Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 24-09-2011
svvander svvander is offline
Member
 
Join Date: Aug 2011
Location: Steenokkerzeel
Posts: 53
Default Heeeeeelp!!! Newbie in nood

Hehe Eindelijk vandaag mijn B4.1 (RTR) kunnen gaan testen. Wat bleek: als ik de throttle indruk, rijdt de wagen achteruit. Omgekeerd deed hij niets. Ah: snel opgelost, ik zal mijn zender omswitchen. Test: hetzelfde. Ok, de esc opnieuw calibreren.... niets. Bon, da is wel vervelend. Instelling van de esc dan maar opnieuw instellen. Stap 4: reverse instellen naar 1sec en dan achteruit. Testen: ik geef gas... na 1seconde rijdt 'm vooruit. Mja, dus nog steeds alles omgekeerd. Wat nu? Moet ik ergens anders nog een instelling aanpassen? Of is de motor af fabriek (rtr remember) verkeerd aangesloten (als dit al kan?).

Graag jullie hulp. Ik wil vandaag zeker nog is gaan rijden!
Reply With Quote
  #2  
Old 24-09-2011
VW-Powah VW-Powah is offline
Member
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 126
Default

brushed of brushless?

- Brushed... + & - omwisselen op motor
- Brushless (indien sensorloos) A B C polen verwissel.. bvb A C B
- Brushless met sensor: Niets veranderen aan aansluitingen en eigenlijk hetgeen je hierboven al had moeten doen, ESC JUIST calibreren!!!!! Rem tijdens het calibreren anders eens op de moment dat je nu gas geeft en andersom... zal ook al wel helpen
__________________
mismatch ftw!
Reply With Quote
  #3  
Old 24-09-2011
svvander svvander is offline
Member
 
Join Date: Aug 2011
Location: Steenokkerzeel
Posts: 53
Exclamation

Wel het is brushless met sensor. Ik heb ook al het omgekeerde geprobeerd, maar dat aanvaard hem niet...
Nu rijdt 'm vooruit, maar als ik volgas geef in het begin niet. Ik vermoed dat 'm nu in een stand staat waarin de achteruit selselmatig werkt en opgebouwd wordt. Ik weet echt niet wat ik nog moet proberen.
Reply With Quote
  #4  
Old 24-09-2011
svvander svvander is offline
Member
 
Join Date: Aug 2011
Location: Steenokkerzeel
Posts: 53
Default

Opgelost! Het lag toch aan de bekabeling van de motor. Blijkbaar heeft er iemand deze niet juist aangesloten. Ik merkte juist op dat de kabeltje het korste bij de motor, de langste aansluiting hadden en omgekeerd. Heb ze dan in de juist volgorde aangesloten en klaar was kees. Straf! Bedankt voor de hulp.
Reply With Quote
  #5  
Old 24-09-2011
SLEENAD's Avatar
SLEENAD SLEENAD is offline
Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Olen, Belgium
Posts: 230
Default

Mijne RTR was nochtans sensorloos! En inderdaad, gewoon 2 willekeurige aansluitingen wisselen is voldoende, MAAR ZOALS GEZEGD MAG DIT ENKEL MET SENSORLOOS!
Reply With Quote
  #6  
Old 24-09-2011
svvander svvander is offline
Member
 
Join Date: Aug 2011
Location: Steenokkerzeel
Posts: 53
Default

Het is inderderdaad sensorloos, ik heb mij vergist.
Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 09:59 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com