Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 20-03-2011
mr. ed mr. ed is offline
Senior Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Mechelen, Belgium
Posts: 529
Default Buggy VriendenKring Oud-Heverlee (BVK)

Gegroet

BVK bestaat al jaren niet meer maar ik ben er wel lid geweest van ergens '87 tot de laatste dagen. Ik ben zeker dat enkelen onder jullie de club wel kenden en er ook wel's gereden hebben: op een inter-club, Belgisch of gewoon als lid...

Laat's iets horen; misschien kennen we elkaar wel
En voor wie foto's heeft: scannen en publishen aub: ik heb er zelf maar enkele, ergens waar ik nog niet gezocht heb

Erik
Reply With Quote
  #2  
Old 20-03-2011
kitcarfreak's Avatar
kitcarfreak kitcarfreak is offline
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: Antwerp, BE
Posts: 30
Default

Veel gereden vroeger, was nog geen sprake van BNK, was toen nog gewoon BK.

Heb daar nog nen sjot onder mijn gat gekregen van Metthew Collins zijn pa. Baan was uitgegraven en daardoor zag je als baanpost soms niet dat er iemand op zijn dak lag.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-03-2011
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

geweldige klub en feest om daar te rijden .
was altijd nen hoop plezier .
heb daar ook nog gereden ergens rond 97 .
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #4  
Old 20-03-2011
J-Meister's Avatar
J-Meister J-Meister is offline
Member
 
Join Date: May 2009
Posts: 188
Default

Ik heb daar ook enkele keren geweest en sorry mr. ed zie nu pas je pm mss moet je is tot op MBV komen , zoals vandaag was het wederom s u p e r !!!!
Reply With Quote
  #5  
Old 20-03-2011
mr. ed mr. ed is offline
Senior Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Mechelen, Belgium
Posts: 529
Default

jaja, schitterend weer vandaag en ik heb het overwogen om de site te checken, maar 'k had mijn madam al iets anders beloofd

Ik ga die foto's 's zoeken: zien we me nog herkent

Naar verluid zou ik de echte hoogjaren van de club net gemist hebben. Mijn eerste trofee dateert van 87 of 88 maar die haalde ik enkel door mijn regelmatige aanwezigheid.

Even zien wie we al hebben Luc?, Bart?, Wouter? Werner?
Allemaal cartoubles , niet?
Reply With Quote
  #6  
Old 20-03-2011
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

klopt volledig alleen luk post hier niet hij leest wel mee .
en vrrot geval denk dat ge dat al weet ik ben dus bart.
lol weet alleen nog niet wie gij zijt .
alsk ne foto zien waarschijnlijk wel lol
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #7  
Old 20-03-2011
mr. ed mr. ed is offline
Senior Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Mechelen, Belgium
Posts: 529
Default

ah Bart, ik heb u anders wel herkend hoor: op EIR2011 nog.
Ik heb in Antwerpen gestudeerd en ben daar in totaal 7 jaar blijven rondhagen. In die tijd ben ik dikwijls op cartoubles wedstrijden geweest dus daar hebt ge mij ook regelmatig gezien.
Werner ben ik op de decathlon parking tegengekomen niet lang terug en Wouter heb ik ook in Charleroi gezien. En Luc, in zijn winkel ben ik nog vorige week geweest
Reply With Quote
  #8  
Old 20-03-2011
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

dan zal ik u zeker nog herkennen als ik u eens tegen kom.
in elk geval terug een autoke kopen en terug komen meedoen dan zou ik zeggen.
der is niet veel veranderd op al die jaren.
een bnk is maar net zoveel als een interclub van die tijd alleen betaald ge een licentie ,lol
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #9  
Old 20-03-2011
trf14's Avatar
trf14 trf14 is offline
Member
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 69
Default

Erik, BVK was de club eind jaren 80... hier is alles begonnen voor mij... samen met de oude garde... Bart L; Piet Goemans... Rudy van de Christiaensen winkel in Leuven etc.. ik denk in de hoogdagen er wel meer dan 100 man lid was ..en de meeste mensen waren toppers in Belgie... Ik reed daar met mijn Bigwig samen met Dirk Buekenhoudt...

Ben nog op zoek naar afspeel toestel voor super 8 filpmjes... ik heb nog genoeg materiaal vd old days in BVK... Hoe zou het zijn met Louis ( toemalige voorzitter en zowat de godfather van RC begin/mid '80...

