Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #81  
Old 14-10-2010
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Quote:
Originally Posted by elvo View Post
Ik zou een Bow Tie nergens opzetten! Zelfs niet de schouw!
Je kan er wel lekker aan dremelen / snijden e.d. maar geen domme dingen mee doen als rijden ofzo
__________________
Reply With Quote
  #82  
Old 14-10-2010
Somerwil Somerwil is offline
Member
 
Join Date: May 2007
Location: Den Haag, the Netherlands
Posts: 110
Default

Sorry jongens... Ik zal geen oude topics meer afstoffen ;-) Het idee erachter was om de (ass)hole shot te overwegen i.p.v. de Caliber.

Als er voor gekozen word om voor de Calibers te gaan heb ik daar uiteraard geen problemen mee (en overigens ook geen recht van spreken aangezien ik slechts af en toe een BNK meedoe...)

Gr,
M

PS: Misschien is die Caliber ook goed, geen idee. Gezien de reacties vast wel.
Reply With Quote
  #83  
Old 14-10-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

vandaar dat er eens stevig op getest moet worden met een telling en beide banden recht na elkaar en op zen minst overgedebateerd moet worden. en wel stevig getest.
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #84  
Old 14-10-2010
Kusal Kusal is offline
Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: Belgium
Posts: 260
Default

Deze thread is gestart geweest op 27/06/2010 en is 5 bladzijden lang. Tijd genoeg geweest om te testen en debateren. Nu is het tijd om te beslissen.
Als er na 3.5 maanden nog geen beslissing kan genomen worden, dan zal er nooit een beslissing kunnen genomen worden. (Net zoals met de Belgische regerings vorming)
Maar maakt me eigenlijk niet veel uit wat jullie kiezen, maar graag een band die werkt en niet te hard slijt!
Reply With Quote
  #85  
Old 14-10-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

ik heb bijna elk weekend op een podiumm gestaan intussentijd of het was slecht weer. plus dat ik ze niet geleverd kreeg. hoe moet je dan iets testen????????????????????
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #86  
Old 14-10-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Quote:
Originally Posted by feniks View Post
vandaar dat er eens stevig op getest moet worden met een telling en beide banden recht na elkaar en op zen minst overgedebateerd moet worden. en wel stevig getest.
Alsof dat vroeger gebeurd is toen bigshot en studs gekozen werden...

Moet dat dan ook zowel bij 30°, 25°, 15°, bewolkt, open hemel, lichtjes nat, zeiknat getest worden, telkens met een telling (en gij als testpiloot)?

Het idee van een control tyre is dat iedereen met hetzelfde rijdt. Maakt dat dan uit dat er nog een band bestaat die misschien op circuit X 0.2s per ronder sneller zou kunnen zijn? NEE!

Het hoofdargument zou slijtage moeten zijn, dan grip, dan leverbaarheid.

Maar ik zie nu uw probleem. Ge hebt ZELF nog niet met die band gereden, en iets aannemen van 20 anderen lukt u niet. Als gij het niet getest hebt kan het onmogelijk goed zijn uiteraard.

Ik snap ook niet dat ge ineens zo een voorstander zijt van studs, want nog niet zo lang geleden schreeuwde je moord en brand toen dat de control tyre voor 4WD zou zijn, een band die naar uw mening niet werkt wegens te agressief vooraan...

Ik heb nog altijd geen reden gehoord waarom een caliber niet zou werken op een 4wd.

Michael z'n vraag was terecht, om evt holeshot te overwegen. Maar het blijft een feit dat iets met grotere toppen, meer allround goed zal zijn (bvb bij natte klei, los zand, ...). Het is niet omdat er nu maar 2 klei circuits zijn, dat dat binnen 5 jaar nog het geval zal zijn. En het afgelopen jaar en komende jaar zijn er misschien veranderingen in bandenregel, maar het doel is wel om dan een hele periode met die regel verder te kunnen, zoals voordien ook het geval geweest is met bigshot/stud/minipin.

