PDA

View Full Version : clubrace bij BPT


BPT-Merchtem
08-07-2011, 03:42 PM
Door de grote vraag van onze leden hebben we beslist op 7 augustus een basic clubwedstrijd te organiseren.

Iedereen is van harte welkom.
Geïnteresseerde rijders worden om 8u verwacht voor de inschrijvingen.
Om 9u houden we een kleine briefing en de eerste kwalificatie zal van start gaan rond 9u30

Het inschrijvingsgeld bedraagt 5 euro voor niet-leden, en is gratis voor BPT-leden.

Wij rekenen erop dat iedere rijder z'n persoonlijke transponder meebrengt voor de race.
Onze club zelf beschikt over 7 leen-transponders die wij ter beschikking stellen van rijders zonder persoonlijke transponder.
Voor het gebruik van deze leen-transponders vragen wij geen huurgeld, maar wel een waarborg van 50 euro die op het einde van de dag teruggegeven wordt bij het terugbrengen van onze transponders in een perfecte staat.

Afhankelijk van het aantal deelnemers zal er in volgende reeksen gereden worden :

* 2WD
* 4WD
* 2WD stock
* short course
* Truggy

En ook niet onbelangrijk :

voor de hongerigen onder ons zal er tijdens de middag de mogelijkheid bestaan te genieten van overheerlijke hamburgers en/of spaghetti !!!
Dit alles wordt door onze vaste kok van dienst geserveerd aan zeer democratische prijzen :drool:

Mensen die graag deelnemen kunnen zich hier opgeven en/of een mailtje sturen naar contact@belgiumpowerteam.be , zo kunnen we deze reeds op voorhand ingeven in de computer.

Grtz,
Philippe

VW-Powah
12-07-2011, 10:21 AM
ow yeah! ga er zeker zijn!

Rudi
12-07-2011, 11:09 AM
Misschien een adres van het parcours want de website van BPT hapert bij mij.
Al weet ik niet of ik de dag na de straat-bbq hier in staat ben om te rijden :drool:

dafke
12-07-2011, 02:39 PM
Misschien een adres van het parcours want de website van BPT hapert bij mij.
Al weet ik niet of ik de dag na de straat-bbq hier in staat ben om te rijden :drool:

Sportcomplex "Den Dooren"
1785 Mechtem

BPT-Merchtem
12-07-2011, 04:17 PM
Misschien een adres van het parcours want de website van BPT hapert bij mij.
Al weet ik niet of ik de dag na de straat-bbq hier in staat ben om te rijden :drool:

Hier nog eens het complete adres meegeven :

Sportcomplex " Den Dooren "
Brusselsesteenweg 57-63
1785 Merchtem

Het circuit bevindt zich helemaal aan't einde van de parking van het sportcomplex achter het kerkhof.

Ik heb nog van mensen gehoord dat in sommige gevallen de website hapert of traag zou zijn. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de browser. Met internet explorer van MS zijn er normaal geen problemen....:confused:

grtz,
Phil

Rudi
12-07-2011, 06:09 PM
Ik heb nog van mensen gehoord dat in sommige gevallen de website hapert of traag zou zijn. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de browser. Met internet explorer van MS zijn er normaal geen problemen....:confused:

Computers zijn zoals vrouwen, een eigen wil en als man kan je er dikwijls niet aanuit! :D
Maar op mac -> Safari krijg je dus allemaal lege pagina's. De opstartpagina laad wel en als je ergens op door klikt blijft alles leeg.

Grts, R

BPT-Merchtem
14-07-2011, 03:55 PM
Ik zal het eens zeggen tegen onze site-bouwer, als hij terug is van op vakantie.
Wel raar dat het bij de ene prima werkt, en bij de andere raar doet...:confused:

Rudi
14-07-2011, 04:21 PM
Count me in, gegevens gemaild. :lol:

BPT-Merchtem
14-07-2011, 04:41 PM
@ Rudi
mailtje ontvangen, hier op de vakantiebestemming, maar kan niet antwoorden op je mail.... ( ja, ik ben een geweldig wonder met een pc....)

Maar eh, bij deze alles ontvangen en toegevoegd aan de lijst !!

Tnx

mr. ed
22-07-2011, 09:33 PM
Wat mag ik verstaan onder 'stock'?
Vroeger was dat een mecahnical speed controller en de befaamde RS540... dat dat nu niet meer opgaat weet ik, maar hoe zit het dan wel???

BPT-Merchtem
23-07-2011, 05:31 PM
De bedoeling van deze klasse is vooral een betaalbare instapklasse te hebben. We hebben een aantal testen gedaan met een Mabushi 540 motor en standaard elektronische regelaar, maar zijn eigenlijk op zoek naar een leuk en betrouwbaar equivalent, want brushed is het eigenlijk niet.
Zo hadden we al gedacht aan een 13t van een bepaald merk en een regelaar met zero timing, ook van een bepaald merk, zodat iedereen met gelijke wapens kan starten.
Bedoeling is om met deze klasse echt van start te gaan in seizoen 2012 en nu nog wat te testen.
Wie hierover ideetjes heeft of suggesties, laat maar komen...

dirk702
23-07-2011, 05:58 PM
Hobbywing (Xerun ook) materiaal is betaalbaar en goed vind ik !
Voor een 60A sensored ESC en motor 13.5 ben je al voor 100€ gesteld...

mr. ed
23-07-2011, 08:09 PM
Ik zou het simpel houden: vrije keuze van merk maar 1 bepaalde wikkeling (misshien een tweede voor brushed?) en een maximum tandwielverhouding.
ESC, batterijen, banden enzovoort kan je beter vrij laten; dat verlaagt de financiele instapdrempel en voorkomt een 2e drempel voor wie later naar modified schakelen wilt.
Misschien kan je ook de deuren openen naar 4WD met een aangepaste moterkeuze of maximum tandwiel limiet. 4WD is al jaren niet meer gelimiteerd tot de topbrands en zeer populair bij het basherpubliek.

