Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #21  
Old 04-12-2010
kriske's Avatar
kriske kriske is offline
Senior Member
 
Join Date: Apr 2007
Location: belguim
Posts: 770
Default

Quote:
Originally Posted by PRO-Buggy View Post
hoeveel rijders kun je per dag maximaal laten rijden met de indeling zoals die er nu is?

tel maar uit.

om 1 reeks telaten rijden kwali en finale's heb je 1uur nodig, het kan sneller maar moet iedereen klaar staan, niet wachten op baanposten enz.
Reply With Quote
  #22  
Old 04-12-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Quote:
Originally Posted by PRO-Buggy View Post
Ja, al vanaf een jaar of 10 geleden. Maar Chris 75 rijders zijn 75 rijders in welke klasse dan ook, maakt niet uit of dit bij nitro ofwel electro is.

Er komen dit jaar 2 clubs/circuits bij, vorig jaar was er al een gemiddeld aantal rijders van ik geloof rond de 75 aanwezig op een BNK. Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat dit aantal het komende seizoen nog hoger zal zijn.

(ps Ik maak me er niet druk over. Ik reageer alleen maar op een bovenstaande post met het ruimte gebrek onderwerp!)
Ik denk dat kris het specifiek over brcc heeft, wat indoor is, en daardoor beperkt in pits-plaats. gemiddeld 75 wil zeggen dat er races met meer waren ook, 1e bnk bij brcc kan je toch rekenen op 90+ deelnemers. Op een gegeven moment moet je wel ergens een limiet gaan zetten, er zijn namelijk maar een beperkt aantal uren in een dag

bvb in engeland, daar hebben ze een limiet van 120, maar daar rijdt dan wel enkel de A finale 3 keer en ze starten om 8u 's morgens (en za enkel 2wd, zondag enkel 4wd, 2*3min practise, 4 heats, 1 finale). Daar is dan ook een heel systeem van regionals en F ranking om te bepalen wie er aan de nationals mag meedoen. je moet daar in het begin van het seizoen al inschrijven en betalen voor elke national, ook al wil je er maar eentje meedoen. Diegenen die 4/6 inschrijven krijgen voorrang op de mensen die 3 of minder races willen rijden. Volgende selectiecriteria is de F ranking, wat erop neerkomt dat de betere piloten, of diegene die al langer meerijden, voorrang krijgen. En een licentie moet je daar ook kopen, zelfs al rij je maar 1 race.

Maar zo'n vaart zal het hier nog wel niet lopen denk ik.

Plaatskes rond het circuit, dat lijkt me toch echt geen probleem om wat verder weg te zitten als je later arriveert. Op de GP zitten er mensen aan de andere kant van het park, dus al het op andere circuits ook wel lukken als je 50m meer moet wandelen zeker? Op elk outdoor circuit is er plaats genoeg voor 300man (geen idee bij de nieuwe circuits). Wat wel beter kan, zijn mensen die hun 1/1 auto per se naast hun tent/tafel willen hebben, zo verlies je super veel plaats (bvb arendonk, daar kan je perfect tentjes etc rond de baan zetten, en je auto een beetje verder op het grote veld).

Maar nog eens, wacht gewoon de eerste race af, die is trouwens pas binnen 3maand, tijd genoeg dus nog om te panikeren
Reply With Quote
  #23  
Old 04-12-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Quote:
Originally Posted by PRO-Buggy View Post
hoeveel rijders kun je per dag maximaal laten rijden met de indeling zoals die er nu is?
Ik denk dat als je 6 minuten heats hebt, dat om de 9 minuten starten het allersnelste is. Een heat van 6 minuten wil zeggen dat die richting 7 minuten kan duren hé, want het zijn staggered starts dus diegene die laatst vertrokken is kan +-6m30 rijden. De eerste is al +-10s rapper vertrokken, dus dat is 6m40s.