Vorig jaar was er al sprake om de zand/klei band te vervangen, maar omdat dat toen wat snel ging voor velen is er besloten om niet alles in 1 keer door te voeren (enkel astro band). Er is toen ook duidelijk gecommuniceerd dat je best geen grote hoop banden in huis zou halen, wegens redelijke kans op verandering voor 2011. Ik snap sowieso al niet waarom je meer dan 4 of 5 paar banden zou aankopen per piloot voor het 2010 seizoen, wetende dat er maar 2 klei races waren. Ook was er toen totaal niet getest met andere zandbanden, dus kon je moeilijk ineens een beslissing nemen daarover. Nu is dat dus wel het geval (ok bart gij hebt ni getest maar genoeg anderen wel).

Neemt niet weg dat de 4wd perfect op studs kan blijven rijden en 2wd op caliber bvb. Persoonlijk vind ik dat een domme keuze, maar ik ga me daar niet in moeien als het op stemmen aankomt. Genoeg 4wd leden per club die daar hun gedacht over hebben.

Of stem voor een overgangsjaar 4wd: studs, minispikes & calibers
Reply With Quote
  #87  
Old 14-10-2010
Gonzo's Avatar
Gonzo Gonzo is offline
Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 223
Default

kHeb inderdaad enkele rondjes gereden met geleende Calibers in Berschenhoek, maar echt ni lang, het was net voor de sluiting van het circuit op zaterdag om 17u. Arjan had dat 's middags al gevraagd, maar khad het zelf ook heel druk met testen, twas dus echt op de valreep. Misschien zijn ze daardoor ni bij Feniks geraakt...

Vorig jaar heb ik ook nooit een meter gereden met spikes voor de regel veranderde, en met die band is ook iedereen supertevreden nu. kBen vooral blij dat Arjan en Wouter op eigen houtje wa testjes doen met banden waar ze zelf in investeren. We varen daar allemaal wel bij.

Indruk van Caliber op 4WD: Er waren al een 5-tal packs mee gereden, en toch nog veel grip. kHad wel wat overstuur, maar das normaal, bij studs knipte ik vooraan de 2 buitenste rijen weg daar, bij de Calibers van dat MVB-clublid kon ik dat moeilijk doen... Met 2 rijen af denk ik minstens even snel dan een stud. Voelt wel ietsjes zwaarder aan: Een goeie schoen ipv een turnsloef. Kan ook zijn dat de band gewoon meer grip gaf. Maar stabiel , en vooral 2 tot 3 maal zo slijtvast.

Mijn stem naar mijn club zal dus zijn: Calibers is een goed idee, ook voor 4wd

Was er nu ook getest met Calibers in de regen van Arendonk? En kwam dat in de buurt van een groene spike?
__________________

Reply With Quote
  #88  
Old 14-10-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Ik reed op arendonk voor en achter op groene spike, dan enkel achter veranderd naar calibers. Resultaat: mega onderstuur. Wat dus wil zeggen dat de band achter (caliber) veeeeel meer grip gaf. Door onderstuur ging ik dan remmen en zwieren (met een midmotor 2wd!!!), zonder enig probleem.

Dus in combinatie met een andere voroband op de 2wd is die caliber goed op natte astro (arendonk). Kan echter wel verschillen van circuit tot circuit, echt vlakke astro zoals kampenhout is totaal anders in 't nat.

Dat die calibers werken op astro is gewoon mooi megenomen, een extra bonus ahw.
Reply With Quote
  #89  
Old 14-10-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

vroeger en nu is een verschil .
toen had ge geen 4WD klasse en amper 15 man in totaal op een koers . dus laat vroeger zitten waar het zat . of ga daar ook over beginnen en met namen van mensen die het toen wisten en nog meer naar de kl deden in plaats van goe .ge moet vooruit en naar de toekomst zien .
maar weet meer als voldoende NU

Maar ik zie nu uw probleem. Ge hebt ZELF nog niet met die band gereden, en iets aannemen van 20 anderen lukt u niet. Als gij het niet getest hebt kan het onmogelijk goed zijn uiteraard. en wat is dit voor zever???
heb ook nooit gezegd dat ik ne stud beter vind vond en wat nog meer . moet dan de posts is lezen voor ge u mee kwam mengen. en een verschillende band euuuuuuuu was nu ook of niet.
maar zie U probleem als ge niet mee loopt in het treintje van wat ... willen bent ge ne zeveraar.
ik bekijk meeeeeeeer opties dan er al zijn kijk dus even verder dan uwen eigen hof.
@Somerwil en ja vind dat die zeker in acht moet genomen worden . en dat om meer redenen dan alleen hij gaat goed.
maar moet zwijgen dus laat ze allen nog maar doen en dan eens we verder zijn spelen we terug mee

zoals van boven IK WEET VOLDOENDE NU
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #90  
Old 14-10-2010
dirk702's Avatar
dirk702 dirk702 is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: Belgium (Deurne)
Posts: 479
Default

Voor mij ook een Caliber !

