Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #41  
Old 24-10-2010
crashingbird's Avatar
crashingbird crashingbird is offline
Member
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 288
Default

weet iemand ne simpele link met de online uitslagen ?
Reply With Quote
  #42  
Old 24-10-2010
Gonzo's Avatar
Gonzo Gonzo is offline
Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 223
Default

Nope, nog geen uitslagen gezien.

Voor zij die vandaag twijfelden of minipins nu mochten:

Lambo trophy: BNK regels + minipins toegestaan (staggered rib vooraan op een 4wd mag dus ni, moet ook minispike2 of minipin zijn)

EIR: BNK regels, dus enkel minispike2
__________________

Reply With Quote
  #43  
Old 25-10-2010
Lowie's Avatar
Lowie Lowie is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Dworp, Belgium
Posts: 1,183
Default

En? Hebben de heren het een goed evenement gevonden?

Laat de (opbouwende) kritiek maar komen.
__________________
aka Ludo
Reply With Quote
  #44  
Old 25-10-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Jep het was goed! Gezien het aantal deelnemers alles vlot verlopen, JP heeft goeie beslissing genomen om een qualif te droppen, anders zou het heel laat geworden zijn. Problemen met de telling zijn zonder veel problemen opgelost enz...
De verre wandeling van circuit naar auto heeft me ni echt gestoord eigenlijk.
Iedereen had precies een tafeltje, veeeel beter dan de random chaos vorig jaar En het was warm!

Het was wel een beetje vroeg om te beginnen, maar dat is dan vooral voor de vlamingen, op bnk's is het altijd andersom. Van mij mag er gerust een lagere deelnemerslimiet zijn, zodat het geheel op iets kortere tijd afgewerkt kan worden (en er dus later kan gestart worden ). Maar dan heb je weer inschrijvingen die op een paar minuten volzet zijn...

Circuit is goed, leek alsof er veel minder kapot gereden werd dan vorig jaar? Zeker het dichtmaken van de hoektafel is een pluspunt
Van mij zou de layout iets technischer mogen (maar dan hebben de 1/8e misschien problemen?). Rondetijden van 17s zijn eigenlijk wat te snel, toch zeker voor grote races als EIR en evt een EK in 2012. Maar vermoedelijk zal de layout nog wel eens veranderen? Als je nu in het infield hier en daar een klein jumpke of wat houten latten onder de mat steekt, dat zou de rondetijden ook al een stuk kunnen verlengen. Misschien de grote lange bocht iets aanpassen zodat de oppervlakte die erin ligt ook benut wordt als baan, want daar gaat vrij veel plaats verloren. Daar ligt ook nog geen houten plaat in, dus misschien de moeite om te overwegen vooraleer dat helemaal opgevuld wordt? Of leg ergens een houten plaat OP de baan, driften!!
Reply With Quote
  #45  
Old 25-10-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Quote:
Originally Posted by crashingbird View Post
weet iemand ne simpele link met de online uitslagen ?
Ik vind ook niks, misschien wordt de myrcm site niet meer gebruikt?
Reply With Quote
  #46  
Old 25-10-2010
Gonzo's Avatar
Gonzo Gonzo is offline
Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 223
Default

De circuitranden ingepakt met hout is zalig : er is zonder twijfel veeeeel minder kapot gereden, en dit zelfs zonder die rare dikke matten onder de landingen zoals vorig jaar. En eens de setup wat goed is (maar das wel makkelijker gezegd dan gedaan) kan er fameus veel panache neergelegd worden, zonder het risico je auto half te mollen tegen een betonnen muur.


Baanposten bij de B-reeks van 1/8 was met momenten wel met uw leven spelen, en dat heeft een baanpost wel gemeld aan JP na de laatste B-finale. (kheb ook 2 letterlijke laagvliegers net kunnen ontwijken)
We hopen dus gewoon dat JP volgende keer een woordeke placeert richting die mensen, om te vragen vooral wat veiliger te springen.

En het lijkt ook of al die 1/8 met een stuurke rijden, waarbij 1 mm het verschil is tussen niets en 6S tkot open. Wartelle ofzo die kan da aan, maar de meesten in de B-finale snappen precies ni dat ge daar als beginner meer tijd mee verliest dan wint, en wat erger is: kunnen soms op 5 meter na ni weten waar ze landen omdat daardoor de afsprong zo moeilijk te doseren is.
Dus gewoon die mensen vragen wa rustiger te springen, oftewel enkele American Football helmen voorzien, want anders zienek hiermee nog accidenten gebeuren.

Op dit kleine minpuntje na, top organisatie, zoals we daar gewoon zijn!
__________________

Reply With Quote
  #47  
Old 25-10-2010
crashingbird's Avatar
crashingbird crashingbird is offline
Member
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 288
Default

ja, 't was idd goed gisteren, en zoals Ludo vraagt, hier wat reacties en vooral opbouwende kritiek:

algemeen/wedstrijdverloop :
---------------------------

+ waar anders dan bij BCA kunt ge u in het najaar/winterperiode eens goed uitleven indoor met je offroad materiaal
+ 't was idd warm, miss. zelfs wat teveel van 't goede, spaar gerust wat mazout/gas uit en zet de thermostaat op 20/21 ipv 27°
+ kantine met voldoende eten en drinken, ook nog in de namiddag !

