View Full Version : Heeeeeelp!!! Newbie in nood
svvander
24-09-2011, 12:24 PM
Hehe :blush: Eindelijk vandaag mijn B4.1 (RTR) kunnen gaan testen. Wat bleek: als ik de throttle indruk, rijdt de wagen achteruit. Omgekeerd deed hij niets. Ah: snel opgelost, ik zal mijn zender omswitchen. Test: hetzelfde. Ok, de esc opnieuw calibreren.... niets. Bon, da is wel vervelend. Instelling van de esc dan maar opnieuw instellen. Stap 4: reverse instellen naar 1sec en dan achteruit. Testen: ik geef gas... na 1seconde rijdt 'm vooruit. Mja, dus nog steeds alles omgekeerd. Wat nu? Moet ik ergens anders nog een instelling aanpassen? Of is de motor af fabriek (rtr remember) verkeerd aangesloten (als dit al kan?).
Graag jullie hulp. Ik wil vandaag zeker nog is gaan rijden! :woot:
VW-Powah
24-09-2011, 02:16 PM
brushed of brushless?
- Brushed... + & - omwisselen op motor
- Brushless (indien sensorloos) A B C polen verwissel.. bvb A C B
- Brushless met sensor: Niets veranderen aan aansluitingen en eigenlijk hetgeen je hierboven al had moeten doen, ESC JUIST calibreren!!!!! :p Rem tijdens het calibreren anders eens op de moment dat je nu gas geeft en andersom... zal ook al wel helpen ;)
svvander
24-09-2011, 05:40 PM
Wel het is brushless met sensor. Ik heb ook al het omgekeerde geprobeerd, maar dat aanvaard hem niet...
Nu rijdt 'm vooruit, maar als ik volgas geef in het begin niet. Ik vermoed dat 'm nu in een stand staat waarin de achteruit selselmatig werkt en opgebouwd wordt. Ik weet echt niet wat ik nog moet proberen.
svvander
24-09-2011, 06:37 PM
Opgelost! Het lag toch aan de bekabeling van de motor. Blijkbaar heeft er iemand deze niet juist aangesloten. Ik merkte juist op dat de kabeltje het korste bij de motor, de langste aansluiting hadden en omgekeerd. Heb ze dan in de juist volgorde aangesloten en klaar was kees. Straf! Bedankt voor de hulp.
SLEENAD
24-09-2011, 06:55 PM
Mijne RTR was nochtans sensorloos! En inderdaad, gewoon 2 willekeurige aansluitingen wisselen is voldoende, MAAR ZOALS GEZEGD MAG DIT ENKEL MET SENSORLOOS!
svvander
24-09-2011, 07:03 PM
Het is inderderdaad sensorloos, ik heb mij vergist.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.