Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 21-07-2013
qwerty qwerty is offline
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: The Netherlands
Posts: 40
Default Losi 22 wielen op Dex210

Is het mogelijk om losi 22 voor en/of achter wielen op een dex te monteren met losi wiel adapters? Of is er een ombouwsetje hier voor te koop?
Reply With Quote
  #2  
Old 22-07-2013
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Voor B4 wielen bestaat het. Voor Losi weet ik niet. Ik zou zeggen informeer eens op het Durango gedeelte van oople. Ik denk dat je daar meer respons zal krijgen.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-07-2013
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Netherlands
Posts: 1,571
Default

Losi is 12mm hex? Dan moet je even kijken of er 12mm hexes (plastic of alu) zijn die bruikbaar zijn met 1.6mm pins.

Zo niet, dan moet je de assen uitboren voor 2mm pins en dan passen er in ieder geval Tamiya 12mm (alu en plastic) hexes op. Ik heb net voor mijn DEX210 de assen uitgeboord voor 2mm pins zodat er TRF wielen op passen (=2mm pin) - als je in Arendonk aanwezig bent bij het BNK kan ik het wel laten zien en kan ik je ook meteen laten weten of het ook in de praktijk werkt, en niet alleen op tafel
__________________


3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
  #4  
Old 22-07-2013
Basketballer's Avatar
Basketballer Basketballer is offline
Member
 
Join Date: Sep 2011
Location: Netherlands
Posts: 132
Default

Hallo,

Ik rij zelf ook met TLR velgen op de Dex Achter! Voor daar is niks voor te koop.
zelfs als je heel handig bent is het volgens mij niet mogelijk..

Achter heb ik deze voor http://www.amainhobbies.com/product_...el-Adapter-Set

dan het enige probleem is, de as van losi is 5mm en dex rond de 4.8mm
ik heb gewoon een krimpkous over de as gedaan, dan gaat hij er gewoon vast om , en kan je het wiel er ook niet scheef op schroeven

die pin die in de as komt zaagje een stukje van af. zo dat hij in die Assocaited hex valt..
Reply With Quote
  #5  
Old 22-07-2013
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Netherlands
Posts: 1,571
Default

Quote:
Originally Posted by Basketballer View Post
Ik rij zelf ook met TLR velgen op de Dex Achter! Voor daar is niks voor te koop.
zelfs als je heel handig bent is het volgens mij niet mogelijk..
Er is blijkbaar wél een mod voor

http://www.petitrc.com/setup/durango...0_FrontHexMod/
__________________


3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
  #6  
Old 22-07-2013
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

eigenlijk heel frustrerend dat de RC merken de laatste jaren weer allemaal hun eigen merkgebonden wielmontage systeem hebben uitgebracht. Tot een jaar of drie geleden was hetmits enkele uitzonderingen allemaal uitwisselbaar.
Reply With Quote
  #7  
Old 22-07-2013
qwerty qwerty is offline
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: The Netherlands
Posts: 40
Default

Hoop reacties bedankt na het lezen hiervan eens geprobeerd heb namelijk nog een aantal 14mm alu wielmeenemers liggen. Ben nu zover dat de 14mm wielmeenemer op de aandrijfas past die inderdaad 4.8mm is. (heb me desc210 hier tijdelijk voor gebruikt)

Het enige wat ik zal moeten doen is de wielmeenemer andersom op de aandrijfas plaatsen omdat er anders te veel offset op de wielmeenemer komt te zitten en er nog maar heel weinig schroefdraad over blijft voor de wielmoeren. De wiel pen die in de wielmeenemers valt zitten bij durango heel diep in de wielmeenemer vergeleken elders. Ik weet niet of dat ook zo is met dat setje van asso? Voordat ik ga sleutelen en monteren is er een wiel offset verschil tussen losi en durango velgen? Niet dat ik er dadelijk achter komt dat er toch offset op had moeten zitten
Reply With Quote
  #8  
Old 23-07-2013
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Netherlands
Posts: 1,571
Default

Quote:
Originally Posted by qwerty View Post
Het enige wat ik zal moeten doen is de wielmeenemer andersom op de aandrijfas plaatsen omdat er anders te veel offset op de wielmeenemer komt te zitten en er nog maar heel weinig schroefdraad over blijft voor de wielmoeren. De wiel pen die in de wielmeenemers valt zitten bij durango heel diep in de wielmeenemer vergeleken elders. Ik weet niet of dat ook zo is met dat setje van asso? Voordat ik ga sleutelen en monteren is er een wiel offset verschil tussen losi en durango velgen? Niet dat ik er dadelijk achter komt dat er toch offset op had moeten zitten
Je kan de wielpin gewoon inkorten tot de benodigde lengte met een Dremel neem ik aan?

Re- de offset van de wielen, TLR wielen weet ik niet, maar TRF wielen zijn ongeveer 0.5-1mm verder naar buiten dan de Durango wielen. En toch lijkt de auto netjes onder de 250mm breed met 3* toe-in, ongeveer -2* camber en Proline Calibers... Dus even proberen denk ik, maar het zal vast wel los lopen. Mocht je nog wat vereisen wat niet leverbaar is, dan kan je nog 3D geprinte hexes overwegen
__________________


3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
  #9  
Old 23-07-2013
qwerty qwerty is offline
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: The Netherlands
Posts: 40
Default

De wielmeenemers zitten erop alleen is de dikte van de velg rand te dik waardoor er geen schroefdraad uitsteekt en de wielmoer er niet op kan. Hoe zit het bij jullie?
Reply With Quote
  #10  
Old 23-07-2013
mr. ed mr. ed is offline
Senior Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Mechelen, Belgium
Posts: 529
Default

Ik heb zelf ongeveer een jaartje geleden gekeken om de tlr 22 achterwielen op een andere buggy met hexes te gebruiken. En inderdaad, ze mogen dan wel 12mm hexes gebruiken, maar ze zijn verder allesbehalve vergelijkbaar of uitwisselbaar met bvb kyosho RB5 of vergelijkbare setjes van Tamiya etc.

Het gedeelte tussen de hex top en de moer bodem is gewoon veel, veel dikker.
Bij een RB5 velgje is dat denk ik 2 a 3mmm, en bij de TLR rond de 10mm.
Dus tenzij je andere delen ook wil gaan bijpassen en uitwisselen zal het niet lukken.
Reply With Quote
  #11  
Old 24-07-2013
qwerty qwerty is offline
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: The Netherlands
Posts: 40
Default

Bedankt weet ik dat ook weer
Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 10:05 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com