View Full Version : Mac Vlijmen Vintage / Shortcourse race
Tomboo_91
29-07-2011, 10:35 AM
Hallo iedereen,
Wegens het succes van vorig jaar organiseert Mac Vlijmen 28 Augustus weer een Vintage race. Afgelopen jaar zijn hier de nodige "oudjes" aan de start verschenen en hopen deze nostalgie ook dit jaar weer naar ons circuit te krijgen!
Nieuw op deze dag is de Open Shortcourse race. De perfecte mogelijkheid voor zowel de beginnende als ervaren rijder om je te meten met de andere Shortcourse trucks! Schijf je in en mis deze geweldige race niet!
Tot 28 augustus!
http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/tomboo-albums-mac-vlijmen-picture75605-poster-shortcourse.jpghttp://www.modelbouwforum.nl/forums/members/tomboo-albums-mac-vlijmen-picture75606-poster-vintage.jpg
zeker te weten dat ik meedoe BAM! :thumbsup:
VW-Powah
29-07-2011, 09:13 PM
Ow yeah!! heb ondertussen bijna genoeg onderdelen om de Ultima in volle glorie te herstellen.. maar het zal de B4 rear nog worden dit jaar :)
mr. ed
31-07-2011, 07:23 PM
Aanlokkelijk, ga mijn agenda 's moeten naslaan. Zijn er tovevallig foto's online van de vorige jaren? Hoe zag het deelnemers veld eruit?
lelijk,,,, ow je bedoelt de auto's? :blush:
janus_77
31-07-2011, 07:47 PM
Aanlokkelijk, ga mijn agenda 's moeten naslaan. Zijn er tovevallig foto's online van de vorige jaren? Hoe zag het deelnemers veld eruit?
heb zo geen foto's maar we hadden wat RC10's, een Ultima en een oude Tamiya "attack vihicle"
Een foto van 1 van de RC10's op een andere race:
http://lh3.ggpht.com/-Jl7oYako0-U/Sp1ewPpJovI/AAAAAAAAJ0U/2Aq9Z8mpo_o/s512/IMG_6561.jpg
mr. ed
31-07-2011, 08:35 PM
Ok, die foto vertelt mij dat ik je net op je eigen event uitgenodigd heb ;)
Ik ga proberen er nog een ultima aan toe te voegen, maar het kan net zo goed een triumph, traxxas of een home-made beestje worden.
de fast attack mobiel is ge re-released :thumbsup:
telt dat dan nog al "10 jaar uit de productie"? :blush:
Zonder twijfel de leukste race van het afgelopen jaar :thumbsup:
Dit jaar weer met m'n Wild One.
Verder een paar foto's van vorig jaar.
@ BzB: naar mijn bescheiden mening kan een re-release ook mits het origineel maar minimaal 10 jaar uit productie is. Volgend jaar dis misschien met een FAV om m'n Wil One toch een beetje te sparen.
26194
26195
26196
ik heb de eerste sterke geruchten gehoord voor een egress re release dus volgend jaar 4wd vintage erbij? :drool:
jaydits
02-08-2011, 09:13 PM
ja beter ook 4wd heb nog een cat 2000 en een yokomo works ding
VW-Powah
03-08-2011, 06:34 AM
oela! thx €ric voor de foto van mijnultima! Toen nog zonder gearbox van een b4 :) Ondertussen is die wagen helemaal in gruizel gereden maar hoop hem tegen dan hersteld te zien...
Ben ook nog bezig met een restauratieprojectje van de andere ultima; andere body + stickers + nieuw chassis + nieuwe spurs besteld... Nu nog wat andere rommel (zooi :p) zoeken en dan staat daar een redelijk authetieke aan de start :p
DUUUUS; voor wie hier nog Ultima dingen thuis heeft liggen; laat het me aub weten!!!
mr. ed
03-08-2011, 09:08 AM
Ik heb geen probleem met re-re's; het ontwerp is vintage. Een logischere regel zou zijn om te kijken naar release date. Dat is ook makkelijker te verifieren dan einde productie. Maar zolang iedereen een beetje overeenkomt denk ik dat niemand wakkerligt van hoe de spirt in woorden gebracht wordt.
Ultima met b4 boite, klinkt leuk, niet helemaal volgens vintage regels but who cares. Ik wil m alvast graag zien en heb wel wat onderdelen. Stuur me een PM.