Een denegrerende titel als debuntanten, instap, amatures, aspiranten of beginners zou ik vermijden. Met betaalbaar en budget zit je op een betere lijn.
Er zijn vast nog wel mensen die het wat relaxter aan willen en met anderen op een gelijk niveau plezier willen maken zonder hun portefeuille te scheuren.

Ik duim alvast; als het goed komt zie je me wel aankomen met de oldies

dirk702
24-07-2011, 06:38 AM
Brushed motoren is niet meer van deze tijd !
Een simpele brushless motor met 13.5 of zelfs 17.5 is toch best betaalbaar.
Laat de mensen dan vrij zoals je zegt van ESC, dan kunnen ze nog vanaf het begin een zwaardere ESC kopen met het oog om later een zwaardere motor te gebruiken...:thumbsup:

mr. ed
24-07-2011, 12:47 PM
't is dat ik zelf nog een hoop karrekes met een brushed moter heb en de bijhorende prehistorische ESC's die niet met brushless overweg kunnen. Maar ge hebt gelijk, keep it simple: 13.5 voor 2WD en 17.5 voor 4WD?

BPT-Merchtem
25-07-2011, 08:28 AM
Inderdaad, zoals Dirk zegt, brushed is niet meer van deze tijd.
Ik heb een tijdje aan't proberen geweest met een standaard mabushi op een 2wd, en moet zeggen dat het wel leuk was, maar het probleem is dat deze motor heel snel overleden was. De trage snelheid is op dat ogenblik voor iedereen gelijk, dus dat maakt het alleen maar spannender racen.

Ik zit misschien meer in de richting te denken aan een 17.5t reeks als stock, maar dan wel een standaard 540 27t (mabushi of johnson ) toe te laten. Deze zijn zo goed als gelijkwaardig qua snelheid als je met een vast opgelegde tandwielverhouding rijdt.

Als we het zo zouden doen, hebben de mensen met hun oude brushed motoren eerst nog de kan om deze op te souperen alvorens de aankoop te moeten doen van een brushless-setje....

dirk702
25-07-2011, 08:55 AM
Goed gedacht, en als er toch ene vals speelt en iedereen inhaalt op een recht stukje, kan deze zijn auto ook beetje minder hard laten lopen zodat het voor iedereen fun blijft :lol:
Want zeker in een stock reeks of hoe het ook noemt is fun toch een zeer belangrijke faktor !:thumbsup:

mr. ed
25-07-2011, 09:33 AM
17.5 klinkt goed: dat kunnen de Nimh's ook nog makkelijk aan. Lipo's en bijhorende lader balancer etc, dat drijft de instapprijs toch ook weer op.

Om de fun wat op te trekken eventueel een langere rijtijd voorzien: bvb 6 minuten, en 5 voor 4WD (als handicap ;) ) Zo heeft de klasse wat extra aantrkkingskracht. Met 1 of 2 in zo'n klasse zitten is ook niet bemoedigend

dirk702
25-07-2011, 09:50 AM
Een goede lader voor NmHi batterijen is veel duurder dan zo een I-max lipo lader die heb je al voor 25€ en een Lipo batt 4000mah van spleetogen land kost ook geen 20€ meer !

Cooper
25-07-2011, 10:11 AM
Gewoon alles toelaten, motor beperken en geen zotte regelaar timing.

mensen die te zotte dingen kopen/gebruiken (60C en 6500mah accu's bijvoorbeeld) en altijd winnen mogen niet meer meedoen en moeten naar modified overstappen.

mr. ed
25-07-2011, 10:39 AM
Een goede lader voor NmHi batterijen is veel duurder dan zo een I-max lipo lader die heb je al voor 25€ en een Lipo batt 4000mah van spleetogen land kost ook geen 20€ meer !

Ge moogt mij altijd een goed totaal pakketje aanwijzen: rioolwater in de kelder/hobbyroom gehad vorige maand en de lader en packs lagen er middenin

mr. ed
25-07-2011, 10:42 AM
Gewoon alles toelaten, motor beperken en geen zotte regelaar timing.

mensen die te zotte dingen kopen/gebruiken (60C en 6500mah accu's bijvoorbeeld) en altijd winnen mogen niet meer meedoen en moeten naar modified overstappen.

Eindratio beperken is echt ook een goede regel hoor: dat haalt veel voordeel weg van het duurdere materiaal en zorgt ervoor dat 'tricherkes' snel opvallen.

Cooper
25-07-2011, 11:37 AM
Eindratio beperken is echt ook een goede regel hoor: dat haalt veel voordeel weg van het duurdere materiaal en zorgt ervoor dat 'tricherkes' snel opvallen.

yup, maar dan moet iemand zich daarmee bezig houden. De ene motor is de andere niet en kan ook deugd hebben van een tandje meer of minder.

crashingbird
25-07-2011, 02:29 PM
idd, weeral iemand v/d organiserende club die moet 'werken' om cheaten tegen te gaan....
en gegarandeerd, in gelijk welke gelimiteerde klasse is er altijd wel discussie...:rolleyes::rolleyes: zelf heb ik het vorige winter nog gezien in zgn 'fun' klasses met tamiya mini's (met mabuchi540) als je je wagentje niet zo snel krijgt als die van je tegenstanders, doet het altijd 'zeer' als ze je voorbijgaan op snelheid ....soms is't toeval, de ene motor is de andere niet, idem met batterijen enz....+ er zijn er altijd wel die durven 'foefelen' of je doet zoals ik : ligt er niet wakker van :p

voor mijn part : spec en/of stock = sucks :cry:;)

MrED, ik begrijp je, je bent, net als ik, niet een van de snelste rijders, en wil miss ook wel eens een aangenamere race, dan 3 keer door de snelle jongens gedubbeld te worden : wel, spec kan enkel werken, als iedereen in die klasse, dan met identiek materiaal rijdt, zowel auto, vertanding, batt, esc en motor ! En dan nog't allerbelangrijkste: best allemaal vrienden onder elkaar, waarbij er geen enen zich in 't hoofd haalt, welke regel dan ook te proberen omzeilen, en waar het toch enkel om fun gaat !

