Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #21  
Old 01-11-2010
crashingbird's Avatar
crashingbird crashingbird is offline
Member
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 288
Default

Quote:
Originally Posted by janus_77 View Post
Ook John Debaquer was goed bezig...
ja, 't was een wedstrijd zoals we ze dikwijls kennen, totale chaos om de dag te starten en toch nog deelnemen en maar zien wat de dag brengt....

->as usual, ons gerief was weer eens niet klaar, dus 's ochtend pas om 8.45u kunnen vertrekken (Mol is nu niet bij de deur,pas aangekomen om 10.15u...)

-> wist je dat : laatkomers ook telefonisch kunnen inschrijven (je hebt het niet van mij... )
Dank U wel, Liliane

-> John en trainen in Mol= dat doe je tijdens de kwalificaties ! (als hij ze al allemaal meerijdt...)

-> We hadden echt gehoopt dat er een paar BNK-jongens hun 1/12 zouden afgestoft hebben en afgekomen zijn om modified te rijden, maar John was de enige....dus....toch maar verplicht de 5.5 geruild voor de 10.5 om alsnog ergens te kunnen in meerijden

Ook vinden wij dat die spec klasse toch een pseudo-modified is, en wil je echt voor de overwinning kunnen strijden, dan moet je over de juiste regelaar/software/batt + dito motor én de kennis van zaken beschikken wil je niet op het rechte stuk gepasseerd worden, spijtig eigenlijk....
John moest het met wat minder doen, en wist toch nog redelijk te eindigen

John : "ik moest half het circuit volgas rijden"......

Q1 : verplicht onderhoud : motor/spur wisselen....
Q2 : eerste rondjes van de dag : 4de van 5 (+sensorloos rondgereden, dat stekkertje moest er echt in !
Q3: stuurblokje 2 ronden v/h einde aan diggelen (boarding heel goed, maar ook wel hard) toch nog goed gekwalificeerd in deze (plaats vergeten..)

Q algemeen : toch nog 7de, en nipt in de A (8A/2B) !!!!

F1 : 2de
F2 : 2de
F3 : reed tijdje op p1, maar die 3 draden aan de motor moeten echt wel goed gesoldeerd zijn, op 2polen naar de eindmeet : 5de


Dus al bij al toch een meevaller en een gezellig dagje r/c !

Luc van Team Topspeed heeft de 10.5 verdiend gewonnen!


Bedankt Nuclea en MBV voor de organisatie en telling, het was zoals altijd, dik in orde

John en Kurt
Reply With Quote
  #22  
Old 01-11-2010
Lowie's Avatar
Lowie Lowie is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Dworp, Belgium
Posts: 1,183
Default

op welke manier is die bandiameter cruciaal?
Ik begrijp wel dat een band rond afgedraaid moet worden omdat je anders trillingen krijgt.
Is er een andere manier om die bandjes rond te draaien als je geen afdraaibank hebt?

Alwin, reed je met je gewone vaste achteras mét Tamiya-spur? Zou great zijn en een mooi bewijs dat een diff niet hoeft. Ik heb her zelf ook nog zo'n spur terugevonden in m'n TA05-spares.

en waarom is die LED-verlichting zo'n pluspunt??

en what about lood? Waar plaats je gewicht bij, welke balans zoek je? En hoe?
__________________
aka Ludo
Reply With Quote
  #23  
Old 01-11-2010
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Quote:
Originally Posted by Lowie View Post
op welke manier is die bandiameter cruciaal?
Ik begrijp wel dat een band rond afgedraaid moet worden omdat je anders trillingen krijgt.
Is er een andere manier om die bandjes rond te draaien als je geen afdraaibank hebt?

