Quote:
Originally Posted by SLEENAD
Voor mij is het grote voordeel van de rookieklasse tijdens de clubwedstrijden van orra het feit dat we vanaf de kwali's apart rijden, en ons dus volledig kunnen concentreren op het rijden van volstrekt onnuttige lijnen.
Heel wat leuker dan constant over de sokken gereden te worden als je 't mij vraagt. 
|
Zoals jay al aangaf: het grote voordeel is net dat er op een bnk vele of meer finales zijn. Daardoor word je quasi altijd in een finale ingedeeld met mannen van jouw kaliber ...
En af en toe komt er zo,n beginner binnenwaaien die vanaf wedstrijd 2, eens het materiaal wat in orde komt, nét komt meeknokken voor zo'n plek in de A
En daar ga je dus altijd veel van leren he.
Ook volg ik dat idee dat een stockwedstrijd binnen het offroadgebeuren enkel maar meer kosten gaat opleveren.
In (BNK-)offroad komt het zoooooo hard op rijderskunst aan en helemaal niet op "straf materiaal"
... Maar je wagen moet wél netjes en correct opgebouwd worden, met aandacht voor details, en een correcte basisafstelling vind of krijg je wel.
Het argument dat je uiteindelijk voor het Bnk toch extra centen moet neerleggen, houdt wel steek, geef ik gewillig toe maar alleen als je het over de licentie hebt en de vervoerskosten.
Maar de return aan kwalitatieve duels op eigen niveau en de sfeer maken deze investering toch waard.