Maar miss wordt het ook eens tijd om het verleden te laten waar het is, en je een beetje aan te passen naar de nieuwe normen : 1.2V cellen en brushed moteurkes, met inbegrip van regelaars, behoren nu toch bijna voorgoed tot het verleden, soms moet men eens 'investeren' , ja ook een hobby kost geld, maar 't hoeft zeker niet het duurste te zijn om je te amuseren of snel te zijn !

In een open klasse is't veel makkelijker, de rijder maakt het verschil...en is er zo goed als geen of weinig controle nodig (enkel afmetingen/min gewicht/banden)

Enige regel die ik wel goed vind, is een bandenregel zoals in het bnk, anders kan je wel 10 soorten kopen, om toch voor iedere situatie de beste te hebben.....en dat kost idd veel te veel geld...

Probleem is ook, dat we in ons land nu niet met duizenden rijders zijn, en de vernippering neemt iedere keer toe, met gelijk welke nieuwe klasse die er bij komt....
dus een beginnersreeks : ja, maar nadat ze een stukje kunnen rijden, moeten die daar geen 2 of meerdere jaren in vertoeven (en van profiteren om die te winnen....)
stockreeksen : enkel als je voldoende mensen kunt samenbrengen, die liever aan een wat 'rustiger' tempo koersen, maar waar de heel snelle jongens uit geweerd moeten worden. Zien we bijv. ook in de US, waar al die toppers, in de verschillende klasses bij 1/12de terug te vinden zijn....onnozel toch, ben je (of denk je) dat je echt snel bent, ga dan in de snelste klasse gaan meedingen, en in echt trage spec-klasses, laat die voor de iets mindere goden, maar ga daar de 'prijzen' niet gaan wegkapen (natuurlijk, op 'hoog' niveau en echte teamrijders......iedere fabrikant wil zijn auto koste wat kost zien winnen :rolleyes: maar op clubniveau daarentegen .... :p )

mr. ed
25-07-2011, 02:51 PM
Die ratio regel is iets wat ik toegepast gezien en gevoeld heb in japan.
De ratio is zodanig gekozen dat iedereen wel hoog genoeg kan gaan voor de 30turns single wind spec moter, ongeacht de kleine verschillen ertussen.
De meeste autos hebben een bekende interne ratio, dus openvijzen hoeft niet vaak. ( eigenlijk nooit gezien dat er reden tot verdenking was)
En de echte dingen die de snelle jongens buiten houden: echt low spec motoren maar vooral: GEEN prijzen.

flipside
25-07-2011, 11:04 PM
Als je een klasse wil die goedkoop is, dan heb je net GEEN regels nodig. Elke regel leidt tot verplichting van een bepaalde aankoop (motor, banden, type auto, enz...)

Echte beginners hebben ook geen idee wat wel en niet mag. Dus ze dagen 's morgens op, en krijgen dan te horen dat ze niet mogen meerijden in de beginnersklasse wegens geen juiste motor of eender wat.

Ik denk ook niet dat de 'snelle jongens' meerijden om prijzen te winnen :) Dan zit je hier in de verkeerde hobby :D

flipside
25-07-2011, 11:14 PM
Eindratio beperken is echt ook een goede regel hoor: dat haalt veel voordeel weg van het duurdere materiaal en zorgt ervoor dat 'tricherkes' snel opvallen.

Met de huidige spullen is er ook geen voordeel meer te halen met duurder materiaal. Er zijn geen slechte motoren en lipo's meer. (tenminste, in offroad)

Verder hebben 99% van de nieuwelingen meer nadeel dan voordeel met 60C lipo's en modified wikkelingen... Zeker op jullie piste, power en snelheid op de rechte lijn is daar echt wel ondergeschikt aan vloeiend en rustig rijden in het infield.

BPT-Merchtem
26-07-2011, 07:44 AM
Allé, dan is dit weer terug naar af.... en ik had zo graag een "stock" of "fun" klasse gezien in ons toekomstig clubkampioenschap !!
Maar inderdaad, zoals Kurt reeds aanhaalde, het is niet makkelijk om allen met gelijke wapens te strijden, hebben we inderdaad in de mini-reeks gezien vorige winter.

Ik wil het in ieder geval toch eens een kans geven. We zien wel waar we dan uitkomen.
Dus mensen die een 17.5t liggen hebben, of nog een beroeste mabushi540, wees wel gekome zodat we eens kunnen proberen of zo'n een klasse weldegelijk FUN kan worden.

Ik ben alvast overtuigd.

flipside
26-07-2011, 08:28 AM
Er is helemaal niks mis met een fun klasse! (de gewone klasses zouden trouwens ook fun moeten zijn...)

Maar zoals velen aanhalen, blijkt dat allerlei beperkingen in zo'n klasse net een averechts effect hebben, omdat dan net wel andere dingen belangrijk worden, wat in modified niet het geval is. (iemand met een 5.5 heeft absoluut geen voordeel tov iemand met 8.5 of 9.5, 30C of 60C is onbelangrijk, regelaars hebben geen geavanceerde functies nodig enz...)

mr. ed
26-07-2011, 08:34 AM
Ver van terug naar af lijkt me: consensus is 'zo weinig mogelijk beperkingen maar toch enigszins scheiden'.

Enkel de moter beperken lijkt me nog altijd het beste compromis, en dus ook 2WD beperking opheffen.
Iemand die met de verkeerde moter toekomt kan naargelang de moter een eenmalige uitzondering krijgen of simpelweg met de mods meerijden.
Een extra moter is een kleine investering en die hot modified kan er rustig weer in om te bashen of op ander parcours, of later in mod te rijden.

Cooper
26-07-2011, 09:08 AM
Ik denk dat we dat gewoon is moeten proberen niet?
Ik vrees wel dat mindere goden zoals Kurt, ik en andere Z finale piloten in stock tov nieuwelingen wel een (oneerlijk?) voordeel gaan hebben, puur door modified ervaring. Uit te testen dus!
Wie kan er goedkope!!!! 17.5 turns (lijkt me echt héél weinig en hoe trager de motor hoe meer andere factoren meespelen) of 13.5 vinden?


oooh en elke wedstrijd kan je iemand 'wegstemmen naar modified' en dan maken we daar een TV programma rond! :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Rudi
26-07-2011, 09:35 AM
Ik ben van mening dat je enkel een motor beperking moet opleggen voor zo een klasse.
Laat de gear ratio misschien vrij, iemand die sneller gaar op recht maar niet de stuurkunsten heeft op de rest van het parcours heeft er niet zoveel baat bij. En zo behoort de vertanding mee tot het (leren) setuppen van je wagen.

