Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 16-11-2010
kitcarfreak's Avatar
kitcarfreak kitcarfreak is offline
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: Antwerp, BE
Posts: 30
Default BNK 2011 wat nodig?

Bon, als ik nu het bnk 2011 wil meedoen, wa heb ik dan allemaal nodig?

Voor diegene dat mij ni kennen, 10jaar geleden reed ik BK buggy met een Schumacher CAT 2000 EC, maar alles is toen op zolder gegaan en is daar vorige week pas vanaf gekomen.

Hetgeen ik nu nog heb is:
  • schumacher cat 2000 EC
  • Ko Propo FET servo
  • novak cyclone regelaar
  • heleboel brushed motoren
  • FF3 zender
  • CS space lader (voor Ni-MH)
  • nen hoop oude 2000 Ni-cd's en 2400 Ni-MH packs
  • En nen hele hoop frul in de pitbox

Wat kan ik daar nu nog van houden?

Ik gok een beetje op de zender er de servo en that's it.

Maar ja, wat voor regelaar, motor, batterijen(welke en hoeveel) en lader heb ik nu nodig?
Heel het LiPo en brushless gebeuren is een beetje aan mij voorbij gegaan.

En dan natuurlijk, welke auto? Zowizo 4wd, heb in het verleden wel af en toe 2wd geprobeert, maar da's niks voor mij.

Nen auto dat mij erg hard aanspreekt is de HotBodies cyclone D4, maar wordt die nog verkocht? Is er iemand in België die daar mee rijdt?

Welke andere opties zijn er en wat zijn hun sterktes/zwaktes?
predator X11
schumacher CAT SX2
durango DEX410(R)

Zijn er nog courante? want de Asso, yokomo en kyosho zijn al geruime tijd op de markt heb ik zo het idee. D'er komt wel een B44.1, maar die is er nog niet natuurlijk.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-11-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

kust allemaal mijn klote. en das serieus ze he ben olle gezeik dus dik beu .
weet ge wat koop een durango met nen sxx en nen cs . den bruno kontent de wouter content en team durango ook voila in een keer 80 percent van de zeikers opt bnk in orde.want daar gaat het om de clans en de clubkes .?
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-11-2010
elvo's Avatar
elvo elvo is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 913
Default

NIET DOEN WERNER!


't Is door zo'n posts dat er gigantische 'flame wars' ontstaan, want iedereen heeft wel z'n favoriet merk en op internet een heel uitgesproken mening daar over.


Mijn advies: bekijk eens de kalender (http://www.rc-offroad.be/kalender.htm) en ga eens op een wedstrijd kijken. Daar lopen oude bekenden genoeg rond en daar kan je alles eens rustig bekijken. Wie weet duwt er zelfs iemand een zender in je handen.
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 16-11-2010
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Quote:
Originally Posted by elvo View Post
NIET DOEN WERNER!


't Is door zo'n posts dat er gigantische 'flame wars' ontstaan, want iedereen heeft wel z'n favoriet merk en op internet een heel uitgesproken mening daar over.
I will keep an eye in the sail !
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #5  
Old 16-11-2010
artic racer's Avatar
artic racer artic racer is offline
Member
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 43
Default

Niks mis met bvb een Asso B44(.1) of een Yokomo Bmax.
B44 is het meeste te vergelijken met de D4, shaft, carbonne chassis, motor/pack positie...

Ik rij zelf met een B44 en die blijft toch al 2-3 maand heel nu (aandrijving bedoel ik dan) wat voor mij al redelijk sterk is...

En als ik mij niet vergis is de B44.1 al wel uit

Wat de electronica betreft zijn er op dit moment een aantal merken die ruim voldoen aan het Buggy gebeuren, BVB:

ESC:
Speed Passion GT 2.0 pro
Lrp SXX V1/V2
GM 90/120 amps
CS rocketmax BL
ETC...

Motor:
CS
Speed Passion
LRP
GM
Alien Power
ETC....

Batts: -> 4WD -> saddle:
LRP 5000 50C
GM 4200
CS 5200/4900
Vampire 4400
Kypom 5000
ETC...

Laders: zowat elke lader kan lipo laden tegenwoordig en is dus geschikt...