Alwin, reed je met je gewone vaste achteras mét Tamiya-spur? Zou great zijn en een mooi bewijs dat een diff niet hoeft. Ik heb her zelf ook nog zo'n spur terugevonden in m'n TA05-spares.

en waarom is die LED-verlichting zo'n pluspunt??

en what about lood? Waar plaats je gewicht bij, welke balans zoek je? En hoe?
afdraaien kan evt met een schuurblok en een boormachine ( niet ideaal, maar beter dan niets )

De banden moeten rond zijn en links en rechts even hoog (evt dus wisselen tussen links en rechts om de paar accu's). Rijhoogte kan je regelen met ringen onder de voorophanging en O-ringen onder de achterpod.

Led was ongeveer van het zelfde niveau als de discussie over gele / witte velgen

Lood: Jeroen had niets, Harry had veel achter en ik had veel voor. Dus eigenlijk of je onder- / overstuur wil hebben. Kan ook helpen als je achterkant begint te "dribbelen" in de bochten.
__________________
Reply With Quote
  #24  
Old 01-11-2010
Xedos Xedos is offline
New Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Hever (BE)
Posts: 29
Default

Mijn Mardave had een old-school setup: abs body, vaste achteras, brushed motor. De enige tjoening was de niet onbelangerijke led-verlichting. Mijn tamiya spur (TA-05) is ook ergens gelost. Hier ga ik nog een betere oplossing voor bedenken.
Reply With Quote
  #25  
Old 01-11-2010
Goadude's Avatar
Goadude Goadude is offline
Member
 
Join Date: Aug 2010
Location: Antwerpen
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by Xedos View Post
De enige tjoening was de niet onbelangerijke led-verlichting.
Looks mogen er inderdaad zijn mor dan moet de verlichting wel regelementair geplaatst zijn,d.i. een beetje naar beneden richten.
Ze schenen nogal in de ogen van de andere piloten.

En bandendiameter heb ik nog ni zoveel op gelet, ik was dan ook mor 4e.
Vanvoor wast bij mij jap 48 op 51.5mm en vanachter wast ne nieuwe pink medium band zonder afdraaien enke wat afronden dus ongeveeer 52.5mm.

De rijhoogte een beetje afstellen met shimmekes das al. En vaste as of diff ni al te veel verschil, ik zal da nog is testen tegen volgende wedstrijd.
Kwa gewichtsverdeling, omdat ik nog met kleine lichte lipo's rij, heb ik bij de batterij 2 plakken lood gelegd en de mardave leek toch redelijk stabiel.
__________________
Cougar SV2 gone Welcome Yokomo Bmax2MR
Winter supastox
Reply With Quote
  #26  
Old 23-11-2010
Xedos Xedos is offline
New Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Hever (BE)
Posts: 29
Default

Wie komt er met zijn Mardave bollen zondag 28/11?

gr,
Alwin
Reply With Quote
  #27  
Old 25-11-2010
VW-Powah VW-Powah is offline
Member
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 126
Default

Ik vrees dat de mardave rijders (incl ikke) die dag in Vlijmen zitten... Volgende keer ben er er zeker terug bij!
Reply With Quote
  #28  
Old 26-11-2010
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Quote:
Originally Posted by VW-Powah View Post
Ik vrees dat de mardave rijders (incl ikke) die dag in Vlijmen zitten... Volgende keer ben er er zeker terug bij!
yep
__________________
Reply With Quote
  #29  
Old 13-12-2010
VW-Powah VW-Powah is offline
Member
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 126
Default

Wie gaat aanwezig zijn in mol deze zondag? Vooral een vraag naar de Mardave rijders!
Reply With Quote
  #30  
Old 13-12-2010
Xedos Xedos is offline
New Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Hever (BE)
Posts: 29
Default

Ikke
Reply With Quote
  #31  
Old 14-12-2010
Goadude's Avatar
Goadude Goadude is offline
Member
 
Join Date: Aug 2010
Location: Antwerpen
Posts: 26
Default

Ik zal er zijn met den tigra
__________________
Cougar SV2 gone Welcome Yokomo Bmax2MR
Winter supastox
Reply With Quote
  #32  
Old 15-12-2010
rcqmen's Avatar
rcqmen rcqmen is offline
Member
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 52
Default

zal er zijn!
Reply With Quote
  #33  
Old 18-12-2010
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