En inderdaad gaat iemand met ervaring voordeel hebben tov een echte beginner. Maar wat is een beginner? Bij een beginnerstornooi tennis ben ik ooit eens uitgekomen tegen iemand die 5j gestopt geweest was maar toen dus terug een beginner was, daarvoor had hij wel een knap klassement dus ik heb alle hoeken van het plein gezien...

dirk702
26-07-2011, 09:51 AM
Goede vraag !
"Wat is een beginner" :lol:

mr. ed
26-07-2011, 09:54 AM
Ik ben ook geen beginner meer: al 20 jaar in de hobby. Maar ik rijd met mijn eigen creaties en old-timers, inclusief bijhorend materiaal.
Budget klasse is een betere naam. beginners welkom maar eigenlijk iedereen die zich niet geroepen voelt tot mod.
13.5 is ook goed; maar moelijker om een sealed can alternatief te vinden brushed.

crashingbird
26-07-2011, 10:25 AM
Denk dat Philippe meer een fun-klasse bedoelt, en daar miss ook de beginners wil in onderbrengen, om zo toch een volle klasse te hebben?

Enkel motor beperken... ? -> Tegenwoordig is er zoveel uit die regelaars te halen, dat je met een 17.5 ook heel snel kan gaan, en dit door simpelweg software-upgrades uit te voeren... :-(

Dit kan je op 2 manieren tegengaan :
- verplichte (en relatief goedkoop) esc's met vast 0° vertiming, enkel batterij-type instelbaar + cutoff spanning
nadelen : deze esc's zijn dan niet/minder geschikt om achteraf met mod's te gebruiken, + (in de U.S.) rijden ze met 17.5 dan met mega grote pinions, om toch een 'deftige' snelheid te bereiken...
-duurdere regelaars hebben nu ook de instelbare 0° timing, te controleren door blijvend knipperende led, die kan je dan achteraf wel gebruiken als je van klasse veranderd -> die kosten natuurlijk voor instappers al vrij veel geld, tenzij je het HW gamma verkiest (en die zijn ook goed..:D) -> neem dan direct de 1S regelaar, die kan je evtl 's winters nog gebruiken voor 1/12de op 1cel! (ingebouwde booster voor de spanning van je ontvanger en servo)

Offroad 1/10, stock <-> mod , just my 2c :

stock : altijd zoeken om net iets sneller te zijn op de rechte lijn (ieder circuit heeft die !), als je op de rechte lijn telkens 2m/ronde kan goedmaken op je voorligger, dan kan je die uiteindelijk in de eerste bocht zelfs buitenom proberen inhalen! Het doet altijd wel 'zeer', als je gewoon door verschil in topsnelheid gepasseerd wordt....
mod : er zijn ook verschillen te merken op't rechte stuk, maar die met de iets rustiger motor, verliest miss wat terrein, maar kan ronde na ronde gecontroleerd de eerste bocht nemen, waar degene die overpowered is, zich miss net (niet) naast die 'iets tragere' kan positioneren, veel meer moet 'onderhandelen' om deze zelfde bocht perfect te nemen....dus echt voordeel heb je niet, integendeel, meestal ga je dus rapper fouten maken, dus weg snelheidsvoordeel.
Is misschien soms moeilijk om de juiste 'gulden middenweg' te kiezen, want is toch ook frustrerend, als je een ganse koers iemand naar je ziet toe rijden, die enkel op dat rechte stuk rapper is = 6' extra alert blijven om toch de deur dicht te houden ;-) Maarja, da's nu net koersen héhé ! :lol:

Persoonlijk : toch liever in de Z finale mod 'meestrijden', en hopen om niet de laatste te worden... (+ efkes volgas over de rechte lijn sjeezen is toch ook nog altijd een beetje 'kicken' ) dan in de stock gepasseerd te worden, en er daar over na te denken tegen de volgende koers nieuwe batt's te kopen in de hoop dat mijn autootje 2km/h rapper zal gaan :p

mr. ed
26-07-2011, 10:54 AM
Er kan maar 1 de snelste zijn, daar moeten we ons allemaal bij neerleggen en wie het stock reglement en zijn concurrentie daarbinnen niet pruimt is vrij om naar mod te gaan.
Bij een iets ofwat evenwichtig materiaal wordt het uiteindelijk resultaat toch hoofdzakelijk beinvloed door je kunde om foutloos te rijden en ook je mederijders weten te vermijden.

Univerziuz
26-07-2011, 02:12 PM
Met hoeveel piloten houden julie rekening per clubwedstrijd?
Als je in een pepaalde klasse 20 piloten haalt is het meer fun voor mij dan te weten dat je een klasse mag rijden met maar bv 6 piloten.

Ik ben zelf nieuw in het buggy rijden maar kom wel vanuit onroad , dit reed ik vroeger in competitie.Na 2 keer te hebben gereden bevalt het me wel de buggy (4WD Durango 410). Ben zelf al tevreden om een parcours te vinden die veel dichter is voor mij ,want om met mijne 1/8 Nitro in Genk te rijden moet ik 320 km in totaal afleggen om wat fun te hebben.

Yvan.

BPT-Merchtem
26-07-2011, 04:03 PM
Met hoeveel ik moet rekening houden per klasse kan ik helaas nog niet vertellen, want we zijn eigenlijk met de club nog in de opstartfase.
We hebben nu ondertussen reeds een mooi ledenaantal bij mekaar en willen daarom, op vraag van onze leden, nu nog wat gaan organiseren.
Bedoeling is eigenlijk om pas volgend seizoen, 2012 dus, van start te gaan met een clubkampioenschap en indien mogelijk ook mee te draaien aan het rad van BNK :).