Dan heb je dus 2m20 om de piloten van het podium te krijgen, volgende piloten op het podium te krijgen en op te stellen voor de start. En ook om alle marshalls op hun plaats te krijgen... Zeer krap dus!

Reken even uit:
6 minuten heats
Je hebt ook nog 30 minuten pauze tussen heats en finales.
Dus start om 9u30
6 heats---5u24m------15u24
7 heats----6u20m-----16u20
8 heats----7u12m-----17u42
9 heats--- 8u6m-------18u06
10 heats---9u---------19u
11 heats---9u54m-----19u54
12 heats---10u48m----20u48

+ prijsuitreiking!!

Per heat komt er dus gewoon 9*6min=54min bij.

Je snapt dus nu waarom er gekozen is om vanaf meer dan 8 heats naar 5 minuten te zakken...

En dan is er die dag ook nog NIKS mis gegaan (stroompannes, telling problemen, regen,...)

9 minuten is ook nog eens erg krap, 10 zal waarschijnlijk meestal gehanterd worden. Dus tel er nog eens AantalHeats*1min overal bij

Key is dus snel te kunnen wisselen tussen 2 heats/finales:
- direct van podium komen na 'race over'
- auto wegzetten op de tafel die daarvoor dient
- op uw baanpost gaan staan
- nieuwe heat zo snel mogelijk naar boven
- opwarmronde terwijl de marshalls hun plaats zoeken (daar verlies je dus geen tijd mee)
- opstellen van wagens voor de start in volgorde is volgens mij niet nodig, de startvolgorde wordt afgeroepen, eigen verantwoordelijkheid om te kunnen vertrekken (want dat sorteren kost echt veel tijd, iedereen kan gerust in 2 linies staan, of allemaal op een rij maar niet in volgorde)

In de qualifs kan je hier en daar tijd winnen door max 12 piloten per heat te zetten, maar in finales mag dat niet.
Reply With Quote
  #24  
Old 04-12-2010
kriske's Avatar
kriske kriske is offline
Senior Member
 
Join Date: Apr 2007
Location: belguim
Posts: 770
Default

Dit jaar was het alleen echt druk op brcc en mbv.

Voor de rest was het wel oke, kwa volk dan.
Reply With Quote
  #25  
Old 04-12-2010
crashingbird's Avatar
crashingbird crashingbird is offline
Member
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 288
Default

Quote:
Originally Posted by flipside View Post

Key is dus snel te kunnen wisselen tussen 2 heats/finales:
- direct van podium komen na 'race over'
- auto wegzetten op de tafel die daarvoor dient
- op uw baanpost gaan staan
- nieuwe heat zo snel mogelijk naar boven
- opwarmronde terwijl de marshalls hun plaats zoeken (daar verlies je dus geen tijd mee)...
Daarvoor vind ik het systeem met 2 trappen zoals bij BRCC wel een voordeel, je moet niet wachten om naar boven te gaan totdat iedereen v/d stelling beneden gekomen is.

Enig mogelijke verbetering daar vond ik dit :
(eigen quote uit het LWT-topic)

Quote:
Originally Posted by crashingbird View Post
tip : misschien de 'parkeerplaats' voor zenders/auto's zodanig inrichten, dat deze zowel op als achter het circuit bereikbaar is, zodat de baanposten het circuit zo snel mogelijk kunnen verlaten, en daarna hun wagen kunnen ophalen = weer een minuutje sneller om de volgende reeks te laten starten! Ook kan je die plaatsen nummeren van 1 tot 10 (of 12?) dat werkt ook wat vlotter!
Reply With Quote
  #26  
Old 04-12-2010
hansie hansie is offline
Member
 
Join Date: May 2010
Posts: 186
Default 2 trappen

Hallo allen,

Met betrekking tot de voorgaande post kan ik u allen met gepaste trots mededelen dat MVB een nieuwe rijdersstelling heeft (bedankt Richard en kornuiten).
Deze is voorzien van 2 trapdelen.
Stelling betreden en verlaten tegelijkertijd zal geen probemen opleveren.
Tevens kunnen er nu makkelijk 14 man tegelijkertijd op.

