PDA

View Full Version : CAT SX3 en cougar SV topic


feniks
15-06-2011, 07:22 PM
Nu we al een tamiya topic hebben hier in het Belgisch gedeelte van oople wordt het tijd dat we voor de stilaan in de meerderheid komende schumachers ook een topic aanmaken.
Vandaar dus dit topic, waar ge fotokes en info over uwe SCHUM kunt plaatsen en ge wijze raad en daad kunt krijgen van U landgenoten met dezelfde auto.:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol:
Zal dan zelf maar beginnen met wat zeveren enzo, niet.
Indien gewenst af en toe eens een setupke posten van mijne geweldigen bak, als daar vraag naar is.
Voor de SV hoop ik dat Patrick, Nicolas, ... hetzelfde kunnen doen.
en ja ook aan de stef zulde da wel kunnen vragen LOL.
:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: :thumbsup:

losi100
15-06-2011, 10:45 PM
Hello bart ,may i have a set up for the sx3 @ kampenhout.
JM

Kurtje
16-06-2011, 08:44 AM
Leuk initiatief!!! :)

Ga deze week aan mijne Cougar beginnen bouwen se... Komt altijd van pas!!!

gil
16-06-2011, 10:23 AM
@ kurtje is die nog steeds niet klaar ;) zie dat hem voor de clubkoers in Juli klaar is he :thumbsup:

jeffrey
16-06-2011, 10:24 AM
IK zal mijn setup van vlijmen en stokrooie hier ook opzetten voor de sv.
Zou graag de setup van Nicolas hebbe voor in Arendonk. Want zijn cougar gaat daar echt wel goed grtz Jeffrey

kriske
16-06-2011, 10:36 AM
IK zal mijn setup van vlijmen en stokrooie hier ook opzetten voor de sv.
Zou graag de setup van Nicolas hebbe voor in Arendonk. Want zijn cougar gaat daar echt wel goed grtz Jeffrey


vraag die opt bnk aan nicolas, op mbv.

flipside
16-06-2011, 02:29 PM
Of vraag die gewoon hier, losi 100 = Jean-Mi

JM they want nico's 2wd setup for orra :)

En volgend bnk is mVb niet mBv :)

feniks
16-06-2011, 03:07 PM
hey JM i wil put it in a pdf file and post it on here some ware this week .
greats

feniks
16-06-2011, 05:13 PM
cant upload the file's as the pdf 's are to big damm.
sent me your email adresses and i wil put it on mail.

flipside
16-06-2011, 05:14 PM
Dude, stuur uw setups gewoon naar mij dan zet ik ze op rc-offroad...

losi100
16-06-2011, 05:57 PM
hi,to all.
For the latest set-up on nico's cougar.
Long chassis -just 30gr under the front of the noze .(+ long wheelbase)
Front 35 oil 5.0 spring 4 holes
Rear 40 oil 2.5 spring 5 holes ( sweeping from 35 to 40 is the latest important thing on the car and it's way better now)
5° front block and ..camber link original position
8.5 Speed passion V3 geared 76X25 with speedo power lowered.
Medium used stagg front ,new yellow mini spike rear ..
Car is a blast for the moment.
And same set-up for kampenhout.
Silver mini-spike all around if slippery on the morning .( you can forget the green one and let them at home now )

jeffrey
16-06-2011, 08:12 PM
hi,to all.
For the latest set-up on nico's cougar.
Long chassis -just 30gr under the front of the noze .(+ long wheelbase)
Front 35 oil 5.0 spring 4 holes
Rear 40 oil 2.5 spring 5 holes ( sweeping from 35 to 40 is the latest important thing on the car and it's way better now)
5° front block and ..camber link original position
8.5 Speed passion V3 geared 76X25 with speedo power lowered.
Medium used stagg front ,new yellow mini spike rear ..
Car is a blast for the moment.
And same set-up for kampenhout.
Silver mini-spike all around if slippery on the morning .( you can forget the green one and let them at home now )

thanx JM
i gone try the setup next week in orra :)

flipside
16-06-2011, 09:22 PM
Silver mini-spike all around if slippery on the morning .( you can forget the green one and let them at home now )