VW-Powah
03-08-2011, 09:27 AM
Was ook niet echt mijn bedoeling om er een B4 boite op te plaatsen maar ik had vorig jaar tijdens de vintage race niet echt veel keuze. gearbox + spur waren en aan na de eerste reeks en was op die moment mijn laatste en vond niets op ebay de weken ervoor. Duuus, algouw snel snel iets ineengeflanst zodat ik toch nog kon meerijden :)
Ik zou zeggen, neem die onderdelen mee 28 augustus en we kunnen wel een prijs overeenkomen...
janus_77
03-08-2011, 10:06 AM
Ultima met b4 boite, klinkt leuk, niet helemaal volgens vintage regels but who cares.
Was ook niet echt de bedoeling, maar de normale bak was overleden, en uitvallen was geen optie :thumbsup:. Dus was er met kauwgom / ducttape / ijzerdraad een B4 bak op gehobbied
mr. ed
03-08-2011, 12:27 PM
Was ook niet echt mijn bedoeling om er een B4 boite op te plaatsen maar ik had vorig jaar tijdens de vintage race niet echt veel keuze. gearbox + spur waren en aan na de eerste reeks en was op die moment mijn laatste en vond niets op ebay de weken ervoor. Duuus, algouw snel snel iets ineengeflanst zodat ik toch nog kon meerijden :)
Ik zou zeggen, neem die onderdelen mee 28 augustus en we kunnen wel een prijs overeenkomen...
euh, je kan best op voorhand aangeven wat je nodig hebt. Ik heb veel utlima materiaal maar ben niet van plan alles mee te brengen (en ook niet van plan alles te verkopen: wil je gewoon helpen desnoods door wat te lenen)
VW-Powah
03-08-2011, 01:34 PM
eigenlijk maar ekele domme dingen hoor ;)
rest heb ik op e-bay gevonden
-stuurinrichting
-bodypost voor
-een boel bolle vijzen voor onderkant
-velgen + orgineel (lijkende) banden 2"
dat zal het zowat voorlopig zijn
janus_77
03-08-2011, 02:01 PM
Losi Steppin 2.2 - LOSA7378S
Conrad Reely offroad front - 215511-89
Conrad Reely offroad spike banden - 223183-89
Conrad Disk 2wd zwart - 235773-89 (nameten !)
Conrad Disk rear zwart - 235772-89 (nameten !)
Conrad spoke 2wd Chroom - 244600-89 (nameten !)
Conrad Spoke set 4wd Chroom - 225941-89 (nameten !)*
*kan geen losse achtervelgen vinden
Maar aanpassingen om normale banden te kunnen rijden worden toegelaten. Mijn RC10 is zo aangepast dat ie met m'n normale B4 / X6 wielen kan rijden.
mr. ed
06-08-2011, 10:42 PM
Maar aanpassingen om normale banden te kunnen rijden worden toegelaten. Mijn RC10 is zo aangepast dat ie met m'n normale B4 / X6 wielen kan rijden.
Zijn er ook aanpassingen die niet toegelaten zijn?
Cooper
07-08-2011, 06:24 AM
shotguns
janus_77
07-08-2011, 08:43 AM
Zijn er ook aanpassingen die niet toegelaten zijn?
We willen het leuk houden dus we gaan niet te moeilijk doen als je auto is aangepast om de velgen te kunnen monteren die je normaal ook al gebruikt.
Maar dingen als een B4 bak monteren is natuurlijk niet de bedoeling, maar Sven was vorig jaar helemaal van België te komen. Dus lieten we toe dat ie een wat vreemde opstelling had van z'n aandrijving :p, maar normaal gezien moet je de bak horen die bij de auto bedoeld is ( je mag dus bijvoorbeeld wél een RC10 hebben met een RPM / MIP transmissie hebben. Die komen uit de juiste periode en zijn voor dat model ontworpen )
En ja, Shotguns; Echt ten strengste verboden
We bekijken de auto's gewoon op de dag zelf. Maar op dit moment heb ik het volgende in m'n hoofd rondslingeren. " We starten de finales in blokken."
