Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #41  
Old 13-10-2010
kriske's Avatar
kriske kriske is offline
Senior Member
 
Join Date: Apr 2007
Location: belguim
Posts: 770
Default

Is het mss al eens bij jullie opgekomen, dat de 4wd rijders geen andere banden willen, ik heb op vlijmen gras, toch wa 4wd rijders aangesproken voor de andere banden, en de die hadden zoiets van, ale waarom, studs zijn toch goed.

Wij willen geen andere banden, de 2wd rijders hebben hun studs verkocht aan de 4wd mannen, en nu andere, sorry denk niet da het goed idee is.

Als jullie in de 2wd andere banden willen, daar heb ik geen zaken mee.

Gr Kris.

Ps, ik denk ook dat het gaat over wat de rijders willen en niet de rijders uit de A.
Reply With Quote
  #42  
Old 13-10-2010
Kusal Kusal is offline
Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: Belgium
Posts: 260
Default

Ik denk dat we - zoals vorig jaar - nog eens ne pol moeten doen over welke banden er geprefeerd worden.
Wouter had dit toen mooi opgelost (hint!)
Reply With Quote
  #43  
Old 13-10-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

geef ook wel toe dat er met de studs nen hoop mizerie geweest is van het jaar.
en het is zeker niet mijn favoriete band . maar als de meerderheid van de 4wd liever de studs wil houden . denk niet dat we rekening moeten houden met de 4X2 jongens op dat gebied wegens er maar 1 en af en toe 2 a 3 met de 2 klasses mee rijden.
ook nog een kleine opmerking is dat als je op vlijmen met de nieuwe hole shot wil gaan rijden dat je dan maar je portefeile leeg maakt. ik versleet daar op een bepaald moment in training op 10 minuten een stel voortse .
hoewel ik wel zeer tevreden was van de grip.
nu de nieuwe caliber toestanden heb ik al een setje van liggen om te plakken en wil deze best wel eens testen maar geen enkele baan gaat het nog toelaten er een deftigge test van te maken .
euuuuuu @ janus en wanneer zou die banden test zijn uitgevoerd want ik heb geen set zien paseren om op mijne 4X4 te testen .
ah ja ik ben natuurlijk een mindere piloot vandaar miss
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #44  
Old 13-10-2010
kriske's Avatar
kriske kriske is offline
Senior Member
 
Join Date: Apr 2007
Location: belguim
Posts: 770
Default

Quote:
Originally Posted by feniks View Post
geef ook wel toe dat er met de studs nen hoop mizerie geweest is van het jaar.
en het is zeker niet mijn favoriete band . maar als de meerderheid van de 4wd liever de studs wil houden . denk niet dat we rekening moeten houden met de 4X2 jongens op dat gebied wegens er maar 1 en af en toe 2 a 3 met de 2 klasses mee rijden.
ook nog een kleine opmerking is dat als je op vlijmen met de nieuwe hole shot wil gaan rijden dat je dan maar je portefeile leeg maakt. ik versleet daar op een bepaald moment in training op 10 minuten een stel voortse .
hoewel ik wel zeer tevreden was van de grip.
nu de nieuwe caliber toestanden heb ik al een setje van liggen om te plakken en wil deze best wel eens testen maar geen enkele baan gaat het nog toelaten er een deftigge test van te maken .
euuuuuu @ janus en wanneer zou die banden test zijn uitgevoerd want ik heb geen set zien paseren om op mijne 4X4 te testen .
ah ja ik ben natuurlijk een mindere piloot vandaar miss

Ze zijn alleeen getest door rijder uit de A finale 2wd, wij zijn de mindere klasse weet je nog.
en over die mizerie, topspeed en car hobby shop, hebben of hadden er last mee om eraan te geraken.
Reply With Quote
  #45  
Old 13-10-2010
marco NL's Avatar
marco NL marco NL is offline
Senior Member
 
Join Date: Jun 2009
Location: nederland
Posts: 642
Default

Nu even mijn verhaal:

Het is allemaal leuk en aardig, dat er zoveel te doen is over de banden.
Maar wij degene van MAC vlijmen die (iedere week) wel een keer gaan rijden,
normaal gesproken, en als de klei baan dan droog is, kunnen we op een setje studs 2x gaan rijden en dan is het kort.
Wat gebeurt er nu: wij kopen een andere band, die slijt vaster is om de kosten wat te drukken.
Wat in mijn ogen niet de bedoeling is.
Wij zouden ook het liefst op de banden trainen waar we ook wedstrijd mee rijden.( niet te vergeten de setup )
Gaan we dat doen, dus de studs gebruiken, dan kost het ons een kapitaal aan banden.
Dus het zou voor ons MAC vlijmen leden zeer welkom zijn als er een slijtvaste band zou komen.
Dus dan zouden we op de band kunnen trainen waar we dan ook de wedstrijd mee kunnen rijden.
Ik heb zelfs afgelopen zaterdag de Caliber getest en er 6 accu's mee leeg gereden, en de band is nog steeds in top conditie.
Het maakt voor mij verders niks uit wat voor band er komt, maar ik hoop dat er band komt die voor ons ook slijtvast is.

