Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #21  
Old 13-08-2010
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Wanneer is het BNK Mardave?

Ik had in de TFB-put nog enkele rollen perkament met info over 1/12 gevonden, die kennis heb ik dan bij deze maar meteen verspreid. De ultrageheime perkamenten, met kennis die het petje van TM ver te boven gaat, zijn verbrand en leven eeuwig voort in de labyrinten die de gedachtengangen van het TFB-bestuur zijn.
__________________

Reply With Quote
  #22  
Old 13-08-2010
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Quote:
Originally Posted by elvo View Post
de leider van TFB is een paar dagen in het buitenland
Zat PB in het buitenland
__________________
Reply With Quote
  #23  
Old 13-08-2010
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Elvo blijft de leider, maar als hij in het buitenland zit neem ik over en heb ik permanentie.
__________________

Reply With Quote
  #24  
Old 13-08-2010
crashingbird's Avatar
crashingbird crashingbird is offline
Member
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 288
Wink

Vanwaar toch die blijvende onmiskenbare interesse in een soort martiale david-klasse bij het TFB-management ?
Misschien uit heimwee, om toch nog eens opflakkering van vroegere momenten van glorie en heldhaftigheid te herbeleven, die echter maar een fractie kunnen zijn van wat ooit geweest is..

Of is dit soms een veeg teken, dat er in 2010 geen verweer meer geboden wordt tegen de ongenaakbare dominantie van TM, en er ook voor volgende seizoenen weinig hoop is op een ware ommekeer in de heilige BNK rangschikking?

Misschien wordt nu koortsachtig gezocht naar een vrij vlug voldoening schenkend alternatief, wellicht van lager allooi, zoals al eerder vernoemd, deze mardaves, en die bij onze jeugdige vrienden, eerder aanzien wordt als de klasse van het waardig ouder worden onder de op afstandbesturende vergrijzende piloten.

Aangepaste rijdersstellingen, al dan niet voorzien van roltrap of lift, parkeerplaatsen voor loopwagentjes en houders voor krukken, wandelstokken, kapstokken voor vilthoeden en andere bij de leeftijd passende hoofddeksels en/of haartooien, zullen noodzakelijk zijn, maar met veel toegewijde zorg verstrekt worden door de bevoegde organiserende instanties, hierbij echter rekening houdend dat niet vadertje staat deze onvoorziene luxe accomodatie gratis zal verschaffen, maar de meedingende piloten in eigen buidel zullen moeten tasten!
Er was ook de vraag of er geen extra snelle servo/links gemonteerd kon worden die de 4 veren simultaan bedient, dit via een drukknop op de zender gebruik makend van een 3de kanaal, om de bolides op de pittafel te laten springen na iedere race, dit is in ontwikkeling, de ontwerper mocht echter geen patent nemen op zijn uitvinding, deze was reeds decennia eerder ingediend door Jef Nijs, ten tijde van zijn 'grasmobiel'. Van de eveneens in de grasmobiel gemonteerde bokshandschoen mocht echter onder geen beding een oem versie gemaakt worden, om letsels te vermijden maar vooral om de vrede op de piste te bewaren.
Gelukkig is er al een tussentijdse oplossing : er is al een hulpstuk op de markt dat onderaan een wandelstok bevestigd wordt, en waardoor piloten op eigen kracht de wagen kunnen liften tot op tafelhoogte.

Met het oog op huidige technologische ontwikkelingen, rijst echter de vraag wie wie zal besturen, want de wagentjes kunnen ook op de stand 'autonoom' ingesteld worden, voor de diehard 85plus categorie, met dan een naar de zender terugsturend signaal wat ertoe leidt dat de bediener gewoon de bewegingen van sticks/ stuurtjes volgt, en ervoor zorgt dat spieren/gewrichten soepel blijven.
Sterker nog, tegen de tijd dat de huidige generatie aan echte vergrijzing toe is, zal men de beschikking hebben over een in te planten chip, waarvan nu al prototypes in testfase zijn, deze proefpersonen bevinden zich reeds onder de r/c meute, maar om alle rust te bewaren, nog incognito. Deze doorgedreven vorm van chiptuning, die ervoor zal zorgen dat de reflexen, en oog-handcoördinatie zich terug op het niveau van een 18jarige zal situeren bij 70plussers!
Dit belooft dus voor retro hoogtepunten in de r/c racerij binnen afzienbare tijd.