blok 1: oude originele modellen (2wd) - bv Eric's Wild One - "Rechte stuk"
blok 2: auto's met aanpassingen (2wd) - bv Arjan's RC10 - "Off-Camber"
blok 3: oude 4wd's / Trucks + mensen die goed kunnen rijden (2wd + 4wd) - "Chicane"
Maar ja vorig jaar hadden we ook goede ideeën maar toen zijn we volgens mij ook alle finales op 1 lijn gestart :D
Het gaat meer om de gezellige dag zodat we dit soort commentaar blijven behouden
Zonder twijfel de leukste race van het afgelopen jaar :thumbsup: Dan om er echt een super serieuze race van te maken
jaydits
07-08-2011, 08:50 AM
ok xx losi parts besteld cougar moet nog ff uitmekaar sct schoonmaken komt goed
joey wesley en dominique komen er aan
:thumbsup:
Cooper
07-08-2011, 05:31 PM
Als ik meedoe met een oude predator, mag ik dan 2m voor de finish starten? Dan heb ik nog een kans.
janus_77
07-08-2011, 07:50 PM
Als ik meedoe met een oude predator, mag ik dan 2m voor de finish starten? Dan heb ik nog een kans.
Ik zou gewoon stiekum je pred met een touwtje hangen aan de XX van Wesley, dan maak je zeer zeker een goede kans op de top 3 :p
mr. ed
07-08-2011, 07:54 PM
en banden met punaises in... dat mocht in de vintage tijden ook al niet
Cooper
08-08-2011, 07:07 AM
Ik zou gewoon stiekum je pred met een touwtje hangen aan de XX van Wesley, dan maak je zeer zeker een goede kans op de top 3 :p
of een aparte klasse; de 0WD :-)
mr. ed
08-08-2011, 07:21 PM
Oei, nu pas de voorgaande posts gezien... en ik was zo blij die RC10 stealth boite in mijn triumph gekregen te hebben. Zal dan maar de a&L of originele terugsteken.
Nog tijd genoeg, dus misschien komt er nog wel een 2e karreke bij voor een andere reeks.
Janus kunnen we jou niet helpen met de organisatie: zodat je zelf ook toch meerijden kan?
VW-Powah
08-08-2011, 08:13 PM
Janus rijdt altijd mee ;) mogelijk gaat de Ultima er terug origineel staan tegen deze race...en hoogstwaarschijnlijk brushed ;) mits het nodige werk uiteraard!
janus_77
08-08-2011, 10:12 PM
Oei, nu pas de voorgaande posts gezien... en ik was zo blij die RC10 stealth boite in mijn triumph gekregen te hebben. Zal dan maar de a&L of originele terugsteken.
Nog tijd genoeg, dus misschien komt er nog wel een 2e karreke bij voor een andere reeks.
Janus kunnen we jou niet helpen met de organisatie: zodat je zelf ook toch meerijden kan?
Mwoa, doe niet te moeilijk. Zie het hele 't gaat om de lol verhaal. Die bakken werden wel vaker op Truimph's gezet, dan komt ie gewoon in Blok 2 te zitten voor de finales. De stealth is altijd wel multi inzetbaar geweest.
Ik heb m'n RC10 al uitgeleent. Johan Ackermans wilde graag meedoen en had geen vintage auto.
Dus m'n RC10 doet wel mee, maar in dit geval wordt ie binnen de lijntjes gehouden door iemand die er wel aardig voor is en er geen 8000 PK in knoopt :blush:
Voor mij de 0,006 PK van de standaard Mabuchi in de Wild One.
Verder neem ik nog een echte Vintage Sand Scorcher oftewel Battle-Bug Dino mee. Wil ik minimaal 1x mee gereden hebben. Uiteraard ook liefdevol voorzien van standaard Mabuchi.
Als ik het zo lees gaat het een mooie dag worden :thumbsup:
VW-Powah
09-08-2011, 02:53 PM
ik de G2 van mardave die ik bij de kit gekregen heb... ben benieuwd wat dat in een offroad auto doet :)
Voor mij de 0,006 PK van de standaard Mabuchi in de Wild One.
Verder neem ik nog een echte Vintage Sand Scorcher oftewel Battle-Bug Dino mee. Wil ik minimaal 1x mee gereden hebben. Uiteraard ook liefdevol voorzien van standaard Mabuchi.
Als ik het zo lees gaat het een mooie dag worden :thumbsup:
ik neem mijn sand scorcher ook mee :thumbsup:
janus_77
09-08-2011, 03:23 PM
@ €ric: Bij welke rondetijd van jou moest iedereen ook alweer even stoppen, applaus geven en dan pas weer verder rijden ? :thumbsup:
VW-Powah
10-08-2011, 07:04 AM
Als ik dat hier zo lees gaan we dit jaar met meer dan 6 zijn!!!! :)
Axel.k
10-08-2011, 08:53 AM
Arjan,nog ergens voorinschrijven?