Grtz

Chambrant
Reply With Quote
  #6  
Old 16-11-2010
kitcarfreak's Avatar
kitcarfreak kitcarfreak is offline
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: Antwerp, BE
Posts: 30
Default

@Flipside Dat is niet mijn bedoeling, is het hier echt soms zo'n gekkenhuis? En ik kom zeker eens af, maar wordt er deze winter ergens off road indoor gereden dichter dan charleroi?

@arctic
ivm motoren, ik zie sensorless en sensor, wat is het verschil, hoe zit het met de windingen? Ik zie van heel laag tot hoog, maar wat is gangbaar voor een 4wd bnk?
Reply With Quote
  #7  
Old 16-11-2010
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Welke auto : da's hopeloos. Iedereen heeft een eigen mening. Ik kan je wel zeggen dat de HB D4 niet echt meer ondersteund wordt, dus dat wordt lastig om er nog eentje te vinden of om hier ergens onderdelen te vinden. Voor de rest : I'm not opening that can of worms.

motoren : best een sensored. Sensorless werkt ook maar met een sensored heb je toch meer gevoel op het gas. Ik heb dit gemerkt toen mijn sensorkabel los was gekomen. Mijn SpeedPassion regelaar werkt ook sensorless dus ik kon blijven rijden, maar ik heb het toch gemerkt. Wikkeling : de meesten rijden met een 6.5 of een 7.5 in de 4WD, maar gezien jou verleden zou ik voor de laagste wikkeling gaan
Reply With Quote
  #8  
Old 16-11-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Quote:
Originally Posted by kitcarfreak View Post
@Flipside Dat is niet mijn bedoeling, is het hier echt soms zo'n gekkenhuis? En ik kom zeker eens af, maar wordt er deze winter ergens off road indoor gereden dichter dan charleroi?

@arctic
ivm motoren, ik zie sensorless en sensor, wat is het verschil, hoe zit het met de windingen? Ik zie van heel laag tot hoog, maar wat is gangbaar voor een 4wd bnk?
Ik had nog niks gezegd

Auto: ken je johan neyens nog? Misschien was die al gestopt voor dat jij bent begonnen? Geen idee. In ieder geval, die is ook terug begonnen na heel lange tijd, ook in 4wd. Dat is volgens mij de meest geschikte persoon om eens mee te babbelen want die zat in exact dezelfde positie als u, en heeft ondertussen al verschillende auto's geprobeerd. Zoek hem op facebook of zo.

Regelaar: maakt niks uit, koop iets 'normaal' of iets wat ge op normale settings kunt laten staan. Al die mega advanced opties hebt ge echt ni nodig, doet meer kwaad dan goed. LRP SXX of die van daarvoor, 2007 en nog iets kan nimeer op de naam komen Da zijn echt de simpelste, maar ook hier heeft iedereen weer z'n voorkeur...

packs: lipo's zijn één van de beste dingen die rc zijn overkomen. Met 2 packs komt ge zelfs al toe, afhankelijk van hoeveel ge wilt kunnen trainen etc... Dus ni te veel kopen in 't begin. Check ook 2e hands deel op forum, weer al zeker ene vlaamse pipo die een saddle pack verkoopt (v-rossi).

Motor: CS en niks anders (of oude speedpassions, die zijn 't zelfde). geloof mij die krijgt ge ni kapot, zijn smooth, simpel, ni duur. In 4wd een 6.5 of 7.5. Hangt van uw packs af ook, als ge hele hoge capaciteit hebt en hoge C waarde (+40), zal 7.5 eigenlijk meer dan voldoende zijn.

Maar eigenlijk kunt ge perfect komen rijden met alles wat ge nu nog hebt liggen. In plaats van dat te laten liggen kunt ge het beter eerst nog wat op rijden. Dan kunt ge terwijl wat rondkijken en rustig zien wat ge wilt kopen.