Ik hoop dat dit ook meegenomen word in het besluit, voor banden op klei.

Gr marco
__________________
TRF502 TRF511 TRF201XMW
Reply With Quote
  #46  
Old 13-10-2010
dreamworld dreamworld is offline
Member
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 61
Default

Way to go marco!! zo denk ik er ook over.
Er is toen getest, de calliber is ook goed op zeer nat astro.
Niet iedereen zal het perfect vinden, swa.. maar levensduur vind ik wel een zeer goed argument/punt.

Hole-shot is okee, maar de caliber is prijs/qualiteit
gewoon beter.
Wat ik ook op mvb gemerkt heb is dat de calliber, de baan minder hard slijt
de shortcourse gasten rijden er ook op, en zijn beduidend tevreden.

Argumenten als, "we hebben nog veel van deze banden"
Dit was vorrig jaar al aangekondigt, om een andere band te kiezen
Voor verandering hoeft men niet bang te zijn.

gr stefan
Reply With Quote
  #47  
Old 13-10-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Kriske, arjan heeft heel veel mensen met die banden laten rijden, zeker niet alleen piloten uit de A finales hoor...

En het is heel simpel, reglementswijzigingen gebeuren op de vergadering. Elke clubvoorzitter wordt verondersteld het standpunt van zijn leden te kennen (dus niet uw eigen standpunt maar dat van uw club!!!).

Zorg er dus voor dat je voorstellen van uw clubleden bundelt zodat die doorgegeven kunnen worden en zodat er nadien op de vergadering over gestemd kan worden.

4WD en 2WD moeten uiteraard niet dezelfde banden gebruiken, dat is nu ook niet het geval hé. Het is alleen makkelijk als reglement voor bnk:
achterbanden: type X en Y voor 2WD en 4WD!
voorbanden enkel 4wd gelimiteerd en ook type X en Y
Klaar.
Reply With Quote
  #48  
Old 13-10-2010
wouter.z wouter.z is offline
Member
 
Join Date: Nov 2005
Location: Spijkenisse/ Netherlands
Posts: 134
Send a message via MSN to wouter.z
Default

Quote:
Originally Posted by kriske View Post
Ze zijn alleeen getest door rijder uit de A finale 2wd,
Dat is niet waar!!! Ik heb zelf gezien dat de dag voor het BNK (mvb)een aantal mensen met arjan zijn banden hebben gereden. Een aantal van deze mensen hebben dit jaar geen enkele keer in de a gestaan.
Arjan heeft toen de meningen van deze rijders genoteerd, en deze op het forum gepost (of modelbouw forum).
Reply With Quote
  #49  
Old 13-10-2010
kriske's Avatar
kriske kriske is offline
Senior Member
 
Join Date: Apr 2007
Location: belguim
Posts: 770
Default

Quote:
Originally Posted by flipside View Post
Kriske, arjan heeft heel veel mensen met die banden laten rijden, zeker niet alleen piloten uit de A finales hoor...

En het is heel simpel, reglementswijzigingen gebeuren op de vergadering. Elke clubvoorzitter wordt verondersteld het standpunt van zijn leden te kennen (dus niet uw eigen standpunt maar dat van uw club!!!).

Zorg er dus voor dat je voorstellen van uw clubleden bundelt zodat die doorgegeven kunnen worden en zodat er nadien op de vergadering over gestemd kan worden.

4WD en 2WD moeten uiteraard niet dezelfde banden gebruiken, dat is nu ook niet het geval hé. Het is alleen makkelijk als reglement voor bnk:
achterbanden: type X en Y voor 2WD en 4WD!
voorbanden enkel 4wd gelimiteerd en ook type X en Y
Klaar.
Weet je mss ook, hoeveel 4wd rijder er getest hebben met de banden.
Het is niet mijn keuze, mij maakt het niet uit, met welke banden jullie rijden, ik stop met BNK rijden dus.
Reply With Quote
  #50  
Old 13-10-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Is het arjan zijn job om iedereen met alle banden te laten rijden? Die doet dat ook maar om goed te doen hé, om evt een voorstel in te dienen dat een beetje onderbouwd is. Iedereen is vrij om eens een andere band te testen en een voorstel bij z'n club in te dienen (ja zelfs 4wd piloten ). En als een band op een 2wd grip geeft zal dat ook wel het geval zijn op een 4wd hoor.