Bij ons van de club komen er
ook een aantal :thumbsup: (Zeker 5 vintage:drool:)
Grt,Axel.
Staat op de flyert:thumbsup:
Axel.k
10-08-2011, 11:21 AM
Ok...:blush:
Dank U...:)
@ €ric: Bij welke rondetijd van jou moest iedereen ook alweer even stoppen, applaus geven en dan pas weer verder rijden ? :thumbsup:
1 minuut 33 als ik me niet vergis maar ik kan er ook een seconde of 20 naast zitten :eh?:
Als ik dat hier zo lees gaan we dit jaar met meer dan 6 zijn!!!! :)
Ziet er zeker goed uit :thumbsup:
jaydits
10-08-2011, 04:02 PM
Ok...:blush:
Dank U...:)
ik had het ook gemist hahaha
ga ze nu inschrijven
VW-Powah
20-08-2011, 12:22 PM
Kyosho Ultima klaar!!!!!! Zal me ook eens inschrijven zie!!!
Ziet er goed uit. Een mooie echte classic, zal waarschijnlijk een van de weinige Kyosho's zijn.
mart3pop
20-08-2011, 07:06 PM
prachtig !
zijn dat 4 voor-Losi shocks ?
dan hebt u de shock towers moeten aanpassen toch ?
en vooral ; wat zijn die op-originele-velgen-passende banden ? en waar hebt u die gekocht ?
k'heb ook n'e ultima van dat tijdperk en ik zou hem graag één keer zien rijden :thumbsup:
Kyosho Ultima klaar!!!!!! Zal me ook eens inschrijven zie!!!
VW-Powah
21-08-2011, 08:47 AM
De shock towers zijn als ik me niet vergis van een ultima pro of een optima? bijgevolg kon ik de voor- en achtershocks gebruiken van losi.
Voorbanden zijn gewoon de originele die ik nog had. Achterbanden een paar jaar geleden op de kop kunnen tikken(was de aller aller aller laatste set dat die winkel had liggen!!!!! yeha) Achtervelgen van een losi zouden wel eens kunnen passen op die zeskant en mits je andere lagers koopt kan je gewoon je asso voorvelgen installeren
Ik zou zeggen, probeer je wagen zo goed als je kan af te werken; breng hem volgende week mee en probeer er iets van te maken é ;) Desnoods maak je zelf een shocktower door gewoon carbon plaatjes over de orginele te vijzen ;) Zo breng ik ook nog een wagen mee zondag.
mart3pop
22-08-2011, 03:51 PM
Bedankt voor de tips !
Ik heb 2.2 velgen gevonden die zonder aanpassing werken ; vooraan oude cougar 2000 velgen, en achter hedendaagse Kyosho velgen (eerste foto) ... toch een kleine offset probleem want de auto is achteraan 6 millimeter breder dan vooraan... 3 mm per wiel... zo grashoppper style :lol: ik neem aan dat het kwa wegligging niet het beste is maja :eh?:
Ik ben op zoek naar een preciese blueprint van de grotere shocktowers, om er kopiën van te maken en mijn korte asso shocks te kunnen gebruiken
Kunt u, als u per toeval :D uw ultima uit elkaar haalt de shocktowers eens scannen (met een millimeterpapier erboven bvb) of precies meten ?
die rode shocks doen het nog, maar alle "klemmekes" waarmee je normaal de rijhoogte kunt afstellen zijn kapot... weet iemand waar ik dat kan vinden ? de shocks hebben een diameter van 10mm, misschien op shocks voor 1/18 ?
ik zal er dit weekend helaas niet bij zijn, maar ik ben voor volgend jaar zeker klaar ! enkel de lipos zullen niet-vintage zijn
http://img246.imagevenue.com/loc583/th_026665970_IMAG0235_122_583lo.jpg (http://img246.imagevenue.com/img.php?image=026665970_IMAG0235_122_583lo.jpg) http://img290.imagevenue.com/loc388/th_026670282_IMAG0231_122_388lo.jpg (http://img290.imagevenue.com/img.php?image=026670282_IMAG0231_122_388lo.jpg) http://img202.imagevenue.com/loc519/th_026675821_IMAG0232_122_519lo.jpg (http://img202.imagevenue.com/img.php?image=026675821_IMAG0232_122_519lo.jpg)
Snelwegen zitten weer dicht dit weekend
VW-Powah
25-08-2011, 04:05 PM
how come?
mr. ed
25-08-2011, 05:28 PM
Me zo veel komen we toch niet? ;)
Janus , al een schatting van de opkomst in vintage?