Heb deze besteld en aangekregen, Vééééél slijtvaster ...
__________________
Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten
Ook op de Cougar SV2, Cat SX3 & Cat K1
Reply With Quote
  #91  
Old 14-10-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

lees de posts van in't begin, arjan z'n test bekeek veeeeel meer opties dan in uw hof passen. Daaruit bleek ook dat 'mindere' piloten mee hebben gedaan aan de test (dus niet enkel A mensen zoals kris dacht).

Ge moet helemaal ni zwijgen, maar iets constructief zou welkom zijn. Ik probeer gewoon voor en nadelen op te sommen, en het enige wat gij doet is elk voorstel afbreken zonder er zelf één te geven.

Dus nog 1 keer: wat is uw voorstel als bandenregel voor 4wd in bnk 2011?

Quote:
Originally Posted by feniks View Post
vroeger en nu is een verschil .
toen had ge geen 4WD klasse en amper 15 man in totaal op een koers . dus laat vroeger zitten waar het zat . of ga daar ook over beginnen en met namen van mensen die het toen wisten en nog meer naar de kl deden in plaats van goe .ge moet vooruit en naar de toekomst zien .
maar weet meer als voldoende NU

Maar ik zie nu uw probleem. Ge hebt ZELF nog niet met die band gereden, en iets aannemen van 20 anderen lukt u niet. Als gij het niet getest hebt kan het onmogelijk goed zijn uiteraard. en wat is dit voor zever???
heb ook nooit gezegd dat ik ne stud beter vind vond en wat nog meer . moet dan de posts is lezen voor ge u mee kwam mengen. en een verschillende band euuuuuuuu was nu ook of niet.
maar zie U probleem als ge niet mee loopt in het treintje van wat ... willen bent ge ne zeveraar.
ik bekijk meeeeeeeer opties dan er al zijn kijk dus even verder dan uwen eigen hof.
@Somerwil en ja vind dat die zeker in acht moet genomen worden . en dat om meer redenen dan alleen hij gaat goed.
maar moet zwijgen dus laat ze allen nog maar doen en dan eens we verder zijn spelen we terug mee

zoals van boven IK WEET VOLDOENDE NU
Reply With Quote
  #92  
Old 14-10-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Een paar quotes bart:

Quote:
qua prijs zijn ze in elk geval wel een stuk minder interesant.
Quote:
zelfs de nieuwe hole shot is deftig geworden nu maar ook de prijs is iets minder goe.


Quote:
geef ook wel toe dat er met de studs nen hoop mizerie geweest is van het jaar.en het is zeker niet mijn favoriete band.


Quote:
ook nog een kleine opmerking is dat als je op vlijmen met de nieuwe hole shot wil gaan rijden dat je dan maar je portefeile leeg maakt. ik versleet daar op een bepaald moment in training op 10 minuten een stel voortse .


Quote:
euuuuu en ja kan zeggen dat het weer moeilijk was om aan de studs en big shots te geraken.en dat hun kwaliteit weer helemaal 0 was kwa stabiliteit de eene set ging super de andere veel minder.


[ok dus hieruit leid ik af dat je niet tevreden bent met studs, bigshots en holeshots]

Quote:
mij persoonlijk maakt het niet wat er gekozen word . vind alleen dat eens iedereen moet gehoord worden of op een leden vergadering van de clubs of op een wedstrijd waar er velen zullen zijn .


[dat is dus net wat clubs moeten doen: de mening van hun leden vragen (die bnk's rijden) en zo een gezamenlijk standpunt opstellen, zowel voor 2wd als 4wd!]