Waarom geen bnk's meer?
Reply With Quote
  #51  
Old 13-10-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Quote:
Originally Posted by Kusal View Post
Ik denk dat we - zoals vorig jaar - nog eens ne pol moeten doen over welke banden er geprefeerd worden.
Wouter had dit toen mooi opgelost (hint!)
In de clubmail van mbv staat dat ik alle voorstellen van mbv leden zal bundelen. Tot nu toe heb ik 1 voorstel binnengekregen en dat gaat ni eens over banden
Reply With Quote
  #52  
Old 13-10-2010
brokkenpiloot brokkenpiloot is offline
Member
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 57
Default

Ik ben geen A rijder (verre van) maar mijn voorkeur zou uit gaan naar de holeshot 2.

Zo ver ik weet rijden ze in B'hoek in de 4wd ook bijna allemaal met holeshots.

Ik heb twee clubwedstrijden gereden op een setje holeshots. Die zijn nu op. Op een BNK had ik ze er sneller af gehaald.

De caliber vind ik echt drie keer niks vergeleken met de holeshot.
Ik begrijp echter het slijtage argument waardoor mensen voor de caliber zouden kiezen.

Ik rij op bijna altijd op holeshots. Als we met het bnk calibers gaan rijden, moet ik nog steeds verschillende klei-banden gaan kopen.

Ik hoop niet dat de bandenkeuze gemaakt word op basis van andere zaken dan rijgedrag/ slijtage!
Reply With Quote
  #53  
Old 13-10-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Quote:
Originally Posted by brokkenpiloot View Post
Ik hoop niet dat de bandenkeuze gemaakt word op basis van andere zaken dan rijgedrag/ slijtage!
Welke andere zaken zouden er nog zijn?
Reply With Quote
  #54  
Old 13-10-2010
kriske's Avatar
kriske kriske is offline
Senior Member
 
Join Date: Apr 2007
Location: belguim
Posts: 770
Default

Quote:
Originally Posted by flipside
Waarom geen bnk's meer?
In 2011, ga ik teveel mijn kids(kinderen) moeten weg doen om bnk's te kunnen rijden, mss dak er wel een paar mee pik, maar allemaal zeker niet.

Twas tof bnk rijden , maar kids (kinderen) gaan voor.

Last edited by Cooper; 13-10-2010 at 06:45 PM. Reason: de quote hersteld
Reply With Quote
  #55  
Old 13-10-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Quote:
Originally Posted by kriske View Post
Quote:
Originally Posted by flipside
Waarom geen bnk's meer?
In 2011, ga ik teveel mijn kids moeten weg doen om bnk's te kunnen rijden, mss dak er wel een paar mee pik, maar allemaal zeker niet.

Twas tof bnk rijden , maar kids gaan voor.
Ha ok, ja ge moet ze ni allemaal meedoen hé. En zelfs voor klassement, er vallen er 2 weg hé.

Last edited by Cooper; 13-10-2010 at 06:46 PM.
Reply With Quote
  #56  
Old 13-10-2010
marco NL's Avatar
marco NL marco NL is offline
Senior Member
 
Join Date: Jun 2009
Location: nederland
Posts: 642
Default

De oplossing

laat alles zo als het is en neem de caliber band er bij voor zo als, voor klei als nat astro

4wd
losi stud
caliber /nat asto/klei
mini spike 2

2wd
bic shot
caliber /nat asto/klei
mini spike 2

gr marco
__________________
TRF502 TRF511 TRF201XMW
Reply With Quote
  #57  
Old 13-10-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