+ een r/c club, nu inclusief sanitaire voorziening anno 2010, sedert de slijpschijf eens door de muur sneed, is een groot pluspunt!

+ een pitplek voor iedereen, zelfs laatkomers konden hun picnic-tafeltje thuislaten, en er waren voor deze nog enkele 'gewone' tafels over ook!

-de dag duurde wat te lang, maar wat gelukkig gecompenseerd werd door 1 kwali weg te laten (= +)
De eerste kwali reeks was serieus uitgelopen (duurde 2u), het op en af gaan v/h podium en het starten ging in 't begin niet zo vlot, er zijn nochtans 2 trappen (= +++!)
De wedstrijdleiding liet het achteraf gelukkig wat vlotter verlopen.

tip : misschien de 'parkeerplaats' voor zenders/auto's zodanig inrichten, dat deze zowel op als achter het circuit bereikbaar is, zodat de baanposten het circuit zo snel mogelijk kunnen verlaten, en daarna hun wagen kunnen ophalen = weer een minuutje sneller om de volgende reeks te laten starten! Ook kan je die plaatsen nummeren van 1 tot 10 (of 12?) dat werkt ook wat vlotter!
- een groot minpunt vond ik het regelmating uitblijven v/d printouts -> ik verwacht niet dat iemand v/d organisatie de ganse dag om de 7 à 8' gaat 'aanplakken', maar als de kopieën voor het publiek op een bereikbare plaats liggen -dus de printer niet boven op de stelling- dan komen die vanzelf wel terecht (de meeste rijders zijn nieuwsgierig, kennen meestal hun eigen naam zelfs, en hangen de tijden dan wel op hun plaats !)

circuit:
------
+ parcours-afzetting (Lambo paneelkes) zorgt ervoor dat je niet zoveel brokken maakt als je eraf gaat, wel waren ze nu en dan aan vernieuwing toe, na een 'tikske' van zo'n 1/8ste !
+de hoektafel afgewerkt met planken zodat er geen auto's meer naast vallen
- maar dit moet/gaat nog verder afgewerkt worden naast de jump en down-slope die net voor de hoektafel komt! (dit was een heel gevaarlijke plek voor baanposten, die er regelmatig een wagentje moesten van tussen halen langs de muur)
+ iemand aan de micro, die deftige commentaar geeft is goed, ook al is't in 't frans
- spijtig wel dat dit voor mij zo goed als volledig onverstaanbaar was(slechte akoestiek, zeker door die allweather megafoon-achtige luidsprekers die altijd maar een twijfelachtige geluidskwaliteit produceren, maar vooral door het gebouw zelf + het geluid werd dan nog ook nog eens overstemd door het lawaai van de heel regelmatig draaiende aanjager v/d verwarming
Misschien zijn de luidsprekers ook wat te hoog opgehangen.

- in de hoek van 't gebouw, was de lucht nogal bezwangerd, en neen, niks te maken met paringsrituelen in deze context..(het 'juiste' woord ontgaat mij, dus ='bedompt' in 'tvloams) de deur dan regelmatig wat openzetten om te verluchten is miss. wel een goed idee, maar waarom binnen een rookverbod, als de rokers allemaal voor de open deur gaan staan dompen.....(ik = ex-roker, dat zijn de ergste 't schijnt )

- er waren toch enkelingen zeer luidruchtig op de stelling,
+ ook hoorde ik wel eens een terechtwijzing (de enige keer dat ik begreep wat men vertelde)

Baanposten is altijd wel een risico, maar zoals ook Gonzo schrijft, zou een helm geen overbodige luxe zijn op sommige plekken, ook John heeft een auto rakelings langs zijn hoofd zien passeren (net voor de hoektafel). Enkele helmen voor de gevaarlijkste plaatsen zou niet slecht zijn (type/model ?, maar liefst ook voorzien van roostertjes aan de oren, zodat de baanposten niet 'doof' zijn dan
Het al dan niet verplichten tot dragen, daar ga ik mij niet over uitspreken, maar de mogelijkheid hebben om eentje op te zetten zou niet slecht zijn.
En 't hoeft daarom geen 1/8ste te zijn, de 1/10des kunnen ook gevaarlijke projectielen zijn, als je eentje in je gezicht, of slechter nog, tegen je slaap krijgt.......
+ De 1/8ste mensen wat tot redelijkheid aanmanen was idd ook goed.

