View Single Post
  #20  
Old 06-09-2010
crashingbird's Avatar
crashingbird crashingbird is offline
Member
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 288
Default

Quote:
Originally Posted by feniks View Post
gaat in engeland toch ook goed en dan nog ge moet rubber offeren ook he .
zou zeggen maak er iets uniek van.
Met alle respect Bart, 'k weet da ge verzot zijt op Engelsen offroad, maar 't is niet omdat die in 't water springen dat wij belgskes er moeten achterspringen hé.
Ze hebben dan al veel schone circuits en heel goeie rijders, maar misschien kunnen ze ook es iet leren van ons ! (ons bier is bv beter, en da weten ze )

Der zijn enkele puntjes die ik onverenigbaar vind met offroad :

pinnekes, toppekes, blokskes of andere uitsteeksels op de banden, horen volgens mij niet echt thuis op asfalt, beton of andere aanverwante verharde wegen, daarvoor bestaat er ONROAD racen met slicks of profielbandjes.

Ook zand, dan aangestampt, of als toevoeging op kleibanen om natte plekken bij regen weg te werken, vind ik ook niet zo goed -> het wordt beton, en de bandensleet stijgt opnieuw, en bij droog kruipen die zandkorrels ook weer overal tussen....

Verharde stukken in de baan bij offroad worden waarschijnlijk gesponsord door de bandenfabrikanten en winkeliers !

Er zijn idd andere verzinsels om een spektakelbaan te krijgen dan een stukske verharding.

Een strook keitjes, niet vlak,maar golvend, of een heuveltje (keitjes, tot 5cm diameter +-) die voor de helft vastliggen in een betonlaagje oid, zou zeker de bandensleet niet verhogen, maar dan bij dauw of regen een moeilijke hindernis zijn, zowaar 'op eieren' rijden, en zelfs op droog moet je die wat trager nemen.

Een bouwwerkje als een trap,zowel voor- als achteraan, bovenaan afgevlakt, of lange tafel, niet te hoog, bv. max 1 à 1,5 m ( geen 'normale' afmetingen traptredes, maar traphoogtes van een kleine 8 à 10cm) waar je ook voor de verandering, eens rustig moet onderhandelen om er als snelste over te gaan, of je gaat op je dak! (buikspieroefeningen voor de baanposten, helm verplichten !)

Snelle, zowel makkelijke als moeilijke, zitten er meestal wel genoeg in de meeste parcours, maar zo 1 of 2 technische hindernissen moeten wel tof zijn.
Variaties oneindig natuurlijk.
Reply With Quote