Quote:
vandaar het voorstel de stemming te doen door de leden die dat jaar die klasse gereden hebben. zo beslissen zij zelf met wat ze willen rijden


[dat is dus het geval hé, 4wd piloten zullen een 4wd bandenregel voorstellen, 2wd piloten een 2wd bandenregel. Ook hier weer opdracht voor de clubs om uit te zoeken wie er 4wd of 2wd rijdt en wat ze willen]

Quote:
en dat is het hem juist wouter.
Quote:
er is een heel jaar niets over gezegd of gedaan behalve door 2 a 3 man miss en zij willen nu alles ineens veranderen in alle 2 de klasses dan nog wel


[fout, er wordt al 2 jaar door iedereen over gebabbeld (ook door u). 'Ze' willen niet ALLES veranderen, enkel de band voor op zandpistes. Wat logisch is gezien de levering en kwaliteits issues (zie uw eigen posts)]

Quote:
er is een reden waarom fabrikanten niet voor bijde klasse dezelfde band maken . zo was er het broertje van de bigshot vroeger er ook voor de 4X4


[zowel holeshot als caliber zijn gemaakt voor 2wd en 4wd. Anders zou er van de caliber geen 4wd voorband zijn. Omdat het EK 4wd op holeshots was, wil niet zeggen dat het daarom een 4wd specifieke band is. In finland reed 2wd ook op holeshot, geen enkele 2wd piloot kloeg toen over het feit dat dat een 4wd band zou zijn...]

Quote:
heb ook nooit gezegd dat ik ne stud beter vind vond en wat nog meer . moet dan de posts is lezen voor ge u mee kwam mengen. en een verschillende band euuuuuuuu was nu ook of niet.
maar zie U probleem als ge niet mee loopt in het treintje van wat ... willen bent ge ne zeveraar.
ik bekijk meeeeeeeer opties dan er al zijn kijk dus even verder dan uwen eigen hof.


[ik hoor graag al die opties. En lees zelf ook alle posts, vanaf pagina 1]

[dus graag uw voorstel, ik heb het niet gevonden in uw posts]
Reply With Quote
  #93  
Old 15-10-2010
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Wouter, uwen dokter heeft gebeld en uwen bloeddruk is te hoog :-)

En Bart de Wever heeft gebeld om te vragen of je mee wil komen onderhandelen.
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #94  
Old 15-10-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Ik heb met den dokter gebeld, en hem ervan overtuigd dat mijn bloeddruk eigenlijk het gemiddelde is, en al de rest een te lage bloeddruk heeft. Hij gaat het aankaarten bij de volgende algemende doktersvergadering, ergens in november.
Reply With Quote
  #95  
Old 15-10-2010
crashingbird's Avatar
crashingbird crashingbird is offline
Member
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 288
Default

Quote:
Originally Posted by flipside View Post
........dat mijn bloeddruk eigenlijk het gemiddelde is......
= Medium = da's zoals het hoort te zijn bij Flipside
Reply With Quote
  #96  
Old 15-10-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Mja heb me mss wat te veel laten meeslepen Maar wie weet is er volgend jaar wel een bnk award voor het meeste zever van 1 persoon in 1 thread of zo?
Reply With Quote
  #97  
Old 15-10-2010
dirk702's Avatar
dirk702 dirk702 is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: Belgium (Deurne)
Posts: 479
Default

Quote:
Originally Posted by flipside View Post
Mja heb me mss wat te veel laten meeslepen Maar wie weet is er volgend jaar wel een bnk award voor het meeste zever van 1 persoon in 1 thread of zo?
Hey flipside ,
Wat jij schrijft is toch geen zever, dus kom jij al niet in aanmerking maar er zijn er andere ! (mag geen namen noemen of hij valt mij weer persoonlijk aan met zever)
__________________
Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten
Ook op de Cougar SV2, Cat SX3 & Cat K1
Reply With Quote
  #98  
Old 15-10-2010
brokkenpiloot brokkenpiloot is offline
Member
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 57
Default

Is er geen proline m3 slick waar we zelf ons favoriete patroon in/ uit kunnen dremelen?
Reply With Quote
  #99  
Old 15-10-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Quote:
Originally Posted by brokkenpiloot View Post
Is er geen proline m3 slick waar we zelf ons favoriete patroon in/ uit kunnen dremelen?
Ja! Dat is arjan z'n natte droom!
Reply With Quote
  #100  
Old 15-10-2010
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Het is dat Xiaobo u voor was, anders ging de Nobelprijs voor de Vrede naar onze Walibur.
__________________

Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 08:11 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com