Binnen een paar weken race in een manege in holland, maar dat zal maar een klein beetje dichter zijn dan charleroi, alleen in de andere richting.

succes en tot binnenkort!
Reply With Quote
  #9  
Old 17-11-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

ps nen sxx is wel zo een 270 eurokes en de mesker is er niet echt happy mee gezien weer nen blow up opt ek.
en nen gm of iet in die stijl is maar 160 eurokes vandaar dat voorstel dus.
en wie zecht dat ge er alles op moet gebruiken ik doen da ook niet dus zie niet in waarom de standaard 9 programmas niet zouden voldoen.
en ne cat SX is ook uit de mode want daar rijd der maar 1ne mee en das de stef en ps der komt ne nieuwe volgend jaar.
wil je geld sparen nen b44 ne yok het meest compleet anders nen goedkope durango (nog veel opties te krijgen dus) nen tamiya duur maar zen geld waard volgens sommigge dan hebde de meeste gehad ah ja ne losi uit het stenen tijdperk XX4 dus super goe maar fragille en moeilijker stukken nog voor te krijgen.of ne kyjojo heel goed ,stukken ??????????
take your pic het meeste hebde gehad dan .
veel meer 4X4 is er niet echt meer of het zijn veel te dure conversies.
doet ge met den hoop mee dan koopt ge nen durango ,doet ge eenvoudig en goedkoop ne yok of ne B44 .
doet ge speciaal ne kyjojo of een conversie.
en das hetzelvde voor regelaars en moteurs . maar dan met lrp ,gm ,tekin ,speedpasion,en noem maar op.
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-11-2010
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Quote:
Originally Posted by feniks View Post
ps nen sxx is wel zo een 270 eurokes en de mesker is er niet echt happy mee gezien weer nen blow up opt ek.
en nen gm of iet in die stijl is maar 160 eurokes vandaar dat voorstel dus.
en wie zecht dat ge er alles op moet gebruiken ik doen da ook niet dus zie niet in waarom de standaard 9 programmas niet zouden voldoen.
en ne cat SX is ook uit de mode want daar rijd der maar 1ne mee en das de stef en ps der komt ne nieuwe volgend jaar.
wil je geld sparen nen b44 ne yok het meest compleet anders nen goedkope durango (nog veel opties te krijgen dus) nen tamiya duur maar zen geld waard volgens sommigge dan hebde de meeste gehad ah ja ne losi uit het stenen tijdperk XX4 dus super goe maar fragille en moeilijker stukken nog voor te krijgen.of ne kyjojo heel goed ,stukken ??????????
take your pic het meeste hebde gehad dan .
veel meer 4X4 is er niet echt meer of het zijn veel te dure conversies.
doet ge met den hoop mee dan koopt ge nen durango ,doet ge eenvoudig en goedkoop ne yok of ne B44 .
doet ge speciaal ne kyjojo of een conversie.
en das hetzelvde voor regelaars en moteurs . maar dan met lrp ,gm ,tekin ,speedpasion,en noem maar op.
Da's vermoeiend om te lezen zenne.

Ik zou in ieder geval voor een regelaar gaan waarbij je de software kan updaten. Zo kan je b.v. als je ooit met een hoge wikkeling of iets van stock gaat rijden (World GT, 1/12de, TC, ...) simpleweg een stockprogramma met dynamische timing inladen. Dat doet toch wel veel. Ik denk dat LRP dit nu ook doorheeft en zijn SXX van een USB poort heeft voorzien in zijn versie 2. Niet strikt noodzakelijk maar als je dan toch geld gaat uitgeven, kan je het evengoed mee in overweging nemen.

Als ik dan toch iets moet aanbevelen : ik kan je alleen maar vanuit mijn eigen ervaring de Speedpassion GT Pro van harte aanbevelen : oerdegelijk en betrouwbaar, makkelijk instelbaar met de meegeleverde programbox (geen "bliepjes" meer tellen, supergemakkelijk) en updatable via USB. En nog goedkoper dan de LRP/Nosram ook.

De CAT SX is uit de mode omdat de versie 1 met een sh*tload kinderziektes werd geleverd, maar met de SX2 zijn deze zo goed als weggewerkt. De auto is momenteel even betrouwbaar/afstelbaar als de andere courante modellen (en het is momenteel nog de enige belter op de markt mocht dat je voorkeur genieten). Alleen was het kalf voor velen dan al verdronken.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-11-2010
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Quote:
Originally Posted by flipside View Post
Motor: CS en niks anders (of oude speedpassions, die zijn 't zelfde). geloof mij die krijgt ge ni kapot, zijn smooth, simpel, ni duur. In 4wd een 6.5 of 7.5. Hangt van uw packs af ook, als ge hele hoge capaciteit hebt en hoge C waarde (+40), zal 7.5 eigenlijk meer dan voldoende zijn.
Bij deze kan ik ni anders dan de Wouter volmondig bijstaan. Ik rijd al 3,5 jaar met mijn CS 6.5. Heerlijke motor. Mijn 5.5 en 7.5 zijn oude Speedpassions dus net hetzelfde.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-11-2010
dreamworld dreamworld is offline
Member
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 61
Default

@Bartje. het was geen blow up,maar en stotter
En 270 heb ik er nooit voor betaalt!!
Owja en de service van lrp was top, regelaar insturen en na 2 weekjes netjes geupdate sxx-en. Was een fout in de software.