Hey JM, do the silver fronts already exist? I have one pair of rear now but nothing for the front yet. Think I'll try ballistic buggy spikes on the front when it rains.

flipside
16-06-2011, 09:41 PM
Setup bart cat sx3:
http://www.rc-offroad.be/setup.htm

scroll down to find it :-)

mart3pop
16-06-2011, 09:52 PM
we bought some (front & back silver spikes) trackside at the last MBV clubrace, so yes ! they're available

Hey JM, do the silver fronts already exist? I have one pair of rear now but nothing for the front yet. Think I'll try ballistic buggy spikes on the front when it rains.

feniks
16-06-2011, 10:58 PM
yes they exist as number U6761 and are out of stock.
I now as i orderd them the last time and are in back order lol.
so patience is the key:woot::woot::woot::woot::woot:

losi100
16-06-2011, 11:05 PM
yes front silver are available by theo.
They works great , and curiously with this soft coumpoud they stay longer in great condition than green .( or pink ballistic for sure ).

Front silver on wide wheel fitted with rear green insert ( or Mr O off course).
it's strange but rear insert( not cut in two ) do the job perfectly.

Cooper
17-06-2011, 07:12 AM
:D Bart buys ALL the tires, that is why they are out of stock. :yawn:

Kurtje
17-06-2011, 07:50 AM
@ kurtje is die nog steeds niet klaar ;) zie dat hem voor de clubkoers in Juli klaar is he :thumbsup:

haha nee idd... :)
Deze clubkoers kon ik er opt laatste moment ook niet bijzijn!
Dus hopelijk in juli wel nog :p

Alleen is het met de Cougar of met de Dex410 :D

stefke
17-06-2011, 01:44 PM
Heb mijne setup van de SX3 van Vlijmen klei naar Wouter gestuurd (mits zijn email nog hetzelfde is uiteraard).

Het resultaat was er niet naar door 2 f*cked-up qualifs (één door een brain-fart in de 2de heat en één door een misverstand met een ongeduldige teamgenoot), maar de setup zat zeer goed.

Was lichtjes anders dan die van Bart maar in grote lijnen hetzelfde. Mijn setup reeds iets "safer" en "constanter" dan die van Bart maar je kon er wel even snel mee gaan (volgens de familie Van Echelpoel toch die na de wedstrijd met mijn auto hebben gereden). Als ik me niet vergis, was het verschil met Bart dat hij met 7,5 casterblokken reed en met de achterste shocks naar binnen op de arm.

Kurtje
17-06-2011, 02:46 PM
Heeft hier iemand een idee welk vet ik het best kan gebruiken voor het diff en de diff balletjes van de Cougar?

Asso difflube? Durango Difflube? of eventueel een vet van SKF (algemeen lagervet)
http://www.mapro.skf.com/products/lub_lgmt2.htm

Grtz

stefke
17-06-2011, 02:55 PM
Heeft hier iemand een idee welk vet ik het best kan gebruiken voor het diff en de diff balletjes van de Cougar?

Asso difflube? Durango Difflube? of eventueel een vet van SKF (algemeen lagervet)
http://www.mapro.skf.com/products/lub_lgmt2.htm

Grtz

Gebruik in geen geval gewoon vet in een kogeldifferentieel !! Ball diff vet moet volledig andere eigenschappen hebben dan vet dat je b.v. op de tanden van je tandwielen doet.
Het vet in een kogeldiff dient om de boel soepel te laten lopen maar belet tegelijkertijd dat de diffplaatjes kunnen doorslippen op de balletjes (onder hoge druk smeert het dus slecht).

De meeste ball diff vetten van RC fabrikanten zijn OK.
Asso Stealth lube is goed. Persoonlijk gebruik ik ball diff grease van Tamiya, al was het maar omdat de tube met aanbrengtip handig is.

Cooper
17-06-2011, 03:07 PM
Geen of toch zeker niet teveel gewoon vet aan uw tandwielen doen, normaal geraakt dat door de middelpuntvliedende kracht nooit tot in uw ballekes (hihi) Maar in sommige gevallen kan dat wel gebeuren, gaat uw diff vet mengelen met gewoon vet gaat uw diff doorslippen.

