|
|
|||
|
|||
![]()
dit word de mijne. alleen nog spuiten+bandjes en wat electronica
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Ok een rear motor DEX210 , waarom rear ?
![]()
|
|||
|
|||
![]()
voorlopig RM3 om precies te zijn.
Ik rijd eigenlijk alleen op klei, MVB bergschenhoek vandaar mijn keuze voor RM
|
||||
|
||||
![]()
Dan is uw keuze vrij normaal !
![]()
|
|||
|
|||
![]()
dit is ook pas mijn 2de 2wd buggy. hiervoor 3 maanden met een TLR 22 gereden ( sindsdien het 2wd virus te pakken ). daarvoor 3 jaar alleen SC trucks
dit is trouwens mijn aller eerste balldiff dat ik zelf gebouwd heb, met behulp van het team durango instructie videootje. nog tips voor " breaking in " het differentieel ?
|
||||
|
||||
![]()
|
|||
|
|||
![]()
ja, stom van me.. oople niveau
![]()
|
||||
|
||||
![]()
neen ! vooral niet ! de "break in" process van uw diff is heel belangrijk !
hier is de beste uitleg dat ik heb kunnen vinden, met die methode is uw diff smoother en duurt ook langer B-FAST R/C PERFORMANCE Differential Break-In Procedure 1)Clean all parts and work area 2)Follow owners manual for assembly instructions 3)Lightly Coat Diff Balls with Silicone Diff lube, thoroughly lube Thrust Bearing with AE or Losi BLACK grease. (or equivalent) 4)Snug diff screw just until gear will not turn while out drives are held. 5)Assemble transmission per manual 6)With assembled transmission in car and car on a stand, hold one rear tire while lightly applying the throttle for about 20 seconds (about 1/4 throttle, No tire swell). Repeat while holding opposite tire. 7)Tighten diff screw about 1/16 of a turn and repeat step 6 8)Repeat step 7 two more times. 9)Slowly loosen diff screw a little at a time so rear tire turns with little or no resistance while holding the opposite tire. 10)Slowly re-tighten diff screw a little at a time until resistance is felt while turning one tire and holding the opposite. Drive car and adjust diff to suit your driving style. Do Not let the Diff Slip at anytime!! |
|
|||
|
|||
![]()
top ! thanks, hier heb ik wat aan
![]()
|
||||
|
||||
![]()
I should have mine on tuesday !
![]() ![]() savox 1257 or 1258 ? ![]() Is it metric ![]() ![]() can't wait ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ik dacht dat je dat al gedaan had en 't meermaals wou doen :-).
Maar eerlijk, ik hoef het niet te doen bij mijn asso diffs.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Ah en niet vergeten uw diff rings met 800 en 1000 of 1200 zandpapier te schuren How-to video ; http://www.rctech.net/forum/electric...er-clutch.html |
|
||||
|
||||
![]()
dont they require low profile servos to accomodate stick lipos in mid motor config ?
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() Persoonlijk vind ik het een hel om een diff die in de auto zit goed af te stellen zoals hier boven staat aangegeven, dus doe het momenteel zo bij mij asso diffs: - Bouwen zoals altijd. - Dremel met het kleine schuurband steeltje (zonder het schuurpapiertje, dus met het rubber) in de outdrive en rustig een tijdje laten draaien (en uiteraard de andere kant tegenhouden). - Daarna de andere kant op nog een keertje. - Hierna checken dmv 2 schoevendraaiers door de outdrives en aan het tandwiel draaien. Meestal is hij wel een beetje verlopen. - Opnieuw goed afstellen - Weer even laten lopen - Nog een keer checken - En dan zo tot hij goed voelt. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() I don't think so. but I'll re-check with Raph. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
cars: 2xdurango dex210/dex410r, 3x cougar sv, losi 22, tardis, cr2 Atomic Carbon, xxx-cr, custom xxx-jv, asso b4, cat sx1/3, losi 8ight-e, hobao hyper 8.5, traxxas e-maxx, traxxas mini-erevo, serpent s400, mini-z's, lrp shark, .. wanted: pred x10/11 and AC s2 |
|
|||
|
|||
![]()
voor de twijfelaars.
een complete Xerun v2.1 120A speedo incl ventilator past onder de kap. ( mocht een fannetje nodig zijn ) ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]()
amaai schone dinges
|
|
||||
|
||||
![]()
Mijn diffs gaan lang genoeg mee, ik doe ook een soort van break in maar dat is gewoon met de hand en minimaal. Net genoeg voor een klein groefje. Ik monteer diff, rij er 1 a 2 koersen mee en span desnoods daarna een klein beetje bij, nog 1 a 2 koersen. Uiteraard diff plaatjes schuren, juiste vet, ronde volle ballen, thrust bearing in orde, diff vijs ontvet,...
zal het eens vergelijken met de methode van tom, zal ik binnenkort eens toepassen. misschien kan ik dan een gans jaar met 1 diff.
www.rc-offroad.be Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience. Last edited by Cooper; 27-11-2011 at 05:08 PM. |
|
|||
|
|||
![]()
Ik heb de asso diff voor de 12h race in charleroi niet laten inlopen, maar wel alle plaatjes opheschuurd. Na 12u rijden was hij nog als nieuw.
|
![]() |
|
|