaal moet afsluiten heb ik 8 steentjes moeten lospeuteren, spur én pinion zijn nu aan vervanging toe.

Verder zeer plezante lokatie ginder, getuige ook het begin van 't filmpje .. was nog net op tijd om de start mee te hebben :thumbsup:

Cooper
09-05-2011, 11:34 AM
Nog een paar keer 100man erover laten sjezen en het meeste zand is wel uit de rijlijn weg, echt tof om zo eens een totaal andere astrovorm te hebben.
vind ik leuk

mr. ed
09-05-2011, 08:48 PM
Lid worden? :thumbsup:

Ik rijd niet vaak en pick er de plaatsen en datums wat uit. Met andere woorden niet echt economisch om me overal in te schrijven. Plus: ik wissel nogal graag van auto en klasse: keertje 2WD , keertje 4WD , truck, touring...
Moet je bij MBV een inschrijving per klasse nemen of kan je als lid zwerven door het gamma?
Liefst zou ik standaard rijden of zelfs vntage, maar dat hebben we in Belgie blijkbaar niet, of wel?

Lowie
09-05-2011, 08:53 PM
lidmaatschap bij MBV kost je een schamele € 25,00. Voor dat bedrag mag je er alle dagen gaan trainen én gratis deelnemen aan alle clubkoersen.
Daar kan je niet voor sukkelen hé.
En als antwoord op je andere vraag: als lid rijdt je met de wagen(s) die jij wilt. Wil je dus én in Truck of SC rijden, én in 4WD én in 2WD, dan kan dat ... maar ga je een drukke race-dag tegemoet :)

(Truck en SC racen vaak samen in één reeks). En er bestaat ook nog een rookie-reeks voor de beginnende rijders.

mr. ed
09-05-2011, 09:33 PM
dankjewel Ludo,
25 plus de registratie bij de federatie; 7 zeker?
We zien nog wel: Merchtem wil ik ook s proberen... en zotos : bindingsangst ;)

Niet elke race indezelfde klasse moeten rijden is echt wel een bonus. Daar geef ik MBV alvast goeie punten voor.

flipside
09-05-2011, 10:49 PM
Ik vond het circuit geweldig, voor mij de beste astro piste van België :thumbsup:

Hobbelig, beetje zand, niveauverschillen, schuine stukken en alle soorten bochten zitten erin. Perfecte grootte ook, goei podium, afbakening ok, locatie super, echte hamburgers, ........

Calibers gaven veel meer grip dan spikes, enkel op rechte lijn beetje oppassen. Spikes iets vinniger maar veel verschil tussen nieuwe en 2-3 runs oud. Denk wel dat spikes sneller waren, zeker als de ideale lijn zandvrij was :)

(Tip voor b4: de 2 vijzen om gearbox cover te bevestigen moet je maar heel licht vast zetten... Anders plooi je alles bij elkaar en gaat die cover binnen de kortste keren krom staan.)

Gonzo
10-05-2011, 08:36 AM
Hobbelig, beetje zand, niveauverschillen, schuine stukken en alle soorten bochten zitten erin.

Ik heb de term 'op zijn engels' zelfs verschillende keren horen vallen, zeker voor het stuk rechtsachter!

Geslaagd dagsken, alleen spijtig dat de eveneens geslaagde beachvolleyballsters het zo snel voor bekeken hielden. :thumbdown:

soobah
10-05-2011, 08:37 AM
(Tip voor b4: de 2 vijzen om gearbox cover te bevestigen moet je maar heel licht vast zetten... Anders plooi je alles bij elkaar en gaat die cover binnen de kortste keren krom staan.)'t is waar, ik heb het gisterenavond gemerkt...
ik ga ook eens proberen om er een joinke tussen te steken.

flipside
10-05-2011, 08:54 AM
Of koop die doorschijnende b4.1 cover, die is van harde plastic, dus die gaat niet krom. Maar als je die te vast draait dan barst die wel kapot denk ik :-)

En gonzo, piste is idd op z'n engels, of op z'n Köngens, of op z'n Langenfelds outdoor.

feniks
10-05-2011, 08:57 AM
zeker een plaatske geven in het bnk voor volgendjaar alst aan mij ligt.

rcpower
10-05-2011, 04:51 PM
volgend jaar een bnk met 10 koersen ;) zalig

flipside
10-05-2011, 08:15 PM
nee, bnk met 6 supercircuits :)

soobah
11-05-2011, 08:50 AM
Enne, iemand weet van wie de gelukkige winnaar van die Ansmann rat is?

flipside
11-05-2011, 08:54 AM
De bakkers!

crashingbird
11-05-2011, 09:19 AM
De bakkers!

