Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #21  
Old 29-03-2011
marco NL's Avatar
marco NL marco NL is offline
Senior Member
 
Join Date: Jun 2009
Location: nederland
Posts: 642
Default

ik heb hier mijn SP GT2.0 Pro gekocht voor 85euro

http://stores.ebay.nl/hobbies-crazy/...=p4634.c0.m322
__________________
TRF502 TRF511 TRF201XMW
Reply With Quote
  #22  
Old 29-03-2011
Carno's Avatar
Carno Carno is offline
Member
 
Join Date: Nov 2009
Location: Rotterdam, Netherlands
Posts: 210
Default

Quote:
Originally Posted by elvo View Post
Jawel, eerste menuoptie.
4000 Mogelijkheden vind ik niet 'beperkt' :-)
Euh. Ik heb er maar 2 op mijn SXX TC spec. LiPo NiMh automatic en 4-6 cell NiMh.
__________________
««201, 511&503
Reply With Quote
  #23  
Old 29-03-2011
elvo's Avatar
elvo elvo is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 913
Default

Quote:
Originally Posted by Carno View Post
Euh. Ik heb er maar 2 op mijn SXX TC spec. LiPo NiMh automatic en 4-6 cell NiMh.
ik heb er 4: off, 2S lipo, 1S lipo, 2S LiFe. Voltages weet ik niet vanbuiten.
__________________
Reply With Quote
  #24  
Old 29-03-2011
Carno's Avatar
Carno Carno is offline
Member
 
Join Date: Nov 2009
Location: Rotterdam, Netherlands
Posts: 210
Default

Quote:
Originally Posted by elvo View Post
ik heb er 4: off, 2S lipo, 1S lipo, 2S LiFe. Voltages weet ik niet vanbuiten.
Dan heb jij waarschijnlijk een V2 of een StockSpec(V2). Die staan ook al op 3.2V per cel afslag.

Dat was eigenlijk nog waar ik het meest van baalde bij de oude SXX dat ik daar niets aan kon veranderen. LiPo cut off is 3.0V per cel.
Alleen word dit weer gemeten over 2 cellen dus heb ik al vaak genoeg 2.6 en 3.4 of 2.8 en 3.2 gehad als die tijdens vrij rijden in z'n afslag slaat.

Qua power komtie niets tekort. Dat zeker niet. Maar met de Xerun heb ik voor m'n gevoel meer controle in de lage toeren en toch een zelfde zoniet hogere top door de turbo instelling.
__________________
««201, 511&503
Reply With Quote
  #25  
Old 29-03-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Quote:
Originally Posted by Carno View Post
Dan heb jij waarschijnlijk een V2 of een StockSpec(V2).
Volgens mij ook, op het EK nog gezien, gekregen/geruild met zo nen LRP dude
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #26  
Old 29-03-2011
elvo's Avatar
elvo elvo is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 913
Default

Mijn LRP (SXX V2 dus blijkbaar) heeft ook Boost. Ik heb die nog maar 1 keer opengezet, en dat was vorig jaar voor de SpeedRun na Vlijmen gras.


Om eerlijk te blijven, mag electronica enkel binnen éénzelfde seizoen vergeleken worden. Opmerken dat een regelaar van x seizoenen oud geen instellingen heeft voor batterijen die nog maar recent toegelaten zijn,... ja, zo'n dingen zijn logisch. Electronica evolueert snel!
__________________
Reply With Quote
  #27  
Old 29-03-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default



zeveraar
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #28  
Old 29-03-2011
ronny191 ronny191 is offline
Member
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 16
Default

jullie weten vast ook wel hoeveel kg en snelheid de stuurservo minimaal moet hebben in zon 1/10???

heb namelijk wel interesse in die low profile servootjes.

thx
Reply With Quote
  #29  
Old 30-03-2011
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

kunde best prijs qualiteit gezien naar nen savox low profile gaan en dan is de keuze al niet erg moeilijk meer .
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #30  
Old 30-03-2011
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Quote:
Originally Posted by Carno View Post
Qua instelmogelijkheden vind ik de SXX erg beperkt je kunt niet eens het voltage van je LiPo cutoff instellen
Heb je dat nodig? Als hij maar afslaat voor de lipo kapot is het voor mij al lang goed. Of ik nu 14m45 of 15m00 kan rijden is niet echt van belang.