Rudi Neeckx
Reply With Quote
  #10  
Old 21-03-2011
Loomans's Avatar
Loomans Loomans is offline
Member
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 123
Default

Ja inderdaad, hier is het ook allemaal voor mij begonnen, foto's van deze periode zou wel heel leuk zijn om eens terug te zien

Bart Loomans
Reply With Quote
  #11  
Old 21-03-2011
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Was dat niet een zandcircuit in iemand zijn tuin met een enorme dorberman die er rondliep ?

Zo ja, heb ik daar een van mijn eerste wedstrijden gereden ergens einde jaren 80/begin jaren 90. Peter van Christiaensen in Mortsel heeft mij toen daar naartoe gesleept met de Super Astute.
Reply With Quote
  #12  
Old 21-03-2011
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

dat was da pisteke in oudheverlee .
wat int begin meestal gras was en na een half uur zand .
en de trap naart podium was een betonne ramp zodat alle leden die ze hadden er op geraakten en in die periode dus al de enigge piste die voorzien was voor rolstoel patiente
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #13  
Old 21-03-2011
mr. ed mr. ed is offline
Senior Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Mechelen, Belgium
Posts: 529
Default

sorry

Last edited by mr. ed; 21-03-2011 at 07:52 PM. Reason: double post
Reply With Quote
  #14  
Old 21-03-2011
mr. ed mr. ed is offline
Senior Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Mechelen, Belgium
Posts: 529
Default

Allemaal juist, en rudi: u ken ik van ziens. Toen ik bij BVK begon had gij het al te druk met BK en tamiya-cup etc.
Ik heb u 1 keertje een testritje zien doen op een tamiya wedstrijd met een volledig omgebouwde Fox: double-deck epoxy chassis. Ik was toen al zot van modelbouw maar het is exact dat bouwsel dat mijn hele verdere ontwikkeling in de hobby gekenmerkt heeft. Toen ik u er een jaar later 's over sprak bij een zeldzaam bezoekje aan bvk vertelde je me dat je die dingen niet rijden kon op regelmatige basis door je sponsorship. Ik had plots geen interesse meer om zelf sponsering te zoeken
Louis; op het laatst waren enkel hij en ik nog lid (toen moest ik zelfs geen lidgeld meer betalen We spraken dan af en werkten een half uurtje op de baan, reden een 5-tal minuutjes onder ons 2en en werkten weer verder. Toen ik in haasrode startte met een nieuwe job was ik te vaak van huis en Louis zag ik heel af en toe als postbode bij ons langskomen, maar BVK was er niet meer bij. RIP
Nog enkele namen die jullie mogelijk wel kennen: Urbi (urbain), dirk allaerts, Bruno , Jo, Roel, Grootjans (van den texaco), Frank Bersipont, Erik Breyne, Walter (de paintbrush artiest),... vul maar aan

Bart, echt gestopt ben ik nooit: alleen minder en minder regelmatig gereden, en met steeds ouder wordend materiaal.
Een jaartje in shanghai wonen was niet bevorderlijk voor het rijden maar ik heb wel veel geknutseld toen, en vervolgens 2 jaar japan: vintage buggies en touringcars gekocht , gebouwd, verbouwd en geraced
Zelfs Masami heeft onderstaand brouwsel even in handen gehad om s nader te kijken wat het nu juist was

Reply With Quote
  #15  
Old 23-09-2011
Al Coholica Al Coholica is offline
Member
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 3
Default

Ik herinner mij nog een open wedstrijd op BVK waarbij we met 9 piloten van Cartroubles in de 4*4 finale zaten. Iemand had toen het lumineus idee om na de start aan de eerste bocht met zen allen in de andere richting te beginnen racen. Wat me vooral bijbleef is hoe Louis toen geestdriftig uit het telkot kwam gelopen en de baan opsprong, heftig zwaaiend met een finishvlag terwijl de 4*4's langs en door zijn benen reden in de verkeerde richting.

Asso TQ20 was toen een veelgebruikte band op dat circuit als ik me goed herinner.
Reply With Quote
  #16  
Old 24-09-2011
mr. ed mr. ed is offline
Senior Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Mechelen, Belgium
Posts: 529
Default

Mmm dat kan ik me niet direct herinneren. Zou er normaal nochthans moeten bij geweest zijn (maar dan waarschijnlijk met een 'truck').
Ik herinner me nog vaak langs Louis gezeten te hebben in dat kleine kotteke en maar nummerkes afroepen wanneer die voorbijkwamen: transponders hadden we nog niet. En louis maar tikken op da klavier
Reply With Quote
  #17  
Old 26-09-2011
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

dat was toen gieren gewoon . hebben we jaren later in rumst ook eens gedaan en nekeer blijven staan na het start sein ook . gewoon weg gieren
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 10:58 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com