PDA

View Full Version : Scale 1/12 carpet


Rudi
14-07-2011, 04:38 PM
Ik ga me misschien een 1/12 aanschaffen om deze winter door te brengen en de Fun-drive wedstrijden in Mol mee te rijden.
Wat is aangeraden om aan te schaffen?

SLEENAD
14-07-2011, 06:39 PM
Misschien best eens navragen in hoeverre er nog gereden gaat worden in Mol, wij van NBR zullen buiten alvast nooit meer mogen rijden met 1/8, 1/10 of wat dan ook.

Let wel, hoewel buiten en binnen allebei tot de sectie modelbouw behoren, hebben ze verder weinig met elkaar te maken, dus hoop ik met iedereen, dat de binnenbaan niet ook opgedoekt wordt!

jackbox
14-07-2011, 07:18 PM
Ik rijd zelf elk jaar in mol nuclea en heb al gehoord dat dat gewoon doorgaat, dat dat niks met buiten heeft te maken, in die zin dat ze daar ook moesten sluiten.
Om meteen van de gelegenheid gebruik te maken, ik heb als je toch gaat beginnen met 1/12 nog 2 nieuwe 1 cell lipo's liggen die ik wil verkopen.
Bij interesese even een mailtje naar: lc4620@hotmail.com voor meer informatie eventueel.

Martijn
14-07-2011, 08:05 PM
Ik verkoop mij Team Associated RC12R5.
Heb al pm gestuurd met verdere info.

Martijn

Rudi
15-07-2011, 08:19 AM
Misschien best eens navragen in hoeverre er nog gereden gaat worden in Mol, wij van NBR zullen buiten alvast nooit meer mogen rijden met 1/8, 1/10 of wat dan ook.

NBR -> Nuclea BUGGY Racing is idd moeten stoppen. Ook al vind ik dat spijtig, het was vroeg of laat te verwachten ... de eisen van de terreineigenaar negeren en je eigen zin doen blijft niet duren. Maar de sectie modelbouw blijft bestaan en binnen blijven ze rijden. Zo heb ik het gisteren toch nog gehoord.

V-Rossi
15-07-2011, 10:47 PM
Associated RC12R5.1 of CRC GenXL.

Beiden goedkoop, uitstekend op kleine, technische tapijtbanen (zoals in België en de UK), en de onderdelensupport, kwaliteit en set-upinformatie zitten goed.

Rudi
16-07-2011, 07:36 PM
Het is een tweedehands Asso RC12R5 geworden.

Nog een vraagje ivm rijden met 1-cel lipo. Mijn ESC heeft een lipo stand zodat de wagen stopt indien te lage spanning maar deze functie rekent op 2S.
Dus ik moet hem instellen op NiMH om met 1C lipo te rijden, rijden jullie op 'gevoel' om op tijd te stoppen en de lipo niet te diep te ontladen dan?

Of een ESC kopen in de aard van http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=467 ?

Grts, R

Martijn
16-07-2011, 07:55 PM
In onze club (wel offroad) rijden er een paar zonder een cut-off.
Maar ze zorgen er voor dat ze niet langer rijden dan 5-6min.
Weet wel niet hoe dit zit met een zwaardere motor wij rijden namelijk met een 27turn motor.

Martijn

danzoeloe
16-07-2011, 09:24 PM
Ik persoonlijk zou een esc kopen die geschikt is voor 1 cel lipo. Geen bang hartje meer als je eens wat langer blijft rijden maar je moet dit natuurlijk voor je zelf uitmaken wat je ermee wil doen. In de afgelopen jaren was er een afspraak gemaakt dat iedereen met een 10,5 motor reed. Ik weet niet wat de volgende afspraken zijn omdat ik zelf geen 1/12 meer rijdt.
Groetjes

Rudi
17-07-2011, 06:59 AM
Ik heb idd een 10,5 liggen om er in te stoppen.
Dan zal ik nog eens moeten googlen voor 1C esc's.

Martijn
17-07-2011, 10:45 AM
Misschien eens op Ebay kijken ook?

crashingbird
17-07-2011, 07:09 PM
....rijden jullie op 'gevoel' om op tijd te stoppen en de lipo niet te diep te ontladen dan?

Of een ESC kopen in de aard van http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=467 ?


1 X te diep ontladen = lipo rip !

die regelaar van hobbywing is een hele goeie, maar icm met 10.5 heb je ook dit nodig : http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=446
want die esc komt standaard met modified software (en dan moet je je ook verdiepen in de software, en de juiste downloaden, en dan via dit kastje in je esc uploaden, want anders kan je nooit de snelste zijn...)

In onze club (wel offroad) rijden er een paar zonder een cut-off.
Maar ze zorgen er voor dat ze niet langer rijden dan 5-6min.
Weet wel niet hoe dit zit met een zwaardere motor wij rijden namelijk met een 27turn motor.

Martijn

....eens loopt het fout, 1x een halfgeladen batt instoppen en denken dat ze vol is.... :-(
je kan ook dit gebruiken :
http://www.hobbywing.com/english/Product.asp?BigClassName=Accessories&SmallClassName=Lipo%20Battery%20Protector%20for%20 Car
-> omg, 27t,??=schuurborstels/remschoenen -> waar de beste batterij en dure lagers het verschil maken.... :cry: + beetje bruut onderin en top =0 komma 000 -> er zijn beter alternatieven voor offroad...




... In de afgelopen jaren was er een afspraak gemaakt dat iedereen met een 10,5 motor reed. Ik weet niet wat de volgende afspraken zijn omdat ik zelf geen 1/12 meer rijdt.
Groetjes

mja, da's pas hét probleem Danny, ieder jaar moet je de nieuwste 10.5 hebben, idem met de batterij, en zeker de nieuwste software op je regelaar...
met modified doet ieder zijn ding, en kan je ook met een oudere batt (lees : minder 'C') goed rondkomen, gwn een iets straffer moteurke, en ze gaan ook als een kanon...én toch geen speciale regelaar nodig
stock en spec = sucks! -> zulke klassen maken gewoon alles (veel) te duur... modified FTW ! :)
wel miss interessant in een beginnersklasse om rustig te beginnen, maar dan enkel 1stejaars hé ;-) !