oOple.com Forums

oOple.com Forums (http://www.oople.com/forums/index.php)
-   Belgium (http://www.oople.com/forums/forumdisplay.php?f=109)
-   -   Keuze 4WD (http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=103771)

Kurtje 19-06-2012 06:20 AM

Keuze 4WD
 
Hey iedereen

Ik ben toch een beetje aant twijfelen over de aankoop van een 4wd om de collectie compleet te maken.

Echter is het een beetje welles nietes tussen de Durango DEX410 V3 en de Schumacher Cat SX3. En dan de keuze in de CAT tussen de S1 en de CF :) Zie dat de S1 dikwijls aangeraden is ... Waarom net?

Welke van de 2 kunnen jullie mij adviseren en natuurlijk ook waarom?

Groetjes
Kurt

jeffrey 19-06-2012 07:23 AM

Ik zou Zowiezo voor de cat gaan :D
s1 heeft meer flex

Kurtje 19-06-2012 07:32 AM

Ja ma gij zijt bevooroordeeld eh :d lol

Nee serieus zou je de CAT meer aanbevelen als de durango en waarom?
En die meerderheid aan flex is een voordeel op de astro banan?

jeffrey 19-06-2012 09:36 AM

Vooral voordeel op klei / stokrooie enz ik heb een Dex en een cat sx3 wel geen v3 Dex ma een cat rijd gewoon vloeiend en nie zo stroef gelijk een Dex.
Das mijn mening en iedereen zal dit zegge wa met beide gereden heeft

janus_77 19-06-2012 09:46 AM

Quote:

Originally Posted by Kurtje (Post 666201)
Hey iedereen

Ik ben toch een beetje aant twijfelen over de aankoop van een 4wd om de collectie compleet te maken.

Echter is het een beetje welles nietes tussen de Durango DEX410 V3 en de Schumacher Cat SX3. En dan de keuze in de CAT tussen de S1 en de CF :) Zie dat de S1 dikwijls aangeraden is ... Waarom net?

Welke van de 2 kunnen jullie mij adviseren en natuurlijk ook waarom?

Groetjes
Kurt

Als je al een Schumacher 2wd hebt zou ik sowieso voor een Cat gaan. Gewoon omdat dit logistiek gezien makkelijker is.

Kurtje 19-06-2012 09:52 AM

Is inderdaad ook waar Janus_77 :)

Dus jullie zouden de CAT aanraden, en dan de S1 versie als ik het goed begrijp.
Is de wagen goed om te starten of dienen er aanpassingen aan gedaan te worden?

Durango heb ik genoeg gereden, vorige DEX410. Echter de CAT heb ik maar even kunnen testen.

stefke 19-06-2012 10:21 AM

Heb een mooie full option CAT te koop staan vanaf ik de kans krijg om de elektronica eruit te halen. :)

Opties die je IMHO moet hebben op de CAT zijn de Aluminium top bulkheads (die van de kit houden het geen rol op astro heel) en de voorste alu ophangingsdragers. Een verstevigde centrale riem is een goed idee (die van schumacher zelf of de CS). Ook de medium flex voorste draagarmen zijn een goed idee naar stevigheid toe. Een zaak die je best ook aanschaft is een verenset, maar dat is bij elke auto eigenlijk zo.

De CF of de S1 is een kwestie van voorkeur. De S1 heeft wat meer flex en is bijgevolg iets vergeefelijker op zijn setup, de CF rijdt strakker. Ik persoonlijk reed liever met de CF.

Kurtje 19-06-2012 11:37 AM

Dank je wel voor de volledige info!
Dus is meer een persoonlijke keuze tussen S1 en CF:)

Gonzo 19-06-2012 08:22 PM

Quote:

Originally Posted by Kurtje (Post 666236)
vorige DEX410

Aan de V3 is in feite niks veranderd dat die auto anders doet rijden tov de "vorige". Enkel grote hexen, minder alu en goedkoper.

Kurtje 20-06-2012 04:58 AM

Dank je wel Gonzo!

Kurtje 22-06-2012 10:39 AM

Misschien nog een snelle vraag: de riemaandrijving en bijhorend materiaal werkt dat een beetje duurzaam?


All times are GMT. The time now is 01:52 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com