Het kan ook niet de bedoeling zijn om mensen te gaan verplichten in bepaalde klassen te moeten rijden, of te zeggen dat ze moeten veranderen om wie weet welke reden ook. Ik ga er nog steeds van uit dat het fungehalte prioriteit heeft, en vooral hoog moet zijn.

En dat er dan Z-finale rijders in deze klasse zitten, so be it. Je zal altijd goede en minder goede piloten hebben, das waar. Zolang iedereen het naar z'n zin heeft, is voor mij alles goed !!!:thumbsup:

Het idee is eigenlijk bij me opgekomen omdat ik zelf ondervind dat ik me eigenlijk steeds super amuseer als ik met m'n buggy rijd waar geen raketmotor opzit :D , maar das allicht te wijten aan het feit dat ik zelf geen meter kan rijden....

We zien wel wat ervan komt, en anders gaan we met z'n allen Z-finale rijden...:D

Cooper
26-07-2011, 06:13 PM
uiteindelijk is dat ook de bedoeling van kwalificaties, dat je finales kan rijden tegen mensen die ongeveer hetzelfde niveau hebben. :lol:

Gonzo
26-07-2011, 10:47 PM
De beste, betrouwbaarste en goedkoopste setup om te leren rijden op astro is volgens mij:
Zippy accu +
regelaar die 6.5 aankan, niet begrensd, maar ook niet vertimed +
brushless 9.5 met 28 pinion

Dit aanraden is zeker een goeie zaak! Maar verplichten werkt zoals gezegd op alle gebied averechts.

Dat is denk ik ook de reden waarom Kampenhout gekozen heeft voor Rookies en Juniors.

Voor wie ni bij de rookies of juniors kan, de "minimum 1,2 promile" klasse?

BPT-Merchtem
05-08-2011, 03:14 PM
Even opfrissen, voor de mensen die zondag niet gaan trainen in Luik, of eenders waar, in Merchtem is iedereen van harte welkom voor de nodige dosis fun !!
De zon zal van de partij zijn ( hoop ik...), de drank lekker fris en voor 's middags zijn er de overheerlijke hamburgers en nu nieuw, pasta bolognese aan zeer democratische prijzen !!


Tot zondag...:thumbsup:

Cooper
05-08-2011, 03:28 PM
Ik zou zeer graag komen maar ben helaas bezet. Ik raad iedereen aan om Merchtem eens te bezoeken, super leuke baan en ontzettend vriendelijke mensen! :thumbsup:

mr. ed
06-08-2011, 10:49 PM
foeter foeter,
ik had beter aan mijn auto voor morgen gewerkt ipv met de oldtimers te prutsen deze week.
Ik probeer er op tijd te raken maar of ik al het nodige ga bij hebben en of het ook allemaal zal werken valt nog te zien :blush:
Zal nu maar gaan slapen of anders raak ik er helemaal niet :D a demain

stefke
08-08-2011, 11:07 AM
Merchtem is idd. een dikke aanrader !

Super piste + aangename mensen + geweldige catering (en dat voor een clubrace !)

BPT-Merchtem
08-08-2011, 03:53 PM
Ik wil de mensen die toch zijn gekomen langs deze bedanken. De opkomst was niet zo heel groot, maar de pret was des te groter. En zo hebben we lekker veel kunnen rijden...

Diegenen die niet zijn gekomen uit vrees voor de regen waren eraan voor de moeite, want het weer was ons zeer gunstig.

Ik blik alvast tevreden terug.:thumbsup:

Jammer dat wij geen cooper in de club hebben, anders hadden we zekers ook superfoto's gehad....:blush:

Vanwege het bestuur, tnx en tot de volgende !!

dirk702
08-08-2011, 04:11 PM
Zonde dat ik er niet bij kon zijn ! :thumbdown:
Staat de uitslag ergens on-line ?

mr. ed
08-08-2011, 07:12 PM
Bedankt voor het warme ontvangst, ik kijk uit naar verdere clubwedstrijden.

BPT-Merchtem
08-08-2011, 07:51 PM
@ Dirk, inderdaad jammer dat je er niet was, maar der komen der nog zenne !!:thumbsup:

De uitslag laat ik door onze webmaster op de site zetten, want veel meer dan een paar woordjes typen kan ik niet met een computer...:blush:

@ Mr. Ed, ik hoop dat we dan tegen volgende keer genoeg interesse kunnen wekken voor de stockreeks, zodat je met jouw motor dan wel op je plaats zit. ( hoewel ik vond dat je helemaal niet moest onderdoen !!)

grtz...

dirk702
15-08-2011, 09:27 AM
Weet iemand van het forum hier een tel nr waar ik kan afspreken om vandaag 15 aug te gaan rijden te merchtem op de omloop aldaar ?
En of het open is vandaag ? (15 aug) :lol:

BPT-Merchtem
15-08-2011, 10:20 AM
Zo, met Dirk is het al opgelost, en mochten er nog mensen zijn die tevergeefs achter een telefoonnr zoeken ( want die staat inderdaad nog steeds niet op onze site ), jullie kunnen altijd terecht op 0479/05 16 80.

Grtz,
Philippe

flipside
15-08-2011, 10:26 AM
en wat is het antwoord op dirk z'n vraag :)

dirk702
15-08-2011, 06:01 PM
Gewoon even bellen en gaan !
Was een toffe dag vandaag daar te Merchtem, redelijk wat volk en toffe sfeer weeral !
En vooral veel mensen die dit nog echt voor de hobby doen en niet te fanatiek en overmatig gedreven zijn ! Houden zo :thumbsup:

Kurtje
15-08-2011, 06:42 PM
Is idd de moeite daar! Moet er zeker nog eens gaan rijden...

mr. ed
27-08-2011, 12:29 PM
Laten jullie zeker iets horen in deze thread wanneer er nog eens een clubwedstrijd is? Zo krijgen we alvast een mailnotificatie ;)
Alvast bedankt

BPT-Merchtem
27-08-2011, 05:17 PM
Voor de mensen die graag toch nog eens op onze piste kwamen rijden, op 18 september aanstaande gaan we nog een wedstrijdje organiseren.