VW-Powah
25-08-2011, 05:35 PM
Aha... mr. ed? Auto klaar? :)
Tomboo_91
25-08-2011, 05:56 PM
Momenteel bijna een volle heat Vintage. :thumbsup:
@Janus.
Is er al iets van een tijdschema?
Ik wil komen kijken, het liefst als de finales beginnen.
Hoogstwaarschijnlijk zal dat wel rond de middag zijn denk ik zo (gewoon een gevoel).
jaydits
25-08-2011, 09:27 PM
we wachten wel tot je der ben gies hahaha
zie je zondag:thumbsup:
Tja mn vrachtwagen (shortcourse) heb ik verkocht (kon een goeie prijs beuren), dus kom ik gewoon kijken.
Maar er komt wel weer een nieuwe hoor, wees maar niet ongerust (fans).
mr. ed
25-08-2011, 10:51 PM
Aha... mr. ed? Auto klaar? :)
Bijna: moet nog zien of de ontvanger en servo de 2e flooding overleeft hebben, moter inbouwen, ESC inbouwen en dan een profieltje aanmaken in de zender.
Het is een ultima geworden op uw "aandringen " ;) maar wel een gepersonaliseerde.
Al wat fotos gemaakt gisteravond maar de kabel ligt op 't werk. Verrassing dan maar.
mr. ed
25-08-2011, 11:04 PM
Bedankt voor de tips !
Ik heb 2.2 velgen gevonden die zonder aanpassing werken ; vooraan oude cougar 2000 velgen, en achter hedendaagse Kyosho velgen (eerste foto) ... toch een kleine offset probleem want de auto is achteraan 6 millimeter breder dan vooraan... 3 mm per wiel... zo grashoppper style :lol: ik neem aan dat het kwa wegligging niet het beste is maja :eh?:
Ik ben op zoek naar een preciese blueprint van de grotere shocktowers, om er kopiën van te maken en mijn korte asso shocks te kunnen gebruiken
Kunt u, als u per toeval :D uw ultima uit elkaar haalt de shocktowers eens scannen (met een millimeterpapier erboven bvb) of precies meten ?
die rode shocks doen het nog, maar alle "klemmekes" waarmee je normaal de rijhoogte kunt afstellen zijn kapot... weet iemand waar ik dat kan vinden ? de shocks hebben een diameter van 10mm, misschien op shocks voor 1/18 ?
ik zal er dit weekend helaas niet bij zijn, maar ik ben voor volgend jaar zeker klaar ! enkel de lipos zullen niet-vintage zijn
Lap, weer wat vettige pop-ups me t*tten a volonte. Betere een andere stek zoeken om uw fotos te stockeren.
Ziet er cool uit, maar inderdaad s uitkijken voor deftige shocks. Een template heb je niet nodig: gewoon je oude tower op het mm paier en tracen , dan naargelang de extra lengte van de shock naar jouw keuze een beetje verlengen in de hooogte en taraa een persoonlijk ontwerp. Of gewoon bij tower hobies de purper geanodiseerde shocktoers vand de ST-15 bestellen. die zijn identiek in vorm en afmeting aan de towers van de turbo ultima.
De voorwielen wijder brengen kan je ofwel met de wide adapters voor tamiya to kyosho van team crp, of door andy's front arms te gebruiken, of... bwa teveel mogelijkheden, zet je creativiteit maar in
VW-Powah
26-08-2011, 06:08 AM
Haha, op mijn aandringen??!! :p Je hebt zoveel Ultima onderdelen om een hele club op te laten rijden dus je had gewoon geen keuze ;)
Ik hoop trouwens dat jou kelder ondertussen geen 3e flooding gaat meemaken vdaag :s
mr. ed
26-08-2011, 01:56 PM
ik denk het niet...