Kurtje
17-06-2011, 04:01 PM
Ok dank je wel!
Ga me een potje Tamiya balldiff vet of dergelijke laten meebrengen!

losi100
17-06-2011, 04:56 PM
Ball diff grease from schum ( the grease in the plastic bag )is great .So i have ordeerd some in small can ,but it's not the same quality . i have try it and impossible to have a diff that doesn't slip grrrr .
So i go back to associated who is top quality.( tamiya is also very good).
One tips before rebuild your diff is to lightly go with "sand-paper" on the diff ring .
(from left to right and up to down ,not concentric)
this helped the diff ball to roll instead of slice .So you can use your diff longer between rebuild .
"Difference " is greater than expected.

i now go back to build my sx3 :)

Kurtje
17-06-2011, 07:39 PM
Thanks for the tips!!!
So i can use the difflube that comes with the kit?

losi100
17-06-2011, 11:48 PM
yes ,diff grease from cougar kit is good quality . Packaging is strange ( plastic bag lol) but don't worry quality is there .

Kurtje
18-06-2011, 07:40 AM
Thanks!!! Then I can already begin to put it together!!!
How is your SX3 going??? :)

losi100
19-06-2011, 10:03 PM
First(short) test run today for the sx3 at the black country.
All what i can say it's ......i'm happy .
The car drive great , great speed in fast corner , jump with ease and smoothly ,withsome basic set up car (with a average driver ....me lol) was fast .
i'm sure with some tune up sx3 is way faster than my previous durango.

Kurtje
20-06-2011, 07:44 AM
Nice!!!!
Keep us posted :D

Roytje
21-06-2011, 12:16 PM
Hallo,

ik heb sinds een paar maanden ook een schumacher maar had problemen met de diff. Maar nu me is uitgelegt laatst in vlijmen hoe je zo'n ding in elkaar moet zetten rijd het als een dolle :lol:. Maar nu ben ik eigenlijk opzoek naar een setup sheet van vlijmen voor de cougar zodat ik hem lekker kan uittesten daar :) Kan iemand mij daar mee helpen?

Groetjes Roy

stefke
21-06-2011, 12:36 PM
Hallo,

ik heb sinds een paar maanden ook een schumacher maar had problemen met de diff. Maar nu me is uitgelegt laatst in vlijmen hoe je zo'n ding in elkaar moet zetten rijd het als een dolle :lol:. Maar nu ben ik eigenlijk opzoek naar een setup sheet van vlijmen voor de cougar zodat ik hem lekker kan uittesten daar :) Kan iemand mij daar mee helpen?

Groetjes Roy

Ik heb enkel een jaartje geleden op Vlijmen gereden met de Cougar en toen waren er belange na nog niet de tuningsonderdelen die we nu hebben.
Voor meer recente info kan je misschien eens informeren bij J-M Risser of Patrick.

Ik zou toch al zeker beginnen met het 8mm+ chassis en misschien saddle packs.

jeffrey
21-06-2011, 05:01 PM
mijn setup van vlijmen voor de cougar :
- voorarme omgedraaid
- saddlepack chassis "kort chassis" (geen goesting om men andere cougar aftebreken ging zo al muug goed :) )"
- b4 inliner steering knuckles.
- soft topdeck
- diff high
rear schocks:
oil: 30
spring 2.0 lange balcup.
piston:4
front shocks:
oil: 25
spring 3.5
piston 2
- geen rolbaar.
3grade blok
en 1 grade blok aan de wielen.
- shocks vanachter geplaatst.
gaten in achtershocktower: binnenste
armpke binnen
voorste schoktower: middelste.

hoop dat dit je verderhelpt.
vond dat de wagen zeer goed lag met deze afstelling.
het lange chassis zou nog wel iets beter zijn.
maar de saddlepack was echt een enorm verschil.
grtz

losi100
21-06-2011, 05:18 PM
hello .for Vlijmen ( of bergenshoek)
Long chassis with short wheelbase .
Saddle config - rear shocks monted on the rear .
dremeled rear battery fitting ( the parts who is fixed to the gearbox)
Rear 40 oil, 5 holes piston, 2.5 spring ( inner extra hole on tower / inner extra hole on arms)
front 35 oil 4 holes piston ,3.5 spring (long spring from rear )
Rear camber link outside on hub.
20 gr on rear of servo.
(next time we gonna try weight under the rear meaby 80 gr -under the chassis )
motor 8.5 V3 geared 76x25 but 9.5 is better for sure (10.5 must also be good)
used front tyre and rear caliber with MrO insert ( way better than original .more soft)
Speedo programmed really soft ( power on 2 on a range of 10)

elvo
21-06-2011, 09:11 PM
motor 8.5 V3 geared 76x25 but 9.5 is better for sure (10.5 must also be good)