Iedereen is vrij om zich in te schrijven en het inschrijfgeld zal 8 euro bedragen.
Er zal gereden worden in de volgende klasses:

*stock 2wd ( uitsluitend brushed mabushi, al de rest is vrij )
*2wd modified
*4wd modified
*truck (zowel 2wd,4wd, als short course)

Op deze wedstrijd zullen dagprijzen worden voorzien, en geld tevens als laatste wedstrijd voor het EPC-kampioenschap.
Na de wedstrijd krijgen de mensen die het EPC organiseren uitgebreid de gelegenheid ook hun kampioenen te vieren.
Voor meer info ivm het EPC, kan men terecht op www.erccf.be (http://www.erccf.be)

Inschrijven kan via bovengenoemde website, of via contact@belgiumpowerteam.be , of op de dag zelf.

Zaterdag vrije training voor alle aangemelde deelnemers.

Op zondag is er naar getrouwe gewoonte onze fantastische catering die opnieuw voor overheerlijke hamburgers en pasta bolognese zal zorgen uiteraard tegen democratische prijsjes.

Mis deze extra kans niet om nog eens uit de bol te kunnen gaan bij BPT :woot:

Philippe

svvander
28-08-2011, 06:58 PM
Een denegrerende titel als debuntanten, instap, amatures, aspiranten of beginners zou ik vermijden. Met betaalbaar en budget zit je op een betere lijn.
Er zijn vast nog wel mensen die het wat relaxter aan willen en met anderen op een gelijk niveau plezier willen maken zonder hun portefeuille te scheuren.



Waarom zou instapklasse of rookieklasse denegrerend zijn? Ik zou er absoluut niet mee inzitten om in een klasse met die naam te mogen starten. Verre van. Kijk, hou het heel simpel: kies een stuk of 5 modellen "out of the box" (rtr modellen). Kijk wat de onderlinge verschillen zijn en werk voor de"snellere" modellen met een handicapsysteem. En verbied lipo's. Als je kan starten met een B4.1+batterij+lader... dan ben je gesteld voor minder dan €350 (als je een beetje rondzoekt nog voor veel minder). Voordeel is dat ze dan al een goede basis hebben voor daarna op verder te bouwen, als ze de stap hogerop willen zetten. Je kan zelf een systeem bedenken met punten: als je x-aantal punten behaald hebt (uitslag van de races), dan mag je niet meer meerijden in deze klasse. Als je daar dan nog eens een superlaag lidgeld aan koppelt (wel verplichten van minimaal x-aantal keer te komen, anders telt het niet), dan ga je wel veel volk trekken denk ik.

mr. ed
28-08-2011, 08:05 PM
Kijk, hou het heel simpel: ...
sorry, ieder het zijne , maar ... klonk behoorlijk ingewikkeld hoor.
Het handicap systeem vind ik wel leuk: laten we de normale gang van zaken omdraaien: de qualificaties bepalen nog steeds de start volgorde voor de volgende qualificatie en samen bepalen ze je startpositie voor de finales. Maar hoe beter je resultaat Hoe later/hoe verder je achteraan vertrekt. Kunnen de haantjes de voorste ook meteen leren inhalen :woot:

crashingbird
28-08-2011, 11:08 PM
....En verbied lipo's .....

??? we leven ondertussen in 2011..... er zijn ook heel betaalbare lipo's ! nu nog nimh kopen.... 't is ook nog net alsof je een blok lood in je auto stopt, en om dan nog te zwijgen van alle andere nadelen t.o.v. lipo of life
En een mabuchi met lipo is nu toch niet 'zo straf' ?

...
Het handicap systeem vind ik wel leuk: laten we de normale gang van zaken omdraaien: de qualificaties bepalen nog steeds de start volgorde voor de volgende qualificatie en samen bepalen ze je startpositie voor de finales. Maar hoe beter je resultaat Hoe later/hoe verder je achteraan vertrekt. Kunnen de haantjes de voorste ook meteen leren inhalen :woot:

-> heb vroeger nog zulke mogelijke scenario's gezien, maar dan zonder kwalificaties, gewoon uitslag van vorige race bepaalt de startvolgorde..... val je eens uit, of ben je afwezig, kan je achteraan starten.... komaan hé :-(
wie is nog gemotiveerd dan, idem met kwalificaties en dan lijst omdraaien : niemand wil nog kwalificaties rijden, of valt nog liever uit tijdens de q's , of rijdt die dan supertraag, om toch vooraan te geraken denk ik :D

handicap (paardenrennen !) is een mooie gedachte, maar stel je dit nu eens voor : ervaren rijder start helemaal achteraan, baant zicht een weg voorbij 8 wagens, om er door de nr1, nieuwkomer, per ongeluk afgetikt te worden....da's nou net het voordeel dat kwalificaties je positie bepalen , bij de polesitter duurt het enige ronden (bij een zuiver start en probleemloze eerste ronde) voordat je moet beginnen met dubbelen !

natuurlijk, als het ganse deelnemersveld een hechte groep vrienden is, en resultaten voor niemand belangrijk zijn, kan dit evtl wel werken......maar toch, 'in the end', wil iedereen wel winnen hé, mensen zijn altijd competitie-beesten ! :-(

BPT-Merchtem
29-08-2011, 04:49 AM
Vandaar dat ik op onze volgende clubwedstrijd wil proberen met een mabushi ( de meesten hebben zo'n ding wel nog ergens liggen, en zoniet, kost nieuw maar 5 euro ) en voor de rest alles vrij laten. We zien dan wel waar we uitkomen...

Dus mensen, afkomen op 18 september is de boodschap en na de wedstrijd mee helpen evalueren, zodat we tegen volgend seizoen alles op poten hebben !!!

grtz, philippe

VW-Powah
29-08-2011, 06:24 AM
Ik heb nog wel zo'n moteurke :) Zal dan wel 2 klasses proberen te rijden... X6 gewoon en de Ultima met mabushi van de vintage race in Vlijmen :p

mr. ed
30-08-2011, 08:27 PM
ik doe ook mee met de stocks, en ook met de vintage ultima.