:wtf::blush::rolleyes::p:thumbsup:

dirk702
11-05-2011, 09:47 AM
:wtf::blush::rolleyes::p:thumbsup:
Het geluk is toch altijd voor rare mensen hé !
Het is de bakkers wel gegunt !

Kusal
11-05-2011, 04:22 PM
Madrat of Madmonkey?

jeffrey
11-05-2011, 06:30 PM
madrat

Goadude
11-05-2011, 08:45 PM
proficiat voor De bakkers

Kvond het een geslaagde opening
fun parcour, niet al te ver, doet me twijfelen voor volgend jaar. Als er nu eens meer weekends waren
Het groffe zand was enkel een demper op de motorpinion (die is bijna naar de zak en t was ne nieuwe) de spur valt al bij al nog mee.

Voor de bandenkeuze ben ik met een nieuw set spikes heel de dag toegekomen. Geen klagen soms schuiven, 't manneke moet nog wa beter leren rijden.

dirk702
12-05-2011, 06:39 AM
proficiat voor De bakkers

Kvond het een geslaagde opening
fun parcour, niet al te ver, doet me twijfelen voor volgend jaar. Als er nu eens meer weekends waren
Het groffe zand was enkel een demper op de motorpinion (die is bijna naar de zak en t was ne nieuwe) de spur valt al bij al nog mee.

Voor de bandenkeuze ben ik met een nieuw set spikes heel de dag toegekomen. Geen klagen soms schuiven, 't manneke moet nog wa beter leren rijden.
Een pinion is eigenlijk ook een verslijtonderdeel, en moet dus ook regelmatig vervangen worden zoals een setje banden enz...

crashingbird
12-05-2011, 06:54 AM
Een pinion is eigenlijk ook een verslijtonderdeel, en moet dus ook regelmatig vervangen worden zoals een setje banden enz...

? -> hebben al enkele spurs versleten (meestal door eigen fout), maar nog geen pinion ?
Welke gebruik jij ? Wij hebben die van Losi en Schumacher en een enkele GM, allen staal, nooit problemen mee...

dirk702
12-05-2011, 07:21 AM
Ik gebruik ook die stalen, maar die durven toch na een tijdje rare putten en bulten vertonen en aan vervanging toe zijn dan ...
Zeg voor een pinion van 4 dollar gaat ge toch ni zagen hé...

crashingbird
12-05-2011, 07:30 AM
Ik gebruik ook die stalen, maar die durven toch na een tijdje rare putten en bulten vertonen en aan vervanging toe zijn dan ...
Zeg voor een pinion van 4 dollar gaat ge toch ni zagen hé...


+- 20X4 = $80
:p

dirk702
12-05-2011, 07:39 AM
Ik bedoel niet elke wedstrijd hé kurtje ! :confused:

Lowie
12-05-2011, 08:20 AM
De bakkers!

dan is die Ansmann goed terechtgekomen!!! :thumbsup::thumbsup:

crashingbird
12-05-2011, 08:27 AM
dan is die Ansmann goed terechtgekomen!!! :thumbsup::thumbsup:

je bedoelt dat dit een ideaal model is voor mijn juniors ?

Cooper
12-05-2011, 09:10 AM
je bedoelt dat dit een ideaal model is voor mijn juniors ?

op een terrein zonder overstekende betonblokken toch. :thumbsup:

Cooper
30-05-2011, 05:58 PM
KLIK OP MIJ OM DE FOTO'S TE ZIEN!!!! (http://picasaweb.google.com/bnkoffroad/ClubkampioenschapKampenhoutRound2OpLocatieTeMercht em)

https://lh5.googleusercontent.com/-vSCsGH1wn_s/TePXrsH_N1I/AAAAAAAAWs8/NvtpPjcllc0/s512/_MG_7846.jpg
foto's enal
weetwel !
effenaf cool!

(gewoon klikken, geen tijd voor thumbnailkes, nog muug veel Vlijmenfoto's)

KLIK OP MIJ OM DE FOTO'S TE ZIEN!!!! (http://picasaweb.google.com/bnkoffroad/ClubkampioenschapKampenhoutRound2OpLocatieTeMercht em)

soobah
30-05-2011, 06:50 PM
https://lh4.googleusercontent.com/-8Y1sY3UbMLw/TePXj0ShwGI/AAAAAAAAWsA/z9pBZ4hCqm0/s720/_MG_7836.jpg

coole foto
(iets minder voor vits : )