PDA

View Full Version : NRW-Offroad-Cup 1/10 te Helmond op zondag 29-04-2012

Gies
31-03-2012, 07:07 PM
3e manche van de NRW-Offroad-Cup 1/10 op zondag 29-04-2012
Op het circuit van Mach-One te Helmond.
Gereden wordt er in de klasses:
-2wd buggy
-4wd buggy
-fun/beginner
-monster, dit zijn de stadium trucks/truggy’s
-shortcourse 2wd stock
-shortcourse modified
Voor de regelementen kijk hier
NRW Offroad Cup - Reglement 2WD/4WD/Monster (http://www.nrw-offroad-cup.de/reglement-2wd4wdmonster)
NRW Offroad Cup - Reglement Fun/Hobby/Einsteiger (http://www.nrw-offroad-cup.de/reglement-funhobbyeinsteiger)
NRW Offroad Cup - Reglement Short Course Modified (http://www.nrw-offroad-cup.de/reglement-short-course)
NRW Offroad Cup - Reglement SC 2WD Stock (http://www.nrw-offroad-cup.de/reglement-sc-stock)
inschrijfgeld volwassenen € 10,-
jeugd tot 16 € 5,00
Rijdt je meerdere klasses dan voor de 2e (en 3e etc.) klasse 6 euro.
Eten en drinken is te koop op de baan, ontbijt vanaf 8 uur.
Er is mogelijkheid tot overnachten op de baan.
Stroom is aanwezig maar tafel, stoel en verlangkabel/stekkerblok zelf meenemen.
Er zijn geen leentransponders.
Aanvang wedstrijden zondag om 8.45 uur.
Trainen kan op zaterdag vanaf 10 uur.
Adres: Circuit Mach-One
Stipdonkse Goorweg, Helmond MACH-ONE (http://www.mach-one.nl/kaart/)
De wedstrijden worden gehouden op de grotere 1/8 baan, die ook geschikt is voor 1/10 autos, en zeker voor shortcourse erg leuk rijden is!!
Zie filmpje
Truggycup helmond - YouTube (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=40FSkwtj828)
Inschrijven kan via de link http://www.novosite.nl/subpages.php?f=machone&pageid=70835
Er zijn al 16 inschrijvingen, daarvan is het grootste deel van Duitse afkomst, dus ik zou zeggen Nederlanders of Belgen schrijf massaal in!!

Heb je verder nog vragen, stel ze dan hier, of stuur mij een PB.
Tot de 29e!!

Gies
05-04-2012, 04:02 PM
Heeft er niemand een plekje vrij op zn kalender??
Het kan erg gezellig worden en de frituurpan gaat al snel aan (dat is normaal in Helmond).
Ik zorg wel voor goei weer!!

Gies
11-04-2012, 05:19 PM
We zitten al aan 30 inschrijvers.
Er is ook een stadium-truck-klasse.
Niemand zin om zn stadium truck een keer uit te laten?
Wedstrijden hiervoor worden steeds zeldzamer!!

feniks
11-04-2012, 06:00 PM
je houd dus een 1/10 de wedstrijd op een 1/8 baan terwijl je een 1/10 baan hebt . waarom?

Gies
11-04-2012, 08:33 PM
De 1/10 wordt gesloopt omdat we grond moeten afstaan aan de gemeente, vandaar.
Maar aan de andere kant van het terrein wordt een geheel nieuwe 1/10 baan aangelegd, alleen het zal nog effe duren eer daaraan wordt begonnen.

Gies
17-04-2012, 02:22 PM
Update: we zitten al aan 40 deelnemers, populairste klasse is de SC-stock (17.5t) klasse.
het wordt dus in ieder geval gezellig!!

bzb
17-04-2012, 03:24 PM
17.5 turns :lol: hoe ziet dat er uit?:D

Gies
18-04-2012, 05:03 PM
Erg traag....maar het went.
Ik heb er al 2 x mee gereden, en ik moet zeggen, ik lig erg weinig op mn dak.
Maar het wordt toch es tijd dat ik die 8.5t es ga steken die ik nog heb liggen (op een andere wedstrijd uiteraard).

skyaflake
25-04-2012, 07:44 AM
Ingeschreven voor 2WD.. kijken of ik het nog kan :thumbsup:

Zag ook dat de familie van Helmond (it's in the name!) ingeschreven is, krijgen we gelukkig wat 2WD rijders. :D

En daarbij wordt het overigens heerlijk weer, it's gotta be said!

Gies
25-04-2012, 05:56 PM
80 inschrijvers al, en wat mondelinge toezeggingen geloof ik!!!
Inschrijven kan op de dag zelf ook, als het maar voor half 9 gebeurt!!!

skyaflake
25-04-2012, 06:01 PM
Ik ben al een spandoek voor je aan het maken Gies als je de A finale domineert :thumbsup:

Gies
26-04-2012, 02:52 PM
Als ik de A- finale haal.
Ik heb nog alleen maar gevloekt op mn Losi, al begin ik em langszaam een beetje door te krijgen.

Fernandez
26-04-2012, 06:55 PM
wat voor losi rij je ? 2wd of 4wd ?

Gies
26-04-2012, 08:47 PM
De Ten-T-SCTE, maar dat wist jij al hoor.
Hij gaat erg lekker totdat er weer es iets afbreekt of zo.
Maar dit weekend blijft ie heel!!!