Speedo programmed really soft 10)

:thumbsup::thumbsup:

Roytje
22-06-2011, 02:22 PM
ik denk dat ik hiermee aardig uit de voeten kan. Saddle packs heb ik nog niet en denk dat ik het eerst eens probeer met een kort chassis. Ik heb hem overgekocht dus ben even aan het kijken wat er wel en niet opzit. Ik heb voor med shocks opzitten en achter long in ieder geval. Verder moet ik wat springs gaan bestellen en pistons dan kan ik gaan uitproberen. Tnx :thumbsup:

Kurtje
01-07-2011, 04:50 PM
Het nieuwe kapje is al gespoten door mijne maat Nils... Zijn 2de body dat hem gespoten heeft, moet zeggen dit ziet er al zeer vet uit!!! Momenteel is hij nog bezig aan de undertray... Ik ga dadelijk maar verder bouwen aan die cougar :D

http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/viper_gts-albums-airbrush-paint-jobs-picture72958-dsc6962.jpg

viper_gts
01-07-2011, 06:55 PM
lol Thx Kurtje, hier is dan de ondertray :p

http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/viper_gts-albums-airbrush-paint-jobs-picture72982-dsc6969.jpg

gil
02-07-2011, 06:17 AM
knap :thumbsup:

losi100
04-07-2011, 10:46 PM
here are the set up from nico's cat sx3 and cougar .

SX3
Camber link as original
front 35 oil - 4 holes pistons - 4.0 spring - middle on tower
rear 30 oil - 4 holes pistons - 2.5 spring - middle on tower
MOST IMPORTANT THING front sway bar ( medium ) car was impossible to run safely without it . too easy to roll over.
ride height 20 mm
motor Speed passion V3 6.5 24pignon on original spuur.
Speedo old LRP sphere comp power 5 on 8 grade
battery Tecracerc tecPower 5200 50C
Not yet FAB system but i think it's a must have
Tyre rear yellow mini spike ( no row cut )
front used yellow mini spike( 2 outside row cut ,one inside ) if new front tyre i cut half of 3 th ouside row to loose some more front grip.
( front + rear mini pin is probably faster but more difficult )
Dammage on the car during week-end
one middle belt during training ( new renforced belt must be used soon)
front and rear shocktower changed before finals for safety ( the both have some marking on the fixing screw area.
one front spring retainer lost in a big crash at first minutes of final 1 but nico drive it to the end without to noticied that. lol.
( fastest sx3 on the track after tom Cockrill. final result 14)

Cougar sv

Long chassis ,long wheelbase ( Cockrill drove the original short chassis )
40gr under the front and 20 rear of servo
camber link ,middle hole on the rear hub
rear sway-bar to help keep rear flat ( black one optional the hardest )
Rear shock at the back ( all other cougar drove with rear shock in front of the rear arms)
Middle hole on front and rear towers
front 35 oil - 4 hole piston - 5.0 spring
rear 40 oil - 5 hole piston - 2.5 spring
motor speed passion V3 8.5 geared 76x24
Speedo LRP sxx stock spec power on 6 on 10 scale torque on 6 of 10
Battery Tecracerc TecPower 5200 50c
tyre front handmade cut stagg
rear yellow mini spike
Dammage on the car
Nothing .......transmission works great ,not rebuiled sinds previous ORRA race
( fastest cougar on track except tom Cockrill again lol - final result 13 )

Rudi
05-07-2011, 11:23 AM
Ik heb net mijn setjes veren aangekregen. Die van mijn B4 kon je aan de kleur gemakkelijk herkennen maar de deze van Shumacher allemaal zwart. Yeah, zoek maar uit dan. Is er een truukje om ze gemakkelijk en vlug te onderscheiden?

flipside
05-07-2011, 11:54 AM
Bekijk ze eens goed van dichtbij :-)

Volgens mij staat de spring rate erin gegraveerd:

http://www.lstshop.co.uk/catalog/images/DSC03975.JPG

stefke
05-07-2011, 12:22 PM
Staat bovenaan inderdaad erin gegraveerd MAAR : na één wedstrijd is dit zo goed als weggesleten en herken je weer geen veren meer.