opm:
1) de initiatiefnemers van dit project zijn het echter nog oneens, over de plaatsingslokatie van dit stukje silicium, verkeerde plaatsing kan tot gevolg hebben dat bij mannelijke piloten het testosterongehalte verdrievoudigd, wat niet enkel als effect heeft dat deze zich 3x daags moeten scheren, maar vooral werd een té agressief rijgedrag vastgesteld.....ook hun wederhelften waren niet te spreken van de overdadig daarmee gepaar d gaande driften, wat de rust in onze vrij monogame westerse samenleving in het gedrang zou brengen.
2)wat betreft testen bij vrouwelijke piloten : waarnemingen tijdens clubwedstrijden bij MBV, en dan vooral de reeds buiten alle proportie grote geluidsproductie van de aanvoerster v/d rookie klasse, hebben de ontwerpers doen afzien van het testen op r/c'rs van van het vrouwelijk geslacht, om waarschijnlijk onomkeerbare beschadiging tegen te gaan.
3))Andere neveneffecten bij proefpersonen reeds voorzien van deze chip, en dan vooral zij die de waarschuwingslimieten betreffende instelbare timing overtreden hebben, hebben ertoe geleid, dat zij na iedere heat gewoon bleven doorrijden en geen gevolg gaven aan het stopsignaal, daarmee worden deze personen gemakkelijkheidshalve doorverwezen naar 24uurs races.
Reply With Quote
  #25  
Old 13-08-2010
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

De voornaamste reden is dat het dichtsmijten der deuren op de zaterdag voor een BNK, vooral als er elvo's op de baan zijn, kan leiden tot brokken bij een buggy (door de uitstekende wielen). Een Mardave heeft de wielen binnen de carrosserie en leent zich bijgevolg uitstekend tot het betere bashwerk, ook wel trainen met Elvo genoemd.

Feit is wel dat zelfs de deur dichtsmijten tegenwoordig niet meer helpt bij de TFB-leider. Te Arendonk deed ik een niet onaardige move, ervoor zorgend dat er slechts een 5-10cm tussen mijn auto en de curb was, waarop hij op 2 wielen het gat indook. Klasse.
__________________

Reply With Quote
  #26  
Old 13-08-2010
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

K, das keiveel tekst gast.
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #27  
Old 13-08-2010
crashingbird's Avatar
crashingbird crashingbird is offline
Member
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 288
Red face

Quote:
Originally Posted by Cooper View Post
K, das keiveel tekst gast.

ach ja..eigenlijk wou ik wat schrijven over 1/12 ervaringen, maar andere posts in dit topic brachten me van de wijs, wordt er dan plots een schakelaartje omgezet, en van 't een komt dan het ander en staat daar dan een brok tekst voor men neus , weet ook nie hoe dat komt....

'k Stel me juist de vraag of er enige brave zielen zijn die het eigenlijk lezen, mijn uiteraard zeer beknopte tekst, met wat feiten maar soms ook vergezochte fictie, vooral voor insiders bedoeld, en of zij er al dan niet ook kunnen mee lachen, anders hou ik het miss. toch beter bij de meer technische kant van deze hobby
Reply With Quote
  #28  
Old 14-08-2010
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Ok
__________________

Reply With Quote
  #29  
Old 14-08-2010
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

ik doe mee!
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #30  
Old 14-08-2010
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Back on topic !

Iemand deze al gezien ? Is net uit. Voorophanging ziet er voor liefhebbers van gewaagde nieuwe technologieën wel interessant uit :

http://banzaihobby.com/index.php?mai...oducts_id=8468

Wat me niet aanstaat is het feit dat Yokomo een eigen velgenmaat heeft verkozen ipv de ondertussen standaard Asso offset maat te gebruiken . Zelfs Corally gebruikt dat nu.

BTW, heeft yokomo geen eigen website ???
Reply With Quote
  #31  
Old 14-08-2010
The Fox The Fox is offline
New Member
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 24
Default

Allemaal heel mooi maar waar moet je dezer dagen gaan rijden?
Reply With Quote
  #32  
Old 15-08-2010
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Op zich is dat niet enorm revolutionair hoor, de andere 1/12's (zoals de CRC) gebruikten ook al een soort minieme demping voor de front end.