Ik ga mijn mond niet te veel meer opentrekken over het stockverhaal daar ik zelfs geen lid ben. Maar als enige kandidaat stockrunner vorige keer zou ik het bestuur aanbevelen in de eerste plaats met die mensen te overleggen die interesse hebben en tot hun doelpublik horen.

svvander
30-08-2011, 09:24 PM
??? we leven ondertussen in 2011..... er zijn ook heel betaalbare lipo's ! nu nog nimh kopen.... 't is ook nog net alsof je een blok lood in je auto stopt, en om dan nog te zwijgen van alle andere nadelen t.o.v. lipo of life
En een mabuchi met lipo is nu toch niet 'zo straf' ?


Ik zou het niet zozéér voorstellen om de prijs te drukken, maar wel om de snelheid/bestuurbaarheid voor een beginner te doseren. Ik vind (met mijn heel beperkte ervaring), dat het verschil Lipo of gewone NiMh accu toch wel heel erg merkbaar is.
Ik heb nu mijn Lipo's (van Zippy uiteraard), besteld voor een spotprijs... ze zijn zelf goedkoper als mijn andere accu's die ik liggen heb. :woot:
Kijk, je moet zoeken naar een maatstaf, waar iedereen zich in kan vinden... dus zoals andere hier ook al aangaven: overleg met de mensen die interesse hebben en probeer gewoon uit.

V-Rossi
31-08-2011, 06:07 AM
Ik ben wel de laatste die ervan verdacht kan worden altijd veel power te willen hebben, maar volgens mij kan zelfs elke absolute beginner om met een LiPo en Mabuchi-motor.

VW-Powah
31-08-2011, 06:17 AM
Je mag een klasse nooit te veel beperkingen opleggen of niemand wil uiteindelijk nog deelnemen. Als je al een volledige stock-klasse bijeen krijgt probeer die dan te houden ipv iedereen buiten te pesten met te veel regeltjes. Heb je al lipo's liggen, gebruik die; heb je nog een boel nimh's, gebruik die. regelaar vrij, batterijen vrij, 2WD bij 2WD; 4WD bij 4WD en beperk het geheel dan door één bepaalde goeiekope motor in te voeren (ook al is het een brushed motor)

svvander
01-09-2011, 08:25 AM
Ok, maar waar ligt dan het verschil met bijvoorbeeld een stockklasse? Als ik het goed begrijp willen ze een klasse opstarten, waar mensen zonder ervaring (dus instappers of beginners), goedkoop en zonder te veel andere zaken aan hun hoofd kunnen beginnen met deze hobby.

flipside
01-09-2011, 08:40 AM
Ok, maar waar ligt dan het verschil met bijvoorbeeld een stockklasse? Als ik het goed begrijp willen ze een klasse opstarten, waar mensen zonder ervaring (dus instappers of beginners), goedkoop en zonder te veel andere zaken aan hun hoofd kunnen beginnen met deze hobby.

Dat is net het punt: veel regels = veel zaken aan uw hoofd.

Een instapklasse moet zo zijn dat iemand die ergens een autoke gekocht heeft, gewoon kan meerijden (zonder op voorhand al van die klasse gehoord te hebben). Of er nu een lipo of nimh of brushed of brushless in steekt.

Stock klasse = veel regels om zogezegd iedereen gelijk materiaal te geven, waardoor net het materiaal super belangrijk wordt.

feniks
01-09-2011, 02:31 PM
eindelijk eens iets series lol. kan de wout ni meer gelijk geven dan wat hij al heeft en me daar bij aansluiten.
stock goed doen kost dus meer geld aan electronica en heel den boel en dat om de banden te kunnen sparen of om zogezegd gelijk te kunnen strijden ???
zie het punt niet . gewoon rijden met wat men heeft .

carborush
02-09-2011, 02:36 PM
Voor de mensen die graag toch nog eens op onze piste kwamen rijden, op 18 september aanstaande gaan we nog een wedstrijdje organiseren.
Philippe

kan je me zeggen wat de dagindeling/startuur +- is aub?
overweeg om eens langs te komen bij jullie knappe piste...
ik veronderstel dat een niet lid van de club ook kan meedoen met de wedstrijd ?


grtn

philip

BPT-Merchtem
02-09-2011, 05:25 PM
Inderdaad, iedereen is welkom, dus ook niet-leden :thumbsup:

Inschrijven kan vanaf acht uur en de kwalies zullen starten tussen 9u30 en 10u00.

Voor de mensen die van verder komen en zaterdag willen komen trainen, er is voldoende gelegenheid om met de camper/caravan te staan en er is continu stroomvoorziening.

De catering voorziet tot 9u30 ontbijt ( eitje met spek op een boterhammetje ) :woot:

grtz,
Philippe

BPT-Merchtem
02-09-2011, 05:30 PM
Nog even dit, onze tent van 4m bij 8m (die bij de vorige wedstrijd plots op misterieuze wijze was verdwenen :D ) is terug en zal dus opgesteld worden voor de liefhebbers.

grtz,
Philippe

VW-Powah
02-09-2011, 06:25 PM
Aha!!!! goed nieuws!!! :p nu niet dat we ze vorige keer echt nodig hadden maar je weet maar nooit met ons weer hier :)

MisterYellow
04-09-2011, 06:55 PM
vandaag nog eens gaan rijden bij BPT en moet zeggen dat men TLR22 met de snellere BL motor was het opletten waar men voluit op het gas gaat, de oudere XXX CR met mabuchi was leuker die had niet zoveel power en liep goed.

Cooper
05-09-2011, 08:13 AM
vandaag nog eens gaan rijden bij BPT en moet zeggen dat men TLR22 met de snellere BL motor was het opletten waar men voluit op het gas gaat, de oudere XXX CR met mabuchi was leuker die had niet zoveel power en liep goed.

Ja logisch, voluit op het gas doe je enkel even op't rechte stuk of op hele zotte circuits een milliseconde voor over een mega jump te geraken.

feniks
05-09-2011, 02:52 PM
als ge graag veel gaas geeft moete toering gaan rijden met ne standaard motor .
dan moete nooit u gaaaaaaaaaaaaas lossen en kunde opt recht stuk nog rustig een soepke eten ook.
dozeren en controleren is net the point van modified rijden en zeker in offroad.