Ik heb dit opgelost door mijn veren te markeren met witte "dots" lexan verf op de spiraal. 3 dots is 3.0lb, 4 dots is 4.0lb, enz. Voor de halfjes zet ik één dot op de spiraal eronder.

- - - : 3.0lb

- - - : 3.5lb
-

losi100
05-07-2011, 03:33 PM
the tip from stefke is good.
On nico's car i have put 0.5mm of "gaine thermo-rétractable" ( sorry i can't translate this lol) on the marking so it stay longer readable.
All schum spring rate are different lenght so you can recognize them.

Cooper
06-07-2011, 08:00 AM
the tip from stefke is good.
On nico's car i have put 0.5mm of "gaine thermo-rétractable" ( sorry i can't translate this lol) on the marking so it stay longer readable.
All schum spring rate are different lenght so you can recognize them.

krimpkous!
(of piemel, dat verkleint en vergroot ook naargelang de temperatuur)

Rudi
07-07-2011, 07:14 AM
CAT SX3 -> nice car to build ! Almost there :thumbsup:

V-Rossi
07-07-2011, 08:03 AM
(of piemel, dat verkleint en vergroot ook naargelang de temperatuur)

Gij weet zo'n dingen.

Cooper
07-07-2011, 08:09 AM
Gij weet zo'n dingen.

Bij mij is dat dan ook visueel waarneembaar, wat niet iedereen gegeven is natuurlijk. :D:D

V-Rossi
07-07-2011, 08:23 AM
Bij mij is dat dan ook visueel waarneembaar, wat niet iedereen gegeven is natuurlijk. :D:D

En zo'n dingen weet gij ook.

elvo
07-07-2011, 04:25 PM
krimpkous!
(of piemel, dat verkleint en vergroot ook naargelang de temperatuur)

BLOEDpiemel!

Rudi
08-07-2011, 03:01 PM
Als ik goed begrijp wat ik ineen gezet heb heeft de CAT SX3 geen middendif. Hmmm, en ik dacht daarstraks op het parcours bij mij vooraan wielspin te merken en achteraan niet :confused:.

Het is de achterdiff die volledig door slipt ... hmmm en toch staat ie ineen volgens het boekje. Iemand raad?

Rudi
08-07-2011, 05:15 PM
Het is de achterdiff die volledig door slipt ... hmmm en toch staat ie ineen volgens het boekje. Iemand raad?

Ding nog eens open gehad en alles staat toch ineen zoals moet. Ben ik misschien te zuinig geweest met het vet tussen de 'plaatjes' (diff rondels). Moet daar meer tussen zodat alles beter 'plakt'?

V-Rossi
08-07-2011, 08:08 PM
http://www.youtube.com/watch?v=nBIOjxz4iVs gebouwd zoals in dit filmpje?

- Kijk de grub screw en e-clip (juiste kant naar boven) na
- Schuur je diff plates op

Kurtje
08-07-2011, 08:21 PM
Mannen kan iemand mij een goed setje lagers aanraden om in mijne Cougar te steken?

qwerty
08-07-2011, 09:39 PM
Lager van Mo Bearing zijn goed en lekker goedkoop, ze hebben voor elk merk/type setjes lagers zie hier voor cougar


http://cgi.ebay.nl/Schumacher-Cougar-SV-Ball-Bearing-Set-/370519358331?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item5644acbb7b

jeffrey
08-07-2011, 10:47 PM
rcbearings.co.uk. kosten iets van 18 euro voor een set en heb er nu meer dan een jaar mee gereden met enkel 1 keer een wiellager kapot te hebben gehad dus zijn zeker goed ;p

Kurtje
08-07-2011, 11:07 PM
Thanks mannen!!!

Rudi
09-07-2011, 06:54 AM
http://www.youtube.com/watch?v=nBIOjxz4iVs gebouwd zoals in dit filmpje?

