Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 14-08-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default Durango Dex210 Quality Issues

Mijne Dex is af, en dit is mijn mening en ik heb toch een vraag teken bij sommige onderdelen, zoals de shock caps, deze zijn van kunststof , de turnbuckles zijn zogenaamd heavy duty, maar zonder al te veel moeite kan je deze los maken en dan is er de handleiding, deze komt niet overeen met de werkelijkheid , ben dan de online manual in gaan kijken en deze komt overeen, voor de rest was het zeer leuk om te bouwen.

Alléé dit zijn mijn eerste indrukken en ervaringen, hoe hij het doet op den track moet ik nog afwachten natuurlijk.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-08-2013
Kurtje Kurtje is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 377
Default

Idd de punten die je aanhaalt kloppen zeer zeker.

- shockcaps zijn bij mijn weten geen problemen mee. Ikzelf heb er ook nooit last van gehad.
- de ball ends zijn idd van mindere kwaliteit en durven loskomen. Heb je ze gebouwd zoals op de tip pagina van Durango. Dan valt het nog mee. Best is RPM of Kyosho te steken na verloop van tijd.
-handleiding is ook correct. Ik had hem toen gebouwd met de online handleiding en de tips erbij.

Auto zal zeker meevallen.
__________________
Mugen MBX7/Mugen MBX7T/Sanwa M12
Teamdriver www.rc-speedhouse.com Powered by Mugen/OS Engines/Futaba/Sanwa/Nitrolux/Tourex
Reply With Quote
  #3  
Old 14-08-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default

Ja, dat denk ik ook wel dat hij zal meevallen, en anders verzin ik daar wel iets op.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-08-2013
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Netherlands
Posts: 1,571
Default

Ik heb überhaupt nog nooit bovenste shock caps kapot gereden - en die van Durango zijn nog wel wat heftiger gebouwd dan die van mijn vorige auto (TRF)

De Durango HD Ball cups staan hierom bekend, maar het issue is volgens mij hier niet opzich hoe snel ze los gaan, maar hoe stijf de schroefdraad is. Wat vet aan de schroefdraad helpt, wat verder doortappen dan de standaard setup aangeeft, en ten slotte, draai ze er enkele keren op en af zodat de schroefdraad in kan 'slijten.'

Als je dit niet wil doen of niet werkt, steek in beide gaten/kogelkopjes een inbussleutel voor je ze verstelt.

Mochten ze toch niet bevallen, ik kan de 'adjusters' van Tamiya erg aanraden: Soepele schroefdraad, maar wordt nooit te los, de kopjes houden stevig vast en ik heb op mijn TRF201 (vorige auto) op de meeste plekken nog de eerste adjustes zitten (na ongeveer 2 jaar, waarvan 1,5 jaar racen). Enige nadeel is wel: Ze zitten te los op de kogelkopjes van Durango, dus die moet je ook van Tamiya regelen (en dan of staal, of de 'fluorine coated' aluminium).

Ten slotte, de handleiding is inderdaad echt ronduit bagger... Ziet er fancy uit, maar deze is overhaast gemaakt en de papierversie is nooit herzien (online versie gelukkig wel).
__________________


3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
  #5  
Old 15-08-2013
Tomb Tomb is offline
Member
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 28
Default

Ik ga straks aan mijn bouw beginnen , goed dat ik dit al eens lees!
Goede tips
Reply With Quote
  #6  
Old 15-08-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default

Tom veel plezier met de bouw, heb ik ook gehad.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-08-2013
Hans Wynants Hans Wynants is offline
Member
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 136
Default

ik zal morgen zeker op Orra moeten komen rijden, zodat ik dat moois in real time kan bewonderen he Bert .
Reply With Quote
  #8  
Old 17-08-2013
gil's Avatar
gil gil is offline
Member
 
Join Date: Apr 2011
Location: Westmalle
Posts: 104
Default

En hoe was de dex zijn vuurdoop
__________________
B5m
yokomo B-MAX2
vega B4.1
X-6 squared
B4
supastox
Sand scorcher origineel van de jaren '80
Reply With Quote
  #9  
Old 17-08-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default