Er ligt veel en veel dubbel of meerdere keren , meeste gebruikt, maar er ontbreekt ook veel hoor: kogellagers, turnbuckles etc
Maar ssst; straks kijg ik dieven op bezoek ;)
janus_77
26-08-2011, 02:07 PM
@Janus.
Is er al iets van een tijdschema?
Ik wil komen kijken, het liefst als de finales beginnen.
Hoogstwaarschijnlijk zal dat wel rond de middag zijn denk ik zo (gewoon een gevoel).
:eh?: tijdschema.........
We willen gaan beginnen met de race rond 9:30, daarna gaat alles volgens het strakke MAC Vlijmen "we zien wel" patroon :thumbsup:
En dat is doorgaans strakker dan mijn racelijn :D
:eh?: tijdschema.........
We willen gaan beginnen met de race rond 9:30, daarna gaat alles volgens het strakke MAC Vlijmen "we zien wel" patroon :thumbsup:
Okay, dan zal ik volgens mn eigen tijdschema komen kijken.
= wakker worden, mn eigen nog es een paar x omdraaien, toch maar opstaan, douchen etc., wat eten, in de auto stappen en naar de baan rijden.
Zal ongeveer 12 uur worden dus :D:D:D
mogen we blij zijn dat we dan alleen de heats er op zullen hebben zitten :D anders rijden we alsnog een speciale Gies ere ronde(n)
ik had vernomen 3 stuksen sc 2wd rijders, kom op slash fanaten, ik wil wel van een groter groepje winnen :wub
VW-Powah
26-08-2011, 05:30 PM
daarom vintage ftw!!
oww ik heb alleen een sand scorcher :cry: met schoepbandjes :cry::cry:
VW-Powah
26-08-2011, 09:42 PM
awel! :) gewoon gaan! :p
mr. ed
26-08-2011, 10:29 PM
Bon, den utima is klaar, net om middernacht licht uitgedaan in de hobbykelder. Morgen nog de grote opruim en alles klaar zetten want t zal vroeg vertrekken zijn.
Heb uiteindelijk een heel braaf motoreke gestoken: een 30turns single. Omdat ik mijn regelaar met acheruit vanavond opgeblazen heb :cry: was ocharme nog geen 10 jaar oud. En omdat dat belt drive systeem er nogal fragiel uitziet en een extreme verhouding lijkt te hebben. Zal maar zorgen dat ik ook een meer standaard boite meeneem
VW-Powah
27-08-2011, 09:46 AM
Ik ben alvast benieuwd! :)
janus_77
27-08-2011, 10:33 AM
Gisteren nog heel de baan water vrij gemaakt, dus hopelijk kan alles vandaag een beetje drogen.
VW-Powah
27-08-2011, 02:53 PM
fingers crossed!
jaydits
27-08-2011, 06:09 PM
alles staat klaar hier
losixx voor wessie
cougar 2000 voor ikk
en de sct voor doh!
zie jullie morgen
janus_77
28-08-2011, 04:51 PM
't Weer was goed, en de sfeer was briljant. Top dag gehad.
Vooral de Vintage blijft iedere keer leuk om te zien, en €ric kreeg het toch 5 keer voor elkaar om de rest tot applaus te dwingen :thumbsup:
SC 2x4:
1. Richard Kema
2. Bas Rikken (BZB)
3. Dominique van Helmond
SC 4x4
1. Michel vd Velden
2. Robin van Haren
3. Eelco Hoogeveen
Vintage:
1. Wesley van Helmond ( Losi XX )
2. Johan Hooijmans ( ARRC10 )
3. Johan van Helmond ( Vuurblaadje )
Het was weer een superdag! Op naar de volgende Vintage :thumbsup:
En nog bedankt voor het vele welgemeende applaus dat mijn Wild One en ik in ontvangst mochten nemen :p
VW-Powah
28-08-2011, 06:01 PM
geweldige dag, alleen wat unfair door het hopeloze brushless non vintage geweld....mss volgend jaar aparte klasses, vintage brushed en vintage? brushless...
janus_77
28-08-2011, 06:21 PM
geweldige dag, alleen wat unfair door het hopeloze brushless non vintage geweld....mss volgend jaar aparte klasses, vintage brushed en vintage? brushless...