- Kijk de grub screw en e-clip (juiste kant naar boven) na
- Schuur je diff plates op

Yep, zo staat hij ineen. Enkel veel minder baldiffvet gebruikt .Dus schuur ik nu even de diff platen op aan de diff kogels kant en gebruik ik een heel deel meer baldiffvet.

Roytje
11-07-2011, 07:27 AM
Hey kurtje, dat is een mooie kap en undertray. :) wanneer ga je hem showen in vlijmen? ;)

Kurtje
11-07-2011, 08:34 AM
Zodra hij gereed is zal ik wel weer overal te vinden zijn ermee...
Ben aan het wachten op de lagers, deze heb ik onmiddellijk besteld...

Roytje
11-07-2011, 06:57 PM
Mij lijkt het ook wel mooi zo'n airbrush kap maken. Maar om nu van alles aan te schaffen voor 2 of 3 kappen in het jaar vind ik het zonde. En ik heb het idee dat je wel een poosje aan het oefenen bent :bored:

Rudi
12-07-2011, 09:19 AM
diff uit elkaar ... dif plates opgeschuurd (haaks op de draairichting) ... voldoende diff vet gesmeerd ... alles gemonteerd ... en nu lijkt het goed te werken :thumbsup::lol::thumbsup:

Cooper
12-07-2011, 09:30 AM
Mij lijkt het ook wel mooi zo'n airbrush kap maken. Maar om nu van alles aan te schaffen voor 2 of 3 kappen in het jaar vind ik het zonde. En ik heb het idee dat je wel een poosje aan het oefenen bent :bored:

Als je dat leuk vindt en goed kan is het dat wel waard, anders kunnen anderen dat voor je doen, prijzen gaan van €25 tot €100. +21% btw *kuch*

V-Rossi
13-07-2011, 11:06 AM
http://www.racing-cars.com/pp/New_Cars_and_Parts/Cougar_SV/U3898.html?utm_source=UK%2FEurope+Team+Drivers+%28 cat11%2C12%2C13%2C14%29&utm_campaign=049af873fd-Cougar_Dirt_Conversion7_12_2011&utm_medium=email

Cougar Dirt Spec :)

JustARcFan
13-07-2011, 11:21 AM
Interesting :D

Cooper
13-07-2011, 11:22 AM
gezien op de GP, ook al mocht ik niet :D

flipside
13-07-2011, 11:41 AM
gij sloeber

stefke
13-07-2011, 12:26 PM
blabla

jeffrey
13-07-2011, 03:24 PM
wie weet wa da nieuw chassis gaat koste zal zeker wel rond de 120 euro zijn met topdeck. :thumbdown:
wel tof da ze blijve zoeke, ma wanneer komt de nieuwe cougar??

grtz

flipside
13-07-2011, 03:30 PM
prijs staat eronder, in £

jeffrey
13-07-2011, 03:41 PM
ik plak wel wa lood onder mijne gelijk ik altijd op klei en zand heb gedaan de laatste tijd.
heb alles geteld je moet 4 dinge kope en komt uit op +- 80pond das 90 euro, had duurder verwacht :)

JustARcFan
15-07-2011, 07:28 AM
Dus binnenkort bestellen zeker?

ik plak wel wa lood onder mijne gelijk ik altijd op klei en zand heb gedaan de laatste tijd.
heb alles geteld je moet 4 dinge kope en komt uit op +- 80pond das 90 euro, had duurder verwacht :)

Roytje
15-07-2011, 07:00 PM
Is die U3898 Dirt Spec Chassis Conversion - Cougar SV niet het complete ding? die is 90 pond bijna...

We wouden zondag naar berschehoek gaan met een man of 4 maar dat gaat hem niet worden ben ik bang :(

jeffrey
15-07-2011, 09:53 PM
Dus binnenkort bestellen zeker?
neenee, zeker nie als ge al een paar keer gehoord hebt dat er een van dees een nieuwe cougar gaat uitkomen ;)
grtz

V-Rossi
15-07-2011, 10:45 PM
Is die U3898 Dirt Spec Chassis Conversion - Cougar SV niet het complete ding? die is 90 pond bijna...

