Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 05-09-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default Savöx zonder servosaver

Ik heb even een vraag hierover, in mijne DEX210 is geen servosaver aanwezig, ik heb dus al een servo van blue bird de bms-621dmg+hs opgerookt omdat mijne dex onder de zwarte darmen van het parcour kwam in Arendonk en mijn wielen stonden gedraaid en dus vast onder die darmen, stel dat nu hetzelfde gebeurd met de savöx servo erin, gaat deze dan ook in rook op of is er een beveiliging in de savöx servo? Ik heb de SC-1251MG.

Alvast bedankt.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-09-2013
skyaflake's Avatar
skyaflake skyaflake is offline
Senior Member
 
Join Date: Jul 2010
Location: チームヨコモ
Posts: 578
Default

Dat kan ook met je Savox gebeuren. Misschien dat de Savox iets sterker is dan je Blue Bird, maar dat weet ik niet.
__________________
Numquam cedunt victores, numquam ignavi vincunt.
Reply With Quote
  #3  
Old 05-09-2013
Voske's Avatar
Voske Voske is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 11
Default

Ik rij zonder servosaver zonder problemen tot nu toe. Het is natuurlijk altijd een risico dat je pakt.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-09-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default

Oke, dat is goed dat ik dat weet, denk toch dat ik er één ga plaatsen dan.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-09-2013
gil's Avatar
gil gil is offline
Member
 
Join Date: Apr 2011
Location: Westmalle
Posts: 104
Default

zou ik zeker doen
__________________
B5m
yokomo B-MAX2
vega B4.1
X-6 squared
B4
supastox
Sand scorcher origineel van de jaren '80
Reply With Quote
  #6  
Old 06-09-2013
danzoeloe danzoeloe is offline
Member
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 30
Default

koop de servo saver van tamiya de havy duty. Deze kan je zo sterk maken dat het bijna lijkt dat je er geen hebt opstaan. Maar hij doet toch zijn werk. Ik koop deze bij wouters in bergijk.
Groetjes
Reply With Quote
  #7  
Old 06-09-2013
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Netherlands
Posts: 1,571
Default

Geen enkele servo heeft hiervoor volgens mij een interne beveiliging. De SC1251MG is een veel gebruikte servo. Daardoor zijn er genoeg verhalen over dat ze kapot gaan - Vaak hebben de servo's echter dan al een historie met klappen die deze niet had horen te overleven Het gebeurt vaak genoeg dat onderdelen eigenlijk later pas echt finaal dood gaan dan dat de interne schade is gedaan/gemaakt (waardoor ze in de tussentijd verzwakt, maar nog perfect bruikbaar zijn).

Anyway, Je ziet steeds meer auto's zonder servo saver, omdat deze vaak het neveneffect hebben dat ze bij hoge snelheid en zwaar stuurwerk ook gaan meebewegen.

Als je zeker wil zijn dat je niks doorbrandt, dan zou ik een SC1257TG of SC1258TG proberen te regelen.

Echter, op basis van hoeveel mensen er wel succesvol mee rondrijden zou ik de SC1251MG gewoon proberen zonder servo saver. Gebruik dan wel zo min mogelijk alu en carbon in de stuurinrichting, die vangen namelijk geen impact op, die sturen de impact onverminderd door naar het opeenvolgende onderdeel (en dat is moordend voor elke servo)
__________________


3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
  #8  
Old 06-09-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default

Bedankt allemaal voor jullie reactie, heb er voorlopig één opzitten van HPI tot ik een andere vindt, hoogst waarschijnlijk ga ik die Tamiya heavy duty eens uit proberen.
Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 09:31 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com