Fernandez
27-04-2012, 11:58 AM
Maar hoezo duurt het ff voordat je die wagen door krijgt :eh?:

Tis de makkelijkst rijdende SC die er bestaat. Dan is een SC10 4x4 niets voor je :D :woot:

sorry hahaha geintje

Gies
27-04-2012, 04:54 PM
Maar waarom gaat ie dan steeds kapot?
En hij is nogal "Loosi", heeft echt nog een hoop kinderziektes hoor!!
Tja, ik kom van een Hobao, die is volgens mij nogal "idiot proof", al zijn daar de meningen ook over verdeeld.

Fernandez
27-04-2012, 05:41 PM
je bent niet de enige die het opmerkt.

ik zit uiteraard veel in het SC10 4x4 topic van RCtech. veel van de SC10 rijders hebben ook een losi en roepen precies het zelfde als jij. dat de losi toch wel slijtage onderhevig is en er wel regelmatig wat stuk aan gaat

Ik vind de SC10 een heerlijke wagen, maar er moet veel gesleuteld worden en zoeken naar een setup. ik ga nu mijn 2de seizoen in met de SC10 en qua set-up ben ik nu pas op de goede weg ( lees de auto is nu redelijk makkelijk te rijden/pushen ). Dit terwijl de losi zo uit de doos al makkelijk te rijden is.

ik heb het idee dat ik met een SC10 meer moeite moet doen om snel rond te komen dan met een losi onder zelfde omstandigheden. geeft niet tis wel een uitdagen. iedere race weer

Gies
27-04-2012, 06:16 PM
Tja, het zal allemaal wel goedkomen, maar ondertussen heb ik de 2 voorste CVDs, het voorste deel van de aandrijfas, het achterste deel van de aandrijfas en de bodemplaat al aan gort.
Ik reed laatst een wedstrijd in de buurt van Keulen, raakte ik een schroefje van het stuurgedeelte kwijt (kingpin).
Er reden alles bij mekaar 6 Losi SCTEs rond en niemand die dat schroefje had, ik was helemaal over de zeik!!!
Een vriendelijke Asso rijder met een heel arsenaal aan schroeven kon mij toen gelukkig helpen (vielen dank Thomas!), maar toen begaf mn voorste gedeelte van de aandrijfas het ook nog es.
Je snapt wel dat ik dus minder enthousiast ben.
Met mn ex-Hobao kon ik altijd wel finishen al viel ie soms van ellende bijna uit mekaar.
Zo heb ik ooit es gewonnen met mn trouwe Hobao, ging ik em thuis nakijken, lagers misten kogels, CVDs hingen nog net aan mekaar, en toch gewoon finishen, en winnen!!!

skyaflake
27-04-2012, 06:32 PM
Minder beuken in die bochten Gies :p

Vanavond m'n shocks rebuilden en morgen even ritjes maken, tijd geleden. :thumbsup:

Gies
27-04-2012, 06:38 PM
Oh ja mn achterbumper ook al kapot gehad.
Mn volgende achterbumper wordt denk ik een TBone of RPM!!!

Fernandez
27-04-2012, 06:40 PM
Tja, het zal allemaal wel goedkomen, maar ondertussen heb ik de 2 voorste CVDs, het voorste deel van de aandrijfas, het achterste deel van de aandrijfas en de bodemplaat al aan gort.
Ik reed laatst een wedstrijd in de buurt van Keulen, raakte ik een schroefje van het stuurgedeelte kwijt (kingpin).
Er reden alles bij mekaar 6 Losi SCTEs rond en niemand die dat schroefje had, ik was helemaal over de zeik!!!
Een vriendelijke Asso rijder met een heel arsenaal aan schroeven kon mij toen gelukkig helpen (vielen dank Thomas!), maar toen begaf mn voorste gedeelte van de aandrijfas het ook nog es.
Je snapt wel dat ik dus minder enthousiast ben.
Met mn ex-Hobao kon ik altijd wel finishen al viel ie soms van ellende bijna uit mekaar.
Zo heb ik ooit es gewonnen met mn trouwe Hobao, ging ik em thuis nakijken, lagers misten kogels, CVDs hingen nog net aan mekaar, en toch gewoon finishen, en winnen!!!

verkoop dat ding en haal een SC10 4x4, ik verklap je mijn setup en scheelt je minimaal 6 maanden afstellen :D

Gies
27-04-2012, 07:18 PM
mmmm....
Over een klein maandje heb ik hier in de buurt wel een wedstrijd op leem, en dan zit ik natuurlijk weer grof te stressen omdat ik daar maar weinig op rijdt.
En daar heb jij dus een perfecte setup voor!
Maar om daarom een nieuwe auto te kopen, nee dus.
Maar nu serieus, in de paardenbak van de winter deed ie het wel super hoor!!
Zal je zien dat ie op leem helemaal de sterren van de hemel rijdt (fingers crossed).

Fernandez
27-04-2012, 07:26 PM
je kent nu wel de zwakke punten van je auto, die moet je upgraden en dan kan je een stuk zorgelozer rijden.
ik heb mijn wagen ook moeten upgraden om goed rond te kunnen komen

chassis brace
3 pad slipper
rear hub extenders
swaybars

nog wel meer dingen geupgrade, maar die dingetjes dragen niet bij aan wegligging e.d.

enige waar ik nog van baal zijn de snel wiebelende outdrives van mijn diffs. maar goed, daar heb ik me bij neergelegd net is niet anders, dan maar wat vaker mijn diffs vullen

skyaflake
27-04-2012, 08:17 PM
Gies houdt iedereen voor de gek en blaast Zondag iedereen van de baan :D