We wouden zondag naar berschehoek gaan met een man of 4 maar dat gaat hem niet worden ben ik bang :(

Ja je kan de onderdelen vanzelfsprekend apart kopen, maar voor die £90 heb je de volledige conversie.

V-Rossi
15-07-2011, 10:45 PM
neenee, zeker nie als ge al een paar keer gehoord hebt dat er een van dees een nieuwe cougar gaat uitkomen ;)
grtz

Op een van dees weken of een van dees maanden zou ik toch niet hopen.

V-Rossi
24-07-2011, 03:44 PM
Set-up voor Arendonk (SX3):

Front:
3.5 spring, 37.5wt, #4, ball cup unscrewed 1 turn => tower #1, arm #2
Camber -2°, 1mm washer on hub, camber link high (1mm washer under plate)
SLIM Spike

Rear:
2.0 spring, 32.5wt, #5, ball cup unscrewed 1 turn => tower #2, arm #1
Camber -2.5°, camber link low (3mm washers under plate)
70gr under LiPo
3° toe-in, std anti-squat

Kurtje
25-07-2011, 10:56 AM
Mijn Cougar gereed voor zijn electronica

http://i56.tinypic.com/2lkw76o.jpg

Cooper
25-07-2011, 11:38 AM
en banden :lol:

Rudi
25-07-2011, 12:16 PM
en banden :lol: Nope, nieuwe klasse 'rubberless' !

V-Rossi
25-07-2011, 12:28 PM
Heb ik in Charleroi eens geprobeerd, en de grip is toch niet echt super zenne. Onafgeveerd gewicht is wel lager.

Kurtje
25-07-2011, 03:01 PM
Banden was da :D
Rijden die dingen niet op rails, alle als ik sommige zie rijden toch :p :D

V-Rossi
02-08-2011, 11:14 AM
Set-up voor Arendonk (SX3):

Front:
3.5 spring, 37.5wt, #4, ball cup unscrewed 1 turn => tower #1, arm #2
Camber -2°, 1mm washer on hub, camber link high (1mm washer under plate)
SLIM Spike

Rear:
2.0 spring, 32.5wt, #5, ball cup unscrewed 1 turn => tower #2, arm #1
Camber -2.5°, camber link low (3mm washers under plate)
70gr under LiPo
3° toe-in, std anti-squat

Aanpassingen voor een droge baan:
- Roll bars (1.2mm voor en achter)
- Front camber link 2mm washer onder de plaat (hoger roll center)
- 2.35° toe-in achteraan (standaard plastic blokken met 0.5mm washer tussen front block en bulkhead)
- Voor en achter buitenste rij geknipt (vooraan Slim Spike)
- 3-gaats piston/35wt voor, 4-gaats piston/30wt achter

stefke
03-08-2011, 10:51 AM
Laat maar zitten

bzb
03-08-2011, 10:55 AM
wat een gedoe :blush:

Cooper
03-08-2011, 11:03 AM
- 1.95° toe-in


haha :thumbsup:

stefke
03-08-2011, 02:11 PM
deleted

flipside
03-08-2011, 02:14 PM
(Ik zal het anders verwoorden om misverstanden te vermijden)

Voor een onderontwikkelde auto gaat zo'n 2WD anders wel snel :) Zie laatste bnk in orra :thumbsup::thumbsup:

:woot::woot::woot::):):lol::lol::wub:wub:wub:eh?:: eh?::eh?:

feniks
29-08-2011, 08:58 PM
ga een van de dagen mijne setup doorgeven aan de wouter van op het ek zo is er een goede basis setup te vinden voor clei ook lol deze wijkt niet ver af van mijn setup voor in luik .

Kurtje
19-03-2012, 09:04 AM
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/399139_3607162142073_1364268092_33533039_117344554 3_n.jpg

Nieuwe Cougar SV2 klaar voor zijn electronica...
Hobbywing 120A + 7.5T SP

kriske
19-03-2012, 11:00 AM
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/399139_3607162142073_1364268092_33533039_117344554 3_n.jpg

Nieuwe Cougar SV2 klaar voor zijn electronica...
Hobbywing 120A + 7.5T SP

Netjes, bijna klaar voor Orrake dan :thumbsup:

Kurtje
19-03-2012, 01:21 PM
Inderdaad Kris!!! :)

jeffrey
19-03-2012, 02:27 PM
toch mooi hé zo eene cougar :p

mkb
19-03-2012, 03:24 PM
waar dient dat stangentje boven de motor voor? (flexe?)

ik zie zo ook geen groten verandering in de SV 2012 die ik niet zelf kan maken om mijn 2010 VS te up date (of is er nog meer inwendig aan gepast?)