Voor de rest heeft een lrp/nosram alles wat je nodig hebt:
power setting
remkracht
dragbrake

Alle regelaars van anderen waarmee ik de laatste tijd gereden heb, die van die boost en timing frul hebben, reden echt voor geen meter. Ik zie echt niet in waarom uw autoke op de rechte lijn vanaf punt x ineens nog harder moet beginnen optrekken. Als ik sneller wil rijden, dan duw ik m'n gas stick verder in, lijkt me veel eenvoudiger

Leve de simpele, medium aanvoelende instellingen
Reply With Quote
  #31  
Old 30-03-2011
elvo's Avatar
elvo elvo is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 913
Thumbs up

Quote:
Originally Posted by flipside View Post
Heb je dat nodig? Als hij maar afslaat voor de lipo kapot is het voor mij al lang goed. Of ik nu 14m45 of 15m00 kan rijden is niet echt van belang.

Voor de rest heeft een lrp/nosram alles wat je nodig hebt:
power setting
remkracht
dragbrake

Alle regelaars van anderen waarmee ik de laatste tijd gereden heb, die van die boost en timing frul hebben, reden echt voor geen meter. Ik zie echt niet in waarom uw autoke op de rechte lijn vanaf punt x ineens nog harder moet beginnen optrekken. Als ik sneller wil rijden, dan duw ik m'n gas stick verder in, lijkt me veel eenvoudiger

Leve de simpele, medium aanvoelende instellingen

Ik zou het bijna helemaal officieel eens geweest zijn met here Flippo, ware het niet dat hij het met de laatste zin nog verkl00t


Boost is Des Duivels!
__________________
Reply With Quote
  #32  
Old 30-03-2011
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Moet gij geen 4wd's gaan ontwerpen?
Reply With Quote
  #33  
Old 30-03-2011
elvo's Avatar
elvo elvo is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 913
Default

Eigenlijk wel. Sturing.
__________________
Reply With Quote
  #34  
Old 31-03-2011
Carno's Avatar
Carno Carno is offline
Member
 
Join Date: Nov 2009
Location: Rotterdam, Netherlands
Posts: 210
Default

Quote:
Originally Posted by flipside View Post
Heb je dat nodig? Als hij maar afslaat voor de lipo kapot is het voor mij al lang goed. Of ik nu 14m45 of 15m00 kan rijden is niet echt van belang.
Nou een iets hogere afslag is wel erg prettig om je cellen niet zo snel onder de 3.0V te hebben. Ze zijn niet gelijk dood maar de interne weerstand van die accu's is wel omhoog gegaan.
Ze zullen het nu niet voor niets naar 3.2V verhoogd hebben
In de XeRun heb ik hem op 3.4V per cel staan. Altijd veilig.

Quote:
Originally Posted by flipside View Post
Voor de rest heeft een lrp/nosram alles wat je nodig hebt:
power setting
remkracht
dragbrake

Alle regelaars van anderen waarmee ik de laatste tijd gereden heb, die van die boost en timing frul hebben, reden echt voor geen meter. Ik zie echt niet in waarom uw autoke op de rechte lijn vanaf punt x ineens nog harder moet beginnen optrekken. Als ik sneller wil rijden, dan duw ik m'n gas stick verder in, lijkt me veel eenvoudiger

Leve de simpele, medium aanvoelende instellingen
Simpel gezegd is mijn gasresponse nu overal medium behalve op het rechte stuk waar ik hem darkside wil hebben

De SXX gebruik ik nu in m'n B4.201 en dat rijd nu met een kleiner pinion ook prima ondanks dat ik er nog een 6.5 in heb liggen.
Ik vind de LRP regelaars echt niet slecht alleen zou ik wat meer vrijheid bij de instellingen willen hebben dan 10 voorkeuze programma's.

Als je weer eens bij de MVB bent moet je maar eens een paar rondjes met m'n 4WD rijden. Dan wil ik daarna wel het professionele oordeel van Doctor Medium horen.
__________________
««201, 511&503
Reply With Quote
  #35  
Old 31-03-2011
elvo's Avatar
elvo elvo is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 913
Default

Quote:
Originally Posted by Carno View Post
alleen zou ik wat meer vrijheid bij de instellingen willen hebben dan 10 voorkeuze programma's.