weer ingewikkeld he.
euuuuu en ja kan zeggen dat het weer moeilijk was om aan de studs en big shots te geraken.
en dat hun kwaliteit weer helemaal 0 was kwa stabiliteit de eene set ging super de andere veel minder.
persoonlijk is de hole shot ni slecht helemaal niet zelfs en die zal ook wel werken op astro denk ik.
de caliber moet ik nog testen en dat zal niet voort eerst zijn denk ik.
nu willen we het nog groter zien stefan en marco dan alleen de mensen die op hoofdzakelijk club wedstrijden mee doen en dan eens 1 bnk mee doen zoals veel leden op beschenhoek maar ook kampenhout en BRCC hebben veel van zulke leden , sorry maar die zullen zich er naast neer moeten leggen dat de banden die door de BNK rijders gekozen zijn de banden zijn om mee te rijden. want anders moet ge op een clubwedstrijd op den duur ook een bande regelement gaan invoeren .
mij persoonlijk maakt het niet wat er gekozen word . vind alleen dat eens iedereen moet gehoord worden of op een leden vergadering van de clubs of op een wedstrijd waar er velen zullen zijn . en eens debateren met de gehele groep klasse per klasse en dan ineens gezamelijk stemmen hierover.
gewoon zonder zever of zeik . of de mensen die voldoende bnk gereden hebben in een bepaalde klasse een mailtje sturen en hun stem vragen of A of B want het zijn zij die er mee moeten rijden .
iedereen bekijkt het maar he vrij land en mening??????????
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #58  
Old 13-10-2010
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

@ Feniks:

Quote:
Originally Posted by feniks View Post
euuuuuu @ janus en wanneer zou die banden test zijn uitgevoerd want ik heb geen set zien paseren om op mijne 4X4 te testen .
ah ja ik ben natuurlijk een mindere piloot vandaar miss
ZWIJG !!!! toen die banden in Berschenhoek getest werden hadden we geen Caliber 4wd banden, maar we mochten die van Robbert lenen. Daar had je op mogen rijden maar je had het ZELF te druk, daarom hebben Robbert zelf (natuurlijk) en volgens mij Gonzo er mee getest met de 4wd's.

@ Kriske:
Met de vergadering van vorig jaar (dus voor het seizoen dat nu net is afgelopen ) waren er al voorstellen om van banden te wisselen. Toen hebben we al gezegd om dit niet direct te doen maar eerst gedurende het seizoen een keer te testen wat het beste gaat. Dus het zou niet echt een verrassing moeten zijn
Maar het klopt we hebben eerst in Berschenhoek getest met de 2wd's daarbij de Caliber simpelweg het hoogste scoorde ( http://www.oople.com/forums/showpost...48&postcount=1 ). Nadat deze scores waren vast gesteld kon zo'n beetje iedereen met een 2wd er een paar rondje mee proberen, en we hebben het ook met de 4wd gecontroleerd of die daarbij ook goed gingen met het setje dat we bij Robbert hadden kunnen lenen.

@ Marco:
Het probleem van de Losi is de leverbaarheid. Die dingen zijn veel te lastig om te krijgen. De winkels willen deze band gewoon niet meer.
__________________
Reply With Quote
  #59  
Old 13-10-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

euuuu helemaal niet arjan .
en de winkels willen ze wel daar is geen probleem mee . maar iedereen koopt ze op het net dus waarom moeite doen ze te kunnen leveren als het de moeite niet loont . wij hebben er nog liggen al het hele jaar trouwens en buiten de vaste klanten heeft niemand er komen vragen. en nee het is niet mijn favoriete band nog maar eens en sluit mij aan bij de 4WD meerderheid alhoewel ik dan wel wil weten wie dat zijn. euuuuu en nog iets te druk het is gewoonweg nooit gevraagd .
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #60  
Old 13-10-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Jep leverbaarheid, maar ook kwaliteit. Ik heb na bergschenhoek een band opengeknipt die 2 heats heeft meegegaan. De insert was ongeveer gehalveerd in dikte (wat ik duidelijk voelde zonder op te knippen, daarom heb ik die geofferd om kapot te knippen om te bewijzen hoe hard die inserts sucken!). Band zelf was trouwens ook bijna kaal hoor na 2 packs. Hun oude inserts waren echt goed, maar de nieuwe (voelen als karton aan) brokkelen gewoon af als je er naar kijkt.

Op EK hebben we 2wd en 4wd met proline gereden. Heb thuis een setje opengeknipt om insert te bekijken. Was een set waar ik +-6 keer mee gereden had, en de insert was zo goed als nieuw (vroeger had proline slechte inserts, nu dus niet meer, losi doet het omgekeerd...)

Ook heb ik geregeld een setje bigshots gehad waar een rij toppen ontbrak!!!

Ik heb zo het gevoel dat we met minispike en proline (holeshot of caliber) wel een heel aantal jaren verder kunnen. Losi gaat echt van kwaad naar erger dus voor mij echt tijd om die eruit te gooien.
Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 03:44 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com