Groeten

Hans
Reply With Quote
  #27  
Old 04-12-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

eigenlijk in wezen kun je gewoon het telprogram als je een vol auto laat lopen .
ook gewoon laten doen. en wie er niet is of te laat is ja se . moeilijk voor iemand die de eerste keer komt mee doen maar eens iedereen er aan gewend is lukt dat perfekt. het zijn meestal ook de zelvde waar je op moet wachten of die niet tijdig op hun baan post zijn .
dus denk ook gewoon een cordater optreden daartegen kan veel tijd op een dag schelen.

in elk geval een tweede trap in berschenhoek is zeker al een leuk meegenomen iets . hoop er snel eens te kunnen komen kijken en rijden.
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #28  
Old 04-12-2010
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #29  
Old 04-12-2010
kitcarfreak's Avatar
kitcarfreak kitcarfreak is offline
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: Antwerp, BE
Posts: 30
Default

Quote:
Originally Posted by Cooper View Post
+1 .
Reply With Quote
  #30  
Old 04-12-2010
johan neyens's Avatar
johan neyens johan neyens is offline
Member
 
Join Date: Nov 2009
Location: wommelgem
Posts: 67
Default

Pro buggy, ik wil zeker niemand uitsluiten. Helemaal niet.

En het is specifiek voor Charleroi ook. Zoals wouter en kris ook zeggen.
Reply With Quote
  #31  
Old 04-12-2010
The Fox The Fox is offline
New Member
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 24
Default

Quote:
Originally Posted by feniks View Post
eigenlijk in wezen kun je gewoon het telprogram als je een vol auto laat lopen .
ook gewoon laten doen. en wie er niet is of te laat is ja se . moeilijk voor iemand die de eerste keer komt mee doen maar eens iedereen er aan gewend is lukt dat perfekt. het zijn meestal ook de zelvde waar je op moet wachten of die niet tijdig op hun baan post zijn .
dus denk ook gewoon een cordater optreden daartegen kan veel tijd op een dag schelen.

in elk geval een tweede trap in berschenhoek is zeker al een leuk meegenomen iets . hoop er snel eens te kunnen komen kijken en rijden.
Zoiets als bij Racing Paradise om gek van te worden, heb mij daar mateloos aan geergerd, wel spijtig dat we daar niet meer kunnen rijden. Hadden daar nochthans grootse plannen.
Reply With Quote
  #32  
Old 05-12-2010
elvo's Avatar
elvo elvo is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 913
Default

Bij meer dan 80 inschrijvingen moeten de mensen van in en rond Antwerpen hun ego's thuislaten. Dan is er in de pits plaats genoeg.
Ik zal het voorstellen als reglementswijziging voor 2012.

__________________
Reply With Quote
  #33  
Old 05-12-2010
dirk702's Avatar
dirk702 dirk702 is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: Belgium (Deurne)
Posts: 479
Default

Hey Elvo,
De Z-finale moet ook gevuld raken hé.... Wie gaat dat dan doen ?
__________________
Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten
Ook op de Cougar SV2, Cat SX3 & Cat K1
Reply With Quote
  #34  
Old 05-12-2010
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Mijn ego doet enkel A-finales. In tegenstelling tot mezelf.
__________________

Reply With Quote
  #35  
Old 05-12-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

wat dus nen hoop zever is. ego pffffffffffffff ik heb da ni
der is maar 1 stad en dat is antwerpen de rest is parking
als ge ziet wat er gereden word op een grote wedstrijd zoals een ek.
daar reden we dit jaar met 150 man en iedereen 4 of 5 reeksen de dag van de trainingen . ok da was dan maar 5 min maar als ge der 50 man afdoet moet 6 toch haalbaar blijven zeker.
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #36  
Old 05-12-2010
elvo's Avatar
elvo elvo is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 913
Default

Quote:
Originally Posted by dirk702 View Post
Hey Elvo,
De Z-finale moet ook gevuld raken hé.... Wie gaat dat dan doen ?
Daar hebben we onze Franstalige landgenoten voor.