Hmmm daarvoor is de groep net niet groot genoeg, maar we hebben heel de tijd ook al aangegeven dat moderne elektronica toegestaan was. Maar ik kan ook nog wel voor je een brushed motor bouwen, die echt niet onder doet voor een brushless ;)
mr. ed
28-08-2011, 07:56 PM
Mijn 30 turns single was wel wat traag en ik raakte er niet echt mee over de double jump, maar da's ok. Ik eindig liever achteraan dan met een wagen in de frut want zelfs dat sukkelmotoreke is rapper dan ik :)
Van mij mag dat gerust s vaker hoor zo'n vintageklasse, maar dan wel ook openen voor 4x4: mijn yokomo hotdog wil ook nog s graag een wandelingetje maken, of de MX-4 als die binnen spec zit :thumbsup:
jaydits
28-08-2011, 08:10 PM
ha was echt lachen vandaag
goe weer en goeie sfeer
over het brushless gebeuren er was idd lang vantevoren gezegt dat dit toegestaan was
anders had er zowiezo een dikke brushed ingezeten want die had je "vroeger" ook
dan had er stock bij moeten staan maar mischien dat er volgende keer meer rijders zijn want het was echt teggek vandaag
bedankt iedereen en ik ga de cougar klaarmaken voor het "wk"in de kas
joey
VW-Powah
28-08-2011, 08:47 PM
gezegD
Hmmm daarvoor is de groep net niet groot genoeg, maar we hebben heel de tijd ook al aangegeven dat moderne elektronica toegestaan was. Maar ik kan ook nog wel voor je een brushed motor bouwen, die echt niet onder doet voor een brushless ;)
Die ken ik :woot:. Voor de Wild One zal ik dit maar niet aan je vragen. Met die 'hard platic' big block originele achterbanden wordt het alleen maar donuts draaien. Voor mij zelfs met m'n TLR eigenlijk, vrees ik :wtf:.
Het zware geschut van die dikke modified moteren doet niet onder voor brushless. Dus als er al verschil gemaakt gaat worden, dan kun je denk ik het beste 'zoals vroeger' een modified klasse (inclusief brushless) en standaard klasse (mabuchi e.d.) maken. Iedereen moet zelf maar inschatten welke klasse hij en zijn vintage aankunnen.
Hopelijk volgende keer meer deelnemers. In principe mag je dan voor mij ook nog wel een 4WD bijschrijven. We zitten dus al op 2 :).
Ik zal de foto's nog een keer aan onze webm€€ster geven zodat deze op onze website gezet kunnen worden (?).
jaydits
29-08-2011, 09:25 PM
gezegD
zugt
VW-Powah
30-08-2011, 10:43 AM
volgende jaar in vlijmen??? :p
http://www93.sakura.ne.jp/~time-tunnel/09-4-29-1.html
mr. ed
30-08-2011, 08:19 PM
Ah, g'hebt de time-tunnel site gevonden; vast stik jaloers nu op mijn stickertje ;)
http://www93.sakura.ne.jp/~time-tunnel/08-4-27-2.html onderandere die keer was ik erbij.
Nu moet ik wel zeggen dat daar veel auto's meegebracht werden voor de line-up en beauty comp. Het aantal auto's op de piste was beduidend kleiner en ergens wel logisch want de meeste piloten hadden meerdere auto's bij en het is nu eenmaal moeilijk om 2 of meer autos te gelik te besturen :woot: Enkel sporadisch werd er 's een 5minuten race'je gehouden. Je moest dan iemand vinden die op zijn vingers telt hoe vaak je langs de finish kwam en ook nog baan commissair speelt. En wie sneller ging wachtte gewoon op de trageren of van de baan gesukkelden om opnieuw samen te vertrekken.
De vintage class in yatabe arena (daar staan er ook enkele van tussen) was wel wat competitiever ingesteld
mr. ed
02-09-2011, 07:40 PM
zijn ze niet schattig :p
VW-Powah
03-09-2011, 03:58 PM
En of!!!!! :p
Ja mooi, hier nog een paar :wub
Basketballer
20-09-2011, 01:57 PM
volgend jaar geen road runner meer, maar de losi xx
Basketballer
20-09-2011, 02:02 PM
ok cool!
mr. ed
28-11-2011, 10:01 PM
VW-powah liet me weten dat er ook op de volgende manege race een vintage klasse zal zijn en ik heb alvast (heel) wat aanpassinkjes gemaakt aan de ultima.
Tipje van de sluier
http://farm8.staticflickr.com/7168/6411694701_c8d4109542_z.jpg
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2026, vBulletin Solutions, Inc.