Je had je beter moeten inlezen want op het ek kom je nooit zonder regelaar te zitten.
Reply With Quote
  #13  
Old 17-11-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Hey Feniks ik heb niks slecht gezegd over GM of eender wat. Ik zei gewoon dat een sxx een simpele regelaar is, punt. Lees met welke zin ik over regelaars begin.

Werner, alles in 1 keer nieuw kopen gaat u toch wat geld kosten, vandaar best eerst zeker zijn dat je terug regelmatig gaat rijden, en vandaar dus de raad om gewoon effe met oude spullen te komen rijden, da kost u niks en gaat echt wel hoor.
Reply With Quote
  #14  
Old 17-11-2010
J-Meister's Avatar
J-Meister J-Meister is offline
Member
 
Join Date: May 2009
Posts: 188
Default

Quote:
Originally Posted by feniks View Post
ps nen sxx is wel zo een 270 eurokes en de mesker is ...

Das dan ne gouden zeker ipv nen blauwe , ik lever de V2 aan 210 ,

Last edited by J-Meister; 17-11-2010 at 08:31 PM. Reason: foutje
Reply With Quote
  #15  
Old 17-11-2010
J-Meister's Avatar
J-Meister J-Meister is offline
Member
 
Join Date: May 2009
Posts: 188
Default

Quote:
Originally Posted by flipside View Post
Hey Feniks ik heb niks slecht gezegd over GM of eender wat. Ik zei gewoon dat een sxx een simpele regelaar is, punt. Lees met welke zin ik over regelaars begin.

Werner, alles in 1 keer nieuw kopen gaat u toch wat geld kosten, vandaar best eerst zeker zijn dat je terug regelmatig gaat rijden, en vandaar dus de raad om gewoon effe met oude spullen te komen rijden, da kost u niks en gaat echt wel hoor.
Als ik me ni vergis is er dit jaar nog iemand die brushed reed en zelfs goe meekon maar kan ni op de naam komen , hij reed met Losi 2wd
Reply With Quote
  #16  
Old 17-11-2010
Gonzo's Avatar
Gonzo Gonzo is offline
Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 223
Default

De Matthew!
__________________

Reply With Quote
  #17  
Old 17-11-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Nee was John in Kampenhout.

Matthew kon echt nimeer zo goed mee, en heeft nu wel begrepen dat de GP rijden met brushed oude dingen niet zo'n goed idee is (is er zelfs één of meerdere heats door uitgevallen)
Reply With Quote
  #18  
Old 18-11-2010
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Quote:
Originally Posted by flipside View Post
Motor: CS en niks anders (of oude speedpassions, die zijn 't zelfde). geloof mij die krijgt ge ni kapot, zijn smooth, simpel, ni duur.
Yep: Dark-Side approved .

We hebben er tot nu toe pas 2 kapot gehad, en ze krijgen bij ons echt wel op de kloten
__________________
Reply With Quote
  #19  
Old 18-11-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

@ janus .
gij krijgt zelfs nen 1/8 regelaar te heet gestookt in nen 1/10 de op klei .
dus werner das geen referentie voor u makker ge zult een ander moeten zoeken om naar te luisteren dan onze darkside toestand
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #20  
Old 18-11-2010
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Quote:
Originally Posted by feniks View Post
@ janus .
gij krijgt zelfs nen 1/8 regelaar te heet gestookt in nen 1/10 de op klei .
dus werner das geen referentie voor u makker ge zult een ander moeten zoeken om naar te luisteren dan onze darkside toestand
@ Feniks

Daarom is ie ook juist ´Dark-Side approved´, omdat er pas 2 zijn opgestookt.
__________________
Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 07:04 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com