__________________
Reply With Quote
  #37  
Old 05-12-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Quote:
Originally Posted by feniks View Post
wat dus nen hoop zever is. ego pffffffffffffff ik heb da ni
der is maar 1 stad en dat is antwerpen de rest is parking
als ge ziet wat er gereden word op een grote wedstrijd zoals een ek.
daar reden we dit jaar met 150 man en iedereen 4 of 5 reeksen de dag van de trainingen . ok da was dan maar 5 min maar als ge der 50 man afdoet moet 6 toch haalbaar blijven zeker.
Bart, kunde gij lezen? Zou het toch eens proberen.

Reken even uit:
6 minuten heats
Je hebt ook nog 30 minuten pauze tussen heats en finales.
Dus start om 9u30
6 heats---5u24m------15u24
7 heats----6u20m-----16u20
8 heats----7u12m-----17u42
9 heats--- 8u6m-------18u06
10 heats---9u---------19u
11 heats---9u54m-----19u54
12 heats---10u48m----20u48


100 man is einde laatste finale om 19u, met elke 9 minuten een start.

En ge moet ni met ek vergelijken, want daar rijdt ge 6 practise heats op dag1, die niet getimed zijn. Dag 2 rijdt ge 2 timed practise heats en 3 qualifs, dat is dus slechts 5 keer!!! En maar 5 minuten, maw dat is al dik 2u gewonnen.
+iedereen is daar een hele week aanwezig, niemand moet dus 's morgens van 150km+ komen, dus ge kunt veel vroeger beginnen.
Reply With Quote
  #38  
Old 05-12-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

kan daar iet op zeggen maar ga da laten .
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #39  
Old 05-12-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Iets als dit?

Quote:
Originally Posted by feniks View Post
ik zeg ook niet dat gij en onze tom zo stoem moet doen om na de zaterdag trainen naar huis te rijden he.
ge kunt ook u tent opzetten en blijven pitten . net zoals de laatste jaren de meeste het al doen. dus als ge wilt komen trainen blijf de toch beter ineens slapen zeker . en het zijn dan meestal s'morgens maar enkele nog die die hele trip nog moeten doen. want zij die dichtbij wonen gaan gewoon thuis slapen en de rest is er dan bijna allemaal.
kan daar niet aan uit ' in frankrijk moeten ze als ze pech hebben 1000 km afleggen en die beginnen ook vroeg ze . die lachen mat 150 km daar en zeggen bwa alles onder de 400 km is acseptabel .: woot:
Bart, ne minuut is ne minuut, zie tabelleke dat ik heb gepost. Is da zo moeilijk te snappen? Ge moet ni altijd over iets anders beginnen.

En effe ter info, ben vorige keer bij zowat alle bnk's blijven slapen, behalve kampenhout aangezien da maar 30min rijden is... STOEM HE!
Reply With Quote
  #40  
Old 05-12-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

En ter info2:
als ge om 8u 's morgens begint, met elke 9 minuten een heat, en 120 man, dan is de koers gedaan om 19u18. Maw dat is lichtjes overdreven...

Ter info3: we zijn ni me 120 dus zoals al eerder gezegd, geen reden tot paniek.

Ter info4: er is meer volk dan gij denkt dat pas op zondag aankomt hoor. Dus ni alleen ikke en 'onze tom'

Ter info5: m'n tabelleke was een antwoord op Pro-buggy z'n vraag, en leek me niet zo moeilijk te begrijpen. Zal in 't vervolg PM sturen.

: drool:
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 05:33 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com