't zal improvisatie theater gaan worden, maar als het weer meezit zullen we er zijn
__________________
Reply With Quote
  #34  
Old 18-12-2010
mattJT's Avatar
mattJT mattJT is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 642
Default

Hi there, dit te doen door middel van Google Translator, dus vergeef de slechte vertaling. er is een mardave rubriek in de eerste race nu chatten sectie denk je, zal me een leeftijd om alle berichten te vertalen maar lol
Reply With Quote
  #35  
Old 19-12-2010
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Ondanks 't pokke weer, toch gelukt om in Mol te geraken.

Organisatie was natuurlijk weer top, met dank aan Liliane

Het was goed om te zien dat de andere Mardaves inmiddels er ook behoorlijk de vaart in hebben.

Het belangrijkste voor mij was het banden probleem onder controle te krijgen, gezien ik de achterbanden te vaak aan gort had. Uiteindelijk was de oplossing toch maar een hele harde foam band (yokomo antiek iets) en die dan toch maar heel gering smeren om toch iets dat op grip leek te hebben. Helaas zaten ze op de verkeerde velg waardoor ik met een starre as moest rijden, maar achteraf was dit gelukkig niet zo'n groot nadeel als ik had verwacht. Maar het reed wel ....ehhhmmmm... "spannend"

Voor de rest gewoon veel lol gehad, vooral de laatste finale is toch iedere keer extra spannend.

Helaas door het weer, meteen na de finale naar huis gegaan. Waardoor we de prijs uitreiking hebben moeten missen
__________________
Reply With Quote
  #36  
Old 20-12-2010
VW-Powah VW-Powah is offline
Member
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 126
Default

Yep yep, was inderdaad weer een fijne dag... En over die snelheid... met jullie als competitie hebben we geen andere keuze dan alles uit die bakjes te halen wat er in zit...
Reply With Quote
  #37  
Old 30-01-2011
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Ondanks wat mechanische tegenstand van de auto zelf toch een goede dag gehad.

De Q een zeer terechte winner , en zeer goed van Michel om in de top 3 te rijden.

Binnenkort toch eens met elkaar gaan bomen hoe we het volgend jaar gaan aanpakken.
__________________
Reply With Quote
  #38  
Old 31-01-2011
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Even gekeken voor die mini-banden in rubber. Zo te zien heeft Pit Shimizu het grootste bereik.

PS-0417 mini chassis racing slick tire (D30R)
PS-0430 mini chassis racing slick tire (D24R)
PS-0431 mini chassis racing slick tire (D27R)
PS-0433 mini chassis racing slick tire (D33R)
PS-0434 mini chassis racing slick tire (D36R)
PS-0435 mini chassis racing slick tire (REAR SP)
PS-0436 mini chassis racing slick tire (D40R)
__________________
Reply With Quote
  #39  
Old 01-02-2011
fastr fastr is offline
Member
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 38
Default

Hee Arjan,
Hadden jullie die bandjes met profiel nog geprobeerd, eigenlijk.
Volgens mij had Jeroen ooit in de grijze oudheid in Lage-Zwaluwe rubber bandjes van Peet gekregen om over het foam te trekken....
Reply With Quote
  #40  
Old 02-02-2011
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Quote:
Originally Posted by fastr View Post
Hee Arjan,
Hadden jullie die bandjes met profiel nog geprobeerd, eigenlijk.
Volgens mij had Jeroen ooit in de grijze oudheid in Lage-Zwaluwe rubber bandjes van Peet gekregen om over het foam te trekken....
Ja die waren inmiddels al redelijk versleten, maar er was mee te rijden. Het ging wel minder hard als foam, maar als je wat meer kan spelen met compound om de balans goed te krijgen is wellicht de schade redelijk te beperken.
__________________
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 06:26 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com