Revolutionair is een auto die op dit moment in Duitsland ontwikkeld wordt met de accu in de lengterichting en magneten ipv veertjes vooraan. Staat ergens op RC Tech.
__________________

Reply With Quote
  #33  
Old 15-08-2010
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Quote:
Originally Posted by The Fox View Post
Allemaal heel mooi maar waar moet je dezer dagen gaan rijden?
Naast Mol zal het Zwevegem etc. worden, of de geplande EPS races in Duitsland, Frankrijk, België en Nederland. En de M-Auto Cup natuurlijk.
__________________

Reply With Quote
  #34  
Old 15-08-2010
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Quote:
Originally Posted by stefke View Post
Back on topic !

Iemand deze al gezien ? Is net uit. Voorophanging ziet er voor liefhebbers van gewaagde nieuwe technologieën wel interessant uit :

http://banzaihobby.com/index.php?mai...oducts_id=8468

Wat me niet aanstaat is het feit dat Yokomo een eigen velgenmaat heeft verkozen ipv de ondertussen standaard Asso offset maat te gebruiken . Zelfs Corally gebruikt dat nu.

BTW, heeft yokomo geen eigen website ???
Mardave is 1/12 en voor de winter, dus het was allemaal zeer on topic

Enniewee, die yokomo neus komt eigenlijk uit het oval wereldje. Bij hun was het gewicht niet super belangrijk omdat ze toch maar 1 keer vanuit lagesnelheid optrekken een daarna volle bak blijven gaan. Nu er wat meer "koppel" beschikbaar is als vroeger, is yokomo wel één van de eerste die het op een normaal circuit chassis heeft gezet.


www.yokomousa.com
www.teamyokomo.com
__________________
Reply With Quote
  #35  
Old 15-08-2010
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Quote:
Originally Posted by janus_77 View Post
Mardave is 1/12 en voor de winter, dus het was allemaal zeer on topic

Enniewee, die yokomo neus komt eigenlijk uit het oval wereldje. Bij hun was het gewicht niet super belangrijk omdat ze toch maar 1 keer vanuit lagesnelheid optrekken een daarna volle bak blijven gaan. Nu er wat meer "koppel" beschikbaar is als vroeger, is yokomo wel één van de eerste die het op een normaal circuit chassis heeft gezet.


www.yokomousa.com
www.teamyokomo.com

Ik had het vooral over het TFB en TM off topic gepallaver.

Die Mardave doet me denken aan die Bud autootjes uit het verleden. Was de hardcore versie van een Tamtech in de tijd van het micro racen op zolder.

Dus die demper is zo'n beetje een teruggrijpen naar een reeds bestaande technologie die met de huidige aandrijfsystemen meer zin heeft dan toen het oorspronkelijk uitkwam. Ik zie een vergelijking met de huidige jacht op Hydra-drives en Losi XX4's
Reply With Quote
  #36  
Old 15-08-2010
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

IK ben hier de modderater.

zolang TFB en TM hun royalties betalen heerst er een gedoogbeleid.
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #37  
Old 15-08-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Quote:
Originally Posted by V-Rossi View Post
Te Arendonk deed ik een niet onaardige move, ervoor zorgend dat er slechts een 5-10cm tussen mijn auto en de curb was, waarop hij op 2 wielen het gat indook. Klasse.
Dat is geen klasse maar onkunde, of 'niet beter weten'.
Reply With Quote
  #38  
Old 15-08-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Quote:
Originally Posted by elvo View Post
Dat vind ik dus geweldig hé: de leider van TFB is een paar dagen in het buitenland, en alles (verspreiding TFB kennis, verkondiging van Het Woord, ledenwerving,...) loopt gewoon voort. De leider van TM is even in het buitenland en alles ligt gewoon stil!
Alles behalve de adoratie voor TM.
Reply With Quote
  #39  
Old 16-08-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

ik dacht het niet.
heb voldoende gereageerd en behoor tot TM dus.
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #40  
Old 16-08-2010
crashingbird's Avatar
crashingbird crashingbird is offline
Member
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 288
Default

Quote:
Originally Posted by V-Rossi View Post
De voornaamste reden waarom hij op 2 wielen het gat indook. Klasse.

de enige rationele uitleg wordt door Cyriel uit de doeken gedaan, op 5:00

http://www.youtube.com/watch?v=CgQCjvdgGKI
Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 09:25 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com