Cooper
19-03-2012, 03:40 PM
waar dient dat stangentje boven de motor voor? (flexe?)

tegen het dubbeltoe plooien en toch nog flex geven :)

feniks
19-03-2012, 04:11 PM
MBK

der zijn heel wat meer verschillen aan die auto dan wat ge alleen zelf kunt maken . zoals de gehele boit is anders te biginnen bij grotere lagers en er zou ook een ander dif ( alleen materiaal of meer) aan veranderd zijn .
in elk geval is hij er weer beter op geworden en das al wat telt.

mkb
19-03-2012, 06:58 PM
MBK

der zijn heel wat meer verschillen aan die auto dan wat ge alleen zelf kunt maken . zoals de gehele boit is anders te biginnen bij grotere lagers en er zou ook een ander dif ( alleen materiaal of meer) aan veranderd zijn .
in elk geval is hij er weer beter op geworden en das al wat telt.

mmmmmmmmmmmmmmmmmm
was een cougar VS slecht dan :confused:
heb in een jaar alleen maar een linker arm van de voorwiel as afgebroken en de rest (in mijn wereld) verbeteringen door gevoerd (waarschijnlijk niet:D)
maar ik hoop dat de SV nu beter presteert op klei dat was zijn zwakken punt wand het is een mooie auto en verdient het overal goed tedoen:drool:

Cooper
19-03-2012, 08:11 PM
Let toch even op jullie spelling jongens, hoe kan iemand die info zoekt over de cougar daar nu iets van begrijpen als jullie om de 2 woorden fouten schrijven. :eh?:

Kurtje
19-03-2012, 09:50 PM
Vandaag even de electronica erin geplaatst...
Afwerking volgt zodra de undertray terug is van de spuiter en de lipo's binnen zijn ...

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/483550_3611099360501_1364268092_33534448_986489373 _n.jpg

mkb
20-03-2012, 01:31 PM
Let toch even op jullie spelling jongens, hoe kan iemand die info zoekt over de cougar daar nu iets van begrijpen als jullie om de 2 woorden fouten schrijven. :eh?:
nou weet je
Ik ben nog al dyslectisch (via words toch goed geschreven:D) en dat is voor gewone mensen ook wel bekend als woord blind en dat betekent dat je een tekst schrijft en dan ziet dat je het fout spelt. maar dat dan niet kan verbeteren om dat het in mijn(jou:eh?:) hoofd wel klopt.

Je kunt bij voorbeeld drie keer verdeelt op een dag de zelfde zin op schrijven maar dat doe je 3 keer anders.

nog al vervelend voor ons :((en voor jullie) maar het is toch leesbaar
hoop ik :confused:

jeffrey
20-03-2012, 01:42 PM
@mkb
ik snap uwe tekst wel hoor, cooper is gewoon te intellectueel voor ons :p
je zou eens moeten weten hoevaak hij op facebook reageerd als iemand een type fout maakt. :D

Kurtje
20-03-2012, 01:51 PM
aard van het beesje eh lol :D

Cooper
20-03-2012, 03:00 PM
Geen probleem mee dat je nu 'reageerd' schrijft ipv 'reageert', maar het gehele verhaal moet toch wat te begrijpen zijn, dat bedoel ik.

jeffrey
20-03-2012, 03:49 PM
Nu heeft jeroen heel lang zitten zoeken naar een fout in mijn post.
pff haha :thumbsup:

bzb
20-03-2012, 04:04 PM
hij regeert op facebook :wub

feniks
20-03-2012, 06:31 PM
de auto was zeker niet slecht . maar er komen steeds kleine fouten als je het al fouten kon noemen naar boven . met als resultaat dat ze geprobeerd hebben deze allemaal weg te werken . zodoende ook dat men getracht heeft deze beter te maken voor op klei .