Cooper
05-09-2011, 03:31 PM
als ge graag veel gaas geeft moete toering gaan rijden met ne standaard motor .
dan moete nooit u gaaaaaaaaaaaaas lossen en kunde opt recht stuk nog rustig een soepke eten ook.
dozeren en controleren is net the point van modified rijden en zeker in offroad.

Pas op, ik ken er die in de offroad ijsjes eten tijdens de finale! :thumbsup:
(en 2e worden)

MisterYellow
05-09-2011, 04:48 PM
wel ja ik kom dus van de touring en was niet anders gewoon dan op die gas te gaan.

nu bij ons rijden we indoor offroad op tapijt en daar is der dus wa meer grip dan op grasmat het is dus even opletten voor mij.

vind het wel leuk met minder grip, maar het leukste was met mijn Losi XXX-sct die vond ik het beste. ging dus ver overal over de buitzen ook.

feniks
05-09-2011, 05:15 PM
1 andy da heeft te meken met dat de XXX een van de meest gemakkelijke auto's was om mee te rijden . en dat de 22 net iets meer touch heeft .
en dan nog eens het verschil van de motoren der bij ja da vraagt aanpassen.
2 in de ofroad minder grip ???? of minder als bij jullie in de zaal ????
kom dan eens naar arendonk of kampenhout 1 uur nadat de piste tegoei droog is dan is het rijden zoals op moese banden op gewoon indoor matten met nen toering . oftewel da plakt dan gelijk velcro lol

MisterYellow
05-09-2011, 05:21 PM
ja moet wel zeggen dat het net goed geregend had als ik vorige zondag op BPT ging rijden.
ik zal zeker mijn best eens doen om overal eeng gaan te rijden maar we willen hier in Bredene ook nog een buitenpiste voor offroad realiseren van 20m op 40m dus heb weeral veel werk.
zal voor volgend jaar zijn dus dat ik overal ga rijden.

feniks
05-09-2011, 05:25 PM
zou voorstellen dat je eerste eens even overal gaat kijken zodat je een idee krijgt van wat zeker goed is en wat op niets trekt .
zo bespaar jejezelf al een berg werk met achteraf aanpassen lol

MisterYellow
05-09-2011, 05:31 PM
wel we mogen hier een stuk grond gebruiken ( misbruiken ) van de gemeente waar ze anders toch niets kunnen mee doen.
We zullen eers gewoon het gras supper kort afrijden en van die flex buizen kopen.
de piste zal dus uit echt gras bestaan en de jumps maken we uit aarde met grasmat over.
we rekenen op een kostenplaatje van 800€ en dan zien we eens wat het geeft.
later kunnen we nog veranderen waar we willen of aanpassingen doen.
podium hebben we al en elentriek zal je in het begin zelf moeten meebrengen. later gaan we wel bij onze gemeente wat gaan slijmen voor gratis stroom :D

BPT-Merchtem
05-09-2011, 06:34 PM
Ik denk dat het op eender welke buitenpiste opletten en doseren is als het net geregend heeft. Als onze matten droog zijn is er overvloed aan grip, zeker nu het meeste zand is weggereden en er een mooie ideale rijlijn in gekomen is.

Komend weekend gaan we nog een paar aanpassingskes doen aan de piste, maar ze begint nu toch stilaan in topconditie te komen.

En dus om even terug on topic te komen,.... iedereen is nog steeds welkom om mee te komen dingen naar een van onze prachtige prijzen.

Zaterdag namiddag vrije training, en voor de overnachters plaats voldoende en stroom de hele nacht door.

Zondag ochtend inschrijvingen vanaf 8 u en niet te vergeten, onze catering die zorgt voor een heerlijk ontbijt.

Tussen 9u30 en 10 u starten de kwali's en vanaf 11u kan iedereen genieten van heerlijke hamburgers en/of pasta bolognese...:thumbsup:

Inschrijven mensen !!!

MisterYellow
05-09-2011, 06:50 PM
ik kom deze week nog een trainen en hoop op wat droog weer.
op de race ben ik er zeker om mijn plaatsje te verdedigen.
heb alvast wat andere hardheden van veringen besteld en zo een gewichtje voor vanachter op de 22.

ik ga niet kunnen overnachten:blush: men pa is met zijn caravan weg dus ik kan ze niet aanslaan.

moby
05-09-2011, 08:27 PM
ik ga of woensdag avond na het werk of donderdag namiddag nog wa gaan trainen Andy ga je nie mee?

MisterYellow
06-09-2011, 02:34 PM
Donderdag lijkt me het beste dan heb je meer tijd om te testen en ik men extra gewichtjes en andere veerkes.:thumbsup:
Hoop op goed weer natuurlijk.:p

moby
06-09-2011, 06:41 PM
Donderdag lijkt me het beste dan heb je meer tijd om te testen en ik men extra gewichtjes en andere veerkes.:thumbsup:
Hoop op goed weer natuurlijk.:p


komt in orde spreken we daar af of rijden we samen? :p

morgoth
07-09-2011, 12:13 AM
Alst donderdag goed weer is, kom ik ook af. Morgen zalt boeltje nog onderstaan vrees ik :(

MisterYellow
07-09-2011, 08:17 AM
wel ik stel voor dat we beiden met de eigen wagen gaan en daar dan tesamen rijden;).

laat ons hopen op goed weer.
afkomen doe ik toch zenne.

Cooper
07-09-2011, 08:47 AM
precies MSN hier :yawn:

MisterYellow
07-09-2011, 08:51 AM
ja he doede mee?

VW-Powah
07-09-2011, 08:56 AM
ok, shoot, maar ni voor te gaan rijden want ik moe "werken" ;)

moby
07-09-2011, 11:08 AM
ok, shoot, maar ni voor te gaan rijden want ik moe "werken" ;)

eeeeeikes zo een vies woord werken :p

MisterYellow
07-09-2011, 12:26 PM
werken wa is da?