De vuurdoop moet nog komen, heb ne 7,5 gekocht, de esc is ook zo goed als geregeld, de banden die heb ik morgen, heb dus nog een stuur servo nodig en de kap die moet dan nog gespoten worden en dan kan ik mijne dex zijn vuurdoop geven, komt allemaal wel inorde.
Reply With Quote
  #10  
Old 18-08-2013
gil's Avatar
gil gil is offline
Member
 
Join Date: Apr 2011
Location: Westmalle
Posts: 104
Default

Kan je toch uit de camions halen
__________________
B5m
yokomo B-MAX2
vega B4.1
X-6 squared
B4
supastox
Sand scorcher origineel van de jaren '80
Reply With Quote
  #11  
Old 19-08-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default

Dat zou ik kunnen doen, maar dan staat mijne vrachtwagen daar stuurloos, en dat kan ik hem toch niet aan doen hé , na dat ik met hem de wedstrijd heb gereden, dat zou wreed zijn .

En van mijn andere camions zijn niet goed genoeg, die zijn rond de 3kg servo's met kunststof gears.
Reply With Quote
  #12  
Old 27-08-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default

Mijne dex is bijna rij klaar de esc is vandaag aangekomen samen met de verf en nu wacht ik nog op de stuurservo zal morgen of overmorgen wel aankomen, en zaterdag nog wat lipo's gaan halen en nog wat kleinigheden en we zijn vertrokken .
Reply With Quote
  #13  
Old 01-09-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default

Het ongeluk blijft mij achtervolgen, was nog wat met de Joeri na de wedstrijd blijven rijden om de nieuwe lay-out uit te proberen, en plots brand mijn stuurservo door , ik hoop dat deze ellende zeer snel gaat ophouden want ben het meer dan beu aan't worden .
Reply With Quote
  #14  
Old 02-09-2013
Voske's Avatar
Voske Voske is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 11
Default

Had je nu een losi gekocht, had je die problemen niet gehad
Reply With Quote
  #15  
Old 02-09-2013
Kimo's Avatar
Kimo Kimo is offline
Member
 
Join Date: Jul 2013
Location: Belgium
Posts: 90
Default



Nee, genoeg gelachen nu. Ik hoop dat alles snel in orde geraakt met jouw DEX Bert.
Als ik je een servo mag aanraden, ga dan voor een Savox of een Hitec. Nog nooit geen probs mee gehad.
Reply With Quote
  #16  
Old 02-09-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default

Ja Vos, ge kunt gelijk hebben hoor, maar ik vrees ervoor, want ik heb al een esc die opgerookt is en dit was ook in een Losi dus .

Ja, voor de servo ga ik nu wel een savox steken de SC1251MG, en ik hoop dat het nu echt gaat ophouden, die esc is wel in orde gekomen heb vandaag de vervang ontvagen en inplaats van de Ezrun 60A SL V2 heb ik de Ezrun-WP-60A_V1 ontvangen en die servo zal ook wel inorde komen maar je hebt er steeds al dat loop werk mee.
Reply With Quote
  #17  
Old 05-09-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default

Alléé mijne Dex is terug rijklaar, laat ons hopen dat er nu niets meer fout gaat.
Reply With Quote
  #18  
Old 09-09-2013
Tomb Tomb is offline
Member
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 28
Default

Net terug uit vakantie en dan lees ik dit! Hopelijk heb je vanaf nu wat meer geluk.
Ik ga straks beginnen met de bouw van mijn dex (eindelijk)
Donderdag normaal eerste testrit.
Reply With Quote
  #19  
Old 09-09-2013
Hans Wynants Hans Wynants is offline
Member
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 136
Default

Tom, da word tijd hè man, da ge der de volgende clubrace terug bij bent ;-)
Reply With Quote
  #20  
Old 09-09-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default

Dat wordt inderdaad tijd ja, en Tom ik zou er ook een servosaver tussen zetten, wij hebben net die van tamiya besteld, ik heb er nu een van hpi in zitten maar dan heb ik er een op voorraad, Tamiya nummer 51000 of 50473.

Heb voorbij Zaterdag zonder problemen kunnen rijden en ik ben zeer tevreden over mijne dex, heb gereden met de standaard spur en een 22 pinion en de motertemperatuur was na een ritje zo'n 48°C.

Of ik Donderdag kan komen weet ik niet, maar ik ga wel proberen.
Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 12:35 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com