Van de meer 'exotische' klasses, vond ik de SC's wel de beste/mooiste, de 1/8ste zijn toch niet echt zo geschikt voor zo'n circuit, komen daar niet echt tot hun recht, maar die mensen zijn natuurlijk ook blij 's winters wat te kunnen doen met hun gerief! (en BCA blij met de extra leden/inkomsten)

Merci BCA, 't was fun, en tot de volgende (nog eens een trainingske deze winter miss., maar zeker tot op de EIR)

Totdaar onze beknopte bijdrage

groet,

John en Kurt
Reply With Quote
  #48  
Old 25-10-2010
DarkDog's Avatar
DarkDog DarkDog is offline
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: Aarschot, Belgium
Posts: 12
Thumbs up

Veel heb ik aan bovenstaande niet toe te voegen... het was af...
dik in orde!
Laat nog maar wa komen van da...
Reply With Quote
  #49  
Old 25-10-2010
Lowie's Avatar
Lowie Lowie is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Dworp, Belgium
Posts: 1,183
Default

pictures:

http://media.automodelisme.com/Belgi...61495106_r7t6E

't zijn allemaal prachtige foto's van de wagens.
Volgende keer neem ik ook, mijn apparaat mee, dan schiet ik ook een pak sfeer-foto's, .. al zullen die kwalitatief een pak minder mooi zijn, tja.
__________________
aka Ludo
Reply With Quote
  #50  
Old 25-10-2010
Lowie's Avatar
Lowie Lowie is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Dworp, Belgium
Posts: 1,183
Default

results:
https://spreadsheets0.google.com/ccc...oM&hl=fr#gid=5
__________________
aka Ludo
Reply With Quote
  #51  
Old 26-10-2010
Kusal Kusal is offline
Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: Belgium
Posts: 260
Default

Alles dik in orde en goed geamuseerd.
Was wel wat vroeg maar dit is voor iedereen hetzelfde.
1/8 B is te gevaarlijk om te marshallen; als ze zo blijven rijden dan weiger ik om nog te staan (heb geen zin om naar spoed te gaan om dat ik een 1/8 tegen mij krijg)
En 1/8 A liet zien dat er wel degelijk mee te rijden valt!
Reply With Quote
  #52  
Old 28-10-2010
Lowie's Avatar
Lowie Lowie is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Dworp, Belgium
Posts: 1,183
Default

Er zijn wat plekjes vrijgekomen in 2WD voor de volgende editie (14 november).
(We hebben een extra reeks gecreëerd.)
__________________
aka Ludo
Reply With Quote
  #53  
Old 28-10-2010
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Ludo, u heeft 1 nieuw bericht. Lees na de toon. BIEP.
__________________

Reply With Quote
  #54  
Old 29-10-2010
Gonzo's Avatar
Gonzo Gonzo is offline
Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 223
Default

Quote:
Originally Posted by crashingbird View Post
als ge dat allemaal in schrijftaal ziet... cool eigenlijk zo'n lijstje, nog zo'n paar dinges :
charge-buize, cliniateurs, disque, bougie, de batterie, vidange, ne bidon nafte...
Of in het Aalsts
__________________

Reply With Quote
  #55  
Old 03-11-2010
Lowie's Avatar
Lowie Lowie is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Dworp, Belgium
Posts: 1,183
Default

binnen twee weekjes is het al de tweede manche.
Dit zijn is de voorlopige regeling:



__________________
aka Ludo
Reply With Quote
  #56  
Old 03-11-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

denk dak al niet mee doen.
in nen D starten komaaaaaan en nathan in een A en nog C finalisten van een bnk . das er ver over. zelfs achteruit gaan ik en freud nog sneller dan de rest in ons reeks.
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #57  
Old 03-11-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Da's dan de ideale gelegenheid om te leren inhalen, én op safe te rijden.
Reply With Quote
  #58  
Old 03-11-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

geen denken aan dak de bulle zo gaan kapot rijden. start zelfs op ne franse regional in nen deftigge Q net zo als in engeland . en dan nu de beste 2 van 2009 in een D laten starten das vragen om rommel. freud doet er mee wat hij wil zo strt ik ni. heb er vorig jaar op eir ook A gestaan en de enkele wedstrijden die ik er gedaan heb ook . dus kan daar niet echt mee volgen nu.
das niet van de gewoonte daar dat ze zo een misser maken.
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #59  
Old 03-11-2010
Gonzo's Avatar
Gonzo Gonzo is offline
Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 223
Default

Nee, das waar, gij staat daar ni op uw plaats. Maar de bedenking was ook: dit is LWT 2, en diegenen die op LWT 1 in de A of de B stonden verwachten in feite ook niet dat ze nu in de C of D reeks moeten qualificeren.
Dus ja, nen echte misser is da ni, als ge opt BNK de eerste race mist hebt ge net hetzelfde voor.
Voor Nathan, Wartelle en nog nen engelsman maken ze blijkbaar wel een uitzondering, in kader van niveau en internationaal karakter misschien. Gij zijt ook niveau he Bart, maar binnenlands, en waar moeten ze de lijn dan trekken? Na u? Na Freud? Na de volgende? Ge snapt het probleem he...
__________________

Reply With Quote
  #60  
Old 03-11-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

dat zou best kunnen eric .
maar daar starten en Q rijden is alleen nog goed voor miss een B finale te halen. dus dat heeft geen zin.
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 01:35 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com