Als ik op een race ben, en ik wil een tikje meer of minder rem/panache/..., dan wil ik op een knopje kunnen duwen, en de volgende heat op het podium kunnen staan, wetende dat ik dat tikje meer of minder heb. Ik wil niet verschieten, want dat is niet goed voor de resultaten. Ik wil ook niet moeten knoeien met een hoop nietszeggende getallen, want tijd om alles uit te testen is er dan niet.
10 Standjes met een evenredig, voelbaar verschil tussen alle stapjes, is wat een competitie regelaar moet hebben.

En over niet verschieten gesproken: TFB heeft/had leden die met de SP/Xerun rijden/reden. Bij een fout vlak voor de rechte lijn, laden de capacitors zich op, wat resulteert in onverwachte supermegapanache, een wheelie, een extra bruine streep in de broek, en reclamaties vanwege de leider.
__________________
Reply With Quote
  #36  
Old 31-03-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Ik wil altijd mijn megadarkside Tekin RS met 1561320 miljard instellingen wisselen tegen een LRP SXXX met enkel 10 stapkens.
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #37  
Old 31-03-2011
Carno's Avatar
Carno Carno is offline
Member
 
Join Date: Nov 2009
Location: Rotterdam, Netherlands
Posts: 210
Default

Quote:
Originally Posted by elvo View Post
Als ik op een race ben, en ik wil een tikje meer of minder rem/panache/..., dan wil ik op een knopje kunnen duwen, en de volgende heat op het podium kunnen staan, wetende dat ik dat tikje meer of minder heb. Ik wil niet verschieten, want dat is niet goed voor de resultaten. Ik wil ook niet moeten knoeien met een hoop nietszeggende getallen, want tijd om alles uit te testen is er dan niet.
10 Standjes met een evenredig, voelbaar verschil tussen alle stapjes, is wat een competitie regelaar moet hebben.

En over niet verschieten gesproken: TFB heeft/had leden die met de SP/Xerun rijden/reden. Bij een fout vlak voor de rechte lijn, laden de capacitors zich op, wat resulteert in onverwachte supermegapanache, een wheelie, een extra bruine streep in de broek, en reclamaties vanwege de leider.

Zo moeilijk is het toch niet om op een helder afleesbaar LED display je Brake force of Start punch een of twee tandjes hoger te zetten zonder alle andere instellingen te hoeven wijzigen.
Ooit wel eens de tel kwijt geraakt met het lampjes tellen?

Wat voor TFB lid is dat dan als ze na een foutje en een wheelie al extra bruine strepen beginnen te trekken?
__________________
««201, 511&503
Reply With Quote
  #38  
Old 31-03-2011
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

heb met de meeste regelaars al gereden denk ik dan maar en moet zeggen.
lrp nooit meer simpel was het snelste kapot en dat dan nog in de madam haren auto stel u voor als ik er langer mee gereden had.
de GM zowel de 90 als de 120 meerendeel van de tijd al mee gereden zijn super alleen inderdaad gewoon een beetje teveel vant goede of je moest de nieuwe serie al hebben die zijn echt op alle gebied heel goed .
team wave heel goe alleen ja niet bart bestand .
tekin leuk en lekker , service en berijkbaarheid is minder en heeft heel veel last in ne 4X4 van warmte.
nu momenteel ne speedpassion de 2.1 pro stock (iedereen vind die brut euuuuu) en ben er heel tevreden van eenvoudig soepel al wat ge wil en de mindere mogelijkheid van de advance timing is wel iets minder .
en ja jongens die advance timing persoonlijk vind ik da super zo is de auto eens zo gemakkelijk rijden in de infield en eens zo snel op de rechte lijn . dus al wa ge wil . maar das persoonlijk he .
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #39  
Old 31-03-2011
dikke hond's Avatar
dikke hond dikke hond is offline
Member
 
Join Date: Jan 2011
Location: Netherlands
Posts: 140
Default

Hmmm, wat is de reden dat ik nergens iets over Castle Creations lees? Puur omdat het weinig/tot niet gebruikt word in de 1/10 buggy scene?
Reply With Quote
  #40  
Old 31-03-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Dat is iets voor modelbouwforum.nl

Euh, serieus nu, die zijn sensorloos denk ik niet? Dat werkt echt niet zo goed als sensorsysteem, en al zeker niet in offroad.
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 11:22 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com